abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 februari 2008 @ 18:36:28 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56841676
De data zijn aangepast!

Mooie echo Wurpje!
En fijn te lezen dat de rust geholpen heeft Macka!
pi_56844850
Wurpje: blaasontstekingvrij, mooi zo. En je echo is

FoN: zelf boxkleden maken? Pfff, ik wou dat ik creatief was met stofjes en een naaimachien.

Sjak & Macka: goede berichten, lekker!

Grijs: 'leuk' is dat he: "Hoeveel zijn het er?" "Weet je het zeker?" Alsof ze zich op de echo's en controles structureel vergissen. Als iemand mij nu vraagt hoe lang ik nog 'moet' zeg ik monter: " Nog drie maanden."

Maneki:
ga je gang! Ik geloof dat ik nog geduld moet hebben, dus dan kan je net zo goed voorpiepen.

Zijn alle verloskundigen trouwens van die types..? Bij mijn praktijk wel en ook in dat SBS6 Verloskundigenpraktijk. Al die glimlachen en dat ge-ooohhh en aaaaaahhhh, en mooi he en keeeuuurig en wat een dapper ding etc. etc.
Ik ben geloof ik iets te nuchter voor zo'n benadering en ben stiekem altijd wel blij als ik weer buiten sta.

(Ik had datzelfde trouwens met uitzendbureau-intercedentes; op de een of andere manier vond ik dat ook altijd allemaal eenzelfde slag vrouwen. Maar ik denk soms dan ook nogal zwart-wit hoor.)
Hardloper.
IG @webkim
pi_56845761
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:48 schreef Webkim het volgende:
'leuk' is dat he: "Hoeveel zijn het er?" "Weet je het zeker?" Alsof ze zich op de echo's en controles structureel vergissen. Als iemand mij nu vraagt hoe lang ik nog 'moet' zeg ik monter: " Nog drie maanden."
[
Toen ik nog op studeerde Had ik een meisje in de klas die ineens voedselallergie had Maar naar 5 maand bleek ze toch gewoon zwanger. En nog eens 3 maand later bleek dat er na de bevalling nog eentje achteraan kwam Dus het kan wel. Achteraf (maar ja das dan altijd achteraf) had de vloskundige wel eens getwijfeld of ze er wel zeker van was dat het er maar 1 was. Maar omdat op de echo's steeds maar 1 te zien was, tja dan zal het wel zo zijn. De kindjes hadden dus bij elke echo recht op elkaar gelegen waarschijnlijk.
In het ziekenhuis zeiden ze wel dat dat zo zeldzaam is dat ze er niet eens cijfers voor hebben
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 19 februari 2008 @ 21:38:11 #254
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_56846490
wurpje mooie echo, ik zal morgen mijne uploaden, maar kwam ff melden dat hier alles goed was en ons beebje is goedgekeurd en ze heeft haar langs alle kanten laten bewonderen... Nu nog wachten op de eerste duidelijke stampjes langs buitenkant zodat ventje en Luna ook ons wondertje kunnen voelen

liefs lunastar
  dinsdag 19 februari 2008 @ 21:39:05 #255
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_56846520
Mooi nieuws Macka.

En wat een heerlijk duidelijke echofoto Wurpje, echt heel mooi.
Passen ze bij jullie de datum altijd aan aan de echo? Bij mijn praktijk zeiden ze dat ze dat alleen doen als het meer dan een week scheelt met de datum die aan de hand van de menstruatie is berekend.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 21:50:49 #256
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56846926
Wurpje, mooi echo hoor. En die handjes.
pi_56847721
Mooie echo wurpje! fijn dat alles goed is!

Fon; ik heb ook al zitten denken aan zelf boxkleed maken, maar ben bang dat het toch niet zo mooi of stevig wordt.
Ik heb namelijk een ronde box, en heb nu wel een boxkleed gevonden op internet waar ik wel tevreden mee kan zijn, maar ik vind maar moeilijk leuke boxkleden voor een ronde box (voor een leuk prijsje).

Hier de werkdag goed overleeft ondanks tekort aan slaap.
Maar bij ons aan de overkant van het bedrijf zijn ze bezig met heien, en dat dreunt zo lekker door op m'n werkplek, beeb lijkt er zelfs op te reageren (trapt vrolijk terug).
Zometeen krijg ik een neurotische beeb Naja, m'n stiefmoeder had al een wippertje gebracht met trilstand, als de beeb het trillen mist eenmaal uit de buik dan kan het zich in het wippertje vermaken
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 19 februari 2008 @ 22:42:27 #258
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_56848681
Een wippertje met trilstand
pi_56848762
Macka: fijn dat het goed gaat!!

Leuk dat jullie onze echo ook zo leuk vonden, ik vond zelf die handjes ook maar ik wist niet of het ook duidelijk te zien was als je er niet bij was. Wel dus

En de echodatum als datum nemen doen wij wel. Het kan namelijk ook prima in mijn cyclus dat we op de nieuwe datum zwanger geworden zijn (ingewikkelde zin)
Of de verloskundige dat ook doet weet ik niet, die hebben we nog nooit gezien
pi_56848774
tril jij zo van binnen dan llewella? of bedoel je schommelstand?

Macka, wat fijn dat de rust geholpen heeft! en de slijmprop al verloren, spannend!
  dinsdag 19 februari 2008 @ 22:47:21 #261
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56848832
Webkim, ik ben zoooo blij met mijn onwijs nuchtere verloskundigen Hier geen 'gezellige thee'tje' of zweverige dingen of allerlei 'leuke' benamingen voor de baby. Gewoon simpel, straight to the point, duidelijk. (wellicht scheelt 't dat de oprichter van de praktijk een man is )

wurpje, mooie echo hoor

MAcka, goed nieuws!

Vandaag beetje veel gedaan.. en nu is vanavond de hele avond mijn buik onrustig, hard en ongemakkelijk Alsof de baby aan alle kanten naar de uitgang zoekt en dus maar gewoon heel erg hard tegen de baarmoederwand drukt
Voelt niet fijn, gelukkig hoef ik morgen niet op en neer naar school, tussendoor 'even snel' naar het winkelcentrum fietsen, kind weer ophalen op school en vervolgens nog even boodschappen doen.
Beetje klooien in huis wordt 't dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56848976
webkim ik kan me ook niet zulke praat herinneren van mijn VK's, gelukkig. ieuw! nou ja, afgezien van dat 'keurig!' dan misschien, maar daar was ik meestal gewoon blij mee. bij het intercedente-verhaal heb ik ook wel meteen zeer duidelijk een bepaald type voor ogen ja!
pi_56850629
Zo... bijgelezen en helemaal tevreden gevoel gekregen van al die positieve berichten hier! Heerlijk.

Ook hier weer bij de VK geweest vandaag. Alles loopt volgens wens. Ik ben bij een VKpraktijk waar ze 7 VK's hebben (opgesplitst in 2 groepen, behalve bij bevallingen) en had vandaag mijn favoriet. Zij is het meest ervaren (ook veel ouder dan de andere grieten) en gaat overal erg luchtig mee om. Heb voor de volgende afspraak expliciet om haar gevraagd en extra tijd om wat afspraken over de bevalling te vragen (gezien mijn ervaringen in het verleden). Dat kon, maar dan wel een weekje later dan de planning was. Nah... prima toch? Extra voordeeltje was dat ze in opleiding is voor echoscopie en dat ze zelf voorstelde om ter geruststelling dan even de echo 'erop te gooien"! Vind ik wel erg fijn, met name om de placentaligging te checken maar natuurlijk ook leuk om even te spieken naar Ukkie!
Nog erg gelachen vandaag om Randy (net 3 jaar). Hij is er erg mee bezig en vooral met wat het wordt. Hij denkt (hoopt?) meestal nog een zusje, WANT dan wordt hij grote broer!!! (Dat is tenslotte ook gelukt met de komst van Tinka! ) Afijn, vers terug van de 'babydokter' heb ik hem aan de hand van een babypop van Tinka laten zien hoe groot de baby ongeveer is. Pop opgevouwen, vergeleken met mijn buik en vervolgens wou hij hem onder zijn trui. Ik moest de dokter zijn en de baby eruit laten komen. Dus keer op keer eruit gehaald: "Hé, een zusje" en "Goh, een broertje" etc. Maar de pop viel steeds onder zijn trui vandaan dus dat was "geen goede baby" dus vervangen door een beer. Maar die moest onder mijn trui en hij zou de dokter wel zijn! Hij haalt hem eruit en roept verschrikt: "Owjee... het is een beer!"
pi_56853253
Niks te melden hier
Macka fijn dat rust houden zo goed lijkt te helpen! Nu nog ff doorzetten voor het laatste stuk
Randy Wijsneus

Ik zag vanmorgen dat m`n buik van vorm veranderd lijkt te zijn..misschien is Saar wel wat meer startklaar gaan liggen Ik moet zeggen dat ik eigenlijk enorm opzie tegen de bevalling, juist omdat ik weet wat me te wachten staat. Nou ja, er is nu geen weg meer terug ofzo
Saartje
pi_56853558
webkim..hahaha
dat vind ik nou ook zó irritant !!!!!
we zitten er hier nu al grapjes over te maken..dat het straks vast een enorm feest wordt daar als we weer binnen komen..hoe énorm léueueueuek ilse wel niet is enzo!
Ik hoop dat ik haar er toe kan zetten eerst de echo te maken, kunnen we het daarna tenminste concreet over iets hebben.

zo maneki...optie van weg terug lijkt me lastig,
dus vandaag maar snel doen, ben je er vanaf!

[ Bericht 0% gewijzigd door marit1978 op 20-02-2008 09:25:45 ]
pi_56853772
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 22:45 schreef bixister het volgende:
tril jij zo van binnen dan llewella? of bedoel je schommelstand?

Macka, wat fijn dat de rust geholpen heeft! en de slijmprop al verloren, spannend!
Hij schommelt idd, maar vibreert ook in de zitting wat ik heb begrepen.

Ik tril gelukkig niet, maar m'n stoel en bureau wel op m'n werk (Ik hoop echt dat ze snel klaar zijn met dat heien! Gaat iig wel vlot, we hebben direct uitzicht op de bouwplaats dus dat is weer afleiding/sensatie op de werkvloer afentoe )
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_56854184
Ik heb ook een wipstoeltje met fibreer functie
Dit schijnt zo te zijn omdat baby's rustig schijnen te worden in de auto.
  woensdag 20 februari 2008 @ 09:30:09 #268
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56854289
Een vibrerend wipstoeltje
Nooit van het bestaan geweten

Maneki, beetje laat he, ... nu kan je idd niet meer terug

Ik heb besloten dat ik een paaskindje wil Nu kijken of de baby daar ook zo over denkt (en dan voor het ultieme paasgevoel doen we een hoofdband met grote bloem op (of het nou een jongen of een meid is) .. dan is het echt net een paasei )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56854343
Dag dames,
Ik stond deze ochtend op met een beetje een vervelend gevoel onderaan in m'n buik, maar besloot me toch maar gewoon lekker klaar te maken. Ik had nog geen 10 stappen buiten gezet of ik ben me terug omgekeerd! Bij elke sta die ik zette moest ik precies zooooo hard plassen dat ik ging lekken! En pijn dat dat dee! Omdat ik toch een kramperig gevoel heb, heb ik wel even naar de dienst gynaecologie (waar mijn gyn zit) gebeld, maar ze konden me daar niet echt een duidelijk antwoord geven, wouden me niet met mijn gyn doorverbinden, dan maar naar vroedvrouw en die verbond me door met de dokter van wacht, die dan niet beschikbaar was.
Nu morgen ben ik 12 weken, ik verlies geen bloed, maar ik heb wel al eerder blaasontstekingen gehad, maar dit is wel het "normale" gevoel x 10.
Wat ik wel heb is dat ik vroeger 's nachts moest opstaan om te plassen, maar sinds een kleine week slaap ik er door. (ik besef dan wel op een bepaald niveau dat ik *dringend* naar toilet moet, maar dat is niet bewust genoeg om effectief wakker te worden en op te staan).
Ik ben nu mijn fles cranberry juice aan het uitdrinken en ga het nog even tot vanavond aanzien. Is dat veilig denken jullie? Maandag heb ik sowieso controle...
pi_56854374
maneki, ik hoef je toch niet te gaan uiteggen dat t elke keer weer anders is he
ook jij komt er helemaal goed doorheen!
wat je tegen mij ook zei, als je eenmaal bezig bent dan heb je helemaal geen tijd meer om bang te zijn!!
pi_56854455
Liza mischien kun je toch even beter je huisarts bellen hoor, lijkt mij niet goed om door te blijven lopen met een blaasonsteking als je zwanger bent, zeker niet als het echt pijn gaat doen

Wij gaan ook een vibrerend wipstoeltje halen...zo eentje van fisherprice die je kunt gebruiken tot 18 kilo..je kunt m nl ombouwen tot schommelstoeltje
  woensdag 20 februari 2008 @ 09:57:55 #272
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_56854733
Liza -> huisarts! Niet met een blaasontsteking blijven lopen en ook tijdens een zwangerschap kan een huisarts je daar prima mee helpen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_56854823
Is er een algemeen nr voor huisartsen in Amsterdam/Nederland, want ik heb hier nog geen huisarts/vroedvrouw...
pi_56854908
ik zou er gewoon eentje kiezen uit onderstaande link en ff bellen
Huisartsen Amsterdam
  woensdag 20 februari 2008 @ 10:10:07 #275
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_56854970
ff showen
ons 2 meisje
de voetjes, ze was juist héél hard aan het stampen en gyn vond het een mooie echo waard

en hier dan ons beebje haar gezichtje

en hier nog eens mijn grote meid

pi_56855039
Mooooooi!!!
pi_56855046
liza een blaasontsteking kan voor nare complicaties zorgen, ik zou er dus zsm iets aan laten doen als ik jou was!
Mooie echo lunastar, en mooi meisje heb je daar
lotje ik weet het, maar ik panieker graag ook altijd wel een beetje Heb ik even nodig om op het moment zelf rustig te kunnen blijven
Saartje
  woensdag 20 februari 2008 @ 10:44:54 #278
54772 Silmarwen
pi_56855558
Luna, wat mooi!

Liza, huisarts. Kan heel vervelende gevolgen hebben en tot maandag wachten is lang hoor!

Ik heb vanochtend wat minder nieuws gekregen. Bekkeninstabiliteit naar alle waarschijnlijkheid. Ze heeft flink geduwd en gedaan en men o men dat was niet aangenaam. Heb al wat oefeningen meegekregen en een papiertje over hoe je naar de wc toe moet. Weer wat geleerd.
Verder wilde ze even de uitslag van de glucose test afwachten omdat ik heel vaak moet plassen en dat kon liggen aan de bekkenbodem of zwangerschapssuiker. Maar dat is vanmiddag. Volgende week mag ik weer terug.

Wel grappig, elke fysio is er altijd over verbaasd hoe lenig ik ben. Ik moest op mijn rug liggen met knieen opgetrokken en deze dan van elkaar bewegen, je benen dus spreiden. Op een gegeven moment riep ze "Jeetje, dat is ver, stop maar hoor!" en ik had nog wel een stukje door kunnen gaan. Ik kom dan over als een houten hark, maar ben het niet!
pi_56855664
hm dat is minder Silmarwen
wel handig dat ze je gaan vertellen hoe je naar de wc moet
pi_56855675
Ik heb geen huisarts in Amsterdam
  woensdag 20 februari 2008 @ 10:52:58 #281
54772 Silmarwen
pi_56855743
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 10:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hm dat is minder Silmarwen
wel handig dat ze je gaan vertellen hoe je naar de wc moet
! Ja ik heb allemaal dingen geleerd. Ik mag bijvoorbeeld mijn broek niet slechts tot mijn knieen naar beneden doen, maar tot de enkels. Nooit geweten.

Liza, ik heb een tijdje in Amsterdam gewoond en toen hadden we ook geen huisarts. We hebben toen gewoon de dichts bijzijnde gebeld en daar een afspraak mee gemaakt. Of je belt even de Huisartsen post!

http://www.shda.nl/

Dat is hun website, maar dat is voor spoed, avond of weekenden. Alhoewel jij toch wel als spoed klinkt. Voor je het weet heb je een nierbekkenontsteking en ik kan je uit ervaring vertellen dat je dat niet wil. Dat doet namelijk echt heel erg veel pijn!
pi_56855846
tot de enkels? ow dat heb ik ook nooit geweten

Liza, ik heb hierboven ergens een link gepost met alle huisartsen in Amsterdam, kies gewoon de dichtsbijzijnde en bel even, ze zullen je heus niet weigeren, en mischien kun je je gelijk inschrijven als nieuwe patient
pi_56856150
Doe ik, ik ben nu even aan het uitzoeken welke op wandel/openbaar vervoer afstand ligt van de nieuwmarkt .
pi_56856338
Ik heb nog een stomme vraag (wel off-topic, maar weet niet goed waar ik m anders kwijtkan en na antwoord mag ie van mij gerust ook weg)
Hoe werkt het bij de dokter gaan in NL?
In België ga je op consultatie, betaal je dan de "volle pot" (dikke 20 euro) en krijg je dan van hem een briefje dat je aan je ziekenkas kan geven en zij storten dan het grootste stuk van dat bedrag terug.
Is dat hetzelfde in NL?
pi_56856363
in nederland heb je een ziektekostenverzekering, waar iin de meeste gevallen direct vanaf de huisarts de rekening naar toe gaat.
Ben je niet in nederland verzekerd, dan krijg je volgens mij een rekening mee. Al is een huisartsenconsult tegenwoordig wel meer als 20 euro.
pi_56856494
Wat is het nut van je broek tot aan je enkels doen ipv tot aan je knieen Daar heb ik nou nog nooit van gehoord!
Saartje
pi_56856765
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 10:14 schreef Maneki.Neko het volgende:
liza een blaasontsteking kan voor nare complicaties zorgen, ik zou er dus zsm iets aan laten doen als ik jou was!
Mooie echo lunastar, en mooi meisje heb je daar
lotje ik weet het, maar ik panieker graag ook altijd wel een beetje Heb ik even nodig om op het moment zelf rustig te kunnen blijven
je schreeuwt t maar lekker van de daken hoor meis!
maar.. voel je al wat?
  woensdag 20 februari 2008 @ 11:47:48 #288
54772 Silmarwen
pi_56856779
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wat is het nut van je broek tot aan je enkels doen ipv tot aan je knieen Daar heb ik nou nog nooit van gehoord!
Als je het tot je knieen doet kun je je benen niet goed neerzetten en spreiden, waardoor je nog steeds je bekken en buikspieren aanspant ofzo.... Ik kreeg zoveel informatie dat niet alles is blijven hangen ben ik bang.
pi_56856848
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:46 schreef _lotje_ het volgende:

[..]

je schreeuwt t maar lekker van de daken hoor meis!
maar.. voel je al wat?
Ik voel van alles maar vast niet dat waar jij op doelt

Silmarwen ik ben in revalidatie geweest voor m`n BI, maar daar hebben ze me juist geleerd de boel te ontspannen en dingen gewoon te doen, op geleide van de pijn. Dus niks forceren maar wel in beweging blijven.
Saartje
pi_56857039
Luna mooie echo's en mooi dochtertje
pi_56857080
Zo, ik heb toch lekker een afspraak bij een dokter in Amsterdam *trots*.
Hebben dokters hier eigenlijk echo-apparatuur -hehe-?
pi_56857209
*meldt*

He Liza, wat een narigheid met je blaas... Ik hoop dat ze er een snelle oplossing voor hebben.
En Silmarwen, BI, bah zeg.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:11:19 #293
54772 Silmarwen
pi_56858306
Maneki, die broek op je enkels is dus om je bekkenbodemspieren beter te ontspannen. En verder was haar advies inderdaad zoveel mogelijk ontspannen. Ik heb wel een oefening meegekregen om een onderbuikspier aan te spannen en mijn bekkenbodemspieren een beetje aan te spannen, terwijl ik rustig op mijn zij lig en via mijn buik adem.
pi_56859015
Haha Liza ik moet wel om je lachen haha.. Ik ben ook zo'n doos zonder huisarts
Succes ermee!
pi_56860195
Hehe ja, na de paniekaanval en bijhorende drama-queen post zijn we nu bij: we weten niet wat het is, maar met het kindje is alles ok.
Kan blaasontsteking zijn, maar urine was al zoveel verdund (door drinken) dat het niet echt meer meetbaar was.
Grote kanshebber is ook blaas-krampen (heb blijkbaar gevoelige blaas), die door buiten = kou versterkt worden.
Alleszins, volgens mevrouw de dokter was alles ok met de baby omdat ik al 12 weken ben, ik geen bloed verlies en de krampen "te laag" zitten.
Dankjulliewel voor al jullie raad en tips hé!
*drinkt nog een glas cranberry juice*
pi_56861891
Mooi dat alles goed is met de baby Liza!
En lekker veel blijven drinken! Solidagothee wil ook wel eens helpen bij mij
pi_56863949
maar wanneer mogen sangdrax en ik ook in de op? of moet je dat apart melden?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:23:12 #298
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_56864329
Dat moet je inderdaad gewoon even melden simmu. Sommige mensen willen het nl. niet dus de mods doen het niet standaard.

Ik heb vanmiddag de echo gehad en er zwemt inderdaad een ieniemienie mensje in m'n buik Lengte was helemaal goed voor de zwangerschapsduur dus de uitgerekende datum blijft gewoon staan.
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:52:05 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56865072
En soms zien we dingen over het hoofd.
Wat is jullie datum Simmu? Dan kan ik jullie toevoegen.

Al gevonden.

Fijn dat de echo goed was jojo!

[ Bericht 29% gewijzigd door BE op 20-02-2008 18:09:38 ]
pi_56865401
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:52 schreef Brighteyes het volgende:
En soms zien we dingen over het hoofd.
Wat is jullie datum Simmu? Dan kan ik jullie toevoegen.
10 augustus. sangdrax is ook op fok actief, telt dat als fokbaby dan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')