Ben nu bezig met een heerlijke game als Roosevelt op de Earth-map. Montezuma heb ik keihard ge-axerushed

, voordat die gek Jaguars had. Hij had alleen nog maar archers en mijn Axeman hadden totaal geen problemen met hem. Daarna rustig het hele Noord- en Zuid-amerikaanse continent volgebouwd met steden en lekker gewacht totdat de AI bij mij langskwam met Caravels terwijl ik richting Liberalism aan het techen was.
Daarna wat techs getrade om me terug te vechten in de tech-race. Door de grote van mijn rijk tech ik veel sneller dan de rest. Ik heb heel lang zonder religie gezeten, mar dat was uiteindelijk een voordeel. Op het andere continent was iedereen met iedereen aan het knokken (3 blokken, Islam, Buddhism en Hindusm) en er was niet echt 1 runaway-leader. Mansa Munsa en Isabella waren al exit en Asoka is net afgemaakt door China (Asian Powerhouse).
Ik ben nu zelf at war met Saladin en Catherine

. Sal was zo dom om mij de oorlog te verklaren en hij wilde met Galleon en Frigates tegen mijn Destroyers vechten, hij kwam vrij snel met een peace-offer, maar ik was al bezig met een invasie-vloot. Ik heb het geld maar gepakt voor wat free upgrades en ondertussen mijn invasie-vloot klaargemaakt. Na tig turns van transport lag mijn vloot klaar net buiten Mekka (Islam holy-city) maar Sal had een boel defensive pacts. Ik wou toch vechten en ik was al onderweg naar Asoka om de Chinezen te helpen, maar gelukkig was Sal zo dom om de oorlog te verklaren aan Frederick (Euro Powerhouse). Ik ben gelijk omgedraaid en zodra de vloot klaarlag: declare war-on-terror:
Oorlogshandelingen, operatie Shock-and-Awe:
Turn 1: met battleships en destroyers cultural defenses wegschieten en de invasievloot (tanks/navy-seal/artillery) aan land brengen naast Mecca en een 2e stad.
Turn 2: Mekka ingenomen en de stad ten zuiden van Mekka gerazed. Dankzij Mekka kreeg ik gelijk 120G per turn meer,
Na turn 2: Catherine declares war en ze valt gelijk Mekka aan met een huge stack. Ik verlies mijn complete noordelijke stack en Cathy verliest ook 90% van haar stack.
Turn 3: Zuidelijke stack inladen in transport en richting Mekka varen.
Turn 4: Invasie vanuit zee met Navy-Seals. Ik herover Mekka maar de stad is onhoudbaar en ik ga voor de Burn-optie

. Bye Bye Islam holy City

.
Dat was voor Sal genoeg om vrede te accepteren en ik heb al mijn troepen teruggetrokken uit Eurazië. Op dit moment zijn er ook geen gevechten meer tussen mij en Catherine. Ik stuur haar wel elke beurt een kadootje

. Ik heb nukes en mijn productie-stad spuwt om de beurt een ICBM uit en die gaat dan linea-recta naar Russia

. De andere steden die geen space-ship onderdelen bouwen maken ook alleen maar nukes. Ik heb Moscow al van 22 pop naar 2 pop genuked en ik tel een boel fall-out blokjes in Rusland

Ik heb nu wel een boel angry-faces (dankzij de UN) maar Heridatery Rule lost een boel op

. Mijn space-ship is bijna klaar en de overwinning is in de pocket, maar ik blijf Catherine nuken totdat al haar steden onbewoonbaar zijn

Ik gebruik trouwens 2 Great Spies als Great-Scouts in Rusland en ik kan dus goed zien wat er in Europa gebeurd

.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”