FOK!forum / Klaagbaak / Ouderen klagen ABN Amro aan wegens 'indirecte discriminatie'
De.Krommezaterdag 16 februari 2008 @ 17:40
De ABN Amro (ok, kutbank maar goed) is door een groep ouderen voor de rechter gesleept. Reden : ze zouden aan indirecte discriminatie doen door de kosten van de overschrijfboekjes (dat die dingen uberhaupt nog bestaan ) naar 7 euro per stuk omhoog te gooien. En 'ouderen snapten het allemaal niet zo goed met internet' en voelden zich gediscrimineerd.

.

Wat een onzin weer . Het brengt voor de ABN ook extra kosten met zich mee om nog met die papiertjes te werken, die ouderen discrimineren zichzelf (ze beweren hiermee namelijk dat alle ouderen achterlijk zijn) en ze hebben bovendien 2 keuze's : met iets simpels als internetbankieren leren omgaan of een paar euro per jaar (boehoehoe wat veel) betalen.

Klacht : oude zeikerige mensen .
Saphiazaterdag 16 februari 2008 @ 17:42
Loop niet zo te zwammen man!
Senecazaterdag 16 februari 2008 @ 17:44
Discriminatie is toch onderscheid maken op basis irrelevante eigenschappen? Nou, stupiditeit is in mijn ogen geen irrelevante eigenschap, dus geen discriminatie
Papierversnipperaarzaterdag 16 februari 2008 @ 17:49
Ouderen moeten blij zijn dat de bank denkt dat ze geld aan ze kunnen verdienen.
#ANONIEMzaterdag 16 februari 2008 @ 17:53
Wat een kansloze zaak. Tegenwoordig is alles maar discriminatie.
Biogardezaterdag 16 februari 2008 @ 18:18
M'n ouwe lui gebruikte tot voor kort ook nog acceptgiro's. Heb ze maar ff wegwijs gemaakt op het internetZ.

Ze zijn blij want het gaat nu veel sneller. Iedereen blij.
Cleesezaterdag 16 februari 2008 @ 18:32
Cursus internetbankieren voor bejaarden .
Guuskeeezaterdag 16 februari 2008 @ 18:36
-edit-

Opbokken met je gebagger forumbreed.

[ Bericht 92% gewijzigd door Biogarde op 16-02-2008 18:42:00 ]
DJKosterzaterdag 16 februari 2008 @ 19:11
Bij de Rabobank moest je daar volgens mij niet voor te betalen, gewoon het laatste papiertje in de bus gooien en je kreeg een nieuwe thuisgestuurd. Maar dat was 2 jaar geleden ofzo..

Maar 7 euro voor een 'boekje' met 20 velletjes is wel achterlijk duur zeg
lennart12zaterdag 16 februari 2008 @ 19:27
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 19:11 schreef DJKoster het volgende:
Bij de Rabobank moest je daar volgens mij niet voor te betalen, gewoon het laatste papiertje in de bus gooien en je kreeg een nieuwe thuisgestuurd. Maar dat was 2 jaar geleden ofzo..

Maar 7 euro voor een 'boekje' met 20 velletjes is wel achterlijk duur zeg
Als je een factuur van KPN wil, moet je 1 euro extra betalen voor de acceptgiro die d'rbij zit.
de_boswachterzaterdag 16 februari 2008 @ 19:44
Wat hebben die ouderikken nu liever: Aanschaffen van een nieuwe pc @ 600 euries. Of 7 euro per jaar dokken aan de ABN?

Wij zeiken toch ook niet als ze weer in de broek gescheten en gezeken hebben en dat wij ze moeten komen verschonen. Zeikerds
Biogardezaterdag 16 februari 2008 @ 19:53
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 19:44 schreef de_boswachter het volgende:
Wat hebben die ouderikken nu liever: Aanschaffen van een nieuwe pc @ 600 euries. Of 7 euro per jaar dokken aan de ABN?

Wij zeiken toch ook niet als ze weer in de broek gescheten en gezeken hebben en dat wij ze moeten komen verschonen. Zeikerds
Kan me best voorstellen dat het voor Oma Ria van 88 best een hele overstap is naar digitaal.

Kijk, ik ken ouwe lui die een 20MB lijn hebben liggen, maar daar gaat het niet om. Het moet men ook interesseren.
longinuszaterdag 16 februari 2008 @ 19:54
Misschien gaan die mensen niet akkoord met de voorwaarden van internetbankieren, Oudjes hebben nogal eens de neiging alle voorwaarden goed te lezen,
En k geef ze gelijk, Internetbankieren is makkelijk totdat er iets fout gaat.
arneauxzaterdag 16 februari 2008 @ 19:58
En welke voorwaarden zouden dat dan moeten zijn?

Overigens dwingt de ABN ARMO ze helemaal nergens toe. Ze kunnen nog steeds gebruik maken van overschijfboekjes á 22 velletjes per boekje. Een snelle rekensom leert dan dat ze 33 cent per blaadje moeten betalen. Hoevaak schrijf je iets over? Ik neem aan dat ze ook wel machtigingen hebben lopen op hun huur, energie en water, dus zó ontzettend vaak heb je ze óók weer niet nodig.

Bovendien. We gebruiken nu ook computers ipv typemachines en pinpassen ipv veel los geld.
700MBzaterdag 16 februari 2008 @ 21:35
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 19:58 schreef arneaux het volgende:
Ik neem aan dat ze ook wel machtigingen hebben lopen op hun huur, energie en water, dus zó ontzettend vaak heb je ze óók weer niet nodig.
Bejaarden en machtigingen?
Fhazaterdag 16 februari 2008 @ 21:38
Ik vind 7 euro wel belachelijk veel voor zo'n boekje.
Nobuzaterdag 16 februari 2008 @ 21:42
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:38 schreef Fha het volgende:
Ik vind 7 euro wel belachelijk veel voor zo'n boekje.
Het idee is natuurlijk ook dat mensen het te duur vinden. Kunnen ze het over een jaar of tien helemaal afschaffen omdat niemand die dingen nog gebruikt.
veldmuiszaterdag 16 februari 2008 @ 21:45
Bij de ABN-AMRO kun je gewoon naar een kantoor gaan en daar gaan internetbankieren. Staan PC's, liggen van die kaartlezerdingen, en je krijgt nog hulp van zo'n spencer ook.
de_boswachterzaterdag 16 februari 2008 @ 21:46
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:45 schreef veldmuis het volgende:
Bij de ABN-AMRO kun je gewoon naar een kantoor gaan en daar gaan internetbankieren. Staan PC's, liggen van die kaartlezerdingen, en je krijgt nog hulp van zo'n spencer ook.
Bud Spencer ?
Triptaminezaterdag 16 februari 2008 @ 22:03
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:42 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het idee is natuurlijk ook dat mensen het te duur vinden. Kunnen ze het over een jaar of tien helemaal afschaffen omdat niemand die dingen nog gebruikt.
Als de babyboom generatie uitgestorven is zijn die dingen ook overbodig
harrypielzaterdag 16 februari 2008 @ 22:25
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 19:44 schreef de_boswachter het volgende:
Wat hebben die ouderikken nu liever: Aanschaffen van een nieuwe pc @ 600 euries. Of 7 euro per jaar dokken aan de ABN?

Wij zeiken toch ook niet als ze weer in de broek gescheten en gezeken hebben en dat wij ze moeten komen verschonen. Zeikerds
we spreken je over 50 jaar wel weer
veldmuiszaterdag 16 februari 2008 @ 22:26
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:46 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Bud Spencer ?
Nee, een H&M met ABN-AMRO logo.
koffiegastzaterdag 16 februari 2008 @ 23:21
Mensen weten niet eens meer wat discriminatie tegenwoordig is :/
zelfs de oudertjes waarvan je zou denken dat ze beter het verschil wisten :/
Blinkyzaterdag 16 februari 2008 @ 23:25
Toch vind ik het sneu voor die oudjes. Ik kan me heel goed voorstellen dat je als boven-de-tacthig-jarige niet meer denkt aan Internetbankieren leren. Ga eens rekenen wat alle banken besparen door bij heeeel veel mensen niet meer tweewekelijks een afschift te hoeven sturen. Ik zou het als extra optie bieden om het desgewenst aan oudere mensen gratis te versturen. Zo kom je klantvriendelijk voor de dag.
GioStylezaterdag 16 februari 2008 @ 23:25
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:21 schreef koffiegast het volgende:
Mensen weten niet eens meer wat discriminatie tegenwoordig is :/
zelfs de oudertjes waarvan je zou denken dat ze beter het verschil wisten :/
Dat dus.

Oude mensen zeiken tegenwoordig alleen maar.
MouzurXzaterdag 16 februari 2008 @ 23:34
die oudjes moeten niet zeuren maar doodgaan anders moeten wij straks veel te veel belasting betalen [/op-de-economische-tour]
GioStylezaterdag 16 februari 2008 @ 23:47
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:34 schreef MouzurX het volgende:
die oudjes moeten niet zeuren maar doodgaan anders moeten wij straks veel te veel belasting betalen [/op-de-economische-tour]
Of nog meer zorgpremie betalen.
harrypielzondag 17 februari 2008 @ 00:03
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:25 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Dat dus.

Oude mensen zeiken tegenwoordig alleen maar.
de gemiddelde pubert is niet veel beter pot ketel zwart dus
karr-1zondag 17 februari 2008 @ 00:09
Oude mensen hebben nu eenmaal de vervelende eigenschap dat ze overal en altijd moeten zeuren omdat zaken niet meer zo gaan als ze 80 jaar geleden gingen. Wake up and smell the coffee, de wereld staat niet stil omdat jij stil staat.
classpczondag 17 februari 2008 @ 01:45
Bij mijn bank, Frieslandbank (Kuch kutbank kuch), krijg je die dingen nog gewoon gratis.
Meestal zijn ze niet op voorraad bij lokale filialen maar dan kun je ze bestelen en worden ze gratis toegezonden.

Ik heb overigens nog 3 van die boekjes liggen hiero omdat ik zelf de laatste tijd toch alleen maar internetbankieren gebruik.
Fleischmeisterzondag 17 februari 2008 @ 03:39
Tja, op een gegeven moment veranderen dingen. En op dat moment is er altijd wel iemand oud.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe mijn oma van tegen de negentig zou reageren als die boekjes zouden verdwijnen... tijdens mijn laatste bezoek zag ik toch echt geen PC staan
700MBzondag 17 februari 2008 @ 09:00
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:25 schreef Blinky het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je als boven-de-tacthig-jarige niet meer denkt aan Internetbankieren leren.
Toch merkwaardig dat ze altijd gewoon alle nieuwigheden met beide handen hebben aangegrepen in hun leven, net als alle jongeren nu doen, maar ze vanaf een bepaalde leeftijd opeens vinden dat er helemaal niets meer mag veranderen. Dat ze langer doen over het oppikken van nieuwe dingen is tot daaraantoe, maar zichzelf zo hulpeloos opstellen zoals veel ouderen doen met 'ik ben oud DUS ik kan dat niet' is absolute flauwekul. Computers zijn niet opeens, een paar maanden geleden, uit de lucht komen vallen. Ze hebben al jaren de tijd gehad om er iets mee te proberen.
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:25 schreef Blinky het volgende:
Ga eens rekenen wat alle banken besparen door bij heeeel veel mensen niet meer tweewekelijks een afschift te hoeven sturen.
Dat is geen besparing dat is een daling van de kosten. Dat is verre van hetzelfde.
Je moet daarin wel een kosten/baten analyse maken van de hele situatie: Behalve dat internetbankieren voor de bank zelf goedkoper is, is het ook voor de gemiddelde gebruiker veel minder gedoe dan met steeds zo'n stom briefje. Het in stand houden van een oud systeem kost daardoor relatief veel meer voor een veel kleinere groep mensen. Dan is het dus logisch dat je (een deel van) die kosten ook heft. Dat het daardoor ook nog een ontmoedigingsbeleid is alleen maar mooi meegenomen.
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:25 schreef Blinky het volgende:
Ik zou het als extra optie bieden om het desgewenst aan oudere mensen gratis te versturen. Zo kom je klantvriendelijk voor de dag.
Ergens houdt het op. Er is een goede, zinvolle manier ter vervanging dus op een gegeven moment stop je dan met het ondersteunen van de oude manier. En het is nog veiliger ook, maar probeer dat een bejaarde maar eens duidelijk te maken. Al is dat veiliger natuurlijk ook maar relatief: als je aan iemand je pinpas met pincode uitleent is dat net zo goed vragen om moeilijkheden.
Klantvriendelijk wil je ook alleen maar zijn tegen de mensen die je daadwerkelijk iets opleveren. En dat zijn niet de ouderen, die kosten de banken alleen maar geld; ze lenen niet (mag vaak ook niet op hogere leeftijd vanwege het overlijdensrisico), de hypotheek is afbetaald of zo goed als... en op de spaarrekening wil nog wel eens iets staan, maar over het algemeen niet genoeg om op individueel niveau winstgevend te zijn voor een bank. De 'positieve reclame die het oplevert 'ik zit al jaaaaaaaaaaren bij de ABN' is dan nog genoeg reden om niet een wegjaagbeleid ten opzichte van deze klantgroep te voeren, maar dat is het dan ook wel.
GioStylezondag 17 februari 2008 @ 09:09
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:03 schreef harrypiel het volgende:

[..]

de gemiddelde pubert is niet veel beter pot ketel zwart dus
Alleen ik ben geen puber.
floris.exezondag 17 februari 2008 @ 09:17
Terecht dat die ouderen de ABN hier op aanspreken. Zie hier een typisch voorbeeld van verlies aan menselijkheid in een bepaalde bedrijfsvoering, omdat het verwerken van wat briefjes zoveel moeite is voor de medewerkers van ABN. Walgelijk.
Asgardzondag 17 februari 2008 @ 09:18
Hey weet iemand trouwens hoe je met acceptgiro's je rekeningen kan betalen bij de ABN?
Ik heb nog nooit via zo'n ding betaald. M'n ouders hebben postbank en daar moeten ze al die acceptgiro's in zo'n envelop zetten en dan opsturen.

;')
Stomme vraag maar ok
GioStylezondag 17 februari 2008 @ 09:25
quote:
Op zondag 17 februari 2008 09:18 schreef Asgard het volgende:
Hey weet iemand trouwens hoe je met acceptgiro's je rekeningen kan betalen bij de ABN?
Ik heb nog nooit via zo'n ding betaald. M'n ouders hebben postbank en daar moeten ze al die acceptgiro's in zo'n envelop zetten en dan opsturen.

;')
Stomme vraag maar ok
Gewoon met internetbankieren?
#ANONIEMzondag 17 februari 2008 @ 09:31
Wat ik wel lullig vind is dat als je oud bent èn je bent rijk (dus je hebt meer dan 50.000 euro op de bank staan wat je preferred banker maakt), dat je DAN niet voor die boekjes hoeft te betalen. Dus ze pakken de oudjes, en dan vooral nog de arme oudjes.

Ik snap het ook wel hoor, maar ik werk toevallig bij een ABN filiaal, in het weekend, en ik verbaas me er telkens weer over hoeveel oudere mensen al hun bankzaken nog via "papier" doen, en dan zelfs geld opnemen met een paspoort elke week.
Asgardzondag 17 februari 2008 @ 10:08
quote:
Op zondag 17 februari 2008 09:25 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Gewoon met internetbankieren?
Ik wil het gewoon weten
Pregozondag 17 februari 2008 @ 13:23
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:46 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Bud Spencer ?
ja, als je het niet goed doet slaat ie je een dikke lip.. ruw maar best effectief
vbmotzondag 17 februari 2008 @ 13:35
Voor extra service moet extra betaald worden, zo gaat dat nou eenmaal. Ook als ze deze dienst 'gratis' maken moet iemand er toch toch betalen. Oh wacht, dan moeten de mensen die er geen gebruik van maken ook meebetalen. Lekker sociaal weer van die oudjes. Dat ze toch mogen creperen in hun inflexibele ouderwetse gedoe.
Diederik_Duckzondag 17 februari 2008 @ 14:05
quote:
Op zondag 17 februari 2008 13:35 schreef vbmot het volgende:
Voor extra service moet extra betaald worden, zo gaat dat nou eenmaal. Ook als ze deze dienst 'gratis' maken moet iemand er toch toch betalen. Oh wacht, dan moeten de mensen die er geen gebruik van maken ook meebetalen. Lekker sociaal weer van die oudjes. Dat ze toch mogen creperen in hun inflexibele ouderwetse gedoe.
Precies. Altijd maar die solidariteit met de ouderen, nota bene de kapitaalkrachtigste groep in het land. En wat zeuren ze nou? Ze kunnen die boekjes toch gewoon gebruiken? En als ze daar niet voor willen betalen kunnen ze internetbankieren, wat zó simpel is dat zelfs een demente bejaarde dat nog moet kunnen.
Shadowcatzondag 17 februari 2008 @ 15:19
Net of die boekjes opeens zoveel duurder zijn geworden.

Kortom: die ouderen hebben gelijk.
harrypielzondag 17 februari 2008 @ 15:42
quote:
Op zondag 17 februari 2008 14:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Precies. Altijd maar die solidariteit met de ouderen, nota bene de kapitaalkrachtigste groep in het land. En wat zeuren ze nou? Ze kunnen die boekjes toch gewoon gebruiken? En als ze daar niet voor willen betalen kunnen ze internetbankieren, wat zó simpel is dat zelfs een demente bejaarde dat nog moet kunnen.
SGPVVD-istisch gelul . Ik zie anders maar verdomd weinig ouderen in kasten van huizen wonen, of je moet in de kakkersbuurten van wassenaar enz zitten.
karr-1zondag 17 februari 2008 @ 16:20
quote:
Op zondag 17 februari 2008 09:17 schreef floris.exe het volgende:
Terecht dat die ouderen de ABN hier op aanspreken. Zie hier een typisch voorbeeld van verlies aan menselijkheid in een bepaalde bedrijfsvoering, omdat het verwerken van wat briefjes zoveel moeite is voor de medewerkers van ABN. Walgelijk.
BS, die ouwetjes moeten gewoon meedoen met de moderne tijd en anders het aan een ander overlaten.
JanusAnuszondag 17 februari 2008 @ 16:25
quote:
Op zondag 17 februari 2008 09:17 schreef floris.exe het volgende:
Terecht dat die ouderen de ABN hier op aanspreken. Zie hier een typisch voorbeeld van verlies aan menselijkheid in een bepaalde bedrijfsvoering, omdat het verwerken van wat briefjes zoveel moeite is voor de medewerkers van ABN. Walgelijk.
Mensen 7 euro laten betalen= verlies aan menselijkheid?



Die mensen kunnen natuurlijk ook naar een andere bank als dat voordeliger is.
arneauxzondag 17 februari 2008 @ 16:35
Overigens is het zo dat bijvoorbeeld de Rabobank de tarievering met 110% heeft doen stijgen, maar daar hoor je niemand over.
karr-1zondag 17 februari 2008 @ 16:47
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:35 schreef arneaux het volgende:
Overigens is het zo dat bijvoorbeeld de Rabobank de tarievering met 110% heeft doen stijgen, maar daar hoor je niemand over.
Vrijwel alle banken hebben de kosten doen stijgen, zonder dat er een echt aanwijsbare oorzaak is. Maar ja wat doe je er aan, je hebt weinig keuze in andere banken. Zelfs banken die nu nog alles gratis hebben houden dat niet lang vol denk ik

Zodra ze voldoende mensen binnen hebben wordt ook dat betaald, ze moeten toch ergens geld op verdienen.
MouseOverzondag 17 februari 2008 @ 17:11
Er zijn genoeg ouderen die het ook via de computer doen. Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen kunnen, het wordt ook wel koudwatervrees genoemd. Eventjes erdoorheen en dan valt het allemaal wel mee.

Aangezien het gemiddelde bejaardenhuis zelfs gewoon pc's heeft staan voor algemeen gebruik neem ik dit gejank niet serieus. Als ouderen niet met die dingen om zouden kunnen gaan, dan stonden ze er niet.
De.Krommezondag 17 februari 2008 @ 17:14
quote:
Op zondag 17 februari 2008 09:17 schreef floris.exe het volgende:
Terecht dat die ouderen de ABN hier op aanspreken. Zie hier een typisch voorbeeld van verlies aan menselijkheid in een bepaalde bedrijfsvoering, omdat het verwerken van wat briefjes zoveel moeite is voor de medewerkers van ABN. Walgelijk.
Die oudjes kunnen ook gewoon naar de bibliotheek of hun kinderen/kennissen gaan en gaan internetbankieren.
floris.exezondag 17 februari 2008 @ 17:21
quote:
Op zondag 17 februari 2008 17:14 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Die oudjes kunnen ook gewoon naar de bibliotheek of hun kinderen/kennissen gaan en gaan internetbankieren.
Wacht maar totdat jij zo oud bent en mensen je op die manier behandelen. Oh nee wacht, jij kunt je niet verplaatsen in andere mensen.
RedDevil085zondag 17 februari 2008 @ 17:24
Heb niet echt een mening over die oudjes, maar ik was wel even goed over de zeik toen ik afgelopen week een brief van de ABN Amro kreeg met de mededeling dat ik voortaan moest gaan betalen om mijn rekening daar aan te houden :S... Is maar E 10 ofzo, maar toch beheurlijk schofterig imho.
De.Krommezondag 17 februari 2008 @ 17:37
quote:
Op zondag 17 februari 2008 17:21 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Wacht maar totdat jij zo oud bent en mensen je op die manier behandelen.
Ik zal me aanpassen. Jij niet, want o nee dat kun je niet.
floris.exezondag 17 februari 2008 @ 17:49
quote:
Op zondag 17 februari 2008 17:37 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Ik zal me aanpassen. Jij niet, want o nee dat kun je niet.
Denk na, NU zeg je dat je je zult aanpassen, omdat je nu redeneert op basis van een jonge geest. Maar het is bekend dat je houding/zienswijze met de loop der jaren ongewild verandert. Maar ik snap natuurlijk dat je dat niet begrijpt.
Biogardezondag 17 februari 2008 @ 17:55
quote:
Op zondag 17 februari 2008 09:17 schreef floris.exe het volgende:
Terecht dat die ouderen de ABN hier op aanspreken. Zie hier een typisch voorbeeld van verlies aan menselijkheid in een bepaalde bedrijfsvoering, omdat het verwerken van wat briefjes zoveel moeite is voor de medewerkers van ABN. Walgelijk.
Jij bent echt compleet de weg kwijt
700MBzondag 17 februari 2008 @ 18:27
quote:
Op zondag 17 februari 2008 09:17 schreef floris.exe het volgende:
Terecht dat die ouderen de ABN hier op aanspreken. Zie hier een typisch voorbeeld van verlies aan menselijkheid in een bepaalde bedrijfsvoering, omdat het verwerken van wat briefjes zoveel moeite is voor de medewerkers van ABN. Walgelijk.
Dat heeft niets te maken met walgelijk of 'menselijke waardigheid' maar alles met het voeren van een bedrijf. Als er een groep klanten is waar je weinig tot niets aan verdient en die zelfs (behoorlijk) wat geld kost, dan zorg je ervoor dat je die groep uitfaseerd.
Biogardezondag 17 februari 2008 @ 18:47
Mooi. Nu weer kappen met dat oeverloze geleuter. Iedereen wil z'n gelijk, bla bla...

Rommel verwijderd.

[ Bericht 15% gewijzigd door Biogarde op 17-02-2008 18:53:42 ]
karr-1zondag 17 februari 2008 @ 18:48
quote:
Op zondag 17 februari 2008 17:24 schreef RedDevil085 het volgende:
Heb niet echt een mening over die oudjes, maar ik was wel even goed over de zeik toen ik afgelopen week een brief van de ABN Amro kreeg met de mededeling dat ik voortaan moest gaan betalen om mijn rekening daar aan te houden :S... Is maar E 10 ofzo, maar toch beheurlijk schofterig imho.
Welkom in de moderne tijd, waar alleen de zon nog gratis omhoog komt. Elke bank rekent tegenwoordig kosten voor dit soort zaken. Die paar euro per jaar zal je niet missen.
Diederik_Duckzondag 17 februari 2008 @ 23:17
quote:
Op zondag 17 februari 2008 15:42 schreef harrypiel het volgende:

[..]

SGPVVD-istisch gelul . Ik zie anders maar verdomd weinig ouderen in kasten van huizen wonen, of je moet in de kakkersbuurten van wassenaar enz zitten.
Het is toch echt zo (niet de groep boven de 80, maar wel de groep tussen 60-80). Deze mensen hebben hun huis zo goed als allemaal grotendeels afbetaald, geprofiteerd van de enorme waardestijging van de afgelopen jaren, een goed pensioen en geen grote kosten meer (behalve de zorgkosten, maar dat wordt betaald door de jongere generaties)
arneauxzondag 17 februari 2008 @ 23:54
Ja dikke lul. En als ze vanuit thuis uit nou niet konden studeren, in een arbeiderswoninkje terecht komen, keihard werken heel hun leven en dan met de 65ste willen genieten, dan moet dat toch kunnen. Dan moet het internet niet aan ze worden opgedrongen.

Daartegenover staat wel dat de ABN ARMO de service niet in zijn geheel weghaald.