Hele gebouw is afgesloten en al het water gaat naar de patiënten, dus ik denk voor de WC's en verwarming enzoquote:Op maandag 10 maart 2008 11:37 schreef starla het volgende:
[..]
Waarom kunnen er geen colleges worden gegeven omdat er geen water is?
ad WC, minder drinken (niet moeilijk als er geen water is).quote:Op maandag 10 maart 2008 11:55 schreef MaxC het volgende:
[..]
Hele gebouw is afgesloten en al het water gaat naar de patiënten, dus ik denk voor de WC's en verwarming enzo
Toch is het vervelend als je nergens in het gebouw naar de wc kan.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:00 schreef starla het volgende:
[..]
ad WC, minder drinken (niet moeilijk als er geen water is).
ad verwarming, jas aanhouden.
Hoezo? Het kan toch geen kwaad om te ervaren hoe het is om een retentieblaas en een (postrenale) nierinsufficientie te ontwikkelen. Kan je, je later beter inleven in je patientenquote:Op maandag 10 maart 2008 21:07 schreef Heinekenner het volgende:
[..]
Toch is het vervelend als je nergens in het gebouw naar de wc kan.
Huh, ik wist helemaal niet dat die verplichting er überhaupt was... Heeft iemand enig idee waarom? Gewoon het idee van "haha, lekker puh, no way back"? Of zit er meer achter?quote:http://www.nu.nl/news/147(...)elijk_geschrapt.html
Verplichte sterilisatie transseksuelen mogelijk geschrapt
DEN HAAG - Minister Ronald Plasterk van Emancipatie gaat de verplichte sterilisatie van transseksuelen onder de loep nemen. Op dit moment mogen zij hun nieuwe geslacht alleen in hun paspoort opnemen na deze ingreep.
ANP
Dat heeft de bewindsman woensdag in de Tweede Kamer gezegd. Verschillende partijen hadden Plasterk gevraagd om het beleid opnieuw te bekijken.
Spanje en Groot-Brittannië hebben soortgelijke bepalingen inmiddels geschrapt.
Neuroscience van purves zou je kunnen proberen, alleen geen idee of je daar iets bij neurologie aan hebt, staan wel klinische voorbeelden in, maar is meer een wegwijs door het zenuwstelsel heen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:02 schreef Kang-He het volgende:
Heeft er iemand nog suggesties voor een boek voor neurologie? En ik zoek eigenlijk ook nog wel iets als klinische anatomie. In het Engels is ook prima.
Voor neuro heb ik Wolters/Groenewegen en dat boek leest echt verrot. Voor anatomie heb ik Gray's wat ik nou ook niet echt een goed leerboek vind. Iemand toevallig ervaringen met Donkelaar? Las net dat eerstejaars bij ons nu dat boek erbij krijgen. Heb zelf nog niet de gelegenheid gehad om het open te slaan.
Neuroanatomy van Crossman is een goede combo tussen de theorie uit hijdra en anatomie uit sobotta of gray's. Overigens hebben alle geillustreerde boeken van churchill livingstone wel een hoog suske en wiske gehaltequote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:13 schreef gohan16 het volgende:
bij ons krijgen de jaren onder mij "neuranatomy"(van Crossman). boek met veel plaatjes en kleurtjes.
Heidra is overigens wel het beste neurologieboek.
ben nu met psychiatrie bezig. Opzich best interessant, maar ik zou er mn werk niet van willen maken... Vooral omdat veel mensen niet te behandelen zijn zoals ik wil: nl opensnijden en repareren. Veel bij psychiatrie is toch voor lange tijd of symptoonbestrijding...quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:56 schreef crossover het volgende:
Zijn er hier mensen die voor de richting psychiatrie kiezen? Ik ben wel benieuwd wat dat allemaal inhoudt enzo
Ten Donkelaar is geen slecht boek, maar je moet het niet vervelend vinden om zinnen van 8 regels te lezen ofzoquote:Op woensdag 26 maart 2008 01:18 schreef Kang-He het volgende:
Nee, ik bedoel eigenlijk dat ik én een neurologie boek nodig heb én een klinische anatomie - los van het neurologie - boek nodig heb.
Ga dan gewoon nietquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:27 schreef Repeat het volgende:
Tijdens een patiëntendemo is het best lekker slapen
En als je slaapt mis je het niet wil je zeggen?quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:10 schreef Repeat het volgende:
Klopt eigenlijk wel ja. Maar ik vind het niet relaxed om colleges te missen voor het geval ze unieke dingen als tentamenvragen gaan bespreken ofzo. Krant lezen gaat ook te vieze fur.
Oh, daar heb ik dus absoluut geen problemen meequote:Op woensdag 26 maart 2008 21:43 schreef leejow het volgende:
Het is ook erg relaxed om lekker 's ochtends bij college je ontbijt te eten terwijl er plaatjes van diverse SOA's (HSV, Gonorroe, syf. etc.) voorbijschieten
Ik kijk het eerst even 10 minuutjes aan. Is het (potentieel) interessant dan blijf ik wakker, zo niet dan zak ik weg of ga ik andere dingen doen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 08:04 schreef Spyronius het volgende:
[..]
En als je slaapt mis je het niet wil je zeggen? [afbeelding]
Een zij-instromer vroeg zo heel geschokt: Huh, heet dat ècht zo?quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:05 schreef Repeat het volgende:
Is het erg dat ik elke keer ipv Cochrane cockring versta?
Veel invullen, vooral vragen waar je klein beetje een idee had moet je gewoon invullen.quote:Op maandag 7 april 2008 16:42 schreef Marnix007 het volgende:
hulp gevraagd voor volgende VGT!
bereidt iedereen de toets nou voor ofzo? want iedereen scoort hier lekker goed, terwijl ik de 2e 0.5% en de 3e 4.5% scoorde. nu komt die laatste uitslag ook omdat ik dacht dat 4% de grens was, en ik dus maar 12 vragen ingevuld had, maar toch...
tips en trucs zijn dus zeer welkom
Simpel:quote:Op maandag 7 april 2008 16:42 schreef Marnix007 het volgende:
hulp gevraagd voor volgende VGT!
bereidt iedereen de toets nou voor ofzo? want iedereen scoort hier lekker goed, terwijl ik de 2e 0.5% en de 3e 4.5% scoorde. nu komt die laatste uitslag ook omdat ik dacht dat 4% de grens was, en ik dus maar 12 vragen ingevuld had, maar toch...
tips en trucs zijn dus zeer welkom
Ja, klopt. Maar ik kijk dan ook wel of ik er een 'goed' gevoel bij heb haha! En meestal gok is pas als ik er 2 weg kan strepen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:00 schreef Repeat het volgende:
Maargoed, dat is theorie he. In praktijk kan je nog reteveel fout hebben op die manier...
quote:Op donderdag 10 april 2008 01:54 schreef intoxicated het volgende:
Jeetje, je zal het VGT-model (fout antwoord = strafpunten) toch maar bij normale tentamens hebben zeg...
()
hadden wij met alle multiple choice tentamens...quote:Op donderdag 10 april 2008 01:54 schreef intoxicated het volgende:
Jeetje, je zal het VGT-model (fout antwoord = strafpunten) toch maar bij normale tentamens hebben zeg...
()
Je moet de saxofoon gaan spelen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:13 schreef Repeat het volgende:
Bij het opruimen van mn kamer weer mn killerlongfunctieonderzoekuitslag terug gevonden.
Met een FEV1 1,4 liter meer dan predicted en FVC 1,2 meer dan pred, PEF bijna 2 meer...
Ik zou er 1 doneren als ik jou wasquote:Op zaterdag 12 april 2008 16:12 schreef Repeat het volgende:
Het is toch zonde om er niets mee te doen he
quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:51 schreef starla het volgende:
[..]
Ik geef toch gewoon mijn mening, waar TS expliciet naar vroeg. Dat zulke noobs als jij op het gebied van dergelijke problemen mod kunnen worden zeg![]()
[..]
TS maakt nota bene de verstandigste opmerkingen i.t.t. alle hypochonders hier die bij elk pijntje denken aan de meest onwaarschijnlijke diagnose. Pijntje in hoofd = HERSENTUMOR!!! WTF!!! Pijntje op borst = HARTAANVAL JEWEETTOCH!!! ALARM!!! Pijntje in buik = APPENDICITIS!!!! NEE, NIET ERG GENOEG.....NECROTISERENDE ENTEROCOLITIS!!!! OH WACHT, KOMT ALLEEN BIJ KINDEREN VOOR....GERUPTUREERDE ANEURYSMA ABDOMINALIS!!! JA!!!! IK GA DOOD!
quote:
De heer H. is inderdaad heel erg zijn tijd vooruit ten opzichte van zijn generatiegenoten. Volgens mij heb ik hem ook op hyves.quote:Op zondag 13 april 2008 16:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat iemand van 67 dit soort dingen op internet opzoekt trouwens, verwacht je eerder van een jongere generatie...
quote:Op woensdag 16 april 2008 20:42 schreef Heinekenner het volgende:
gidsenpapa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I feel kinda Locrian today
Is dat de introweek voor Geneeskunde? Of algemeen voor studenten?quote:Op woensdag 16 april 2008 20:42 schreef Heinekenner het volgende:
Vandaag een act opgevoerd om door de selectieronde heen te komen om te mogen gidsen in de Eurekaweek dit jaar!
Als act hebben we een Uri Geller act gedaan waarbij we een teddybeer (gevuld met een waterballon vol ketchup en gehakt) die in een doos gestopt was doormidden hebben gezaagd met een asociaal grote zaag.![]()
Bijna gidsenpapa!
Ik zag laatst op youtube over teddybeerhospital in 't WKZ hier een geniaal filmpje:quote:
Nee, das juist leuk!quote:Op donderdag 17 april 2008 21:01 schreef Repeat het volgende:
Ik vind dat hele teddybearhospital ook wel eenwaard
Beiden eigenlijk. De week is voor alle eerstejaars maar de geneeskunde studenten worden wel bij elkaar in groepjes ingedeeld.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:01 schreef MaxC het volgende:
[..]
Is dat de introweek voor Geneeskunde? Of algemeen voor studenten?
Zelf zit ik in de commissie die de intro voor Geneeskunde organiseert en wij houden binnenkort ook sollicitaties voor mentorpappa's en mamma'sen natuurlijk voor de zangleraren!
quote:Op dinsdag 22 april 2008 19:55 schreef Amokzaaier het volgende:
Hee is er miss een vergevorderde student die mij kan helpen?
ik heb lichte jeuk op mijn hoofdhuid. maar vooral aan mijn beiden oorlellen (evenveel)
mijn oren worden soms helemaal rood en warm en het jeukt verschrikkelijk. Heb ondertussen mijn oorlellen helemaal kapot gekrabd, en bijna constant rode oren. Google heeft neits te bieden. meest interessante was iets met een priocardicossa bacterie ofzoiets, maar dat kan ik niet meer vinden.
Iemand een idee?
Bij een gehoorgangontsteking ofwel otitis externa, heb je vooral jeuk in het oor en niet op de oorschelp.quote:Op dinsdag 22 april 2008 19:59 schreef Amokzaaier het volgende:
miss een chornische gehoorgang ontsteking?
Mijn username ed lijkt me niet echt iets voor iemand emt oorbellenquote:Op dinsdag 22 april 2008 20:25 schreef starla het volgende:
Bij een gehoorgangontsteking ofwel otitis externa, heb je vooral jeuk in het oor en niet op de oorschelp.
Draag je geen oorbellen? Nikkel-allergieen geven bijvoorbeeld ook klachten van jeuk op plaatsen waar het op de huid zit (polsen bij horloges, vingers bij ringen, borst en hals bij kettingen, oorlellen bij oorbellen etc.)
In eerste instantie doet het me denken aan contactallergisch eczeem. Het hoeft natuurlijk niet per se nikkel te zijn, maar kan ook door shampoo, zalfjes enzovoort komen.
Als je last blijft houden even naar de huisarts.
Die man die het filmpje heeft ingesproken is overigens ookquote:Op donderdag 17 april 2008 21:59 schreef Nuna het volgende:
[..]
Nee, das juist leuk!Alleen die vrouw in het filmpje is wel een beetje
, ja.
Bestrijdingsmiddelen? Dat valt bij hoveniers toch wel mee? Of gaat het daar niet om?quote:Op woensdag 23 april 2008 23:43 schreef DDM het volgende:
Het beroep hovenier breidt de DD weer wat uit.
hmm werkte een collega laatst wel mee maar ik niet. kun je allergisch zijn voor sommige planten?quote:Op donderdag 24 april 2008 09:41 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Bestrijdingsmiddelen? Dat valt bij hoveniers toch wel mee? Of gaat het daar niet om?
uiteraardquote:Op donderdag 24 april 2008 18:12 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
hmm werkte een collega laatst wel mee maar ik niet. kun je allergisch zijn voor sommige planten?
"Ohh, Ohh, Oh, To Touch And Feel Virgin Girls' Vaginas And Hymens"quote:Op donderdag 24 april 2008 16:48 schreef Nuna het volgende:
'Some Lovers Try Positions That They Can't Handle.'
'Op Ons Oude Tuin Terras At Frits Verse Groenten Van Albert Heijn. '
'Some sluts make money, but my brother says: "Big boobs make more'
Handig al die ezelsbruggetjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |