Mijn eerste seizoen in het Liechtensteinse Vaduz zit er op. Eindelijk. De Zwitserse competitie is, mede door de lange winterstop van 4 maanden, niet een van de leuksten. Voordeel van zo'n winterstop is wel datje verschillende lucratieve toernooien en mini-competities kunt organiseren, die naast recettes ook bakken met tv-geld binnen brengen. Dit heeft dan het volgende effect op de balans, waar je als semi-profclub zeker niet ontevreden over mag zijn. Bovendien waren de resultaten in deze toernooien zeker niet onaardig. Verschillende Europese subtoppers beten zich op me stuk.
![]()
Ook de competitie ging niet onaardig. De voorspelling was grijze middenmoot (zo rond de plekken 10-12), maar dat verliep anders. In de thuiswedstrijden verloor ik maar twee keer (en speelde ik vijf keer gelijk), in uitwedstrijden haalde ik 30 punten (van de 51), wat ook een goed gemiddelde is. Bovendien werd ik de meest scorende ploeg (78 goals in 34 wedstrijden) zonder een echte topscorer te hebben. Alleen de hoeveelheid tegengoals baart me nog zorgen (uitslagen as 7-3 zijn meerdere keren voorgekomen), maar gezien het niveau van mijn verdediging is dat wel te begrijpen. Vooral de reeks na de winterstop (van 7 naar 3) was indrukwekkend. De eindstand:
![]()
Ten slotte nog een plaatje van de selectie. Weinig bijzonders natuurlijk, hoewel ik wel bijzonder blij ben met de aanwezigheid van Doudin, die ik in de winterstop uit de jeugd van Lugano heb geplukt. Ik hoop volgend jaar wat gerichte versterkingen (voor vooral achterin) te kunnen halen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I. The Terrifying Snoman |
De Wageningse Berg