abonnement bol.com Coolblue
pi_58020157
quote:
Deze brief werd op 12 april door Scientology uitgedeeld in Amsterdam. In de brief staan meerdere verhalen over Anonymous, over onze protestacties, en over Karin Spaink. Voor de volledigheid wordt deze brief hier in zijn geheel openbaar gemaakt. Anonymous hoort open, doorzichtig en informatief te zijn, en om deze reden zullen wij deze flyer niet proberen te verbergen voor het publiek.

Het is niet ons doel om alle informatie in deze brief bij voorbaat te ontkrachten (of bevestigen). Wel wil Anonymous graag bekend maken dat wij op geen enkele manier in direct verband staan met de farmaceutische industrie, zoals hier door Scientology beweerd wordt. Wij worden niet voor onze acties betaald; niet door psychiaters, niet door de farmaceutische industrie, en niet door 'ronselaars'. Karin Spaink is geen 'exponent' van Anonymous, maar heeft zoals algemeen bekend een geschiedenis van jarenlange rechtzaken tegen zich en wordt dus soms aangehaald om e.e.a. in perspectief te plaatsen.

Informatiebrief

Het zal u niet ontgaan zijn dat er zich de laatste maanden enkele incidenten hebben voorgedaan met een groepje gemaskerde studenten, die zich Anonymous noemen.

Zij hebben het gemunt op de Scientology kerk, maar blijken bij discussie zo weinig van het onderwerp af te weten, dat zij de naam Scientology zelfs niet goed weten uit te spreken. Zo ook werd de Scientology kerk van gedwongen abortussen beschuldigd. Nu weet een ieder die ook maar iets van Dianetics of Scientology afweet dat in het belangrijkste boek- Dianetics, de leidraad voor het menselijk verstand- IEDERE abortus wordt afgewezen als zijnde een soort van moord (en alleen legitiem als het medisch noodzakelijk is). Van gefundeerde kritiek is dus geen sprake en tot een (ongemaskerde) discussie met hen hierover komt het dus helemaal niet.

De naam Karin Spaink duikt steeds vaker op in hun vlugschriftjes en daar komt de aap uit de mouw. Je hoeft de vuilnis van deze Karin op dinsdagmorgen niet te doorzoeken om erachter te komen wat deze Koningin van de Nacht voor kruisjes achter haar naam heeft. Op 17 februari werd zij in de respectabele Engelse krant de Daily Telegraph nog genoemd als de "Zelfmoordgoeroe van Europa". Spaink haar website (die ze onlangs onder grote druk heeft verwijderd) heeft tientallen, zoniet honderdtallen jongeren tot zelfmoord aangezet. Logisch dat ze een hekel aan scientology heeft, Scientology doet er alles aan om jongeren met problemen te helpen. Zo zij er bijvoorbeeld haar eigen cursussen, de stichting De Weg naar een Gelukkig Leven, het afkickcentrum Narconon, de stichting Jongeren voor Mensenrechten, etc.

Nu onze gemaskerde studentjes blijven volharden, komen er toch wel wat interessante feiten hierover aan het licht. In Australie werd ontdekt dat de studentjes geronseld werden op campussen. Een briefje op het prikbord van een Australische Universiteit vroeg studenten zich te melden bij een persoon waarbij ze voor een dag werken 50 dollar konden verdienen. Na onderzoek bleek deze ronselaar een medewerker van een PR bureau te zijn. Dit PR bureau had weer als grootste klant een farmaceutisch bedrijf. Daar komt de aap wederom uit de mouw, want Scientology is van oudsher een grote tegenstander geweest van de farmaceutische/psychiatrische industrie. Een industrie die over de ruggen van miljoenen mensen dure en levensgevaarlijke pillen slijt aan diegene die door de psychiatrie een vals label opgeplakt hebben gekregen van de een of andere onbegrijpelijke psychiatrische aandoening. Wist u dat 20% van de Nederlandse bevolking aan de psychiatrische pillen zit? Wist u dat er 50.000 kinderen in Nederland aan de Ritalin zijn gezet omdat ze "hyperactief" zijn? En dat terwijl Ritalin in Amerika al "Kiddie Cocaine" wordt genoemd vanwege haar verslavende bijwerkingen? Dit terwijl inmiddels bekend is dat kinderen die hyperactief zijn bijvoorbeeld een lichamelijk probleem kunnen hebben, of een voedselallergie en dus primair gebaat zijn bij een medisch onderzoek, of door scheidende ouders het niet meer zien zitten en emotioneel uit balans raken. Dit is wat de Scientology kerk en de aan haar gelieerde stichtingen in hun honderdduizenden brochures bekend maakt. Het levensgevaarlijke pharma/psycho conglomeraat dat over de ruggen van miljoenen slachtoffers per jaar alleen al een miljard dollar verdient aan een pil zoals Prozac heeft een tegenstander!

Dit is helaas de kar waar onze gemaskerde vrienden, de Anonymous, zich voor laten spannen en waarvan mevrouw Spaink (die ook Ritalin promoot op haar website) een exponent is.

Afdeling Externe Zaken Scientology kerk info@scientology-kerk.nl tel.: 6226215 www.scientology.nl

http://www.taartenlollies.nl/index.php?title=CoS_informatiebrief

ze komen met verdachtmakingen die totaal onzin zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door Draca op 13-04-2008 14:21:02 ]
pi_58020347
hier de scan van de beruchte folder

zondag 13 april 2008 @ 14:31:22 #203
172669 Papierversnipperaar
Cafe´ne is ook maar een drug.
pi_58020409
Wat een schattige flyer!

Mensen die af en toe de krant lezen trappen hier niet in, ik ben wel een beetje teleurgesteld in het niveau van de reactie
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 13 april 2008 @ 14:38:31 #204
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58020538
Klinkt bijna alsof ze een BNW-post op een flyer hebben gezet. Zouden we ze dan niet kunnen sue-en voor ongeautoriseerd kopieren?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  PR/Manusje van alles zondag 13 april 2008 @ 14:44:00 #205
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_58020628
20% van de nederlandse bevolking aan de psycho pillen ?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ęyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_58024947
Als ik soms dingen lees van scientology zoals die flyer dan denk ik echt, hoeveel schizofrenen zou die kerk aantrekken? Spirituele dingetjes (Body Thetans) die je gedachten en emoties bepalen, gemene buitenaardse heersers, samenzweringen van psychiaters, pharmaceutica Duitsers, politici, media, belastingdienst en cyberterroristen die mogelijk van buitenaardse afkomst zijn om de enige waarheid dat Scientology heet te dwarsbomen, het ernstig ziek worden en zelfs doodgaan als je bepaalde scientology doctrine hoort voordat je er klaar voor bent, kritische mensen indelen in suppresive of potential trouble source en ze als zo'n bedreiging zien dat je interne mensen moet rehabiliteren en externe mensen 'fair gamen'. Ik lees daar echt allemaal schizofrene angsten in. Geen wonder dat ze zo tegen psychiaters zijn. Die zullen vast vaak concluderen dat ze mentale hulp nodig hebben, terwijl ze zich liever zien als mooie pure spirituele wezens met superkrachten die gehinderd worden door 75 miljoen jaar geleden gebombardeerde aliens
pi_58025088
Typische 'attack the attacker' reactie weer van de sekte. Iedere criticus proberen aan te vallen, hoe belachelijk het ook klinkt. Over abortussen binnen de sekte is genoeg te vinden op internet. Spaink heeft zelf op tv (ik dacht bij P&W) uitleg gegeven over het zelfmoordverhaal, er blijkt dus niks van te kloppen - en haar site is ook nog in de lucht. En als laatste natuurlijk weer de wanhopige complot theorieen richting de psychiatie en drugs industrie. En dit volk moet de planeet redden!
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  zondag 13 april 2008 @ 19:00:49 #208
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58025561
▄berhaupt was die hele zelfmoordgolf in feite geen golf. De getallen waren niet hoger dan normaal, de lijkschouwer zag geen typisch patroon, de jongeren woonden niet zo dicht bij elkaar als de media wilden doen geloven, et cetera. Ook een staaltje broddeljournalistiek, en vooral typisch dat dit kritiekloos overgenomen wordt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58027112
Filmpje van gisteren in Amsterdam:

En hier wat verslagen en fotos:

http://forums.enturbulati(...)am-netherlands-8608/
pi_58029579
Gemaskerde demonstratie tegen Scientology(filmpje)

12-04-2008 at 16:07:44
DIGG THIS! De mysterieuze groep Anonymous demonstreert wereldwijd tegen Scientology. Volgens de aanhangers hiervan worden zij daarvoor betaald door de farmaceutische industrie, waar de kerk al jaren tegen strijdt.

http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=1188

Hoe paranoia kun je zijn zeg, hahaha
Echt gebrainwashed als ze hier in geloven
pi_58031342
OT phone home
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_58034496
"Je hoeft de vuilnis van deze Karin op dinsdagmorgen niet te doorzoeken om erachter te komen wat deze Koningin van de Nacht voor kruisjes achter haar naam heeft."

Wat een aparte zin trouwens. Verwijst men hier naar beschuldigingen dat ze vuilnis doorzoeken? Of noemen ze dat zomaar? Hmm.. ik heb even gegoogled en het verwijst denk ik naar uitspraken van Spaink zelf. Wel vreemd, aangezien een gemiddelde burger geen idee heeft over beschuldigingen van vuilnis doorzoeken:

"Als je de strijd aan gaat met Scientology legt dat een enorm beslag op je leven. Felipe Rodriquez van XS4ALL en ik zijn tijdenlang geschaduwd. Mijn vuilnis werd doorsnuffeld. Er zijn valse aangiftes tegen mij gedaan. Ik ben met mijn lief Zenon Panoussis aangehouden bij de douane, omdat ze twee tips hadden binnengekregen dat we coca´ne zouden smokkelen."

Dit vond ik dan ook wel weer grappig:

"Scientology verspreidde ook de meest vreselijke verhalen over mij. Ik zou de duivel in hoogsteigen persoon zijn. Leden van Scientology waren echt bang voor mij. Ze hielden hun kinderen voor me weg. Bij een demonstratie tegen Scientology kwam een lid op me af en vroeg: 'Wat is uw naam en wat zijn uw misdaden'. Toen ik zei dat ik Karin Spaink heette, trok ze wit weg en deinsde achteruit."
pi_58048572
quote:
I sat down and did a lengthy interview with Jason Beghe. He’s an actor with a long list of credits who spent twelve years inside of Scientology and wants to share his story.

Jason has a lot of important things to say and there are many inside the organization that will find his words compelling. I know I did.

You’ll see the full interview soon.

Daid Miscavige, you have to wait like the rest of us. Throwing a fit won’t speed up the process

http://xenutv.wordpress.com/2008/04/14/234/

Eindelijk spreekt een ex-scientology celebrity zich uit!!
Hopelijk komen er meer
pi_58051148
BTs2Free , een old guard ex-scientologist vertelt over Jason Beghe dit op Enturbulation.org:
quote:
Not only has he done V/Os for Scientology films and PR, he has also been in some of their Technical Training Films as the main actor. This means that David Miscavige will have to have those films yanked and put on the shelf or redone. Within Scientology, Jason Beghe played a MAJOR role as an opinion leader and role model. The fact that he is speaking out now and did a video interview is HUGE in getting to the peeps still stuck within the Cult as well as for others who want to know the truth. Jason was pretty much best friends with Jenna and Bodhi Elfman as well as other Scilon celebs. This is really gonna have a huge impact within the ranks. This is a HUGE MEGA FLAP for Davey Boy. I just can't imagine what Dave's reaction to this was or if anyone has even told him about it yet. I feel sorry for the person who has to relay the information. I can't wait to see the rest of the interview! Way to go Jason! Now let's get the rest of them out.

maandag 14 april 2008 @ 21:52:17 #215
172669 Papierversnipperaar
Cafe´ne is ook maar een drug.
pi_58053556
quote:
Op maandag 14 april 2008 00:17 schreef Metallinos het volgende:
Bij een demonstratie tegen Scientology kwam een lid op me af en vroeg: 'Wat is uw naam en wat zijn uw misdaden'. Toen ik zei dat ik Karin Spaink heette, trok ze wit weg en deinsde achteruit."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58056600
Nou jah over een gedeelte heeft scientology toch wel gelijk. Namelijk dat niemand van jullie ooit een boek over de inhoud van scientology gelezen heeft noch met een kerklid gesproken heeft voor een half uur. Misschien toch niet onbelangrijk. Karin Spaink is een beetje typische vrouw maar lijkt me wel een interessant mens. Hebben jullie de online reactie van scientology ook gezien. De filmpjes van al hun dingen zijn nu netjes verzameld op het nieuwe videokanaal wat ze gelanceerd hebben. www.scientology.nl voor de nederlandse versies en www.scientology.org voor de Engelse versie. Vooral het stukje bij geloof en overtuigingen met de naam wat scientologen over scientology zeggen is interessant.

[ Bericht 9% gewijzigd door Esperantofreak op 14-04-2008 23:24:19 ]
Nederland 23ste in Europa op duurzaam/volhoudbaar energiegebied
  maandag 14 april 2008 @ 23:29:29 #217
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58056965
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:16 schreef Esperantofreak het volgende:
Nou jah over een gedeelte heeft scientology toch wel gelijk. Namelijk dat niemand van jullie ooit een boek over de inhoud van scientology gelezen heeft noch met een kerklid gesproken heeft voor een half uur. Misschien toch niet onbelangrijk.
Genoeg plaatsen online waar je de Operating Tethan documenten kunt vinden. Of in ieder geval samenvattingen, zoals bij Spaink. Maar, om maar eens een foute vergelijking te maken, moet je per se met nazi’s spreken om te weten dat nazisme verwerpelijk is?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58057150
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:29 schreef Iblis het volgende:

[..]

Genoeg plaatsen online waar je de Operating Tethan documenten kunt vinden. Of in ieder geval samenvattingen, zoals bij Spaink. Maar, om maar eens een foute vergelijking te maken, moet je per se met nazi’s spreken om te weten dat nazisme verwerpelijk is?
Wikileaks werd al eerder aangehaald in dit topic. Daarnaast spreken de kenmerkende intimidatie- en propaganda technieken voor dummies weer boekdelen. Bovendien is enige kennis van Hubbard en zijn matige SF romannetjes eigenlijk ook al wel voldoende om een beeld te krijgen over Scientology.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58057153
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:04 schreef Draca het volgende:
Filmpje van gisteren in Amsterdam:

En hier wat verslagen en fotos:

http://forums.enturbulati(...)am-netherlands-8608/
puik.

gogo de mei variant
pi_58061210
Nog een filmpje van de twaalfde in Amsterdam:

http://vimeo.com/897914
pi_58070905
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:16 schreef Esperantofreak het volgende:
Nou jah over een gedeelte heeft scientology toch wel gelijk. Namelijk dat niemand van jullie ooit een boek over de inhoud van scientology gelezen heeft noch met een kerklid gesproken heeft voor een half uur. Misschien toch niet onbelangrijk. Karin Spaink is een beetje typische vrouw maar lijkt me wel een interessant mens. Hebben jullie de online reactie van scientology ook gezien. De filmpjes van al hun dingen zijn nu netjes verzameld op het nieuwe videokanaal wat ze gelanceerd hebben. www.scientology.nl voor de nederlandse versies en www.scientology.org voor de Engelse versie. Vooral het stukje bij geloof en overtuigingen met de naam wat scientologen over scientology zeggen is interessant.
Hoi Vero-Legata, vanwaar die nieuwe nick? (tenzij er twee scientology verdedigers zijn hier die iets met esperanto hebben). Dat argument dat we geen boeken hebben gelezen of scientologen hebben gesproken is eerder al naar voren gebracht en onderuit gehaald. Veel mensen zijn genoeg ge´nformeerd om kritiek op aspecten te hebben door informatie van critici en exscientologen, door filmpjes en documentaires en, jawel, door scientology materiaal zelf. (al dan niet openbaar of gelekt). Je hoeft dianetics niet gelezen te hebben om te kunnen oordelen dat bijvoorbeeld het in scene zetten van bommeldingen, het zwartmaken van critici of het weerhouden van medicijnen bij schizofrenen (met doden als gevolg) nogal dubieus is.

Daarnaast is het een erg hypocriet argument als scientologen zelf aan de media dingen zeggen als: " It's not OK that they get all of this attention. We refuse to interact with them." (http://www2.tbo.com/content/2008/apr/12/about-200-protest-scientology/) of soortgelijke dingen. Ik denk dat er meer interesse is vanuit Anonymous om met scientologen te praten dan andersom.

Ik heb trouwens enkele filmpjes gezien van die nieuwe scientology site. Veel vaag geblaat (het is zo mooi, het helpt, het maakt me een beter mens, studie van de geest enz..) zonder nou concreet in te gaan wat het nou echt is (daar moet je uiteraard voor betalen of voor werken) en verder zijn een aantal uitspraken heel hypocriet en tegenstrijdig met hoe de kerk in de praktijk zich uit. Nou ja, bij de grondbeginselen filmpjes zeggen ze eindelijk wat concrete dingetjes met geweldige argumenten als: 'Als u uw blinde darm laat weghalen, verandert uw persoonlijkheid dan? Natuurlijk niet!' Nou filosofen, hou maar op met filosoferen, scientology heeft hÚt bewijs dat de mens geen lichaam maar een ziel (thetan) is.
pi_58087321
Nieuwe Revu, 16 april 2008:
quote:
Anonymous gemaskerd tegen Scientology.

Tegenstanders van de Scientology Kerk werden in het verleden vaak lastiggevallen door aanhangers van deze 'kerk'. Daar werd een oplossing voor gevonden.
http://taartenlollies.nl/(...)vu_16_april_2008.jpg
pi_58091970
Zeer goed radioprogramma over Scientology uit Australie:
quote:
16 April 2008
Scientology, Hollywood and the path to Washington

In the wake of Andrew Morton's biography Hollywood actor Tom Cruise we look at how Scientology uses Hollywood celebrities to get what it wants in Washington. With leading sociologist of religious cults, Professor Stephen Kent of the university of Alberta in Canada.
http://www.abc.net.au/rn/religionreport/stories/2008/2218519.htm
pi_58115813
http://www.gallup.com/pol(...)ew-US-Catholics.aspx

Amerikanen zijn een stuk negatiever over scientologen dan over moslims, fundamentalistische christenen en athe´sten.
pi_58128668
Xenutv1 is van youtube gehaalt en nu is Anonymous youtube aan het flooden met klachten.
Het is belangrijk omdat het filmpje van Jason Beghe binnen twee dagen namelijk meer dan 500.000 views heeft gekregen:

http://en.wikinews.org/wi(...)7usage_violations%27

[ Bericht 0% gewijzigd door LotusFeet op 18-04-2008 22:16:48 ]
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')