hoe gaan ze dit dan controleren?quote:Oude auto's en busjes in A'dam niet welkom
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Het Parool
Gepubliceerd: zaterdag 16 februari 2008 @ 15:14
De Amsterdamse PvdA-wethouder van Verkeer Tjeerd Herrema wil oude voertuigen uit de binnenstad gaan weren. Eerder deze maand werd al bekend dat hij alle auto's die vóór 1992 zijn gebouwd de toegang tot het centrum wil ontzeggen. Maar nu blijkt dat hij ook alle bestelbusjes die de lucht meer vervuilen dan is toegestaan volgens de Europese normen uit 1999, wil weren.
Dat betekent dat deze busjes, van 8 jaar en ouder, niet meer binnen de ring A10 mogen komen. De bestelbusjes zullen onder de 'milieuzone' gaan vallen die al vanaf oktober dit jaar voor vrachtwagens van kracht wordt en waarover afspraken zijn gemaakt met het bedrijfsleven.
Een woordvoerder van de auto-importeurs en -fabrikanten spreekt van een 'vergaande maatregel'. ''''Alleen hele nieuwe bestelbusjes en vrachtwagens kunnen straks Amsterdam in.'' Het voornemen om ook dieselauto's zonder roetfilter de toegang te ontzeggen, zou zelfs gloednieuwe voertuigen kunnen treffen.
In een conceptplan van de wethouder staat te lezen dat hij beducht is voor verzet vanuit de bevolking. ''Bij gebrekkige communicatie kunnen de maatregelen worden gezien als autootje pesten'', waarschuwt de hoofdstedelijke PvdA-bewindsman.
Kenteken-scanners?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:55 schreef Bill_E het volgende:
van de FP:
[..]
hoe gaan ze dit dan controleren?
steekproef gewijs ofzo?
als je regelmatig een aantal politieauto's met zo'n ding op verschillende plaatsen neerzet, en dan de boetes naar huis stuurt.. 100% waterdicht is het niet nee.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:19 schreef Bill_E het volgende:
[..]
onmogelijk om alle invalswegen naar adam daarvan te voorzien..
En die data te verwerken.
dat is wel een optie..quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
als je regelmatig een aantal politieauto's met zo'n ding op verschillende plaatsen neerzet, en dan de boetes naar huis stuurt.. 100% waterdicht is het niet nee.
Alle auto's die momenteel rondrijden hebben een typegoedkeuring voor de Nederlandse wegen, daar mag je OVERAL mee rijden. Ook is er aanschafbelasting betaald (BPM), betaal je houderschapsbelasting en betaal je accijns en btw.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
De ene auto is de andere niet. Dan mag je van mij de verschillende soorten auto's ook best verschillend behandelen.
Neehoor er zijn zat plekken waar je niet met de auto mag komen. En eerder waren ook carpoolstroken al mogelijk. Vuile vrachtautos mogen nu ook al niet overdag in de Groninger binnenstad komen meen ik. Zo zijn er veel meer beperkingen. Zie wat dat betreft geen probleem voor dit voorstel.quote:Op zondag 17 februari 2008 21:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Alle auto's die momenteel rondrijden hebben een typegoedkeuring voor de Nederlandse wegen, daar mag je OVERAL mee rijden.
Heb je een bron voor de gemiddelde leeftijd van auto's in de verschillende landen? Ben wel benieuwd namelijk want volgens mij is het verschil niet zo gek groot.quote:Ook is er aanschafbelasting betaald (BPM), betaal je houderschapsbelasting en betaal je accijns en btw.
Het probleem van de hoeveelheid oude auto's heeft de overheid trouwens ook nog helemaal zelf gecreeerd door die idiote BPM belasting. Moet je voor de lol maar eens kijken wat nieuwe auto's in Belgie of Duitsland kosten. Die zijn daar zomaar 10k goedkoper. Raar he dat mensen daar over het algemeen ook in een veel nieuwere auto rondrijden.
Een oldtimer op LPG is een stuk schonerquote:Op woensdag 13 februari 2008 20:16 schreef Basp1 het volgende:
Moesten autos vanaf 1992 niet verplicht voorzien zijn van een katalysator, dat zou ik een lgoische verklaring vinden.
Klopt.....jaren terug riepen ze dat ze zoveel banen hadden gecreeerd,en dat klopt...quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:47 schreef Gabry het volgende:
Wat een uitzuigers zijn het ook. De hebzucht bij de PvdA is echt ongeloofelijk.
Dat zijn er op het totaal in Amsterdam niet zoveel natuurlijkquote:Op maandag 18 februari 2008 20:02 schreef VRedje het volgende:
[..]
Een oldtimer op LPG is een stuk schoner
[..]
bron? wil wel meer van die feitjes lezenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ff een leuk feitje : In Amsterdam rijden meer snoeks : Citroen DS dan in heel Frankrijk.
Het is nou juist zo'n stinkhol omdat iedere boerenlul zo nodig in zijn auto'tje tot in de binnenstad moet gaan tuffen en dan uren op zoek naar een parkeerplaats, file's voor de parkeergarage en zo .. en dat dan even afgezien van het feit dat de binnenstad met zijn grachten en nauwe straten nou niet echt berekent is op al dat autoverkeerquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:14 schreef Repeat het volgende:
k hoef toch al niet in dat verpauperde stinkhol te komen, maar het interesseert me niks. Alles wat daar is kan ik ook ergens anders vinden...
Heb jij nou al eens cijfers gevonden over het (/je) feit dat de productie en transport van PPO een flinke portie uitstoot geeft ? Daar vroeg MaGNeT naar op 14 februari, maar ik hoor/lees niks meer ... Ik ben nog niet overtuigd namelijk.quote:Op zondag 17 februari 2008 22:09 schreef du_ke het volgende:
Heb je een bron voor de gemiddelde leeftijd van auto's in de verschillende landen? Ben wel benieuwd namelijk want volgens mij is het verschil niet zo gek groot.
Ik neem aan dat jullie ook weten hoe google werkt en dan ook op een reductie van een % of 70 t.o.v. diesel uitkomen als je via google een beetje doorklikt. Schoner maar zeker niet schoon en al helemaal niet als een wat oudere (en daarmee minder zuinige) dieselmotor wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:31 schreef elcastel het volgende:
[..]
Heb jij nou al eens cijfers gevonden over het (/je) feit dat de productie en transport van PPO een flinke portie uitstoot geeft ? Daar vroeg MaGNeT naar op 14 februari, maar ik hoor/lees niks meer ... Ik ben nog niet overtuigd namelijk.
De diefstal van kentekenplaten zal er wel bij varen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |