10 minuten nadenken of je je eerste stad op de startlocatie bouwt of toch 1 tile weg...
 10 minuten nadenken of je je eerste stad op de startlocatie bouwt of toch 1 tile weg...  

quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:16 schreef pfaf het volgende:
Civ is al ongeveer vijf jaar het enige computerspel dat ik speel.
 Doe je colonization ook dan?
  Doe je colonization ook dan?

De vorige wel, de nieuwe ben ik nog niet aan toe gekomen. Stond wel op m'n lijstje, maar ik ben te druk tegenwoordig. Wellicht als ik 'm ooit nog eens voor een paar euro in de bakken tegenkom.quote:

ik speel zelfs het bordspel Civilization nog wel regelmatigquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
De vorige wel, de nieuwe ben ik nog niet aan toe gekomen. Stond wel op m'n lijstje, maar ik ben te druk tegenwoordig. Wellicht als ik 'm ooit nog eens voor een paar euro in de bakken tegenkom.

ROME:TOTAL WAR

Da's echt niets voor het beste spel aller tijden. Ik blijf het wel jammer vinden dat ze nog geen Linux-port hebben gemaakt. Zou een mooi klusje zijn in afwachting van Civ V.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:29 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
https://www.dynabyte.nl/article.php?xi=614996&tc=cbsearch
Het origineel + beide uitbreidingen voor 10 euro, die ga ik morgen zeker halen
En trouwens, turn-based rts zijn heul niet verkeerd

Mjah, de pc game markt komt steeds meer onder druk te staan door het illegaal downen... zal me nix verbazne dat het over ene paar jaar gebeurd isquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:41 schreef du_ke het volgende:
ben wel benieuwd wat ze weten te verzinne nvoor CIV V

Mwoah, het kristaliiseert meer uit heb ik het gevoel. RPG's, Turn-based startegy, sims, zulke dingen werken nog steeds op de pc en zullen dat mijns inziens ook nog wel even blijven doen. Dat het plebs schietend met de console op de bank blijft spelen hoeft niet ten koste te gaan van de elite die een beschaafd spelletje Montezuma-slashen ambieert.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mjah, de pc game markt komt steeds meer onder druk te staan door het illegaal downen... zal me nix verbazne dat het over ene paar jaar gebeurd is

NAVO en Warschaupact kunnen wel met Permanent Alliance inderdaad.quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Op zich wel een boeiende vraag: wat moet er aan CIV V toegevoegd worden, veranderd worden et cetera. Mijns inziens moet het speerpunt op diplomatie gelegd worden: relaties met andere beschavingen mogen wel wat complexer. In de eindgame kunnen bondgenootschappen als NAVO en Warschaupact ontstaan, maar ook in het eerdere spel mogen de communicatiemogelijkheden en relaties wel wat complexer mijns inziens.
 Als twee landen Hereditary Rule hebben, kunnen ze een koninklijk huwelijk regelen.
 Als twee landen Hereditary Rule hebben, kunnen ze een koninklijk huwelijk regelen.  

Als je zorgt dat elke civ tenminste 1 stad heeft met jouw religie kan je gewoon een diplomatic victory ermee scorenquote:Op woensdag 4 februari 2009 09:58 schreef BenjaminFranklin het volgende:
De apostolic palace daarentegen..

Met die console-versie stel je de echte liefhebbers niet tevreden natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:18 schreef pfaf het volgende:
Er is natuurlijk wel een Console-versie gekomen ondertussen. Overigens hoeft het van mij nog niet. IV voldoet nog prima.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |