http://nl.youtube.com/watch?v=On100ZtKa_Equote:Op woensdag 13 februari 2008 13:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Elke Scandinavier spreekt binnen een maand vloeiend Nederlands. Om dat nou allemaal op te hangen aan de voorbeeldige houding van Henke...
Da's een Egyptenariaan toch?quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:43 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
http://nl.youtube.com/watch?v=On100ZtKa_E
qftquote:Op woensdag 13 februari 2008 13:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Elke Scandinavier spreekt binnen een maand vloeiend Nederlands. Om dat nou allemaal op te hangen aan de voorbeeldige houding van Henke...
Fins niet, die taal is de meest geisoleerde taal ter wereld, is bijna nergens aan te linken.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:52 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
qft
overigens spreken Romario en Ronaldo toch nog een redelijk woordje Nederlands als er om gevraagd wordt. Toch best knap na zo'n tijd nog.
Maar idd, als je kijkt naar de gemiddelde Scandinaviers die hier lopen, tegen het perfecte aan spreken ze Nederlands.
Zou het voor Nederlanders net zo 'makkelijl' zijn om bv Deens, Zweeds, Noors, Fins op te pikken eigenlijk?
Stevens en Vergoossen spreken zelf niet eens Nederlands, maar een of ander zangerig mengelmoesje van Duits en Vlaams.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:45 schreef tong80 het volgende:
Stevens wil Nederlands invoeren als taal bij PSV
En gelijk heeft ie
Knackerbrot, Billy, Abbaquote:Op woensdag 13 februari 2008 13:52 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Zou het voor Nederlanders net zo 'makkelijl' zijn om bv Deens, Zweeds, Noors, Fins op te pikken eigenlijk?
Tong, nogmaals, de interviews op psv.tv met Gomes zijn gewoon in het Nederlandsquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:11 schreef tong80 het volgende:
Romario wist na twee jaar al te zeggen dat ie moe was of dat het appelmoes was
Dat interview is legendarischquote:Op woensdag 13 februari 2008 13:43 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
http://nl.youtube.com/watch?v=On100ZtKa_E
Jari spreekt het nog steeds vloeiendquote:Op woensdag 13 februari 2008 17:25 schreef Yozzz het volgende:
Laatst was er een mooi interview met Junker @ RTL Voetbal. Geweldig om Scandinaviërs Nederlands te horen spreken
Ests en Hongaars.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:00 schreef Repsak het volgende:
[..]
Fins niet, die taal is de meest geisoleerde taal ter wereld, is bijna nergens aan te linken.
Dat zijn ze dus wel.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:22 schreef BonJovi het volgende:
MAar toch heel anders en niet te linken
quote:Het Fins behoort tot de Oostzeefinse talen binnen de Finoegrische taalfamilie. Binnen de Oostzeefinse talen zijn het Estisch en het Karelisch nauw verwant en hogerop is ook het Hongaars verwant met het Fins
Je hebt het wel tegen onze Scandinavie-kenner BonJovi. Dat zijn enige kennis van Scandinavie trekplaatjes van Zweedse vrouwen zijn maakt niet uit.quote:
Maar het ging over Fins toch?quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Je hebt het wel tegen onze Zweden-kenner BonJovi. Dat zijn enige kennis van Zweden trekplaatjes van Zweedse vrouwen zijn maakt niet uit.
Ik bedoelde ook Scandinavië ipv Zwedenquote:
Gomes spreekt wel Nederlandsquote:Op woensdag 13 februari 2008 13:35 schreef tong80 het volgende:
Schandalig dat ie nog geen Nederlands spreekt.
Henke spreekt nog steeds beter Nederlands dan menig Limburger.
blijkbaar welquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:49 schreef tong80 het volgende:
Waarom dan niet bij de NOS ? Wil de verslaggever laten zien dat ie Portugees spreekt ?
Het zou wel typisch iets van die Joep Schreuders zijnquote:Op woensdag 13 februari 2008 23:09 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Gomes spreekt wel Nederlands
Alleen niet voor de NOS
quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:39 schreef djnospinzone het volgende:
Gomes spreekt wel Nederlands.. www.psv.tv
De vragen werden in het Portugees gesteldquote:Op donderdag 14 februari 2008 02:05 schreef tong80 het volgende:
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat ie Nederlands spreekt.
Blijft de vraag waarom ie dan geen Nederlands spreekt als ie wordt geinterviewd.
au mijn knie!quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:14 schreef DANILXL het volgende:
ronaldo spreekt ook nog nederlands
Nee hoor ik weet er wel meer van af dan je denkt maar verder info zeg ik nog.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Je hebt het wel tegen onze Scandinavie-kenner BonJovi. Dat zijn enige kennis van Scandinavie trekplaatjes van Zweedse vrouwen zijn maakt niet uit.
Zoals maril al zegt, Joep Schreuder laat graag horen dat hij Spaans kan babbelen met die voetballers.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:49 schreef tong80 het volgende:
Waarom dan niet bij de NOS ? Wil de verslaggever laten zien dat ie Portugees spreekt ?
Zie Joep Schreuderquote:Op donderdag 14 februari 2008 02:05 schreef tong80 het volgende:
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat ie Nederlands spreekt.
Blijft de vraag waarom ie dan geen Nederlands spreekt als ie wordt geinterviewd.
Misschien voelt Gomes zich er ongemakkelijk bij?quote:Op woensdag 2 april 2008 23:24 schreef M0NTANA het volgende:
Mateja Kezman spreekt zelfs uitstekend Nederlands.
Beetje jammer dat die dan weer niet kan voetballen.quote:Op woensdag 2 april 2008 23:24 schreef M0NTANA het volgende:
Mateja Kezman spreekt zelfs uitstekend Nederlands.
Portugees bedoel je ?quote:Op woensdag 2 april 2008 23:34 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
De switch van Braziliaans naar Nederlands is volgens mij heel lastig. Leonardo komt ook amper uit zijn woorden en die woont hier al 12 jaar ofzo.
Inderdaad, dat zou imo. een vuistregel moeten zijn bij elke club.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:45 schreef tong80 het volgende:
Stevens wil Nederlands invoeren als taal bij PSV
En gelijk heeft ie
Elke taal is lastig, die kut-smoes word ik een beetje zatquote:Op woensdag 2 april 2008 23:34 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
De switch van Braziliaans naar Nederlands is volgens mij heel lastig. Leonardo komt ook amper uit zijn woorden en die woont hier al 12 jaar ofzo.
Nee hoor, bepaalde talen lijken op elkaar. Die zijn dan makkelijker te leren, bijvoorbeeld Nederlands en Duits. Ik neem aan dat jij een Duitser wel redelijk kan verstaan, ondanks dat je het niet vloeiend spreekt. Zelfde geldt voor Zweden en Denen; die spreken ook vrij snel Nederlands.quote:Op woensdag 2 april 2008 23:48 schreef Frasier het volgende:
[..]
Elke taal is lastig, die kut-smoes word ik een beetje zat
quote:Op donderdag 3 april 2008 00:13 schreef rubbereend het volgende:
Hij spreekt gewoon basis Nederlands, slotje
Fins en Ests zijn dan ook aan elkaar verwant, net als Hongaarsquote:Op donderdag 3 april 2008 19:40 schreef Susi het volgende:
Fins en Estisch zijn altijd net Nederlands en Duits vind ik.
De taal is wel idd aardig geconserveerd gebleven door de jaren heen, en niet zo heel erg vergemakkelijkt, zoals in het Estisch...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |