abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56850484
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:50 schreef du_ke het volgende:
Ik neem aan dat jullie ook weten hoe google werkt en dan ook op een reductie van een % of 70 t.o.v. diesel uitkomen als je via google een beetje doorklikt. Schoner maar zeker niet schoon en al helemaal niet als een wat oudere (en daarmee minder zuinige) dieselmotor wordt gebruikt.
Voor een verbandingsmotor is er niet veel schoners te vinden wat commercieel haalbaar is. Dus eigenlijk wil je gewoon hals over kop van de verbrandingsmotor af ? Verder vind ik het een beetje tegenstrijdig dat jij iets beweert en dat ik dat dan moet aantonen ....
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 20 februari 2008 @ 00:02:39 #77
203688 Drijfzand
account closed
pi_56851066
Ach, in Zwitserland waren er 30 jaar geleden al een hoop steden en dorpen waar je met een verbrandingsmotor niet in mocht. Iedereen reed daar met elektrische autos.
too much to do in the real world.
pi_56851610
quote:
ff een leuk feitje : In Amsterdam rijden meer snoeks : Citroen DS dan in heel Frankrijk.
Dat hoorde ik ook, op BNR volgens mij. Kon het ook niet geloven eigenlijk, maar het zal wel waar zijn...
pi_56852975
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 00:28 schreef Daverz het volgende:

[..]

Dat hoorde ik ook, op BNR volgens mij. Kon het ook niet geloven eigenlijk, maar het zal wel waar zijn...
Komt vooral omdat die in Frankrijk er amper meer zijn....
pi_56853556
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:16 schreef Basp1 het volgende:

Moesten autos vanaf 1992 niet verplicht voorzien zijn van een katalysator, dat zou ik een lgoische verklaring vinden.
Dat klopt, maar dan is het misschien handiger om te stellen dat je minimaal aan de U9 norm moet voldoen? Want het is natuurlijk te zot voor woorden om EXACT DEZELFDE auto te weigeren als deze toevallig eind december 1991 ipv januari 1992 op kenteken is gezet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_56858463
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 08:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dan is het misschien handiger om te stellen dat je minimaal aan de U9 norm moet voldoen? Want het is natuurlijk te zot voor woorden om EXACT DEZELFDE auto te weigeren als deze toevallig eind december 1991 ipv januari 1992 op kenteken is gezet.
Dat zou idd een stuk logischer zijn. Er zijn genoeg auto's in 1990 of 91 die ook al aan die norm voldoen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_56862733
Ach het plan is niet haalbaar. Dus een storm in een glas water..

Dan moeten een hoop Amsterdammers een andere auto kopen. Wat denk je dat er met die oude autos moet gebeuren.. In brandsteken voor het stadhuis?
pi_56863361
roetfilters kunnen zorgen voor een hoger brandstofverbruik, bron autoweek.nl :

In principe zal een roetfilter, zowel direct af fabriek wordt gemonteerd als achteraf ingebouwd, de tegendruk in het uitlaatsysteem iets verhogen. Een hogere tegendruk belemmert het ‘ademen’ van de motor en dat geeft een verhoogd brandstofverbruik. Hoe schoner het filter, hoe geringer dit meerverbruik. Bij het roetfilter af fabriek wordt de toename van de tegendruk voortdurend gemeten en wanneer nodig wordt het filter schoongebrand middels extra brandstofinspuiting. Bij roetfilters die achteraf worden gemonteerd, gebeurt dat niet. Daarom past men bij achteraf montage zogenaamde ‘open’ filters toe, voorzien van een soort bypass, waardoor de toename van de tegendruk altijd is begrensd. Hoewel er nog maar beperkte ervaring is met dit type roetfilters, wordt verwacht dat het meerverbruik over een langere periode enkele procenten zal zijn. Dit is het offer dat de dieselrijder brengt voor een flinke afname van de uitstoot van roetdeeltjes. (HK)
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:21:42 #84
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56884165
Een belachelijk plan als je het mij vraagt.
pi_56896058
quote:
Op maandag 18 februari 2008 21:04 schreef du_ke het volgende:

Dat zijn er op het totaal in Amsterdam niet zoveel natuurlijk

Die zijn juist heel veel vertegenwoordigd in de binnenstad
pi_56897882
Is er al bekend wanneer de uitslag is van of dit plan doorgaat of niet? Het lijkt mij persoonlijk ook niet haalbaar. Voordeel is wel weer dat dit een hoop PVDA-stemmers zal schelen bij de volgende verkiezing, dus weet nog niet precies wat ik er van moet vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')