Hartfilmpie laten maken ? Of wat moet ik me voorstellen dan?quote:Op donderdag 10 april 2008 17:56 schreef bear87 het volgende:
Ook gehad, bleek niks te zijn in mijn geval.
Toch even naar de dokter gaan vind ik altijd bij dat soort klachten, gewoon voor de zekerheid, het is wel de plek waar je hart zo ongeveer zit dus geen risico nemen. Op naar de huisarts jij!
Ik had je meteen weggestuurd als ik je huisarts was.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:09 schreef hangzak het volgende:
Ik heb nog geen benauwdheid of duizeligheid ondernomen.
Maar idd, ik denk dat ik morgen toch maar ff een afspraak maak.
Dit had uit de mond kunnen komen van mijn moederquote:Op donderdag 10 april 2008 18:12 schreef starla het volgende:
[..]
Ik had je meteen weggestuurd als ik je huisarts was.
Kom op zeg, je bent 20 jaar en hoogstwaarschijnlijk gezond ondanks dat je een ongezonde smerige hobby hebt die roken heet, en je vader heeft vorige week een hartaanval gehad...Je hoeft geen Einstein te heten om te beredeneren dat het psychologisch is, al dan niet in combinatie met echte somatische pijn (spierpijn etc.).
Al die mensen die je hier bang willen maken met verhalen over hartaanvallen
Go mom!quote:Op donderdag 10 april 2008 18:15 schreef hangzak het volgende:
[..]
Dit had uit de mond kunnen komen van mijn moeder
Zo dacht de dokter van m'n moeder ook, ze was pas 42 etc etc en nu zegt ie dat ze geluk heeft gehad dat ze nog leeft.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:12 schreef starla het volgende:
[..]
Kom op zeg, je bent 20 jaar en hoogstwaarschijnlijk gezond ondanks dat je een ongezonde smerige hobby hebt die roken heet, en je vader heeft vorige week een hartaanval gehad...Je hoeft geen Einstein te heten om te beredeneren dat het psychologisch is, al dan niet in combinatie met echte somatische pijn (spierpijn etc.).
Zag tijd geleden ook op traumacentrum een 20 jarige jongen met druk op de borst..maar die bleek dus mooi wel een infarct te hebben!quote:Op donderdag 10 april 2008 18:21 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Zo dacht de dokter van m'n moeder ook, ze was pas 42 etc etc en nu zegt ie dat ze geluk heeft gehad dat ze nog leeft.
Een reactie als dat is net zo nutteloos zoals een reactie "omg!11!!! je hebt een hartaanval".quote:Op donderdag 10 april 2008 18:12 schreef starla het volgende:
[..]
Bij vrouwen zijn hartaanvallen en hartinfarcten ook moeilijker te diagnosticeren omdat de symptomen heel anders en vaak veel minder erg zijn dan bij mannen.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:09 schreef Sanderrrr het volgende:
Niet om je ongerust te maken maar mijn moeder voelde ook een grote druk op de borst en was meerdere malen naar de dokter en het ziekenhuis gegaan, maar niks aan de hand zeiden ze. Bleek later wel een hartaanval te zijn. Zou er dus wel even naar laten kijken je weet maar nooit.
Oh wee, en die had precies dezelfde klachten als TS zeker!!! Een speciaal soort hartaanval die nog niet in de literatuur is beschreven: de intermitterende hartaanval!quote:Op donderdag 10 april 2008 18:21 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Zo dacht de dokter van m'n moeder ook, ze was pas 42 etc etc en nu zegt ie dat ze geluk heeft gehad dat ze nog leeft.
Ik geef toch gewoon mijn mening, waar TS expliciet naar vroeg. Dat zulke noobs als jij op het gebied van dergelijke problemen mod kunnen worden zegquote:Op donderdag 10 april 2008 18:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Een reactie als dat is net zo nutteloos zoals een reactie "omg!11!!! je hebt een hartaanval".
Je kunt hier via internet gewoon helemaal niets van zeggen. TS ga naar de huisarts als je bezorgd bent.
TS maakt nota bene de verstandigste opmerkingen i.t.t. alle hypochonders hier die bij elk pijntje denken aan de meest onwaarschijnlijke diagnose. Pijntje in hoofd = HERSENTUMOR!!! WTF!!! Pijntje op borst = HARTAANVAL JEWEETTOCH!!! ALARM!!! Pijntje in buik = APPENDICITIS!!!! NEE, NIET ERG GENOEG.....NECROTISERENDE ENTEROCOLITIS!!!! OH WACHT, KOMT ALLEEN BIJ KINDEREN VOOR....GERUPTUREERDE ANEURYSMA ABDOMINALIS!!! JA!!!! IK GA DOOD!quote:Op donderdag 10 april 2008 19:07 schreef hangzak het volgende:
Als het morgen niet minder is ( al is het al niet veel) ga ik langs de doc . Het is zeer onwaarschijnlijk dat er iets met mijn hart is. Het komt zelden voor dat iemand op deze leeftijd zoiets krijgt. Het kan natuurlijk wel maar dan is de aanleiding meestal naar een zwak hart. Ik heb geen zwak hart want dat is al te zien bij de geboorte en anders wist ik dat wel.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijzelf eigenlijk op lig fokken als ik ook maar iets voel omdat mijn pa een aantal dagen geleden het is overkomen maar er gelukkig levend vanaf is gekomen. ( schade viel mee)
thx voor de reacties iig
quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:16 schreef -marz- het volgende:
starla maak je niet zo druk, slecht voor je hart.
Goed van TS om naar de dokter te gaan als je je zorgen maakt.
quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:16 schreef -marz- het volgende:
starla maak je niet zo druk, slecht voor je hart.
Stel je eens voor dat je zelf vage klachten hebt en je maakt je zorgen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:20 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de eigen bijdrage is ingevoerd?
'Oh, ik heb kramp in mijn buik! Bel de dokter, misschien ben ik al 9 maanden ongewenst zwanger en moet ik nu bevallen!!'
![]()
Zijn arts gaat hem echt niet door de ECG doen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:51 schreef -marz- het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat je zelf vage klachten hebt en je maakt je zorgen.
Denk je dan ook "hmm, om al die andere mensen in NL te behoeden voor hogere kosten, ga ik maar niet de dokter bellen"? Of mag jij dan wel naar de dokter en TS niet?
Z'n pa heeft net een hartaanval gehad en hij maakt zich zorgen. Sommige hartaandoeningen zijn erfelijk, misschien is het juist goed voor hem om eens dmv een ECG te checken of alles bij hem goed is en slaapt hij dan beter. Daar zijn artsen toch ook voor?
Maar een arts weet wél welke vragen hij moet stellen, waardoor hij beter in kan schatten of het mogelijk iets serieus is.quote:Op vrijdag 11 april 2008 15:49 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Zijn arts gaat hem echt niet door de ECG doen.Mensen met serieuze klachten komen al amper de scan in. En nee, artsen zijn er niet om jou beter te laten slapen. Artsen zijn er om zieke mensen te helpen. Voor hypochondors is er een ander soort dokter.
![]()
En als ik 'vage klachten' heb, ga ik niet naar de dokter, nee. Alleen als ik echt ergens last van heb, zoals een ontstoken keel, of als ik al 2 weken lang de longen uit mijn lijf hoest.
Je kan iemand niet "door een ECG doen" en "de scan in", het is een hartfilmpje. En die maken ze voortdurend o.a. voor mensen met hyperventilatie die dus ook gewoon gezond zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2008 15:49 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Zijn arts gaat hem echt niet door de ECG doen.Mensen met serieuze klachten komen al amper de scan in. En nee, artsen zijn er niet om jou beter te laten slapen. Artsen zijn er om zieke mensen te helpen. Voor hypochondors is er een ander soort dokter.
![]()
Hahah veeg me opquote:Pijntje in buik = APPENDICITIS!!!! NEE, NIET ERG GENOEG.....NECROTISERENDE ENTEROCOLITIS!!!! OH WACHT, KOMT ALLEEN BIJ KINDEREN VOOR....GERUPTUREERDE ANEURYSMA ABDOMINALIS!!! JA!!!! IK GA DOOD!
Dat kan, maar dat hangt er vanaf wat je arts vindt. Denk dat de kans idd klein is dat het je hart is. Voelt het als een olifant op je borst, of een klein olifantje?quote:Op donderdag 10 april 2008 17:58 schreef hangzak het volgende:
[..]
Hartfilmpie laten maken ? Of wat moet ik me voorstellen dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |