Kadesh | woensdag 13 februari 2008 @ 18:55 |
quote:http://www.telegraaf.nl/b(...)_oude__auto_s__.html Dat zal lekker opruimen daar in Amsterdam, mischien hoef ik dan niet meer zo lang te zoeken naar een parkeerplaats. ![]() Nee serieus, wat een volslagen triest plan weer van de milieu Taliban. | |
Papierversnipperaar | woensdag 13 februari 2008 @ 19:09 |
![]() ![]() | |
Hari-Bo | woensdag 13 februari 2008 @ 19:11 |
quote:Wat een bullshit! door de leeftijd zijn het meteen wreakken? Neem bijv de W126 zekker geen wrak te noemen! ![]() | |
popolon | woensdag 13 februari 2008 @ 19:14 |
Onhaalbaar. En van wie komt dat plan eigenlijk? | |
Jimmie | woensdag 13 februari 2008 @ 19:17 |
Gaat nooit lukken om dat er doorheen te krijgen. Rechts wil de mooie klassiekers en oldtimers niet van de weg en links gaan hun eigen auto's echt niet verbieden. | |
du_ke | woensdag 13 februari 2008 @ 19:17 |
quote:Als je op het kamp woont niet inderdaad. | |
kawotski | woensdag 13 februari 2008 @ 19:18 |
tsja, parkeervergunningen trapt iedereen ook in, dus het zal nog wel een tijdje doorgaan tot er geen auto meer is.. | |
Papierversnipperaar | woensdag 13 februari 2008 @ 19:19 |
quote:Nee, je hebt gelijk. Dit is een oud lijk. | |
Skull-splitter | woensdag 13 februari 2008 @ 19:21 |
quote:Ik zou graag een nieuwere auto willen rijden, maar dat kan ik gewoonweg niet betalen... | |
Roellio | woensdag 13 februari 2008 @ 19:23 |
Ik pleur 'm altijd rond etenstijd in de rivierenbuurt en ben 's ochtends voor 9 uur weer weg. Heb nog nooit een boete gehad. Die eventuele parkeerboete heb ik er ondertussen al 10x uit. | |
TheFreshPrince | woensdag 13 februari 2008 @ 19:23 |
quote:1986, 300.000km... Hij is nu pas lekker ingelopen ![]() ![]() | |
du_ke | woensdag 13 februari 2008 @ 19:24 |
quote:Ook van na 92 zijn er nog wel auto's te koop voor (erg) weinig. | |
TheFreshPrince | woensdag 13 februari 2008 @ 19:25 |
quote:Ik zou niet eens een nieuwere auto willen rijden. Dit is nu eenmaal m'n hobby en vervoermiddel; ieder jaar zo'n 35.000km op LPG. | |
Kadesh | woensdag 13 februari 2008 @ 19:27 |
quote:Ja en die verbieden ze het jaar erop. ![]() | |
tho_Omas | woensdag 13 februari 2008 @ 19:27 |
quote:Partij voor verbieden? | |
Hari-Bo | woensdag 13 februari 2008 @ 19:28 |
quote:Met genoeg opties erop wat niet elk b-merk heeft tegenwoordig. ![]() | |
TheFreshPrince | woensdag 13 februari 2008 @ 19:28 |
quote:Haha, ja, de PvdA kan er inmiddels ook bij. Gewicht is van zo'n Volvo 740 overigens ook geen probleem; weegt net zoveel als een aangeklede Golf V. | |
Hyperdude | woensdag 13 februari 2008 @ 19:29 |
Alle normale mensen wonen toch al in Amstelveen of Aerdenhout ![]() Who cares? | |
BigMick | woensdag 13 februari 2008 @ 19:31 |
Zou zo'n beslissing niet tegen de grondwet ingaan ofzo? Vrijheid van autouiting? | |
Hyperdude | woensdag 13 februari 2008 @ 19:37 |
Lijkt mij overigens gewoon zo'n Telegraaf luchtballon. Zal allemaal wel meevallen. | |
kawotski | woensdag 13 februari 2008 @ 19:48 |
quote:denk t niet, t'is gewoon een variant op het suv-pesten in Londen en oude auto's weren in Duitsland. Amsterdam begint nu met z'n eigen versie en meer steden gaan dan vanzelf volgen. Zolang onze portemonnee het nog aankan bereid je dan maar voor op de gekste maatregelen.. van mij mogen we wel 30 jaar terug in de tijd.. de ambtenarij weet van gekkigheid niet meer wat ze nog moeten doen.. | |
TheFreshPrince | woensdag 13 februari 2008 @ 20:09 |
quote:Maar is een auto van 1992 beter dan één van 1991? Mijn auto uit 1986 is in perfecte staat, zonder roest, motorisch top en voldoet aan de APK eisen. | |
Basp1 | woensdag 13 februari 2008 @ 20:16 |
quote:Moesten autos vanaf 1992 niet verplicht voorzien zijn van een katalysator, dat zou ik een lgoische verklaring vinden. | |
Pappie_Culo | woensdag 13 februari 2008 @ 20:27 |
Tsja... ik weet het niet hoor. Dus ik stel me maar op het standpunt dat als het uit de Amsterdamse gemeenteraad komt, het ongetwijfeld een waardeloos en wettelijk aan alle kanten rammelend kut-plan is, waarvoor de inspiratie is opgedaan tijdens het feministische dwergen-met-één-been-en-drie-tieten film-festival. | |
Tism | woensdag 13 februari 2008 @ 20:28 |
Ik heb medelijden met de auto bezittende Amsterdammers.. ![]() ![]() ![]() Jaaaaa ja, weer een mooie excuus rede om te graaien en maar graaien, en maar graaien en graaien.. ![]() What's next??.. ![]() Echt jammer voor de Amsterdammer, en een waanzinnig idioot plan.. ![]() Niet dat ik voor mijn lol naar Amsterdam ga ofzo, maar dit is voor mij weer een rede erbij, om die stad te mijden als de pest..Bah!!!.. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Tism op 13-02-2008 20:36:01 ] | |
TheFreshPrince | woensdag 13 februari 2008 @ 20:29 |
quote:Preciese jaar weet ik niet. Maar er zijn ook auto's van ruim voor 1992 die al van een kat voorzien zijn. Daarnaast; wat heeft een kat nog voor zin als je op LPG rijdt, zoals ik. | |
Basp1 | woensdag 13 februari 2008 @ 20:49 |
quote:Het moet wel een makkelijk uitvoerbaar plan zijn natuurlijk, anders moeten ze nog 10.000 ambtenaren aannemen om te controleren dat MaGNet toevallig wel op gas rijdt en daarom wel amsterdam nog in mag. En verder zoeken ze het maar uit daar, ik heb al jaren geen auto meer. Maar als ik toevalligerwijze met kennissen daar kom verbaas ik me over parkeer tarieven tot 24.00 uur en dan voor 1 avond en ochtend parkeren 20 euro of zo moeten betalen, en dan staat de auto gewoon op de openbare weg. | |
Kadesh | woensdag 13 februari 2008 @ 20:58 |
quote:Ik niet, die hebben bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen beter moeten opletten wat ze met hun rode potlootje deden. | |
TheFreshPrince | woensdag 13 februari 2008 @ 21:04 |
quote:Beetje onzin natuurlijk. Ze gaan auto's controleren op kenteken. En als je een kenteken opvraagt is het zo te zien op welk type brandstof je rijdt. | |
AchJa | woensdag 13 februari 2008 @ 23:05 |
Zoals ze op geenstijl al schreven, het gaat hem niet worden. Want dan is "DE" auto van linkse geitenwollensokken ook verboden.![]() | |
AchJa | woensdag 13 februari 2008 @ 23:08 |
quote:De 740 van mij is van 88 en de teller is gestopt op dik 436.000, de teller is kapot. (ik schat dat ik nu rond de 5 ton zit) En hij is idd net ingelopen. | |
HansvanOchten | donderdag 14 februari 2008 @ 08:54 |
Lijkt mij een plan wat nooit haalbaar is, diesel auto's hebben pas 3? jaar een roetfilter, dus mag je met je 6 jaar oude golf tdi a'dam niet meer in? | |
Pappie_Culo | donderdag 14 februari 2008 @ 08:58 |
quote:Volvo he? Al zijn die Trusa-bakkies wel een estethische catastrofe. | |
du_ke | donderdag 14 februari 2008 @ 09:15 |
quote:Je moet ergens een grens stellen lijkt me. Misschien is toen een van die euro normen ingegaan. En het maakt de handhaving stukken eenvoudiger als je gewoon een grens trekt. | |
_mman | donderdag 14 februari 2008 @ 10:27 |
quote:iedereen heeft het inderdaad over auto's ouder dan 1992. maar de meeste diesels hebben geen roetfilter. de gemiddelde middenklasser van 3 jaar of ouder heeft dit niet. zijn aardig wat auto's wat dan de stad niet meer inmogen. | |
HansvanOchten | donderdag 14 februari 2008 @ 10:48 |
quote:Zowiezo is een roetfilter in nederland en heel europa niet verplicht, kan een stadsbestuur dan zover gaan in hun regelgeving dat ze dit verplicht stellen? | |
du_ke | donderdag 14 februari 2008 @ 11:07 |
quote:Als je er een gezondheidsverhaaltje aanhangt kom je een heel eind denk ik. | |
Basp1 | donderdag 14 februari 2008 @ 11:14 |
quote:Volgens mij wel. In tilburg mogen in ieder geval oude vervuilende vrachtwagens niet meer binnen de ring rijden. http://www.milieuzones.nl/Default.aspx?id=171&cid=179 | |
elcastel | donderdag 14 februari 2008 @ 13:13 |
Great, ik rij een diesel zonder roetfilter en heb veel kennissen in hartje A'dam. Echter ik rij op 50-70% PPO (Pure Plantaardige Olie), iets wat veel milieuvriendelijker is dan biodiesel of gewone diesel. Raar beleid elke keer, biodiesel is milieuonvriendelijk om te maken, een roetfilter houdt alleen de grove roetdeeltjes weg, itt de fijne deeltjes die de schade opleveren. En ik rij PPO wat strikt genomen niet kan in Nederland ... lang leve de omweg ... | |
Papierversnipperaar | donderdag 14 februari 2008 @ 13:19 |
quote:Waar is die bio-diesel van gemaakt? ![]() | |
elcastel | donderdag 14 februari 2008 @ 13:23 |
quote:PPO is wat anders dan biodiesel. Om biodiesel te maken produceer je veel CO2, met PPo heb je dit niet. Bv zonebloemolie is gewoon olie uit een geperste pit, verder is de uitstoot van PPO veel schoner dan bij biodiesel. Lees er maar eens over op www.ppo.nu . Het is ongelooflijk dat dit niet door de overheid wordt gestimuleerd, in Duitsland en België kun je het gewoon kopen bij sommige pompen en mag het ook. Ik mag er hier wél op rijden, maar ik mag het niet tanken. | |
du_ke | donderdag 14 februari 2008 @ 13:51 |
Ook productie en transport van PPO zorgen voor een flinke portie CO2 uitstoot ![]() | |
rutger05 | donderdag 14 februari 2008 @ 14:16 |
Ik vind het een belachelijk plan en ben van mening dat de plaatselijke overheid niet dergelijke beslissingen mag nemen. | |
TheFreshPrince | donderdag 14 februari 2008 @ 14:18 |
quote:Noem eens wat getallen? Ik ben het met je eens maar de brandstof zelf is CO2 neutraal. En ook bij "gewone" brandstoffen is er productie en transport. Of denk je dat benzine spontaan uit ruwe olie ontstaat? Dat kan je dus prima wegstrepen. | |
du_ke | donderdag 14 februari 2008 @ 14:19 |
quote:Ah dus de landelijke overheid moet dan b.v. ook maar beslissen of de dorpsstraat in Schubbekutteveen wel of niet autoluw gemaakt mag worden ![]() Dit soort zaken moet je toch gewoon aan de laagst mogelijke overheid overlaten? | |
rutger05 | donderdag 14 februari 2008 @ 14:34 |
quote:Nee, juist niet zo'n zaak als het bepalen welke auto's wel of niet toegelaten zijn in de stad. Als je een auto koopt die is goedgekeurd voor de openbare weg, omdat die auto voldoet aan regels door de landelijke overheid zijn gesteld, dan moet je erop kunnen vertrouwen dat je van die auto normaal gebruik kunt maken in Nederland. | |
Sapstengel | donderdag 14 februari 2008 @ 14:38 |
Overheidsbemoeienis ten top deze onzin ![]() | |
du_ke | donderdag 14 februari 2008 @ 14:38 |
quote:ook nu al zijn er vele plaatsen waar je niet met de auto mag komen. Daar komen dan enkele plaatsen bij, zie niet in waarom de rijksoverheid of de EU zich daarmee zou moeten bemoeien ![]() | |
Sapstengel | donderdag 14 februari 2008 @ 14:41 |
Maar op die plaatsen mag je helemaal niet met een auto komen. Het is onzin om te zeggen dat bepaalde auto's er wel mogen komen en bepaalde niet. "Ja in deze villawijk mag je alleen komen als je in een auto rijdt van minstens 60k." | |
du_ke | donderdag 14 februari 2008 @ 14:44 |
quote:De ene auto is de andere niet. Dan mag je van mij de verschillende soorten auto's ook best verschillend behandelen ![]() | |
Gabry | donderdag 14 februari 2008 @ 17:47 |
Wat een uitzuigers zijn het ook. De hebzucht bij de PvdA is echt ongeloofelijk. | |
Hyperdude | donderdag 14 februari 2008 @ 18:03 |
Eerder deze week kon je nog heel mooi van de 24ste verdieping van de ABN toren de pluim van de Hemweg centrale aanschouwen http://eper.eea.europa.eu/eper/facility_details.asp?id=190398&year=2004&CountryCode=NL Dat stoot wel iets meer CO2 uit dan een 2CV ![]() Maar nee, we bouwen er nog een paar kolencentrales bij, en gaan nog meer wat burgertje pesten; want de NUON kan zich wel verdedigen, en de kosten doorberekenen. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 14-02-2008 18:09:41 ] | |
xFriendx | donderdag 14 februari 2008 @ 18:44 |
Kom je aan als huisvrouwtje in je Alto uit 1990 mag je niet verder tuffen ![]() Way to go ![]() | |
Martijn_77 | donderdag 14 februari 2008 @ 19:43 |
Hang het aan het milieu op en in een keer is alles veroorloofd. ![]() Gaat Amsterdam dan ook subsidies uitdelen om nieuwere auto's te kunnen kopen? | |
Bill_E | zaterdag 16 februari 2008 @ 16:55 |
van de FP:quote:hoe gaan ze dit dan controleren? steekproef gewijs ofzo? | |
Bill_E | zaterdag 16 februari 2008 @ 18:12 |
stormloop topic ![]() | |
Repeat | zaterdag 16 februari 2008 @ 18:14 |
PvdA ![]() | |
Isdatzo | zaterdag 16 februari 2008 @ 18:16 |
quote:Kenteken-scanners? | |
Bill_E | zaterdag 16 februari 2008 @ 18:19 |
quote:onmogelijk om alle invalswegen naar adam daarvan te voorzien.. En die data te verwerken. | |
Isdatzo | zaterdag 16 februari 2008 @ 18:25 |
quote:als je regelmatig een aantal politieauto's met zo'n ding op verschillende plaatsen neerzet, en dan de boetes naar huis stuurt.. 100% waterdicht is het niet nee. ![]() | |
Bill_E | zaterdag 16 februari 2008 @ 18:27 |
quote:dat is wel een optie.. valt me trouwens toch al wel op hoeveel kenteken scanners er langs de wegen staan. op de a2 staan ze soms op diverse3 plaatsen en zag ze laats ook op de a59 (kleine cameratjes op een mobiel kastje) | |
Drijfzand | zaterdag 16 februari 2008 @ 18:39 |
binnenkort betalen mensen met een SUV in Londen 25£ per dag aan milieutaksen. | |
Drugshond | zaterdag 16 februari 2008 @ 20:35 |
![]() Deze auto mag dus wel. ![]() Deze dus ook. Wat een communistisch voorstel. Het leuke is.. het plan komt van de PVDA en GL en die hebben een meerderheid in de gemeenteraad. Side-effect : Voor de minder kapitaalkrachtige wordt straks de auto geweerd uit het stadsbeeld. Gevolg sociaal isolement of diep in de buidel tasten/krassen. Ook oldtimer-garages kunnen hun deuren wel sluiten die in Amsterdam hun standplaats hebben. ff een leuk feitje : In Amsterdam rijden meer snoeks : Citroen DS dan in heel Frankrijk. | |
Metro2005 | zondag 17 februari 2008 @ 21:02 |
quote:Alle auto's die momenteel rondrijden hebben een typegoedkeuring voor de Nederlandse wegen, daar mag je OVERAL mee rijden. Ook is er aanschafbelasting betaald (BPM), betaal je houderschapsbelasting en betaal je accijns en btw. Het probleem van de hoeveelheid oude auto's heeft de overheid trouwens ook nog helemaal zelf gecreeerd door die idiote BPM belasting. Moet je voor de lol maar eens kijken wat nieuwe auto's in Belgie of Duitsland kosten. Die zijn daar zomaar 10k goedkoper. Raar he dat mensen daar over het algemeen ook in een veel nieuwere auto rondrijden. | |
Bolkesteijn | zondag 17 februari 2008 @ 21:08 |
Amsterdam ![]() | |
du_ke | zondag 17 februari 2008 @ 22:09 |
quote:Neehoor er zijn zat plekken waar je niet met de auto mag komen. En eerder waren ook carpoolstroken al mogelijk. Vuile vrachtautos mogen nu ook al niet overdag in de Groninger binnenstad komen meen ik. Zo zijn er veel meer beperkingen. Zie wat dat betreft geen probleem voor dit voorstel. quote:Heb je een bron voor de gemiddelde leeftijd van auto's in de verschillende landen? Ben wel benieuwd namelijk want volgens mij is het verschil niet zo gek groot. | |
VRedje | maandag 18 februari 2008 @ 20:02 |
quote:Een oldtimer op LPG is een stuk schoner ![]() quote:Klopt.....jaren terug riepen ze dat ze zoveel banen hadden gecreeerd,en dat klopt... oudere ervaren mensen die jarenlang rechten hadden opgebouwd werden plots vervangen door jonge mensen die het vaak nog geeneens fulltime deden. Volgens mij moet je een beetje een Youp van 't Hek typje zijn om PVDA te stemmen ![]() [ Bericht 42% gewijzigd door VRedje op 18-02-2008 20:07:52 ] | |
du_ke | maandag 18 februari 2008 @ 21:04 |
quote:Dat zijn er op het totaal in Amsterdam niet zoveel natuurlijk ![]() | |
Jimmie | dinsdag 19 februari 2008 @ 00:17 |
quote:bron? wil wel meer van die feitjes lezen ![]() | |
moussie | dinsdag 19 februari 2008 @ 11:42 |
quote:Het is nou juist zo'n stinkhol omdat iedere boerenlul zo nodig in zijn auto'tje tot in de binnenstad moet gaan tuffen en dan uren op zoek naar een parkeerplaats, file's voor de parkeergarage en zo .. en dat dan even afgezien van het feit dat de binnenstad met zijn grachten en nauwe straten nou niet echt berekent is op al dat autoverkeer | |
elcastel | dinsdag 19 februari 2008 @ 15:31 |
quote:Heb jij nou al eens cijfers gevonden over het (/je) feit dat de productie en transport van PPO een flinke portie uitstoot geeft ? Daar vroeg MaGNeT naar op 14 februari, maar ik hoor/lees niks meer ... Ik ben nog niet overtuigd namelijk. | |
Thorical | dinsdag 19 februari 2008 @ 19:36 |
Ik vind dit hele plan dom en kortzichtig. Stel dan eisen aan een auto betreffende uitstoot zoals ze in bepaalde steden in Duitsland doen. Of eens groene golven aanleggen met de verplichting om stilstaan, motor uit en rijden motor aan. Want je staat vaker stil in Amsterdam dan dat je rijd. En ik vind het leuk om allerlei verschillende auto's te zien. En een oude Peugeot, Citroen, Volvo of Bentley hoort daar zeker bij. | |
du_ke | dinsdag 19 februari 2008 @ 20:50 |
quote:Ik neem aan dat jullie ook weten hoe google werkt en dan ook op een reductie van een % of 70 t.o.v. diesel uitkomen als je via google een beetje doorklikt. Schoner maar zeker niet schoon en al helemaal niet als een wat oudere (en daarmee minder zuinige) dieselmotor wordt gebruikt. | |
GizartFRL | dinsdag 19 februari 2008 @ 20:56 |
quote:De diefstal van kentekenplaten zal er wel bij varen. ![]() Of gewoon een oude diesel rijden en er het kenteken van een benzineauto na 92 op gooien. | |
Alexxxxx | dinsdag 19 februari 2008 @ 20:57 |
ik heb laatst geparkeerd zonder te betalen met mn klassieker in hartje amsterdam, lekker puh ![]() | |
elcastel | dinsdag 19 februari 2008 @ 23:41 |
quote:Voor een verbandingsmotor is er niet veel schoners te vinden wat commercieel haalbaar is. Dus eigenlijk wil je gewoon hals over kop van de verbrandingsmotor af ? Verder vind ik het een beetje tegenstrijdig dat jij iets beweert en dat ik dat dan moet aantonen .... | |
Drijfzand | woensdag 20 februari 2008 @ 00:02 |
Ach, in Zwitserland waren er 30 jaar geleden al een hoop steden en dorpen waar je met een verbrandingsmotor niet in mocht. Iedereen reed daar met elektrische autos. | |
Daverz | woensdag 20 februari 2008 @ 00:28 |
quote:Dat hoorde ik ook, op BNR volgens mij. Kon het ook niet geloven eigenlijk, maar het zal wel waar zijn... | |
Alexxxxx | woensdag 20 februari 2008 @ 04:08 |
quote:Komt vooral omdat die in Frankrijk er amper meer zijn.... | |
DS4 | woensdag 20 februari 2008 @ 08:24 |
quote:Dat klopt, maar dan is het misschien handiger om te stellen dat je minimaal aan de U9 norm moet voldoen? Want het is natuurlijk te zot voor woorden om EXACT DEZELFDE auto te weigeren als deze toevallig eind december 1991 ipv januari 1992 op kenteken is gezet. | |
Metro2005 | woensdag 20 februari 2008 @ 13:18 |
quote:Dat zou idd een stuk logischer zijn. Er zijn genoeg auto's in 1990 of 91 die ook al aan die norm voldoen. | |
HarryP | woensdag 20 februari 2008 @ 16:20 |
Ach het plan is niet haalbaar. Dus een storm in een glas water.. Dan moeten een hoop Amsterdammers een andere auto kopen. Wat denk je dat er met die oude autos moet gebeuren.. In brandsteken voor het stadhuis? | |
grommet | woensdag 20 februari 2008 @ 16:42 |
roetfilters kunnen zorgen voor een hoger brandstofverbruik, bron autoweek.nl : In principe zal een roetfilter, zowel direct af fabriek wordt gemonteerd als achteraf ingebouwd, de tegendruk in het uitlaatsysteem iets verhogen. Een hogere tegendruk belemmert het ‘ademen’ van de motor en dat geeft een verhoogd brandstofverbruik. Hoe schoner het filter, hoe geringer dit meerverbruik. Bij het roetfilter af fabriek wordt de toename van de tegendruk voortdurend gemeten en wanneer nodig wordt het filter schoongebrand middels extra brandstofinspuiting. Bij roetfilters die achteraf worden gemonteerd, gebeurt dat niet. Daarom past men bij achteraf montage zogenaamde ‘open’ filters toe, voorzien van een soort bypass, waardoor de toename van de tegendruk altijd is begrensd. Hoewel er nog maar beperkte ervaring is met dit type roetfilters, wordt verwacht dat het meerverbruik over een langere periode enkele procenten zal zijn. Dit is het offer dat de dieselrijder brengt voor een flinke afname van de uitstoot van roetdeeltjes. (HK) | |
Lonewolf2003 | donderdag 21 februari 2008 @ 14:21 |
Een belachelijk plan als je het mij vraagt. | |
VRedje | donderdag 21 februari 2008 @ 23:00 |
quote: Die zijn juist heel veel vertegenwoordigd in de binnenstad ![]() | |
Daverz | vrijdag 22 februari 2008 @ 00:50 |
Is er al bekend wanneer de uitslag is van of dit plan doorgaat of niet? Het lijkt mij persoonlijk ook niet haalbaar. Voordeel is wel weer dat dit een hoop PVDA-stemmers zal schelen bij de volgende verkiezing, dus weet nog niet precies wat ik er van moet vinden ![]() |