Exact.. Ik snap dan ook niet wat Chewie en karr-1 bedoelen.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja precies, wat weer hogere kosten en rente met zich meebrengt, wat weer slecht is voor je concurrentiepositie. Alle reden voor kredietverstrekkers om niet te lenen aan mensen waarvan je verwacht dat ze het niet terug kunnen betalen.
Klopt.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tijdens een huizenbubble geven ze mensen zonder inkomen een hypotheek zodat ze lekker kunnen speculeren. Wat mis ik nu?
In Engeland hebben ze daarom ook net 1 van die verstrekkers genationaliseerd, wie zit er dan op de blaren?quote:Op maandag 18 februari 2008 13:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Klopt.
Daarom zitten de kredietverstrekkers zeker wel op blaren. Al die miljarden die ze af moeten boeken...
Het is natuurlijk een beetje abstract, die bedragen op papier. Maar stel je de hoeveelheid geld eens fysiek voor.. My god..
Dat bedoel ik dus. Die professionals in die professionele bedrijven hebben er grote moeite mee om op langere termijn te kijken.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Klopt.
Daarom zitten de kredietverstrekkers zeker wel op blaren. Al die miljarden die ze af moeten boeken...
Het is natuurlijk een beetje abstract, die bedragen op papier. Maar stel je de hoeveelheid geld eens fysiek voor.. My god..
De eigenaren. Oftewel de aandeelhouders die hun investering in Northern Rock binnen een jaar met 95% hebben zien dalen. En dat nationaliseren is trouwens een ontzettende uitzondering hoor.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze daarom ook net 1 van die verstrekkers genationaliseerd, wie zit er dan op de blaren?
Gelukkig maar dat dit een uitzondering is. Aandeelhouders hebben zeker verlies maar de schuldenlast ligt nu bij de overheid.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:31 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
De eigenaren. Oftewel de aandeelhouders die hun investering in Northern Rock met 95% hebben zien dalen. En dat nationaliseren is trouwens een ontzettende uitzondering hoor.
Eern hypotheekbank dus...wat anders dan consumptief krediet dus.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze daarom ook net 1 van die verstrekkers genationaliseerd, wie zit er dan op de blaren?
Ja en van wie is Northern Rock nu?quote:Op maandag 18 februari 2008 13:45 schreef _Flash_ het volgende:
De schuldenlast blijft voor rekening van Northern Rock. De overheid grijpt juist in om te zorgen dat die schulden ook inderdaad betaald worden.
Omdat er nu juist wel geleend wordt aan mensen waarvan je van tevoren zou kunnen weten dat ze het niet kunnen betalen. Maar in de jacht op meer winst wordt daar overheen gekeken of minder streng gecontroleerd. Dat kun je compenseren door hoge rentes en dergelijke maar dat houd ook een keer op.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:10 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Exact.. Ik snap dan ook niet wat Chewie en karr-1 bedoelen.
Eensch. Aflevering opgenomen, deel bekeken, rest kijk ik vanavond. Maar ik heb wel al een paar schokkend domme voorbeelden gezienquote:Op zondag 17 februari 2008 19:48 schreef Essebes het volgende:
Ik snap de problematiek, maar heb moeite met de zin: '' ....volgt twee gezinnen met een modaal inkomen die in de schulden zijn geraakt. Ze konden blijven lenen en op afbetaling kopen zonder dat iemand ingreep''.
waar is eigen verantwoordelijkheid gebleven? Ik geloof niet dat iemand mensen 'dwingt' een lening aan te gaan.
Ik ontken de huidige situatie niet, ik begrijp dat veel gezinnen nu in problemen zitten en daar uit moeten zien te komen, ik kan alleen niet tegen het afschuiven van verantwoordelijkheid.
Mensen in zo'n situatie leggen de schuld overal neer, behalve bij zichzelf.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Eensch. Aflevering opgenomen, deel bekeken, rest kijk ik vanavond. Maar ik heb wel al een paar schokkend domme voorbeelden gezien
V.
Meerdere leningen tegelijk, dat is vaak de killer. je betaald je scheel aan rente, maar qua aflossing stelt het geen moer voor. heb ooit van dat soort mensen gekend, die het ene gat met het andere gat dichten. Splinternieuwe auto in 2 jaar afgeragd, huis vol met dure apparatuur etc.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:03 schreef DJKoster het volgende:
Of die hun kleine lening aflossen met een andere lening.
Als jij als kredietverstrekker dan maar zorgt dat je de eerste bent die aan die persoon een lening/krediet verstrekt loop je weinig risico..
Vrijwel iedereen kan een lening van 5000 euro met 10% wel aflossen, die mensen komen pas in de problemen als ze nog maar een lening nemen voor die nieuwe auto, eentje voor die tv met surround-set etc.
Die man die heel trots z'n draadloze alarmsysteem liet zien, die zo duur was dat ie straks uberhaupt geen huis meer heeftquote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Eensch. Aflevering opgenomen, deel bekeken, rest kijk ik vanavond. Maar ik heb wel al een paar schokkend domme voorbeelden gezien
V.
1500 euro zou nog te overzien zijn, maar helaas is het niet gelijkelijk verdeeld over de bevolking. Sommige mensen hebben geen lening, anderen weer voor tienduizenden euro's.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:10 schreef DJKoster het volgende:
Ook schokkend is dat er in 2007 gemiddeld ruim 1500 euro geleend is (25 miljard/16 miljoen toch?), ik weet niet of dat inclusief hypotheken is want het lijkt me wel erg veel(ongeveer een netto modaal maandinkomen)
Maar je gaat toch ook niet sparen voor de dingen die je wilt hebben? Je wilt ze meteen en je wilt ze nu, dus wordt er maar weer een lening uit de kast getrokken.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Volgens frisia is dat kennelijk niet genoeg, aangezien de reclames vol zitten met mesnen die lenen voor een keuken van 15 000 euro of een nieuwe Toeran...maar goed, eigen verantwoordelijkheid, het is kennelijk zo moeilijk....
Yep en helaas worden steeds meer mensen daar het slachtoffer van.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
precies, de 'ik wil het meteen' ziekte
Ja, die ja. Die vrouw van die man "Ja, met onze kinderen moesten we wel een tv"quote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:07 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Die man die heel trots z'n draadloze alarmsysteem liet zien, die zo duur was dat ie straks uberhaupt geen huis meer heeft![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |