abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:18:58 #251
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65705261
Er is natuurlijk wel een Console-versie gekomen ondertussen. Overigens hoeft het van mij nog niet. IV voldoet nog prima.
pi_65705753
Hoeveel uitbreidingen zijn hiervan? of zijn het allemaal patches die je erbij download?
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:40:09 #253
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65706248
Twee: Warlords en Beyond The Sword. Vooral de tweede is een must-have. Er is uiteraard ook een reeks patches beschikbaar voor download.
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 20:45:39 #254
8781 crew  Frutsel
pi_65706535
Klopt, BTS rocks Al is ie grafisch ook best zwaar

Colonization is een standalone game
pi_65707188
het leek me een leuk spel, amar vet kut dat het turn based blijkit te zijn :S
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:03:37 #256
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65707582
Dat is juist het beste joh. Kun je rustig de tijd nemen, tientallen opties overwegen en bekeken keuzes maken. Dát is juist CIV, als turn-based je niet aanstaat lijkt het je ook geen goed spel.

10 minuten nadenken of je je eerste stad op de startlocatie bouwt of toch 1 tile weg...
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 21:15:29 #257
8781 crew  Frutsel
pi_65708295
TurnBased spelletjes

Naast Civ speel ik dan het liefst Alpha Centauri of Star Trek Birth of the Federation
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:16:27 #258
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 21:17:49 #259
8781 crew  Frutsel
pi_65708437
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:16 schreef pfaf het volgende:
Civ is al ongeveer vijf jaar het enige computerspel dat ik speel.
Doe je colonization ook dan?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:19:25 #260
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65708530
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Doe je colonization ook dan?
De vorige wel, de nieuwe ben ik nog niet aan toe gekomen. Stond wel op m'n lijstje, maar ik ben te druk tegenwoordig. Wellicht als ik 'm ooit nog eens voor een paar euro in de bakken tegenkom.
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 21:21:53 #261
8781 crew  Frutsel
pi_65708672
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:19 schreef pfaf het volgende:

[..]

De vorige wel, de nieuwe ben ik nog niet aan toe gekomen. Stond wel op m'n lijstje, maar ik ben te druk tegenwoordig. Wellicht als ik 'm ooit nog eens voor een paar euro in de bakken tegenkom.
ik speel zelfs het bordspel Civilization nog wel regelmatig
pi_65709055
https://www.dynabyte.nl/article.php?xi=614996&tc=cbsearch

Het origineel + beide uitbreidingen voor 10 euro, die ga ik morgen zeker halen

En trouwens, turn-based rts zijn heul niet verkeerd ROME:TOTAL WAR
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:31:53 #263
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65709213
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:29 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
https://www.dynabyte.nl/article.php?xi=614996&tc=cbsearch

Het origineel + beide uitbreidingen voor 10 euro, die ga ik morgen zeker halen

En trouwens, turn-based rts zijn heul niet verkeerd ROME:TOTAL WAR
Da's echt niets voor het beste spel aller tijden. Ik blijf het wel jammer vinden dat ze nog geen Linux-port hebben gemaakt. Zou een mooi klusje zijn in afwachting van Civ V.
pi_65709831
ben wel benieuwd wat ze weten te verzinne nvoor CIV V
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 22:36:34 #265
8781 crew  Frutsel
pi_65713242
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:41 schreef du_ke het volgende:
ben wel benieuwd wat ze weten te verzinne nvoor CIV V
Mjah, de pc game markt komt steeds meer onder druk te staan door het illegaal downen... zal me nix verbazne dat het over ene paar jaar gebeurd is
pi_65718476
Ben ook benieuwd, de religies waren een leuke toevoeging aan Civ 4. Als ze echt weer met zoiets nieuws komen, zou het nog kunnen werken, maar anders ben ik ook bang dat het einde in zicht is.

Op zich niet erg, Civ 4 is goed genoeg om lang door te blijven spelen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:44:47 #267
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65721149
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mjah, de pc game markt komt steeds meer onder druk te staan door het illegaal downen... zal me nix verbazne dat het over ene paar jaar gebeurd is
Mwoah, het kristaliiseert meer uit heb ik het gevoel. RPG's, Turn-based startegy, sims, zulke dingen werken nog steeds op de pc en zullen dat mijns inziens ook nog wel even blijven doen. Dat het plebs schietend met de console op de bank blijft spelen hoeft niet ten koste te gaan van de elite die een beschaafd spelletje Montezuma-slashen ambieert.

Op zich wel een boeiende vraag: wat moet er aan CIV V toegevoegd worden, veranderd worden et cetera. Mijns inziens moet het speerpunt op diplomatie gelegd worden: relaties met andere beschavingen mogen wel wat complexer. In de eindgame kunnen bondgenootschappen als NAVO en Warschaupact ontstaan, maar ook in het eerdere spel mogen de communicatiemogelijkheden en relaties wel wat complexer mijns inziens.

Verder liggen er denk ik nog veel mogelijkheden bij micromanagement (O+!!) op militair niveau. Belegeringen, logistieke problemen zoals aanvoerlijnen en wissel- en samenwerkingen tussen unittypes kunnen beter uitgewerkt worden.

En zo kan ik nog wel uren doordromen over CIV V pfaf edition.
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:58:38 #268
192379 BenjaminFranklin
Voor een bedachte mening
pi_65722838
Ik vind ook dat diplomacy verder uitgewerkt mag worden. Vaak speel ik wel met een diplomatic victory, maar tis altijd zo jammer wanneer je de united nations bouwt, dat de secretary een election c.q. dipl. victory kan starten. Dan moeten er weliswaar meer civ's op m stemmen, maar dat haalt de spanning er een beetje uit. De apostolic palace daarentegen is geniaal. Ik vind het concept dat je met civ's wereldbeslissingen kunt maken echt een pre, het geeft ook een gevoel van extra macht en inspraak.

Het gevoel van macht moet ik mijn ogen meer opgekrikt worden, en daarnaast ook een stukje micromanagement. Normaal heb ik zeker 1 GPF, dat vereist nogal wat micromanagement, en onderscheid de harcore civver van de 'gewone' om het zo maar eens te zeggen. Eigenlijk vind ik dat er teveel national wonders zijn... en in de ancient times kun je op een gegeven moment zeker 5 wonders bouwen, wat redelijk veel is in mn ogen. Maar goed, ik speel vaak op epic of marathon speed zodat ik de overgang van militaire upgrades zoals van rifling (rifleman) naar assembly line (infantry) minder snel meemaak, zodat je uit micromanagen echt militair voordeel kunt halen... zo kun je ook meer episch battles houden, iets wat ik echt tof vind, maar jammer dat ik geen dergelijk goede pc heb zodat ik een huge ass world map kan daaien met 32 civs

Verder blijft het spel leuk, zeker om te LAN-nen!
pi_65723127
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:44 schreef pfaf het volgende:

[..]

Op zich wel een boeiende vraag: wat moet er aan CIV V toegevoegd worden, veranderd worden et cetera. Mijns inziens moet het speerpunt op diplomatie gelegd worden: relaties met andere beschavingen mogen wel wat complexer. In de eindgame kunnen bondgenootschappen als NAVO en Warschaupact ontstaan, maar ook in het eerdere spel mogen de communicatiemogelijkheden en relaties wel wat complexer mijns inziens.
NAVO en Warschaupact kunnen wel met Permanent Alliance inderdaad.

Maar eerder in het spel mag de diplomatiek allemaal wel wat uitgebreider inderdaad. Je zou kunnen denken aan huwelijken tussen koningshuizen. Als twee landen Hereditary Rule hebben, kunnen ze een koninklijk huwelijk regelen.
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:41:48 #270
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65724159
Met allianties zoals de NAVO, bedoel ik dan niet alleen een PA-tje of samen een oorlogje. Ik zie het iets groter, samen ‘vergaderen’ over diplomatieke kwesties om andere civ's tot inkeer te brengen. Het is wellicht wat moeilijk om duidelijk te maken wat ik bedoel, maar de feel van dimplomatie in Civ vind ik nog verre van goed. Te ad-hoc, te compromisloos en te eenvoudig. Als er tegen niet-AI gespeeld wordt kun je nog even bij elkaar gaan zitten en afspreken hoe je een oorlog samen ingaat, hoe je de buit gaat verdelen en andere afspraken maken.
pi_65747776
Ik denk dat we niks horen van Firaxis en 2K totdat de overname perikelen voorbij zijn. Ze hebben een draak van een spel onder de naam Civ:Colonization uitgebracht waarin enkele settings standaard op deity staan (ongeacht welk niveau je kiest) waardoor het spel amper speelbaar is, en daar moet na vele maanden nog steeds een patch vooruit komen of laat staan een bericht.
pi_65747951
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:58 schreef BenjaminFranklin het volgende:
De apostolic palace daarentegen..
Als je zorgt dat elke civ tenminste 1 stad heeft met jouw religie kan je gewoon een diplomatic victory ermee scoren
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:43:32 #273
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_65763046
Hm, Civ IV kon mij altijd minder bekoren dan Civ III. Best vreemd, want Civ IV is op veel gebieden gewoon beter. Maar toch is en blijft Civ III mijn meest gespeelde game ooit. Vooral met Conquests erbij. Play the World voegde te weinig toe. Net zozeer Warlords maar matig was in mijn ogen, en Beyond the Sword een stuk beter.
You know, I've learned something today
pi_65842690
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:18 schreef pfaf het volgende:
Er is natuurlijk wel een Console-versie gekomen ondertussen. Overigens hoeft het van mij nog niet. IV voldoet nog prima.
Met die console-versie stel je de echte liefhebbers niet tevreden natuurlijk.

Gisteren in een van m'n spaarzame vrije uurtjes weer even gespeeld. Ik heb alle effort gestoken in technologische ontwikkeling en de vrede bewaren met andere volken op de aardkloot.

Het heeft weinig zin om nu effort te steken in vechteenheden die straks onder de voet worden gelopen door geavanceerde vechteenheden. Ik heb nu een minimum aan vechteenheden, wellicht net genoeg om in geval van nood de boel te kunnen verdedigen.

Resultaat is dat ik nu een flink pot met gold heb en een flinke technologische voorsprong. Mijn steden zijn stuk voor stuk qua infrastructuur ook prima op orde en ze zijn allemaal netjes Christian.

Ik wil nu wat meer gaan exploren om te kijken of er op de rest van de wereld nog wat stukken grond zijn die ik kan gebruiken. Daar bouw ik dan nog wat steden. Verder wil ik de smalle basis met verdedigingseenheden uitbreiden met wat geavanceerdere eenheden om zo de Suleiman van de kaart te vegen, want die begint me behoorlijk te irriteren.
pi_65878283
Civilization is écht mijn type game als ik zo de omschrijvingen lees. Helaas ben ik wél opgegroeid met age of empires, maar niet met civilization. Weet iemand dus een goede instapgids?

Heb twee jaar terug namelijk ook wel eens gespeeld, op de een of andere manier lukte het ook nog wel op makkelijk niveau, maar ik had eerlijk gezegd maar heel weinig benul van waar ik mee bezig was :p

Heb overigens de game én beide expansions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')