# 2005: Liberty Seguros - Würth (Spanje) vanaf 23-07quote:Op donderdag 14 februari 2008 01:04 schreef OProg het volgende:
Zat het me ineens af te vragen...
IS er nog iets van José Antonio Redondo vernomen sinds hij er eind vorig jaar plots uitvloog bij Astana om onduidelijke reden?
dan heeft hij de eerste rit niet gereden maar een van de andere ritten uitgepikt. je bent niet verplicht om ze alle 5 te rijden. alleen diegene die ze alle 5 rijden komen in aanmerking voor het fictieve eindklassement.quote:Op donderdag 14 februari 2008 01:35 schreef thettes het volgende:
en uit het spaans hier: http://www.e-bici.com/index.php?page=35&liar=2079 begrijp ik dat ie nu op Mallorca rondrijdt. Hij staat daar ook op de startlist, alleen zelfs in de eerste etappeuitslag is zijn naam niet terug te vinden.
Nu zal ie wel terugkomen in de Tourquote:Op donderdag 14 februari 2008 18:58 schreef Gitanki het volgende:
Einde ploegentijdrit Eindhoven
Tja, dat krijg je dus met die verplichte nummertjes.
Hopelijk wordt er in de toekomst wel weer ergens een losse ploegentijdrit georganiseerd, zeker omdat het wel een mooi onderdeel is.
Ik vraag mij af waarom ze het niet organiseren bij het WK. Met landenploegen ...quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:58 schreef Gitanki het volgende:
Einde ploegentijdrit Eindhoven
Tja, dat krijg je dus met die verplichte nummertjes.
Hopelijk wordt er in de toekomst wel weer ergens een losse ploegentijdrit georganiseerd, zeker omdat het wel een mooi onderdeel is.
Lijkt me een mooie zaakquote:Op donderdag 14 februari 2008 20:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waarom ze het niet organiseren bij het WK. Met landenploegen ...
Dat zou mooi zijn inderdaad.quote:Op donderdag 14 februari 2008 20:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waarom ze het niet organiseren bij het WK. Met landenploegen ...
Net als ploegenachtervolging bij schaatsen ná de individuele nummers. Dat zou nog wel kunnen, ware het niet dat zo'n WK op de weg natuurlijk op een zondag hoort.quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:13 schreef Ericr het volgende:
WK ploegentijdrit was voor het laatst in 1994, denk niet dat ze dat ooit nog invoeren.
en dan 100kmquote:Op donderdag 14 februari 2008 20:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
ow ja Pozzato won gisteren de 1e rit in Grosseto, Botcharov won de 3e rit in de Mid Zee op de Faron. En Usov won gisteren de rit in Langkawi. Vandaag won Filippo Savini (Panaria) de koniginnerit van Langkawi op de vervanger van Genting Highlands. Good old Ruslan Ivanov is daar nu leider en met nog 1 rit te gaan wss ook eindwinnaar. Ruslan Ivanov rijdt voor Selle-Italia.quote:Silence: geen fietsen, geen wedstrijd
De wielerploeg Silence-Lotto is vannacht het slachtoffer geworden van een grote diefstal. Niet minder dan zestien fietsen en een aantal wielen werden deze nacht uit de vrachtwagen van Silence-Lotto gestolen. Het betreft de acht koersfietsen en acht reservefietsen van de renners die deelnamen aan de Italiaanse rittenwedstrijd in Grosseto. De ploeg heeft de organisatie van Grosseto meegedeeld, dat zij niet meer aan de start kan komen. De diefstal werd wellicht uitgevoerd door een georganiseerde bende: eerst werden twee ruiten van de volgwagen ,die achter de vrachtwagen was geparkeerd, stukgeslagen en daarna werd de wagen weggeduwd, zodat de dieven de vrachtwagen konden openen
Volgens mij zou hij pas op 23 februari weer terug zijn.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hola, Di Luca ook al vroeg in vorm ?
Was die overigens niet geschorst eigenlijk ???
blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hola, Di Luca ook al vroeg in vorm ?
Was die overigens niet geschorst eigenlijk ???
een paar jaar geleden zou je met zo'n team de oorlog winnenquote:Ball said Rock Racing's roster for the eight-stage, eight-day international stage race consists of Cipollini (Ita), Botero (Col), Michael Creed (USA), Tyler Hamilton (USA), Doug Ollerenshaw (USA), Victor Hugo Pena (Col), Freddie Rodriguez (USA) and Oscar Sevilla (Spa). Mariano Friedrick and Haldane Morris are to direct the team.
daar weet die Ball blijkbaar niks vanaf, AEG de organisator van de ronde had hun van de lijst geschrapt vermoedelijk vanwege hun puerto betrokkenheid. Maar je weet toch dat die Ball niks van wielrennen snapt dus zou me niks verbazen als ze morgen niet mogen starten en dus die hele ploeg dan niet want met 5 renners vertrekken gaat lastig lijkt me zoquote:Op zondag 17 februari 2008 00:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik dacht dat Rock Racing onder druk Botero, Hamilton en Sevilla teruggetrokken had van de startlijst ?
hij rijdt volgens mij louter en alleen maar in amerika, moet die toch Freire, Boonen, Ciolek, Cavendish, Haedo enzo kloppen. die andere zijn er niet.quote:Op zondag 17 februari 2008 10:09 schreef Leatherface het volgende:
Cipo is back.![]()
Benieuwd of hij nog steeds kan winnen van de McEwen's, Petacchi's, Boonen's, Freire's en Hushovd's van deze aardbol.
Hebben ze toch een mooi sprintersveld daar in California.quote:Op zondag 17 februari 2008 10:15 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hij rijdt volgens mij louter en alleen maar in amerika, moet die toch Freire, Boonen, Ciolek, Cavendish, Haedo enzo kloppen. die andere zijn er niet.
quote:
En zo blijkt ook :quote:Op zondag 17 februari 2008 00:58 schreef Bartoli het volgende:
[..]
daar weet die Ball blijkbaar niks vanaf, AEG de organisator van de ronde had hun van de lijst geschrapt vermoedelijk vanwege hun puerto betrokkenheid. Maar je weet toch dat die Ball niks van wielrennen snapt dus zou me niks verbazen als ze morgen niet mogen starten en dus die hele ploeg dan niet want met 5 renners vertrekken gaat lastig lijkt me zo
de beelden via de site van de ronde zelf waren beter dan die van cycling.tv en ze lopen niet achter tov cycling.tvquote:Op maandag 18 februari 2008 00:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En de commentators van Cycling TV zitten zelfs ter plaatse in Californië zie ik. Tis eens iets anders dan Wuyts en Renaat ...
Waar op die site kun je die dan wel ergens zien ?quote:Op maandag 18 februari 2008 01:05 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de beelden via de site van de ronde zelf waren beter dan die van cycling.tv en ze lopen niet achter tov cycling.tv
Als ik dat open begon mijn pc de snelheden van een pentium jaren stillekes aan te nemen ... Maar dat zal wel hier ergens aan liggen zeker ...quote:Op maandag 18 februari 2008 01:08 schreef Bartoli het volgende:
zie hier: http://www.amgentourofcal(...)dobeTourTracker.html
ik heb er geen problemen meequote:Op maandag 18 februari 2008 01:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als ik dat open begon mijn pc de snelheden van een pentium jaren stillekes aan te nemen ... Maar dat zal wel hier ergens aan liggen zeker ...
ik wil niet gaan muggenziften maar de top 10 vd rituitslag stond al op de vorige paginaquote:Op maandag 18 februari 2008 14:56 schreef Leatherface het volgende:
Cancellara won de proloog in California, voor Wiggins en Farrar.
Robert Gesink was de beste Nederlander op plek 63, 21 seconden achter de ritwinnaar.
Oeps.quote:Op maandag 18 februari 2008 15:01 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ik wil niet gaan muggenziften maar de top 10 vd rituitslag stond al op de vorige pagina
was een kopgroep van 18 met naast Evans ook nog Vansummeren, Cioni en Aerts voor Lotto. Lotto maakt tempo en op de slotklim maakt Evans het af.quote:Op maandag 18 februari 2008 16:10 schreef Leatherface het volgende:
Gaat Evans dan dit jaar zowaar wat ritten winnen? Zou opmerkelijk zijn voor de man die de Pro Tour won zonder te winnen.
quote:Op maandag 18 februari 2008 16:18 schreef Bartoli het volgende:
[..]
was een kopgroep van 18 met naast Evans ook nog Vansummeren, Cioni en Aerts voor Lotto. Lotto maakt tempo en op de slotklim maakt Evans het af.
Clement L'Hotellerie (SKil-Shimano) schijnt nu de leiderstrui te hebben nadat Lopez Gil de vlucht gemist schijnt te hebben (nog niet bevestigd).
ze starten om 8uur onze tijd. Zal wel aankomst zijn tussen 00.00 en 00.30quote:Op maandag 18 februari 2008 19:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Iemand een idee rond welk uur onze tijd die rit in California vandaag aankomt ?
Ik heb genoten.quote:Op maandag 18 februari 2008 17:50 schreef maril het volgende:
SPORT: Belga sport (Canvas, 22:10)
Bernard Hinault vervulde een hoofdrol tijdens de wielerklassieker Luik-Bastenaken-Luik van 1980, een editie die onze zuiderburen in het geheugen staat gegrift. Onderweg veranderde regen in sneeuw, en slechts 21 van de 174 deelnemers haalden de finish. Hinault won.
2. Ciolekquote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Haedo wint in Californië de slechtste in beeld gebrachte sprint sinds tijden ...
Ben het vergetenquote:
Da's inderdaad ook een pittige kant, ook grilliger dan de klim vanuit Bedoin:quote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:20 schreef Ereinion het volgende:
Het parcours van Parijs-Nice:
[ afbeelding ]
Met een aankomst op de Mont VentouxWel van de niet gebruikelijke kant, maar nog steeds ongelooflijk zwaar.
Aan de kaart te zien is het vanaf Malaucene, en in mijn eigen ervaring is die zwaarder dan de "gebruikelijke" kant vanaf Bedoin. Ook als je naar de statistiekjes kijkt. Toen ik er vorig jaar begin mei was, lag er echter nog een dik pak sneeuw.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:20 schreef Ereinion het volgende:
Het parcours van Parijs-Nice:
[ afbeelding ]
Met een aankomst op de Mont VentouxWel van de niet gebruikelijke kant, maar nog steeds ongelooflijk zwaar.
Ze komen wel aan op 15 km , niet op de top héquote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:22 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Da's inderdaad ook een pittige kant, ook grilliger dan de klim vanuit Bedoin:
[ afbeelding ]
Dat snap ik, maar daarvoor toch een paar kilometers aan een gemiddelde van 10%quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze komen wel aan op 15 km , niet op de top hé
Ze komen waarschijnlijk zelfs maar net boven de boomgrens uit.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze komen wel aan op 15 km , niet op de top hé
vanaf Malaucene ligt de boomgrens dan wel weer hoger dan Bedoinquote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ze komen waarschijnlijk zelfs maar net boven de boomgrens uit.
En Cancellara staat maar op 13 seconden na wat mij toch de zwaarste rit leek. Millar en Zabriskie staan ook nog dicht.quote:Op donderdag 21 februari 2008 01:39 schreef Bartoli het volgende:
eindwinnaar van de ronde met Leipheimer lijkt me wel duidelijk. er komt nog een tijdrit
Lijkt me zeker nog geen gelopen zaak, inderdaad.quote:Op donderdag 21 februari 2008 08:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En Cancellara staat maar op 13 seconden na wat mij toch de zwaarste rit leek. Millar en Zabriskie staan ook nog dicht.
Bartoli, weet je trouwens of dat een zoon/kleinzoon/neef is van Hervé Talabardon, die bij Parijs-Brest en Bordeaux-Parijs vaak ereplaatsen behaalde?quote:Op donderdag 21 februari 2008 01:46 schreef Bartoli het volgende:
30 Yannick Talabardon (Fra) Credit Agricole 7.47
volledig
klopt maar er komen ook nog wat heuvelritten, weliswaar minder zwaar maae leipheimer kan hier eventueel wel nog uitlopen op de concurrentie. Maar verbaasd over Cancellara ben ik welquote:Op donderdag 21 februari 2008 09:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Lijkt me zeker nog geen gelopen zaak, inderdaad.
Moeilijk in te schatten wie nu nog de beste tijdritbenen heeft, maar in het begin van de ronde was dat Cancellara.
geen flauw idee, google maakt me voorlopig ook niks wijzerquote:Op donderdag 21 februari 2008 09:40 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Bartoli, weet je trouwens of dat een zoon/kleinzoon/neef is van Hervé Talabardon, die bij Parijs-Brest en Bordeaux-Parijs vaak ereplaatsen behaalde?
Ok, op die fiets dus.quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:23 schreef Ereinion het volgende:
Het was een behoorlijk zware klim, niet erg lang, maar de eerste kilometers constant boven de 10% gemiddeld. Het laatste stuk was wat onregelmatiger.
Cancellara (en heel wat anderen uit de achtervolgende groep) moesten onderweg lossen, maar konden terugkomen in de lange afdaling en vlak (ongeveer 30 kilometer van de top).
gewoon eerlijk verdeeldquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:43 schreef Ereinion het volgende:
Maar Leipheimer had dan weer geluk dat Gesink bergop zoveel tempo voor hem maakte
Mwah vind ik toch ietwat gechargeerd gezien zijn vorig seizoen met overwinningen in de Giro, Vuelta en Parijs Toursquote:Op donderdag 21 februari 2008 18:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Na zijn zware val ging het allemaal wat moeizamer, sindsdien ontloopt hij de zwaarste concurrenten om zo toch een respectabel aantal zeges te halen tegen het einde van het seizoen.
GPS enzo werkt wel niet optimaal maar goed.quote:
Heldquote:Z Deep: Time trial predictions
One of the favorites for today’s individual time trial, three time US national time trial champ David Zabriskie had this to say about the possible outcome for today’s race against the clock:
''Still raining.''
Die single question interviews van hem ook altijd.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 21:07 schreef wimderon het volgende:
Vandaag tijdrit, Zabriskie heeft er wel wat over te zeggen:
[..]
Held
Dit is het verhaal van de eerste 20...quote:1. 1 USA 19731024 LEIPHEIMER Levi AST 21.14'52" 00.00'00"
2. 91 GBR 19770104 MILLAR David TSL 21.15'41" 00.00'49"
3. 93 USA 19760522 VANDEVELDE Christian TSL 21.16'00" 00.01'08"
4. 42 SUI 19810318 CANCELLARA Fabian CSC 21.16'10" 00.01'18"
5. 45 SWE 19800920 LARSSON Gustav CSC 21.16'11" 00.01'19"
6. 92 USA 19790112 ZABRISKIE David TSL 21.16'28" 00.01'36"
7. 4 USA 19711023 HORNER Christopher AST 21.16'59" 00.02'07"
8. 28 BEL 19770209 VANDEWALLE Jurgen QST 21.17'03" 00.02'11"
9. 53 NED 19860531 GESINK Robert* RAB 21.17'10" 00.02'18"
10. 101 SUI 19721222 MOOS Alexandre BMC 21.17'19" 00.02'27"
11. 94 USA 19861224 PETERSON Thomas* TSL 21.17'50" 00.02'58"
12. 166 COL 19740710 PENA GRISALES Victor Hugo RRC 21.18'09" 00.03'17"
13. 74 AUT 19820104 KOHL Bernhard GST 21.18'26" 00.03'34"
14. 25 BEL 19860912 SEELDRAEYERS Kevin* QST 21.18'32" 00.03'40"
15. 16 ESP 19790314 CAMANO ORTUZAR Iker SDV 21.19'58" 00.05'06"
16. 141 USA 19780922 JACQUES-MAYNES Benjamin BPC 21.20'40" 00.05'48"
17. 27 ITA 19740514 TOSATTO Matteo QST 21.21'41" 00.06'49"
18. 31 USA 19730629 HINCAPIE George THR 21.22'22" 00.07'30"
19. 52 COL 19790521 ARDILA CANO Mauricio Alberto RAB 21.22'40" 00.07'48"
20. 51 ESP 19760215 FREIRE GOMEZ Oscar RAB 21.23'00" 00.08'08"
dat is de standquote:Op zaterdag 23 februari 2008 01:20 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit is het verhaal van de eerste 20...
het gaat mij niet om Jartazi of VDB dat ze geweerd worden maar om die flutreden van de UCI om ze te weigeren.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 16:18 schreef Ereinion het volgende:
Ik vind het alleen maar mooi. De enige reden waarom VDB een contract heeft gekregen bij Mitsubishi is omdat hij voor publiciteit zorgt, niet op de fiets, maar daarnaast. Dat opportunisme komt nu als een boemerang terug.
klopt en hij deklasseert de rest ookquote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:48 schreef Postlezer het volgende:
Devolder wint de TT in de Algarve en is (volgens mij, mijn Portugees is niet schitterend) de nieuwe leider.
Ik wist niet dat Lefevere ook spul had voor ronderenners en de TT, dacht dat die alleen eendagsspul hadquote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:48 schreef Postlezer het volgende:
Devolder wint de TT in de Algarve en is (volgens mij, mijn Portugees is niet schitterend) de nieuwe leider.
Mjah, was niet echt wakker meer geloof ik...quote:
Huh? Bepaalt de UCI de ploegen waaruit de organisatoren de wildcards mogen kiezen? Ik dacht dat dat simpelweg uit de procontinentalploegen kon gedaan worden (of hoe die categorie onder de Protour ook alweer mag heten).quote:Op zaterdag 23 februari 2008 16:14 schreef Bartoli het volgende:
Daarnaast heeft de UCI Mitsubishi-Jartazi geen wildcard status voor de PT koersen gegeven. Reden het verleden van VDB![]()
Jah. De UCI leert wel van z'n foutenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Huh? Bepaalt de UCI de ploegen waaruit de organisatoren de wildcards mogen kiezen?
De UCI bepaalt uit welke Pro Cont. ploegen de organisatoren mogen kiezen. Gebeurt op basis van verschillende aspecten zoals ethiek enzo je weet wel. Maar zoals ik al zei er zijn nog ploegen die dan ook niet voldoen maar volgens de UCI wel voldoenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Huh? Bepaalt de UCI de ploegen waaruit de organisatoren de wildcards mogen kiezen? Ik dacht dat dat simpelweg uit de procontinentalploegen kon gedaan worden (of hoe die categorie onder de Protour ook alweer mag heten).
Ik vind het pure onzin eigenlijk. VDB is destijds veroordeeld en geschorst geweest en reed sindsdien zelfs nog zonder problemen bij grotere ploegen dan dit. En nu komt de UCI met dit soort onzin af ?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 16:18 schreef Ereinion het volgende:
Ik vind het alleen maar mooi. De enige reden waarom VDB een contract heeft gekregen bij Mitsubishi is omdat hij voor publiciteit zorgt, niet op de fiets, maar daarnaast. Dat opportunisme komt nu als een boemerang terug.
Ja, helaas voor VDB is er sindsdien nogal wat veranderd in het klimaat in het wielrennen. Het openlijke opportunisme van de ploegleiding van Mitsubishi wordt niet meer zo gewaardeerd.quote:Op zondag 24 februari 2008 01:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vind het pure onzin eigenlijk. VDB is destijds veroordeeld en geschorst geweest en reed sindsdien zelfs nog zonder problemen bij grotere ploegen dan dit. En nu komt de UCI met dit soort onzin af ?![]()
Zul je zien dat ze straks nog een wild card krijgen voor de Tour met die ploeg , als de UCI niet oplet. (Jef en Leblanc zijn toch héél dikke vrienden)
Geldt dat niet voor andere betrapte dopingzondaars als een Millar of een Francisco Perez dan ?quote:Op zondag 24 februari 2008 01:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, helaas voor VDB is er sindsdien nogal wat veranderd in het klimaat in het wielrennen. Het openlijke opportunisme van de ploegleiding van Mitsubishi wordt niet meer zo gewaardeerd.
dat was een achtervolgende groep van een 25 tal renners. Het "peloton" is wel aan het terugkomen zaten aan de finish er vlak achter. Zouquote:Op zondag 24 februari 2008 15:41 schreef Ereinion het volgende:
Sterk nummer van Hushovd, rijdt meer dan een minuut weg uit het 'peloton'
California was niet bepaalt zonnige, hele week bar slecht weer daarquote:Op maandag 25 februari 2008 09:14 schreef Leatherface het volgende:
Wielrennen in zonnige oorden.
Hier wordt het ondertussen ook al weer echt lente, tijd om zelf weer eens d'n vélo uit de schuur te halen (ik ben echt een mooi weer fietser)
De Tour.quote:Op maandag 25 februari 2008 17:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Het is tijd voor de Tour!
Een windkracht van 6 erbij (of meer) en het kan los.quote:Op maandag 25 februari 2008 14:52 schreef -skippybal- het volgende:
En van de week gaat het ook kut worden. Lekker nat dus hopelijk voor Gent-Gent, zoals het hoort
quote:UCI wil dat teams Parijs-Nice mijden
AIGLE (ANP) - De internationale wielerunie UCI wil dat de wielerteams de Franse etappekoers Parijs-Nice mijden. In een brief waarschuwt de UCI de profformaties voor deelname aan een wedstrijd ,,die buiten de wet staat''.
Met deze oproep drijft de UCI de strijd met de Franse organisator ASO weer op de spits. ASO heeft de wedstrijd op de nationale kalender geplaatst, omdat het niet wil dat de 'koers naar de zon' onder de vlag van de UCI wordt verreden. Beide partijen liggen al lange tijd met elkaar overhoop.
De UCI zegt er alle vertrouwen in te hebben dat de teams de ernst van de situatie inzien en zullen weigeren om deel te nemen in Parijs-Nice. ,,Door toch deel te nemen riskeren ze niet alleen sancties, maar zouden ze meewerken aan de bezoedeling van het imago van het wielrennen'', aldus de UCI.
1º 22 GUTIERREZ, José I. ESP CAISSE D`EPARGNE 3:46:59 10"quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:05 schreef wimderon het volgende:
Valencia live
hier, hier, of hier
Uitzending begint omstreeks 15:30 dacht ik.
Nee, want die hebben ze wél op een kalender gezet. Net als alle koersen van de Giro-organisator. Maar Parijs-Nice , Parijs-Roubaix en Parijs-Tours niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 06:16 schreef Wombcat het volgende:
Als ze consequent zijn, zeggen ze dat dan straks ook over de Tour
dan gaan er maar een renner of 40 aan de streep komenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:06 schreef -skippybal- het volgende:
Flinke wind en regen is nu de verwachting voor zaterdag
quote:Baldato stopt: "Het leven als zigeuner beu"
De Italiaan Fabio Baldato is aan zijn laatste maanden als profrenner bezig. De 39-jarige renner van Lampre hangt eind 2008 definitief zijn fiets aan de haak. “Na achttien jaren tussen de profs is het mooi geweest”, vertelt Baldato tegenover ciclonews. “En als ik zeg “stoppen”, dan betekent dat ook definitief stoppen. Ik keer in 2009 volledig mijn rug naar het wielrennen."
"Een job als ploegleider spreekt me niet aan. Na een leven als zigeuner wil ik nu eindelijk wat tijd doorbrengen met mijn vrouw (Raffaella) en kinderen (Anna en Sebastiano). Ik heb reeds een deal afgesloten met een firma in sportkledij in de buurt. Daar zal wellicht mijn toekomst liggen.”
Baldato won in zijn carrière ritten in de Ronde van Frankrijk, Italië en Spanje. In de Ronde van Vlaanderen was hij met een tweede plaats in ’95 en ’96 ook dichtbij de zege in de klassieker der klassiekers. Alleen botste hij in die dagen op een super Museeuw en Bartoli. Ook in Parijs-Roubaix stond de Italiaan in ’94 op de meest ondankbare plaats. Toen was Tchmil dat net ietsje sterker.
Ehm ze stonden op de Europe Tour kalender, sterker nog daar staan ze nog steeds op volgens de UCI, al vind de ASO blijkbaar dat het nationale koersen zijn.. prima, maar dan moeten ze ook de regelgeving voor dat nivo aanvaarden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nee, want die hebben ze wél op een kalender gezet. Net als alle koersen van de Giro-organisator. Maar Parijs-Nice , Parijs-Roubaix en Parijs-Tours niet.
Echt consequent kun je de UCI toch allesbehalve noemen ...
ja dat klopt maar ze zijn nog geen NE evenementquote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:09 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ehm ze stonden op de Europe Tour kalender, sterker nog daar staan ze nog steeds op volgens de UCI, al vind de ASO blijkbaar dat het nationale koersen zijn.. prima, maar dan moeten ze ook de regelgeving voor dat nivo aanvaarden.
Wat wilt de ASO eigenlijk? Geen ProTour, geen Europe Tour (wat gewoon het Criterium International nivo is, om een koers van ze te noemen of de Ronde van Valencia die nu aan de gang is, of de Omloop het Volk etc etc.), en ook geen nationale kalender (tenminste niet met de regels die daarvoor gelden).
Eigenlijk willen ze dus gewoon boven de wet staan en blijkbaarvinden veel mensen hier dat nog goed ook...
Gelijk heeft die aan ene kant wel want die Ball (ook al is die ex baanrenner) snapt de ballen van al die regels evenmin als zijn gehele begeleiding. Dat zag ik al in de Ronde van California. Fred Rodriguez rijdt lek maar eer dat nieuw wiel erin zat was die al bijna gedubbeldquote:
quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:40 schreef Bartoli het volgende:
In navolging van Let Levi Ride nu ook:
Let Levi Cry
was inderdaad prachtig, snap wel niet waarom daar niemand stond die de oprit blokkeerde.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:51 schreef Ereinion het volgende:
Prachtige beelden net in de Ronde van Valencia, een deel van het peloton neemt de verkeerde afslag, en belandt ineens op de snelweg.
Vazquez wint de etappe, Plaza nieuwe leider.
Dit staat er ook nog op:quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:40 schreef Bartoli het volgende:
In navolging van Let Levi Ride nu ook:
Let Levi Cry
Ergens online terug te zien?quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:51 schreef Ereinion het volgende:
Prachtige beelden net in de Ronde van Valencia, een deel van het peloton neemt de verkeerde afslag, en belandt ineens op de snelweg.
En de halve dopingtros bij pakweg Caisse D'Espargne enzo mag lustig blijven meefietsen zekerquote:Team Mitsubishi-Jartazi in Protour, maar zonder Vandenbroucke
Het professionele continentale wielerteam Mitsubishi-Jartazi heeft van de Internationale Wielerunie (UCI) een wildcard gekregen voor de ProTourwedstrijden, meldde het team van sportdirecteur Jef Braeckevelt zaterdag. Dit betekent dat het mag aantreden in ProTourwedstrijden waarvoor het uitgenodigd wordt. De UCI stelde wel de voorwaarde dat Frank Vandenbroucke niet wordt opgesteld in deze wedstrijden.
'Het team is uiteraard tevreden met de logische beslissing van de UCI, maar betreurt toch de houding tegenover renner Frank Vandenbroucke, aan wie zij tenslotte toch een licentie hebben verleend', aldus het communiqué van de ploeg.
De UCI is niet tevreden met de aanwezigheid van Vandenbroucke in het team, wegens zijn dopingschorsing in 2002 en omdat hij in 2006 onder een valse licentie en een valse naam wedstrijden reed in Italië.
Het zit de Frank ook niet mee, z'n auto is ook nog eens gestolenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:![]()
[..]
En de halve dopingtros bij pakweg Caisse D'Espargne enzo mag lustig blijven meefietsen zeker
Zie ik daar al een nieuwe depressie aankomen ? En dat in het jaar van de grootste comeback uit de wielergeschiedenis ...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het zit de Frank ook niet mee, z'n auto is ook nog eens gestolen
het is toch ook ronduit belachelijk. die man heeft al genoeg meegemaakt gaan ze dit ook nog doen. UCIquote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zie ik daar al een nieuwe depressie aankomen ? En dat in het jaar van de grootste comeback uit de wielergeschiedenis ...
Ik vind het eigenlijk toch ook erg. Wat heeft die vent eigenlijk misdaan ? Hij is feitelijk zelfs niet eens meer in verband gebracht met doping dan de doorsnee andere topper van zijn glorieperiode ...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:14 schreef Bartoli het volgende:
[..]
het is toch ook ronduit belachelijk. die man heeft al genoeg meegemaakt gaan ze dit ook nog doen. UCI
Inderdaad, ze gunnen die kerel niet eens een tweede kansquote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:14 schreef Bartoli het volgende:
[..]
het is toch ook ronduit belachelijk. die man heeft al genoeg meegemaakt gaan ze dit ook nog doen. UCI
buiten die 6 maanden non-activiteit is hij niet eens geschorst geweest enzo. En VDB wordt kwalijk genomen dat hij een keer naar een koers kwam onder de naam Francesco del Ponte maar dat was niet eens een UCI koers. Dus so whatquote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk toch ook erg. Wat heeft die vent eigenlijk misdaan ? Hij is feitelijk zelfs niet eens meer in verband gebracht met doping dan de doorsnee andere topper van zijn glorieperiode ...
Overigens zijn de organisatoren van de Omloop net dezelfde als die van de RVV hoor. (de krant "Het Nieuwsblad/Het Volk/Sportwereld")quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hopelijk geven de organisatoren van de Ronde van Vlaanderen gewoon startrecht aan VDB. Wat gaat de UCI daar aan doen? Het enige wielermonument dat ze nog hebben ook buiten gooien?
Net zo veel of weinig (net hoe je het wilt zien) als het gros van zijn generatiegenoten, waarschijnlijk......quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk toch ook erg. Wat heeft die vent eigenlijk misdaan ?
Dat bedoel ik net, dan moeten ze maar consequent zijn. Hij is niet de enige van zijn generatie die nog rondrijdt hé ...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Net zo veel of weinig (net hoe je het wilt zien) als het gros van zijn generatiegenoten, waarschijnlijk......
nee Wuyts heeft de boodschap wss weer eens verkeerd begrepen. MW zei dat Mitsubishi geen wildcard status krijgt omwille van VDB in de ploeg. Maar de ploeg krijgt wel een wildcard op voorwaarde dat VDB niet opgesteld wordt. Maar wat wil de UCI doen als ze hem wel opstellen? hooguit een boete ofzoquote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zei Wuyts nu trouwens niet tijdens de Omloop dat er nieuws binnenliep dat ze VDB zelfs moeten ontslaan voor ze die wildcard krijgen ?
Als dat het geval is vinden we hem binnen afzienbare tijd ergens onder een trein terug, vrees ik ...
Dank voor de tip, daar ga ik eens voor zitten.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:18 schreef Ambrosius het volgende:
Om 13.10 bij de NOS op Ned. 1: een special over de start van het wielerseizoen (tot 14.00).
van 14.00 - 14.30 zowat en aansluitend livequote:Op zondag 2 maart 2008 13:12 schreef Ambrosius het volgende:
Dat wordt dus later (zal rond 14.00 worden). TT224 klopte dus niet.
wordt lekkere boel dan alle teams starten met een c-opstelling en een type Eltink die PN dan wint ofzoquote:Op maandag 3 maart 2008 08:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Marc Madiot heeft schrik voor schorsingen en overweegt om Gilbert terug te trekken uit Parijs-Nice en te laten starten in de Tirreno, zodat de rest van zijn voorseizoen niet in het gedrang zou kunnen komen. FdJ zou dan met 8 Fransen starten in Parijs-Nice, Madiot gaat er blijkbaar vanuit dat niemand die zou missen in andere koersen.
quote:Tour onder druk
door Raymond Kerckhoffs
PARIJS - De Tour-organisatie (ASO) wordt van diverse kanten onder druk gezet om Parijs-Nice, die zondag van start gaat, alsnog op de internationale kalender van de UCI te zetten. Afgelopen weekeinde vergaderden de Europese wielerfederaties over de kwestie. Zij gaan vandaag bij de Franse bond erop aandringen om Parijs-Nice onder de regels van de UCI te laten plaatsvinden.
De ploegen hebben eind vorige week de voorwaarden van ASO ontvangen om deel te nemen aan Parijs-Nice. Die worden door de meeste teams als absurd betiteld. Vandaag wordt daar in Parijs door de advocaat van de ploegen, Dupont, over gesproken. Patrick Lefevere van QuickStep zei gisterochtend in het Belgisch programma De Zevende Dag dat het de taak van de ploegen is dat ASO en UCI weer overeenkomen.
Lefevere: "En als dat niet gebeurt, komt er gewoon geen enkele renner aan de start van een wedstrijd. Maandag (vandaag, red.) gaan de ploegen praten over dat voorstel.”
Telegraaf
Precies, en laten we dan hopen dat de UCI ook gaat beperken tot wat ze moeten doen, het reguleren van de wielersport, zonder dat ze zelf belanghebbende worden (de ProTour).quote:Op maandag 3 maart 2008 13:16 schreef DutchSL het volgende:
Lijkt dat de ASO zich lelijk in de vingers heeft gesneden met die "boete+uitsluiting op basis van geruchten ten gunste van het Franse wielrennen" - regeling.
Hopelijk gaan de ASO koersen gewoon op de Europese kalender en beperken ze zich tot wat ze moeten doen, een paar geweldige wielerwedstrijden organiseren.
Het is te hopen, maar eerst moet die kattenmepper en z'n marionet(ten) weg, want die blijven hun machtslust doordrijven.quote:Op maandag 3 maart 2008 13:20 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Precies, en laten we dan hopen dat de UCI ook gaat beperken tot wat ze moeten doen, het reguleren van de wielersport, zonder dat ze zelf belanghebbende worden (de ProTour).
Ik geloof nog altijd niet dat zoiets er letterlijk en zo stellig in staat.quote:Op maandag 3 maart 2008 13:16 schreef DutchSL het volgende:
Lijkt dat de ASO zich lelijk in de vingers heeft gesneden met die "boete+uitsluiting op basis van geruchten ten gunste van het Franse wielrennen" - regeling.
quote:VDB sleept UCI voor rechtbank
Frank Vandenbroucke is er niet over te spreken dat hij van de Internationale Wielerunie (UCI) niet mag opgesteld worden in ProTourwedstrijden als de Ronde van Vlaanderen, terwijl Mitsubishi-Jartazi officieel een wildcard heeft.
"We slepen de UCI voor de rechtbank", zegt zijn manager Paul De Geyter. "Wat de UCI doet is illegaal en onaanvaardbaar. Ze geven hem een licentie en zeggen dan dat hij niet mag rijden. Dat is broodroof."
Heb je Holland Sport gezien, leuk item voor het museum met de koersschoenen van VDB uit het wondervoorjaar 1999.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
VDB vandaag in Het Laatste Nieuws : "Dit ga ik ze betaald zetten"
Ik zou maar uitkijken als ik Patje en de UCI was, het is uiteindelijk wél een psychopaat die dat zegt ...
Daarnaast is Bernard Sainz volgens mij ook nog nooit veroordeeld of zelfs daadwerkelijk betrapt geweest eigenlijk. Als ze renners willen toelaten (Leipheimer bv) die zelfs vorig jaar tijdens de Tour persoonlijk in het hotel bezoek mocht ontvangen van 'goede vriend' dr Ferrari , dan is dit ook absolute onzin eigenlijk ...quote:Op maandag 3 maart 2008 22:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat de UCI zich niet zozeer stoort aan zijn dopingverleden (zo rijden er wel meer rond), maar vooral aan zijn hechte en nogal dubieuze vriendschap met Bernard Sainz, al is het uiteraard vrij belachelijk iemand te weigeren omwille van zijn vriendenkring.
Tom vond haar te oud?quote:Op maandag 3 maart 2008 20:25 schreef Bartoli het volgende:
Interview Liesbet de Vocht (Vrienden van het Platteland)
voor de paparazzi onder ons, ze is een ex-lief van Tom Boonen
quote:NOS Langs de Lijn
Presentatie: Robbert Meeder
en Gio Lippens
Wielerspecial, 20.00-21.30:
Discussie over het nieuwe seizoen
en het nieuwe wielrennen met
Mart Smeets, Henri van der Aat,
en Raymond Kerckhoffs.
Reportages over diverse renners.
quote:
quote:"Opnieuw sport van de bovenste plank"
do 06/03/08 - In het casino van Koksijde is de 32e editie van de Driedaagse van De Panne-Koksijde voorgesteld. De rittenkoers is van 1 tot en met 3 april. Er komen elf ploegen uit de ProTour aan de start.
Ploegen als Cofidis en CSC ontbreken. "Zij willen in de week voor de Ronde van Vlaanderen alleen trainen", zegt koersdirecteur Bernard Van de Kerckhove.
Die vindt de Driedaagse nog altijd de ideale voorbereiding op de Ronde.
"Dat is geen bluf. De voorbije jaren is dat al genoeg bewezen. Op de deelnemerslijst staan grote namen als Boonen, Steegmans, Devolder, Freire en Flecha."
De organisatie heeft niet aan de formule van de Driedaagse gesleuteld. "Middelkerke is traditioneel de startplaats en is dat nog zeker tot en met 2012."
"We zullen weer sport van de bovenste plank krijgen", weet Van de Kerckhove.
Een lange rit op verzoek van de renners
De eerste rit eindigt in Zottegem, de tweede begint daar ook en komt aan in Koksijde. Zottegem-Koksijde is 228 km.
Dat is veel, maar speciaal op verzoek van renners en ploegen die de 260 km van de Ronde van Vlaanderen willen benaderen.
Donderdag zijn er twee ritten: eentje van 119 in een lus rond De Panne en in de namiddag een tijdrit van 13,7 km
De vraag is, komt er echte een Parijs-Nice?quote:Op donderdag 6 maart 2008 20:47 schreef Ereinion het volgende:
Komt er een apart Parijs-Nice topic, of doen we dat in deze thread?
Waarschijnlijk welquote:Op donderdag 6 maart 2008 20:48 schreef 4-elements het volgende:
De vraag is, komt er echte een Parijs-Nice?
quote:Ploegen beslissen om te rijden naar Nice
vr 07/03/08 - De profploegen hebben het dreigement van de wielerunie UCI ("wie Parijs-Nice rijdt, vliegt uit de UCI") naast zich neer. Ondertussen verklaart het Sporttribunaal TAS zich onbevoegd in het geschil dat de wielerwereld op zijn kop zet.
Vandaag vielen er enkele belangrijke beslissingen in het geschil tussen de UCI en de ASO.
De Vereniging van Profteams heeft na een stemming beslist om het UCI-dreigement aan haar laars te lappen.
De UCI wil niet dat renners Parijs-Nice rijden omdat de koers wordt georganiseerd 'buiten de reglementen van de UCI."
Een compromis blijft onmogelijk en dus stelde de UCI de ploegen voor de keuze: "Of Parijs-Nice boycotten, of uit de UCI gegooid worden."
De profploegen hielden een stemming en 15 ploegen stemden voor meerijden in Parijs-Nice, terwijl 8 teams zich onthielden.
Zo haalt ASO (organisator van Parijs-Nice en de Tour) zijn slag thuis, want de ploegen keren de UCI dus de rug toe.
Eerder vrijdag had het TAS zich al onbevoegd verklaard in het conflict tussen de UCI en de renners die Parijs-Nice willen fietsen. De ProTour-teams hoopten dat het TAS zou oordelen of de UCI zijn dreigementen kon hard maken.
Traksel is goed bezigquote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:46 schreef icebliss het volgende:
Driedaagse van West-Vlaanderen, etappe 1:
1.A.Clerc (Zwi)
2.J.Hutarovich (WRu)
3.B.Traksel (Ned)
4.M.Cavendish (GBr)
5.D.Wyss (Zwi)
6.C.Kux (Dui)
7.W.Weylandt(Bel)
8.K.Lodewijck(Bel)
9.N.Eeckhout(Bel)
10.S.van Dijk (Ned)
Traksel
Dat Maaskant na het NK niet meer zo goed was had te maken met het feit dat hij toen al bij Slipstream getekend had, en dat hij bij Rabo een beetje buitengestoten werd. Maar goed dat hij zich snel aangepast heeft bij de profs en nu al dit laat zienquote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:09 schreef Ereinion het volgende:
Toffe winnaar![]()
Erg knap van Maaskant. Na het NK reed hij eigenlijk overal zeer matig. Ik was even bang dat hij een Pecharomannetje zou worden, een korte periode erg goed, daar een goed contract aan verdienen, en dan nergens meer goed zijn. Ik ben blij dat hij mijn ongelijk bewijst
Inderdaad, dit was toch die koers die een soort van Parijs - Roubaix inclusief italiaanse heuvels en meer is?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Eigenlijk doodjammer dat dit hier nergens op tv kwam ...
Hoop niet dat hij gekke dingen gaat doenquote:Op zondag 9 maart 2008 06:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het gaat blijkbaar echt niet goed met VDB, Nico Mattan vertelt in HLN : "Hij zit in Italië, maar beantwoordt mijn SMS'jes zelfs niet meer. Bij Frank is dat geen goed teken."
Als ik Sarah heette en in Italië woonde met een dochtertje van VDB zou ik mij nu toch "niet echt gerust voelen"quote:Op zondag 9 maart 2008 10:46 schreef maril het volgende:
[..]
Hoop niet dat hij gekke dingen gaat doen
quote:Op zondag 9 maart 2008 17:52 schreef TheArt het volgende:
Bobbie reed een gat van 50 sec. dicht op Eeckhout en Ivanov en won in de sprint. Zodoende ook eindwinnaar.![]()
![]()
Wel in de Brabantse Pijl en Dwars door Vlaanderen, meer kan je als continentaal team niet verwachten, zeker niet in buitenlandse wedstrijden. Hij zal zich moeten tonen in een paar specifieke wedstrijden en daar is hij erg goed mee bezig.quote:Op zondag 9 maart 2008 17:58 schreef Postlezer het volgende:
![]()
Spijtig dat die geen wedstrijden als de RvV en Gent-Wevelgem kan rijden.
machtig hoe hij dat deedquote:Op zondag 9 maart 2008 17:52 schreef TheArt het volgende:
Bobbie reed een gat van 50 sec. dicht op Eeckhout en Ivanov en won in de sprint. Zodoende ook eindwinnaar.![]()
![]()
quote:Tourbaas Prudhomme wil 'oortjes' verbieden
Als het aan Tourbaas Christian Prudhomme ligt, dan rijden de uitgenodigde teams straks de Tour zonder de fameuze oortjes. Dat zijn communicatiemiddelen waarmee de ploegmanager vanuit de auto doorlopend instructies geeft en ingrijpt. De UCI schafte de oortjes voor dit seizoen al af bij de beloften, maar de Tour wil dat uitgebreid zien naar de profs. In juni wordt er bij de UCI over gedebatteerd in Kopenhagen.
'Ik denk eraan desnoods slechts enkele dagen die oortjes te verbieden. In het Centraal Massief of in de bergen. Nu zitten de renners veel te veel in het harnas van hun ploegleider. Je krijgt een stereotiep verloop dat absoluut niet mooi is. Ik heb niets tegen een massaspurt, maar wel iets tegen vijf dagen op rij een massaspurt. De laatste grote raid in de Tour dateert al van 1991. In de tijd van Merckx en Thevenet was het dagelijkse kost', stelt de opvolger van Jean-Marie Leblanc vast. (hc)
I agree with thatquote:Op woensdag 12 maart 2008 12:59 schreef Ereinion het volgende:
Ik zou juist willen dat ze die oortjes in de vlakke etappes verbieden, dat gereken van de sprintersploegen is wel de grootste ergernis van de afgelopen jaren.
In de bergen hebben we vorig jaar erg veel strijd gehad, ik denk niet dat het verbieden van oortjes daar veel aan zou veranderen.
misschien op cyclingnews.com eens terugzoekenquote:Op donderdag 13 maart 2008 22:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik kwam zojuist dit tegen over het WK1978. Bij iemand bekend.
http://www.pro-steilstrecke.de/rennbericht1978.htm
Weet iemand of er ook ergens foto's zijn van het laatste WK op een circuit (Zolder 2000/2002?)
quote:Dopingcontroleur overvalt profrenner Kevin Van Impe terwijl die crematie van zoontje regelt
'Renners zijn toch ook nog mensen?'
Toen profrenner Kevin Van Impe met de begrafenisondernemer de crematie van zijn pasgeboren zoontje zat te bespreken, stond er plots ook een dopingcontroleur aan de deur. De renner moest zijn verdriet even vergeten en plassen. 'Dit is alle fatsoen voorbij', zegt Van Impe.
Maandag werd Kevin Van Impe, de Oost-Vlaamse helper van het Quick Step-team van kopman Tom Boonen, voor het eerst vader. Maar het noodlot sloeg toe. Amper zes uur later verloren hij en zijn vrouw Sally hun zoontje Jayden. De baby was te vroeg geboren en had geen kans.
Twee dagen later - Van Impe was samen met zijn vrouw de crematie van hun zoontje aan het regelen - kreeg de renner in zijn huis in Erpe-Mere het bezoek van een dopingcontroleur van de Vlaamse Gemeenschap.
'Of hij niet ongelegen kwam, vroeg hij', vertelt Van Impe. 'Jawel, zei ik en ik legde hem uit dat ons kindje net was gestorven en dat we met de begrafenisondernemer de crematie aan het regelen waren. Ik dacht dat hij wel zou begrijpen dat een controle me op dat moment gestolen kon worden.' Maar volgens Van Impe gaf de controleur geen krimp en moest hij toch onmiddellijk plassen.
'Een slag in mijn gezicht was het. Ik had helemaal geen keuze. Als ik weigerde, zou ik een verwittiging krijgen. En als ik hem gevraagd had 's avonds terug te komen, zou dat ook neerkomen op een weigering. Zo zitten de regels nu eenmaal in elkaar. Die dokter voerde alleen maar zijn opdracht uit, dat weet ik ook wel. Maar ik vind het toch wel héél gortig. De controleur had toch ook eigen beweging kunnen zeggen dat hij later nog eens zou terugkomen. Maar neen, ik moest onmiddellijk in het potje plassen.'
En dat lukte niet. 'Wat wil je? Ik had wel iets anders aan mijn hoofd. Ik had niets liever gewild dan zo snel mogelijk plassen en die man dan meteen de deur wijzen. Maar ik was zo verbouwereerd dat het gewoon niet ging. Het duurde een uur voordat die controleur eindelijk had waarvoor hij gekomen was en alle formulieren waren ingevuld.'
Kevin van Impe wil deze gang van zaken aanklagen. 'Dit is ver over alle grenzen van het fatsoen. Ik heb niks tegen controles. Ik wil elk uur van de dag en de nacht opstaan om te plassen. Maar renners zijn toch ook nog mensen? Of denken ze misschien dat ik me heb gedopeerd om de dood van mijn zoontje beter te kunnen verwerken? Mijn vrouw was nog maar een dag uit het ziekenhuis, we zitten allebei in de put, en dan doen ze ons dit aan.'
'Gelukkig had ik in mijn whereabouts(de documenten waarop de renners moeten aangeven waar ze wanneer zijn, nvdr.) geschreven dat ik deze week in het ziekenhuis zou zijn. En voor volgende maandag zal ik dus op dat papier invullen: het crematorium van Lochristi. Dit is echt niet meer menselijk.'
Kevin Van Impe, neef van de meest recente Belgische Tourwinnaar Lucien, is al negen maanden out met een knieblessure. Sinds november is hij al vier keer gecontroleerd. De 26-jarige prof wil volgende week rustig opnieuw beginnen, want de pijn in de knie is eindelijk weg. 'Ik vraag me af wat het zal worden als ik opnieuw wedstrijden ga winnen. Hoeveel keer zullen de controleurs dan aan mijn deur staan? De buitenwereld mag weten hoe wij soms behandeld worden. Soms moet je echt wel een harde beer zijn om door te zetten. Een minimum aan respect is toch niet te veel gevraagd?'
sportwereld.be
Sorry over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:05 schreef Tommeke het volgende:
Stond ook al in het dopingtopic, ik vind dit wel een beetje te ver gaan...
Dat je het post gaat niet te ver hoorquote:
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat je het post gaat niet te ver hoor![]()
Idd.quote:Maar dat ze iemand in zo'n tijd lastigvallen voor een dopingcontrole is buiten proporties...
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat je het post gaat niet te ver hoor![]()
Helaas geen Traksel:quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:09 schreef DutchSL het volgende:
Morgen Nokere-Koerse, de laatste profwedstrijd die Leon van Bon ooit won. (of hij moet in dat maffe Aziatische Marco Polo ploegje waar hij nu zit nog iets gaat winnen in China of Mongolië ofzo)
Zowieso een van de wedstrijden die het vaakst door een Nederlander wordt gewonnen, naast van Bon ook de Steven Jongh, Max van Heeswijk, Matthé Pronk en Jeroen Blijlevens in de afgelopen 10 jaar.
Morgen Bobbie Traksel dan maar ?
Werd deze wedstrijd op de commerciele Belgische TV uitgezonden?quote:Wuylandt wint Nokere Koerse
NOKERE - De Belgische wielerprof Wouter Weylandt (23) heeft woensdag de 63e editie van de Belgische semi-klassieker Nokere Koerse gewonnen. In een massasprint na 196 kilometer versloeg de renner van Quick Step zijn landgenoot Jürgen Roelandts en de Duitser André Greipel.
In de finale leken de Nederlander Laurens ten Dam en de Duitser Domenik Klemme een massasprint te voorkomen. Het tweetal werd echter door het peloton teruggegrepen. Wuylandt slaagde er vervolgens in op het laatste moment Roelandts te passeren
Op de openbare Belg zul je bedoelenquote:Op woensdag 19 maart 2008 20:15 schreef icebliss het volgende:
Nope. Voor Milaan - San Remo wel een samenvatting op de commcerciële Belg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |