Ja, nou ze erkenden wel dat ze fouten maken, de een wat meer dan een ander. Maar daarvoor moeten ze goed op hun bek gaan, want idd het ligt altijd aan een ander; de regering die alles duurder maakt, de levenstandaard die zo is dat ze echt niet zonder een tv kunnen, iemand die ze iets aansmeert waardoor ze nu in de problemen zittenquote:Op woensdag 20 februari 2008 16:15 schreef Overlast het volgende:
Domme kutmensen. En nooit de schuld bij zichzelf zoeken. Gatverdamme.
Die heb ik ook nog steedsquote:Op woensdag 20 februari 2008 15:47 schreef Hephaistos. het volgende:
heb ik een grote la waar al mn rekeningen in verdwijnen
Doe ik ook, maar gelukkig betaal ik alles automatischquote:Op woensdag 20 februari 2008 15:47 schreef Hephaistos. het volgende:
...
Bovenop dit alles heb ik een grote la waar al mn rekeningen in verdwijnen en bezit ik geen enkele ordner-map.
Zo.
Ik ben ook student, pleur mn rekeningen ook in een la, bezit wel een ordner-map waar ik niks mee doe. Ik geef ook altijd meer uit als ik uitga dan ik heb voorgenomen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:47 schreef Hephaistos. het volgende:
Oef wat een zelfgenoegzaam topic begint dit opeens te worden! Eens even wat tegenwicht erin gooien hoor. Ik heb een schuld bij de IBG, heb een creditcard en sta op dit moment rood. Als ik uitga geef ik altijd meer uit dan ik me vantevoren had voorgenomen. Bovenop dit alles heb ik een grote la waar al mn rekeningen in verdwijnen en bezit ik geen enkele ordner-map.
Zo.
Ik ookquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:02 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Doe ik ook, maar gelukkig betaal ik alles automatisch
armoedequote:Op woensdag 20 februari 2008 16:22 schreef Overlast het volgende:
En dat is dus armoede in Nederland. Dan kun je wel de uitkeringen omhoog rammen, maar het enige wat dan gebeurt is dat ze nog een extra tv'tje kopen. "Voor de kinderen".
Hierzo ook, 2 jaar in een heel ouwe auto gereden om de leningen die we hadden versneld af te kunnen lossen, en vast besloten nooit meer een andere lening dan een hypotheek te hebben. Ik krijg er tegenwoordig een harde van m'n spaarrekening checkenquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:15 schreef Anubis1984 het volgende:
Ik heb een geldtrauma overgehouden aan die kutleningen.
Was je getrouwd in gemeenschap van goederen?quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:15 schreef Anubis1984 het volgende:
Ook maar even wat evenwicht![]()
Ik heb vroeger in zo'n situatie gezeten. Niet vanuit mijzelf, maar mijn ex man. Die leningverslaafd was/is.
Het half kruipend met een rekenmachine boodschappen doen komt me bekend voor.
Hij leefde zich altijd lekker uit, met nieuwe leningen en dan weer lekker gaan klussen, ik zat thuis en kon niks.
Helaas is voor die kutleningen niet eens een handtekening van partner nodig, anders zou het bij een hoop mensen misschien wel anders gaan...
In elk geval hóóp ik (ws tevergeefs) dat die mensen ervan leren. Ik wel. Ik heb sowieso nooit een lening gehad, wel in die geldzorgen gezeten door leningen van anderen, maar ik ben enorm anaal wat geld betreft nu.
Ik reken alles 500 keer na, moet precies weten hoeveel er nog is en of we het gaan redden. En dat terwijl we beiden bovenmodaal zitten en er dus helemaal geen reden is om me druk te maken. Ik heb een geldtrauma overgehouden aan die kutleningen.
Ik snap sowieso niet dat er leningen afgesloten worden. Ik wil kei graag een groot tftscherm aan de muur om lekker op tv te kijken. Fucking 1400 euro, daar ga ik echt geen lening voor afsluiten als ik geen geld heb.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hierzo ook, 2 jaar in een heel ouwe auto gereden om de leningen die we hadden versneld af te kunnen lossen, en vast besloten nooit meer een andere lening dan een hypotheek te hebben. Ik krijg er tegenwoordig een harde van m'n spaarrekening checken
Nope, daar hebben mijn ouders me wel voor behoed, godzijdank!quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Was je getrouwd in gemeenschap van goederen?
Hier in vrouwelijke vorm, ik glij echt van mijn stoel altijd. Gewoon het zwart op wit zien dat ik meer dan 10 euro heb om de weekboodschappen mee te doen!quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hierzo ook, 2 jaar in een heel ouwe auto gereden om de leningen die we hadden versneld af te kunnen lossen, en vast besloten nooit meer een andere lening dan een hypotheek te hebben. Ik krijg er tegenwoordig een harde van m'n spaarrekening checken
quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:25 schreef Anubis1984 het volgende:
[..]
Nope, daar hebben mijn ouders me wel voor behoed, godzijdank!
Ben uiteindelijk zeer netjes, met prima medewerken gescheiden, en heb een kleine vergoeding betaald om te voorkomen dat we naar de rechter zouden stappen voor de scheiding.
Dus dat is wel netjes gelopen.
Ironisch genoeg schreeuwde hij me wel toe toen we uit elkaar gingen: Je hebt me financieel de afgrond in geholpen, al dat klussen deed ik voor jou!
![]()
Wat ben ik blij dat ik dat gedoe zelf niet ken zeg.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:27 schreef Anubis1984 het volgende:
[..]
Hier in vrouwelijke vorm, ik glij echt van mijn stoel altijd. Gewoon het zwart op wit zien dat ik meer dan 10 euro heb om de weekboodschappen mee te doen!
Toen we nog samenwoonden had hij 1 lening. Die was te overzien. Toen we eenmaal getrouwd waren kwam er steeds meer bij. Grappig als ik er nu aan terugdenk, nu weet ik waarom hij gemeenschap van goederen wel een puik plan vond. Mijn ouders zijn daar als briesende stieren tussen gaan staan en hebben zo op me ingepraat dat ik huwelijkse voorwaarden wilde.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
De ex-man van mn oudste zus was ook "schulden verslaafd" die sloot geen leningen af, die dokte gewoon niet. De trouwerij was nooit betaald
Maar ik neem aan dat je niet gelijk toen je hem zag met hem bent gaan trouwen. Jullie hebben nooit eerder samen gewoond oid waaraan je kon merken dattie leen verslaafd was
Je leert de waarde van geld wel kennen. Bij mij is het overdreven, beetje doorgeslagen, maar ik ben wel erg zuinig nu. Bovendien, ik geniet er nu wel meer van. Vroegah gaf ik alles binnen 1 dag uit (woonde ik nog thuis dus dat kon) en nu ben ik blij als ik ergens voor gespaard heb. En hoe gelukkig was ik, toen ik na jarenlang niet op vakantie te hebben gekund, afgelopen herfst maar meteen een reis naar Indonesië maaktequote:Op woensdag 20 februari 2008 17:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik dat gedoe zelf niet ken zeg.
Net tegen eind van de studie ontdekken dat je vader wordt, en geen zin hebben in abortus, dus je leent wat voor je huisinrichting, en nog eens wat, en bij de volgende salarisverhoging mag je weer meer lenen..het gaat heel makkelijk. Niet dat ik ooit 1400 euro aan een TV heb uitgegeven, maar het is makkelijker dan je denkt om een schuld op te stapelen. Vooral als je na een ontslag een tijdje depressief rondloopt. Maar ik doe dat 1 keer, voel de blaren op m'n togus en neem m'n maatregelen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat er leningen afgesloten worden.
En wat is er op tegen om als papa bij je ouders te blijven wonen? Geen geld is geen geld. Ja sue me hoor, maar ik ben daar heel makkelijk in.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Net tegen eind van de studie ontdekken dat je vader wordt, en geen zin hebben in abortus, dus je leent wat voor je huisinrichting, en nog eens wat, en bij de volgende salarisverhoging mag je weer meer lenen..het gaat heel makkelijk. Niet dat ik ooit 1400 euro aan een TV heb uitgegeven, maar het is makkelijker dan je denkt om een schuld op te stapelen. Vooral als je na een ontslag een tijdje depressief rondloopt. Maar ik doe dat 1 keer, voel de blaren op m'n togus en neem m'n maatregelen.
De nieuwe CV ketel en het hele huis vol radiatoren hangen kwam nu uit de spaarpot. Lekker.
Haha wat goed zeg! Maar die zagen de bui blijkbaar al hangen?quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:30 schreef Anubis1984 het volgende:
[..]
Toen we nog samenwoonden had hij 1 lening. Die was te overzien. Toen we eenmaal getrouwd waren kwam er steeds meer bij. Grappig als ik er nu aan terugdenk, nu weet ik waarom hij gemeenschap van goederen wel een puik plan vond. Mijn ouders zijn daar als briesende stieren tussen gaan staan en hebben zo op me ingepraat dat ik huwelijkse voorwaarden wilde.
Achteraf nog nooit zo blij geweest met die mensen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |