Ik keek laatst een debat tussen twee gelovigen en twee atheisten op youtube. Het nivo was heel hoog van beide kanten en elke partij kwam met hele sterke punten over "Does God Not Exist". Wat me opviel van de atheisten kant is dat ze het niet bestaan van een God verklaarden door de theorie van zwarte gaten. Hun redenering ging ongeveer zo: dat het universum gecreerd kon worden zonder toedoen van een God, omdat een zwart gat uitzichzelf een universum kon creeeren. Dus God was niet nodig voor de creatie van het universum, dus God bestaat niet.
Ik ben geen natuurkundige, maar stel dat de theorie van de zwarte gaten impliceert dat het creeren van een universum mogelijk is zonder toedoen van een God, dan rijzen er bij mij toch enkele vragen. Bijvoorbeeld hoe zijn die zwarte gaten dan ontstaan of wie zegt dat die theorie klopt, want voor zover ik weet, houdt een theorie slecht een periode stand totdat er iets anders voor in de plaats komt, en een theorie is sowieso gewoon een soort rekenmodel. En zo heb ik nog meer vragen maar zulke vragen kan ik zelf opzoeken en ben ik niet eens in geintresseerd.
De vraag waar ik wel antwoord op zoek is het volgende. Hoe kan een nuchtere atheist zo zelfverzekerd zijn van het bestaan van een zwarte gat als hij hem nog nooit heeft gezien? Ik weet dat de meeste zullen zeggen, iets in de trant van: je kan het afleiden uit zus en zo, maar zijn ze dan niet op dezelfde wijze bezig als iemand die wel in God gelooft?
En hoe durven atheisten de onzichtbare (God) te ontkennen met een theorie die gebasserd is op iets onzichtbaars (zwarte gat)?
Mijn stelling is dus: Atheisten die in zwarte gaten geloven en andere niet zichtbare dingen (bijv. snaren met 11 dimensies , zeg ik het goed Haushofer) hebben totaal geen recht om mensen die wel geloven in een onzichtbare God "voor gek te verklaren", totdat ze zelf met een duidelijk zichtbare feit komen over de onzichtbare dingen waarin ze zelf geloven.
ps. voor de video moet je op youtube het volgende typen in het zoekveld:
Theist Vs Atheist Debate: "Does God Not Exist"
de video bestaat uit 2 delen.