2007 was een prachttijd voor mij, maar ook een slechte.
In 2006 zomer ging het allemaal nog goed. Dit ging langzaam slechter en kreeg ook langzaam een winterdip. Dit werd erger zodra mn overgrootoom overleed. (12 december).
Ik voelde me soms zo beroerd dat ik wel in bed kon janken (mentaal).
In die tijd, zomer 2006 en winter 2007 had ik eigenlijk ook de tijd van mn leven, letterlijk.
Ik had echt geen zorgen aan mijn hoofd en kon doen waar ik zin in had. Niemand moest iets van me, ik kon in de zomer gerust om 7 uur in de avond lekker indutten en de volgende ochtend wakker worden, net als in de winter een dut te nemen van 5 tot 8 op een vrijdag. Niemand verlangde of verwachtte iets van me.
Het rooster voor mij was: Thuis komen, lekker liggen en tv kijken in mn kamer. Beetje slapen. Wakker worden. RC auto pakken en buiten er mee spelen (nitro RC, coole dingen

).
Nu, winter 2008 en ik hou het niet meer
Maandag: 7:30 wakker worden
8:00 huis uit en op bus wachten
9:00 op school komen (telaat).
16:30 ben ik uit school, en pak ik de bus terug
17:30 Ben ik thuis, snacken, beetje tv kijken en weer aan de slag
18:00 Scooter rijdend proberen te krijgen
20:00 Ben ik weer in huis.
20:30 Eten
20:45 Eindelijk mn rust pakken in mn kamer
En telkens komen ze mn kamer in vliegen, altijd vragen en maar geblaat.
Ik heb serieus sinds de kerstvakantie geen rustige dag gehad waar ik geen fuck op te doen had en niemand maar dan ook niemand van me wou. Om weer bij te komen heb ik ook meer als 1 dag per week rust nodig van gezeik en domme problemen.
Zoals het er vandaag aan toe ging:
7:30 wakker worden
8:00 huis uit en op bus wachten
9:00 op school komen (telaat).
15:45 ben ik uit school, en pak ik de bus terug
17:00 ben ik thuis.. Ik ben helemaal kapot en zeg tegen iedereen in huis dat ik geen gezeik hoef en gewoon RUST wil, zoals ik elke dag zei.
17:10 komt buurvrouw met een probleem met dr mobiel.
Ik ben kapot.. Dus ik weiger. Uiteindelijk toch geprobeert te helpen omdat het 3 minuten in beslag nam. Oke dan. Lukt dus niet Sorry, maar beter bel je je provider, die weet alles. Buurvrouw weer naar huis, en dan krijg ik gelijk ruzie met mn moeder dat ik onbeleefd was omdat ik weigerde te helpen.
Ik heb het al gezegd.. hoeft niet nog eens.
Ondertussen heeft mn moeder dus een laptop binnen, hij moet worden geinstalleerd en omdat Sjibble er is, is mama zogezegd analfabeet en begrijpt ze geen fuck wat er op het scherm staat. Dus moet Sjibble het natuurlijk weer regelen

(zoals? Alsmaar Enter toets drukken en voor de hand liggende vragen beantwoorden, de tijd, datum, etc

).
Oh, inmiddels is het 17:40 en word je onderbroken door je broertje en je moeder.
"Morgen moet broertje naar amsterdam fietsen met school"
"En dat kon je niet eerder vertellen?

" (fiets is namelijk stuk door afgebroken ventiel.)
"Nee, we kregen het vandaag pas te horen"

Dus als de sodemieter naar de fietsenzaak voor een nieuwe binnenband en in de auto ruzie met mn moeder dat ik gewoon echt rust wil en ze het maar uit mogen zoeken, die binnenband betalen ze ook maar lekker zelf. Van de afgelopen weken onrust ben ik redelijk snel over de zeik inderdaad
Snel gehaald, 5¤. Viel mee.
Komen we thuis, ik sleep die fiets het huis in en maak em lekker in mn kamer, muziek enz. Ik WIL ontspannen $(#$(*#&($

Om 18:10 dus terug. Oh ja. ik moet maar die laptop afmaken.
Ik kreeg weer een preek van mn moeder over antivirussen. Mam snapt de ballen van ICT en vraag of ze me met rust wilt laten.
*Knijpt zn oren dicht*
Mam, stil
Ik wil niks horen
Je snapt er niks van ik regel het wel
Mahaaam...
Stil?!?

Ze bleef maar doortatteren

Dus ik verbind de laptop met internet en ga googlen naar AVG, om maar van het gezeik af te zijn.
"Ik heb er al een!"
Net zei je van niet
Weer een hele preek.
Ze maakte zich ook zo ontzettend druk over virussen, stel je voor je krijgt een virus!!!
Dat ze de laptop uitpakte en ik hem net heb aangezet was het gelijk zodra ze het scherm zag ENORM ZORGEN MAKEN of het beeld wel goed is. De install draaide op een primitief lage resolutie en mn moeder helemaal bang dat ie stuk was. Ze heeft een laptop van 600 ¤ ( ik van 1000, en maar met de mijne vergelijken).
Mam, alles doet het goed, zoniet stuur je hem terug, simpel, klaar. Wil niks meer horen.
*gaat kamer in
5 minuten later
"De laptop maakt een raar krakend geluid, wat is dit, hoe komt dit, hoe kom ik er van af, hij is toch niet stuk he, waarom doet de jouwe dit niet?"
Dit is normaal, jij hebt een goedkoop ding en ik niet. Ik heb meer kwaliteit.
"Ja maar het is irritant en en.."
Luister, ik heb een laptop van 1000 euro, dus die HDD mag ook wel wat meer kosten en meer kwaliteit hebben. Ik kan er niks aan doen, leef ermee, maar laat me aub met rustUiteindelijk was ik gewoon echt over de zeik.
"Mam! Ik ben er mee bezig! Die virussen kunnen me geen ruk schelen. De scanner moet je toch updaten en moet ik hoe dan ook verbinding maken met het fucking internet! Dus kans op een virus zal je toch hebben! En ga mij nou niet uitleggen hoe alles moet en wat de gevaren zijn want jij weet nog net hoe internet werkt!!! Jullie geven me nooit eens rust!!! Al 6 weken blijf ik dingen doen, ik heb helemaal geen vrije dag gehad, elke dag iets elke dag gezeik en vooral van jullie!! Ik krijg echt het gevoel dingen en mensen te mollen (natuurlijk zou ik het nooit doen, maar zo gaat mn gedachte de afgelopen tijd, dat iedereen maar weg moet rotten). Ik word hier helemaal gek. Dus ik moet maar beleefd zijn en alles te pikken, geen vrije tijd te hebben om te laten zien dat ik een goeie jongen ben he?! Wacht maar tot ze me zien als ik doordraai!!!
Alsjeblieft, ik
SMEEK je. DOE ALSOF IK GODVERDOMME NIET BESTA, IK BEN ER NIET EN NOOIT GEWEEST!! VRAAG ME NIKS, IK BESTA NIET EN VERGEET ME GEWOON!!!
Moeder:

......

.......

NOU FIJN DAN!!
Ik: GOED ZO!!!
Al een uur lang niks gehoord, kijk dat scheelt weer.
Maar zo gaat het dus hier in huis.
Hoe ik het zie vanaf mijn standpunt is dat ze helemaal niks kunnen.
Mijn broertje doet schijtirritant, altijd maar zeiken dat zn pc traag is die hij zelf naar de tering helpt (in 1 maand zat ie vol met spyware, voor hij hem kreeg had ik em een jaar en hij draaide absoluut perfect).
Mijn moeder heeft altijd iets te melden, en ze kan niks alleen doen. Ze kan het wel maar wil het niet.
De God Sjibble weet alles, die weet het te maken. Ik vertel het door aan mn vriendinnen zodat hij die verder kan helpen, hij heeft tijd zat, voor hem is het een makkie. Maar luisteren naar me, NOOIT! Als ik iets de 2de keer zeg, na 2 dagen staat ze helemaal verbaasd te kijken en weet ze er niks meer van. Weer een heel drama. Het is puur mijn probleem dat ik had en begint zich er echt hard mee te bemoeien en wilt zoveel details weten dat het onmenselijk is!
Ik kan het niet meer aan, heb zin om te spijbelen van school (ICT) (gewoon lekker thuisblijven om mn rust te pakken). Op school doe ik ook geen flikker meer, daar neem ik mn rust maar dat lukt ook niet optimaal. Want je moet er wat doen, je mag niks

. Scooter moet worden weggebracht en dat kan alleen 's avonds en alleen ik, maar ik heb geen 1 avond de tijd, pas maandag, en zo gaat het sinds dinsdag maar door! Vanavond heb ik waterpolo en daar wil ik graag naartoe. Dus of waterpolo of brommer laten maken, anders kost het me 5 euro per dag met de bus!
Zo begon mn moeder te klagen hoe dom ik ben met mijn vmbo-tl diploma. Toen plaatste ik een opmerking en was ik natuurlijk de klootzak van het gezin (die word beledigd door zn moeder).
Samenvatting: Ik heb helemaal mn rust niet en mn familie begrijpt me niet! Doe dit doe dat, dan weer mensen die wat van me willen. Ik heb hier geen vrijheid! Telkens is er iets en nooit heb ik mijn rust!! Minimaal 1x in het uur vliegt er iemand mn kamer in voor iets of als ze me WEER nodig hebben. Zelf proberen ze nooit iets!
Ik blijf gespannen. Nu heb ik dus ruzie met mn moeder en over een half uur moet ik het zwembad zijn en die tyfusband zit er nog niet in.
In dat geval laat ik waterpolo schieten en laat ik de scooter ophalen. Ben ik daar weer van af.
Maar omdat ik niet meer aankan ben ik een KLOOTZAK van het gezin en moet ik naar de psychiater (advies van oma, maar die begrijpt me.. ik ga er ook heen..).
Voor ik er heen ga wil ik toch dit topic openen.
Wat vinden jullie?
Ben ik nou de grote kankerlijer van het gezin geworden zoals vaderlief was?!?

Mijn enige motivatie dat ik op school blijf is dat ik dat stomme briefje krijg met het woord dipoma erop en hem uit huis kan smeren