abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59853986
Echt een goede patch.
Ik speel voornamelijk online (online naam: Kapitein) en de turns gaan sneller (ik had altijd last van een soort lag na het einde van elke turn) en geen OOS problemen meer,. Het ziet er nu zeg maar gepolished uit.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:19:30 #202
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60063039
Hoe voorkom je dat je stad zegt dat het te crowded wordt?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_60064097
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:19 schreef GasTurbine het volgende:
Niet. Is de "basis" unhappiness van de moeilijkheidsgraad.
pi_60064171
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:19 schreef GasTurbine het volgende:
Je kunt gebouwen bouwen die +happy (zo een smiley gezichtje in het spel als icoontje) geven.
Voor elke +:) kun je 1 dus 1 extra bevolkingsaantal hebben. Als je eenmaal brons hebt uitgevonden kun je 'slavernij' invoeren. Dan kun je ervoor kiezen om zelfs een stuk van die bevolking weg te 'zwepen' in ruil voor een snellere bouw van hetgeen je op dat moment in die stad aan het bouwen bent.

Maar kort samengevat heb je 2 opties:
Bouw meer +happy dingen
Whip een stuk van je bevolking weg om een axeman of temple of wat dan ook sneller te laten afzijn.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 20:29:58 #205
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60064327
Maar whippen zorgt ook voor (tijdelijke) unhappy faces. 15 turns bij Epic snelheid geloof ik.

Naast alle open deuren zoals resources en gebouwen, is Hereditary Rule een goede en makkelijke manier om happiness te genereren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_60064369
Ik dacht 10 bij epic, maar dat weet ik inderdaad niet zeker
En inderdaad, het zorgt voor een unhappy face, alleen omdat je meestal 2 unhappy faces weg slaat, heb je er netto 1 minder... Zo doe ik het tenminste
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:00:51 #207
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_60545036
Ben nu bezig met een heerlijke game als Roosevelt op de Earth-map. Montezuma heb ik keihard ge-axerushed , voordat die gek Jaguars had. Hij had alleen nog maar archers en mijn Axeman hadden totaal geen problemen met hem. Daarna rustig het hele Noord- en Zuid-amerikaanse continent volgebouwd met steden en lekker gewacht totdat de AI bij mij langskwam met Caravels terwijl ik richting Liberalism aan het techen was.
Daarna wat techs getrade om me terug te vechten in de tech-race. Door de grote van mijn rijk tech ik veel sneller dan de rest. Ik heb heel lang zonder religie gezeten, mar dat was uiteindelijk een voordeel. Op het andere continent was iedereen met iedereen aan het knokken (3 blokken, Islam, Buddhism en Hindusm) en er was niet echt 1 runaway-leader. Mansa Munsa en Isabella waren al exit en Asoka is net afgemaakt door China (Asian Powerhouse).
Ik ben nu zelf at war met Saladin en Catherine . Sal was zo dom om mij de oorlog te verklaren en hij wilde met Galleon en Frigates tegen mijn Destroyers vechten, hij kwam vrij snel met een peace-offer, maar ik was al bezig met een invasie-vloot. Ik heb het geld maar gepakt voor wat free upgrades en ondertussen mijn invasie-vloot klaargemaakt. Na tig turns van transport lag mijn vloot klaar net buiten Mekka (Islam holy-city) maar Sal had een boel defensive pacts. Ik wou toch vechten en ik was al onderweg naar Asoka om de Chinezen te helpen, maar gelukkig was Sal zo dom om de oorlog te verklaren aan Frederick (Euro Powerhouse). Ik ben gelijk omgedraaid en zodra de vloot klaarlag: declare war-on-terror:

Oorlogshandelingen, operatie Shock-and-Awe:
Turn 1: met battleships en destroyers cultural defenses wegschieten en de invasievloot (tanks/navy-seal/artillery) aan land brengen naast Mecca en een 2e stad.
Turn 2: Mekka ingenomen en de stad ten zuiden van Mekka gerazed. Dankzij Mekka kreeg ik gelijk 120G per turn meer,
Na turn 2: Catherine declares war en ze valt gelijk Mekka aan met een huge stack. Ik verlies mijn complete noordelijke stack en Cathy verliest ook 90% van haar stack.
Turn 3: Zuidelijke stack inladen in transport en richting Mekka varen.
Turn 4: Invasie vanuit zee met Navy-Seals. Ik herover Mekka maar de stad is onhoudbaar en ik ga voor de Burn-optie . Bye Bye Islam holy City .
Dat was voor Sal genoeg om vrede te accepteren en ik heb al mijn troepen teruggetrokken uit Eurazië. Op dit moment zijn er ook geen gevechten meer tussen mij en Catherine. Ik stuur haar wel elke beurt een kadootje . Ik heb nukes en mijn productie-stad spuwt om de beurt een ICBM uit en die gaat dan linea-recta naar Russia . De andere steden die geen space-ship onderdelen bouwen maken ook alleen maar nukes. Ik heb Moscow al van 22 pop naar 2 pop genuked en ik tel een boel fall-out blokjes in Rusland Ik heb nu wel een boel angry-faces (dankzij de UN) maar Heridatery Rule lost een boel op . Mijn space-ship is bijna klaar en de overwinning is in de pocket, maar ik blijf Catherine nuken totdat al haar steden onbewoonbaar zijn

Ik gebruik trouwens 2 Great Spies als Great-Scouts in Rusland en ik kan dus goed zien wat er in Europa gebeurd .
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:27:42 #208
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60545570
Leuk idee om eens een Earth te doen, maar dan zonder RFC. Wellicht dat ik voor ik op vakantie vertrek en na dat ik m'n laatste scriptieparagraaf af heb een potje ga spelen! ( Kleine kans overigens )
pi_64249829
Heb laatst CIV IV Complete gekocht voor 10 euro . BtS is wel leuk inderdaad al trekt mijn PC het matig als het allemaal wat ingewikkelder wordt
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 30 december 2008 @ 00:04:28 #210
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_64484980
Nadat ik op FOK! (ik dacht in het topic over het Joods-Palestijns conflict) las over Civilization ben ik meteen naar de dichtstbijzijnde winkel gelopen om voor het eerst in mijn leven een spel op CD-rom/DVD te kopen. (jeugdsentiment enzo ) De prijs was 5¤90 (basisspel) maar ik onthoud vooral de zweetgeur die in de winkel hing door de pubers die als bezetenen achter een pc aan het gamen waren alsof hun leven ervan afhing .

To the point, 2 dagen later lukt het me al aardig om het spel te spelen (op het eenvoudigste level won ik meteen ruim met Mahatma Ghandi ), maar ik slaag er niet in eilandjes te koloniseren. Ook in de tutorial wordt dat niet uitgelegd. De concrete vraag: welk schip heb ik nodig om settlers ofzo mee te voeren en hoe zet ik die settlers op een schip om eilanden te koloniseren?

Iemand?
When all things seem to end, the future still remains..
pi_64489443
Schip dat je nodig hebt is galley, maar daarmee kan je alleen op coasttiles varen. Na astronomy kan je galleons bouwen, later nog transporters.

Speel dit spel nog steeds best vaak maar ik kan nog steeds niet meer dan de helft van mijn immortal games winnen.
  dinsdag 30 december 2008 @ 09:05:04 #212
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_64490400
stap 1) plaats schip op de kust.
stap 2) selecteer settler en rechtermuisklik op de boot.
stap 3) selecteer boot en vaar naar gewenste eiland
stap 4) aangekomen bij eiland, selecteer de settler (in je balk waar z'n info staat zie je twee miniscule vierkantjes van de settler en de boot)
stap 5) rechtermuisklik op het eiland waar je je stad wilt bouwen.
stap 6) Proficiat. De kolonie GasTurbine is geboren (wel een screenshot maken hé! )
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_64586823
hallo , ieder , ik heet john en ben pas nieuw bij jullie...weet iemand iets van gta4...
pi_64586855
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:32 schreef sennaveld het volgende:
hallo , ieder , ik heet john en ben pas nieuw bij jullie...weet iemand iets van gta4...
Probeer het eens in een gta4 topic
pi_65206026
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 09:05 schreef GasTurbine het volgende:
stap 1) plaats schip op de kust.
stap 2) selecteer settler en rechtermuisklik op de boot.
stap 3) selecteer boot en vaar naar gewenste eiland
stap 4) aangekomen bij eiland, selecteer de settler (in je balk waar z'n info staat zie je twee miniscule vierkantjes van de settler en de boot)
stap 5) rechtermuisklik op het eiland waar je je stad wilt bouwen.
stap 6) Proficiat. De kolonie GasTurbine is geboren (wel een screenshot maken hé! )
of:
stap 1) bouw een schip en een settler of zet ze allebei in dezelfde stad
stap 2) selecteer de settler en dan zit daar ergens onderin zo'n loadknopje met een pijl die een boot in gaat
en dan weer stap 3 t/m 6
pi_65206146
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:32 schreef sennaveld het volgende:
Ach ja, gta4. Speelt vaak af in steden die ver van je palace af liggen, veel maintenance dus. In dat spel is een courthouse geen overbodige luxe. Of zouden ze auto's stelen vanuit war weariness? In dat geval: jails.
pi_65206275
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:40 schreef JedaiNait het volgende:
Dat kan, je unit moet zich dan binnen jouw culturele grenzen bevinden, dan krijg je een knopje om te upgraden. Dit is echter wel een vrij duur geintje, maar kan soms net hét verschil maken .
Vooral als het een unit is met veel promotions idd.
  Moderator maandag 19 januari 2009 @ 19:32:40 #218
8781 crew  Frutsel
pi_65219395
Civ IV blijft een wereldspel... speel het nog wekelijks.. .Battlesword met name... maar ook Colonization nu
pi_65235079
Pfff Civ4 valt nog niet mee; vrees dat ik te lang de simpliciteit van Civ2 heb gespeeld

De uitgebreidheid van het geheel is wel cool (maar god wat onoverzichtelijk in het begin :S)

Mocht er weer een GotM komen, doe ik in ieder geval mee
pi_65235184
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:06 schreef Ssswing het volgende:
Pfff Civ4 valt nog niet mee; vrees dat ik te lang de simpliciteit van Civ2 heb gespeeld

De uitgebreidheid van het geheel is wel cool (maar god wat onoverzichtelijk in het begin :S)

Mocht er weer een GotM komen, doe ik in ieder geval mee
Hoe ze het vechten hebben gedaan is inderdaad nogal wennen wanneer je alleen Civ2 gewend bent.
pi_65235828
ja ik snap nog steeds niet dat ik met een 88% kans zwaar hard ingemaakt wordt...en proberen om aan de gevechtsanimatie iets af te lezen is ook onmogelijk zeg...de ene keer staan er nog 3 units van de tegenstander in beeld en versla ik ze...helaas is het ook mogelijk dat er vanuit het niets ineens nieuwe units bijkomen gedurende de animatie
pi_65235955
Hmmm. Dat is wel raar inderdaad, 88% en dan verliezen.

Maar die animaties die zeggen niet altijd evenveel inderdaad.
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 10:00:59 #223
8781 crew  Frutsel
pi_65236119
Aan de animaties kan je ook niets zien, voor elke volledige eenheid staan er immers drie.
Soms zie je d'r twee, terwijl je op 95% van je sterkte zit, zegt dus ook niets.

Enige dat echt bepalend is is het terrein waar je op vecht, en welke eenheid tegen welke (phalanx is bijv extra goed tegen paardjes, Axeman vs Swordsmen etc) en in bepaalde mate de ervaring.
pi_65236260
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:00 schreef Frutsel het volgende:
Aan de animaties kan je ook niets zien, voor elke volledige eenheid staan er immers drie.
Soms zie je d'r twee, terwijl je op 95% van je sterkte zit, zegt dus ook niets.

Enige dat echt bepalend is is het terrein waar je op vecht, en welke eenheid tegen welke (phalanx is bijv extra goed tegen paardjes, Axeman vs Swordsmen etc) en in bepaalde mate de ervaring.
En 'first strikes'. Boogschutters hebben dit vaak. Als je dan vecht wordt er een paar keer door de boogschutter gevochten zonder dat hij verlies lijdt.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:17:29 #225
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65236525
Tja mensen, 88% betekent nu eenmaal niet dat je gegarandeerd wint hè.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')