Zeer bevooroordeeeld. Ik denk dat veel problemen met de mantel der liefde worden bedekt.. Ook een mooi voorbeeld zijn die anti-wilders advertenties die Doekle bijna gratis krijgt in grote kranten.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:28 schreef Klopkoek het volgende:Zijn de Nederlandse media bevooroordeeld tav Moslims?
Ga eens die collumn bekijken en haal dat bord van je kop eens af.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:16 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zeer bevooroordeeeld. Ik denk dat veel problemen met de mantel der liefde worden bedekt.. Ook een mooi voorbeeld zijn die anti-wilders advertenties die Doekle bijna gratis krijgt in grote kranten.
Verder is het de vraag of partijdige media een probleem zou zijn zoalng die niet teren op staatssubsidies.
Wie is die hoofdredacteur ?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:20 schreef DrWolffenstein het volgende:Natuurlijk zijn de Nederlandse media bevooroordeeld.
Moslims kunnen namelijk niets fout doen volgens mensen zoals de communistische hoofdredacteur van Trouw.
wat is een collumn eigenlijk? De van Dale kent dat woord niet..quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ga eens die collumn bekijken en haal dat bord van je kop eens af.
bron?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
Terpstra heeft trouwen 40000 euro moeten betalen voor de advertentie
Er bestaat geen tarief om te adventeren op de voorpagina van de Trouw. Die is speciaal verzonnen om Doekle een podium te geven.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:23 schreef Napalm het volgende:
[..]
bron?
in de Elsevier stond vorige week heel wat anders..
Dat ze vrij zijn wil nog niet zeggen dat je er geen moreel oordeel over kunt vellen hè. Het mooie aan programma's als De Leugen Regeert is dat het het zelfreinigende vermogen laat zien: foute journalistiek komt op de schandpaal.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:53 schreef Boze_Appel het volgende:
De media moet helemaal lekker zelf weten over wat en hoe ze dat berichten. Elke vorm van media past haar berichtgeving aan aan de beoogde doelgroep en ik daar geen enkel probleem in zolang elk medium volledig vrij is te berichten hoe zij dat zelf wil.
TS is niet een van die uitersten in het politieke spectrum.. je perceptie is vertroubleerdquote:Op zondag 17 februari 2008 22:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik stoor me ontzettend aan het geschreven Nederlands van de TS. Het lijkt wel of de uiterst linksen en uiterst rechtsen een patent hebben op het verneuken van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
je perceptie is vertroubleerd, lijkt mij.quote:maar zodra een autochtoon door allochtonen wordt verjaagd, geven ze plotseling niet thuis.
Beter voorbeeld: vrouw rijdt marokkaanse overvaller op scooter dood door haar auto in z'n achteruit te zetten en hem tegen een boom te drukken. Was een belangrijk gespreksonderwerp een tijdje geleden, er werd uitgebreid over bericht in de kranten. Alleen jammer dat de media verzuimden erbij te vermelden dat de vrouw in kwestie van Surinaamse komaf was.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:48 schreef Hyperdude het volgende:
Friesland maakt deel uit van Nederland, Suriname niet; dom voorbeeld.
En dubbele standaarden heeft ie natuurlijk wel ergens gelijk.
Telegraaf is net zo dom rechts bevooroordeeld als die van Jole dom links is bevooroordeeld.![]()
Etterbak.quote:Op zondag 17 februari 2008 23:40 schreef DrWolffenstein het volgende:
"collumn" staat er nog steeds hoor.
quote:Op maandag 18 februari 2008 07:05 schreef Martijn_77 het volgende:
De Nederlandse media zijn zou ie zo bevooroordeeld kijk in verkiezingstijd maar eens naar het staats Nos journaal op de publieken.
Dat is behoorlijk rood gekleurd.
quote:Op zondag 17 februari 2008 23:36 schreef Klopkoek het volgende:
Zo, heb de spelfouten uit de OP gehaald.
En wees eens consequent in het gebruk van de meervoudige persoonsvorm.quote:Ook sneedt
Welk journaal kijk jij dan?quote:
Die gast werd juist gecancelled bij het linkse bolwerk DWDD. Zegt genoeg over de smerige linkse media.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:45 schreef Super7fighter het volgende:
Ja, ik denk wel dat een deel van de media bevooroordeeld is ten op zichte van Moslims. Als een schrijver van boek als Eurabia bijv, met een hoogst paronoide inhoud, serieus spreektijd krijgt in de media, dan kun je inderdaad twijfelen aan de intenties van sommige medialieden.
Toch is er duidelijk een verschil tussen de wat rechtsere commerciële media die gevoeligere dingen wel vaak belichten t.o.v. publieke media die de boel graag sussen. (En pretenderen zeer objectief en betrouwbaar te zijn.) Die linkse keutel van een Erik van Muiswinkel komt ook dermate veel op de buis op de publieke omroep dat het bijna genant is.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 00:03 schreef sneakypete het volgende:
Wat alweer bewijst dat media nooit objectief zijn, maar dat je niet kunt spreken van één linkse danwel rechtse media.
Het probleem is alleen dat er een grote kloof is tussen het Westen en de Arabische wereld. En de Arabische wereld is gelijk aan de islamitische wereld. Dat kun je gewoon niet los van elkaar zien. Zeker niet als je ziet dat er hier in Nederland moskeeën gefinancierd worden met terroristengeld. Of dat er een raadslid in Rotterdam gewoon ronduit zegt dat ze ons wel even zullen bekeren tot de islam. Je kunt dan wel beweren dat het er niks mee te maken heeft maar ik krijg juist het gevoel dat het er alles mee te maken heeft. Waarom denk je dat er van die oerchristelijke dorpen bestaan? Dat ga je ook krijgen met de islam als je niet oppast. Religie heeft altijd al als katalysator voor tegenstellingen gewerkt. Zeker als de denkbeelden nog zo letterlijk en strict genomen worden zoals in de islam. Het is moeilijk, zo niet vrijwel onmogelijk om mensen met dezelfde basisdenkbeelden van elkaar te onderscheiden. Wie zegt dat er hier geen demonstraties komen zoals in Engeland of Denemarken? Hoe serieus moet ik moslims nemen als ze als voormannen zeer vrouwonvriendelijke, zwaarbebaarde haatzaaiers hebben?quote:Media is gewoon mensenwerk en dus opinie. Shit happens. Ik denk dat we in Nederland redelijk tolerant zijn hoor, ook met moslims. De negatieve geluiden hoor je ook, maar vergeet dan effe niet hoeveel draagvlak ervoor is. Die sentimenten leven dus is t goed als het bespreekbaar blijft.
Los daarvan: Ik vind het jammer dat het debat over de Islam zo overbelicht is. De islam is imo niet slechter dan het christendom of jodendom. Dan is er nog de misdaad bij allochtone jongeren. Die zie ik echter niet in relatie tot de islam. Dat zie ik als een combinatie van cultuurverschil (wat je ook zou hebben bij bijv. polen) en economisch/maatschappelijke verschillen (dus wat je kon zien in 'probleemwijken'met 100% white trash die hetzelfde deed als zgn 'kutmarokkanen')
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |