abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57961550
Ik heb een aantal dagen last van een vreemd gevoel aan mijn linkerborst. Het voelt een beetje aan als spierpijn. Ik heb geen steken ofzo maar het lijk net of er een beetje druk op staat. . Ik voel het eigenlijk alleen als ik er aan denk en soms als ik gewoon niets doe. Tijdens mijn werk en als ik er dus niet aan denk merk ik niets.

Mijn vader heeft vorige week een hartaanval gehad dus nu denk ik natuurlijk gelijk dat het iets aan mijn hart is.

Ben 20 jaar . Geen overgewicht beweeg redelijk veel. Rook wel

Wat denken jullie?
pi_57961655
-edit: ONZ is een paar deuren verder

[ Bericht 90% gewijzigd door Mylene op 10-04-2008 17:56:39 ]
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_57961717
Ook gehad, bleek niks te zijn in mijn geval.

Toch even naar de dokter gaan vind ik altijd bij dat soort klachten, gewoon voor de zekerheid, het is wel de plek waar je hart zo ongeveer zit dus geen risico nemen. Op naar de huisarts jij!
pi_57961762
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:56 schreef bear87 het volgende:
Ook gehad, bleek niks te zijn in mijn geval.

Toch even naar de dokter gaan vind ik altijd bij dat soort klachten, gewoon voor de zekerheid, het is wel de plek waar je hart zo ongeveer zit dus geen risico nemen. Op naar de huisarts jij!
Hartfilmpie laten maken ? Of wat moet ik me voorstellen dan?
pi_57961908
Stop eens een paardagen met roken, kijken of dat helpt. Is het geen benauwdheid ofo?

Met dit soort klachten nooit te lang blijven lopen, maak maar een afspraak met de doc
  donderdag 10 april 2008 @ 18:09:51 #6
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_57961964
Niet om je ongerust te maken maar mijn moeder voelde ook een grote druk op de borst en was meerdere malen naar de dokter en het ziekenhuis gegaan, maar niks aan de hand zeiden ze. Bleek later wel een hartaanval te zijn. Zou er dus wel even naar laten kijken je weet maar nooit.
pi_57961965
Ik heb nog geen benauwdheid of duizeligheid ondernomen.
Maar idd, ik denk dat ik morgen toch maar ff een afspraak maak.
pi_57962033
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:09 schreef hangzak het volgende:
Ik heb nog geen benauwdheid of duizeligheid ondernomen.
Maar idd, ik denk dat ik morgen toch maar ff een afspraak maak.
Ik had je meteen weggestuurd als ik je huisarts was.

Kom op zeg, je bent 20 jaar en hoogstwaarschijnlijk gezond ondanks dat je een ongezonde smerige hobby hebt die roken heet, en je vader heeft vorige week een hartaanval gehad...Je hoeft geen Einstein te heten om te beredeneren dat het psychologisch is, al dan niet in combinatie met echte somatische pijn (spierpijn etc.).

Al die mensen die je hier bang willen maken met verhalen over hartaanvallen
I feel kinda Locrian today
pi_57962088
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:12 schreef starla het volgende:

[..]

Kom op zeg, je bent 20 jaar en hoogstwaarschijnlijk gezond ondanks dat je een ongezonde smerige hobby hebt die roken heet, en je vader heeft vorige week een hartaanval gehad...Je hoeft geen Einstein te heten om te beredeneren dat het psychologisch is, al dan niet in combinatie met echte somatische pijn (spierpijn etc.).

Dit had uit de mond kunnen komen van mijn moeder
pi_57962097
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:15 schreef hangzak het volgende:

[..]

Dit had uit de mond kunnen komen van mijn moeder
Go mom!
  donderdag 10 april 2008 @ 18:21:09 #11
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_57962220
quote:

[..]

Zo dacht de dokter van m'n moeder ook, ze was pas 42 etc etc en nu zegt ie dat ze geluk heeft gehad dat ze nog leeft.
pi_57962293
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:21 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Zo dacht de dokter van m'n moeder ook, ze was pas 42 etc etc en nu zegt ie dat ze geluk heeft gehad dat ze nog leeft.
Zag tijd geleden ook op traumacentrum een 20 jarige jongen met druk op de borst..maar die bleek dus mooi wel een infarct te hebben!

Niet om je bang te maken..maarja je weet het nooit zeker. Het betekend niet dat wanneer je jong bent, je 'immuun' bent voor zulke dingen.
pi_57962464
quote:

[..]

Een reactie als dat is net zo nutteloos zoals een reactie "omg!11!!! je hebt een hartaanval".
Je kunt hier via internet gewoon helemaal niets van zeggen. TS ga naar de huisarts als je bezorgd bent.
ijs_beer fan!
pi_57962557
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:09 schreef Sanderrrr het volgende:
Niet om je ongerust te maken maar mijn moeder voelde ook een grote druk op de borst en was meerdere malen naar de dokter en het ziekenhuis gegaan, maar niks aan de hand zeiden ze. Bleek later wel een hartaanval te zijn. Zou er dus wel even naar laten kijken je weet maar nooit.
Bij vrouwen zijn hartaanvallen en hartinfarcten ook moeilijker te diagnosticeren omdat de symptomen heel anders en vaak veel minder erg zijn dan bij mannen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57962761
Ook sporadisch last van. Ben tijdje terug naar de huisarts geweest, die heeft een hartfilmpje gemaakt en zei dat alles prima in orde was.
pi_57963204
Als het morgen niet minder is ( al is het al niet veel ) ga ik langs de doc . Het is zeer onwaarschijnlijk dat er iets met mijn hart is. Het komt zelden voor dat iemand op deze leeftijd zoiets krijgt. Het kan natuurlijk wel maar dan is de aanleiding meestal naar een zwak hart. Ik heb geen zwak hart want dat is al te zien bij de geboorte en anders wist ik dat wel.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijzelf eigenlijk op lig fokken als ik ook maar iets voel omdat mijn pa een aantal dagen geleden het is overkomen maar er gelukkig levend vanaf is gekomen. ( schade viel mee)
thx voor de reacties iig

[ Bericht 13% gewijzigd door hangzak op 10-04-2008 19:13:42 ]
pi_57981401
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:21 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Oh wee, en die had precies dezelfde klachten als TS zeker!!! Een speciaal soort hartaanval die nog niet in de literatuur is beschreven: de intermitterende hartaanval!

Dat is toch de reinste hypochondrie? Zoals TS het beschrijft is het absoluut geen hartaaval, met pijnklachten als hij er alleen aan denkt en die weer overgaan als hij een spelletje speelt o.i.d. TS zou dan zogenaamd 5 hartaanvallen per dag hebben gehad, maar hij kan nog steeds berichtjes typen achter de computer.
Hoogstens heeft hij last van angina pectoris.
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

Een reactie als dat is net zo nutteloos zoals een reactie "omg!11!!! je hebt een hartaanval".
Je kunt hier via internet gewoon helemaal niets van zeggen. TS ga naar de huisarts als je bezorgd bent.
Ik geef toch gewoon mijn mening, waar TS expliciet naar vroeg. Dat zulke noobs als jij op het gebied van dergelijke problemen mod kunnen worden zeg
quote:
Op donderdag 10 april 2008 19:07 schreef hangzak het volgende:
Als het morgen niet minder is ( al is het al niet veel ) ga ik langs de doc . Het is zeer onwaarschijnlijk dat er iets met mijn hart is. Het komt zelden voor dat iemand op deze leeftijd zoiets krijgt. Het kan natuurlijk wel maar dan is de aanleiding meestal naar een zwak hart. Ik heb geen zwak hart want dat is al te zien bij de geboorte en anders wist ik dat wel.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijzelf eigenlijk op lig fokken als ik ook maar iets voel omdat mijn pa een aantal dagen geleden het is overkomen maar er gelukkig levend vanaf is gekomen. ( schade viel mee)
thx voor de reacties iig
TS maakt nota bene de verstandigste opmerkingen i.t.t. alle hypochonders hier die bij elk pijntje denken aan de meest onwaarschijnlijke diagnose. Pijntje in hoofd = HERSENTUMOR!!! WTF!!! Pijntje op borst = HARTAANVAL JEWEETTOCH!!! ALARM!!! Pijntje in buik = APPENDICITIS!!!! NEE, NIET ERG GENOEG.....NECROTISERENDE ENTEROCOLITIS!!!! OH WACHT, KOMT ALLEEN BIJ KINDEREN VOOR....GERUPTUREERDE ANEURYSMA ABDOMINALIS!!! JA!!!! IK GA DOOD!

[ Bericht 27% gewijzigd door starla op 11-04-2008 13:58:21 ]
pi_57982110
starla maak je niet zo druk, slecht voor je hart.

Goed van TS om naar de dokter te gaan als je je zorgen maakt.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_57982142

Wat Starla zegt, maar dan iets genuanceerder.

Stel je niet zo aan. Je projecteert het hele gebeuren van je vader op jezelf. En 20 fokkers die roepen dat het msishien wel iets is maakt het er niet beter op. Zoek afleiding.

En doe de huisarts een plezier en ga heen, heeft hij van het weekend weer iets te vertellen op de verjaardag van zijn overbuurman!
pi_57982205
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:16 schreef -marz- het volgende:

Goed van TS om naar de dokter te gaan als je je zorgen maakt.
Waarom denk je dat de eigen bijdrage is ingevoerd? 'Oh, ik heb kramp in mijn buik! Bel de dokter, misschien ben ik al 9 maanden ongewenst zwanger en moet ik nu bevallen!!'
pi_57982767
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:16 schreef -marz- het volgende:
pi_57982960
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:20 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de eigen bijdrage is ingevoerd? 'Oh, ik heb kramp in mijn buik! Bel de dokter, misschien ben ik al 9 maanden ongewenst zwanger en moet ik nu bevallen!!'
Stel je eens voor dat je zelf vage klachten hebt en je maakt je zorgen.

Denk je dan ook "hmm, om al die andere mensen in NL te behoeden voor hogere kosten, ga ik maar niet de dokter bellen"? Of mag jij dan wel naar de dokter en TS niet?

Z'n pa heeft net een hartaanval gehad en hij maakt zich zorgen. Sommige hartaandoeningen zijn erfelijk, misschien is het juist goed voor hem om eens dmv een ECG te checken of alles bij hem goed is en slaapt hij dan beter. Daar zijn artsen toch ook voor?
pi_57982966
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Als het ernstig is voel je wel meer dan "spierpijn", mijn opa (40jr) had het over pijn alsof iemand een mes in zn borst stak. Paar uur later was het al te laat.

Beetje spierpijn gevoel komt niet echt in de buurt dacht ik zo. Maar langsgaan kan altijd..
pi_57983060
Het is waarschijnlijk gewoon echt spierpijn. D'r zitten daar meer spieren behalve je hart. Misschien heb je met sporten of tillen een verkeerde beweging gemaakt en dat voel je dan nu. Maar als je je echt ongerust maakt: gewoon een afspraak maken met de huisarts, dat kan echt geen kwaad.
pi_57984274
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:51 schreef -marz- het volgende:

[..]

Stel je eens voor dat je zelf vage klachten hebt en je maakt je zorgen.

Denk je dan ook "hmm, om al die andere mensen in NL te behoeden voor hogere kosten, ga ik maar niet de dokter bellen"? Of mag jij dan wel naar de dokter en TS niet?

Z'n pa heeft net een hartaanval gehad en hij maakt zich zorgen. Sommige hartaandoeningen zijn erfelijk, misschien is het juist goed voor hem om eens dmv een ECG te checken of alles bij hem goed is en slaapt hij dan beter. Daar zijn artsen toch ook voor?
Zijn arts gaat hem echt niet door de ECG doen. Mensen met serieuze klachten komen al amper de scan in. En nee, artsen zijn er niet om jou beter te laten slapen. Artsen zijn er om zieke mensen te helpen. Voor hypochondors is er een ander soort dokter.

En als ik 'vage klachten' heb, ga ik niet naar de dokter, nee. Alleen als ik echt ergens last van heb, zoals een ontstoken keel, of als ik al 2 weken lang de longen uit mijn lijf hoest.
pi_57985800
Je kunt beter naar de dokter gaan als je het niet vertrouwt. De enige die dat kan inschatten ben jijzelf. De mensen hier op fok! kunnen niet inschatten hoe ernstig dat het zou kunnen zijn, degenen die zeggen: 'aansteller' niet, maar ook degenen die zeggen 'iets heel ernstigs, snel naar de dokter' niet.

Als je zelf denkt dat het iets ernstigs is, dan ga je gewoon even naar de huisarts.
pi_57986070
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 15:49 schreef BubblegumBarbie het volgende:

Zijn arts gaat hem echt niet door de ECG doen. Mensen met serieuze klachten komen al amper de scan in. En nee, artsen zijn er niet om jou beter te laten slapen. Artsen zijn er om zieke mensen te helpen. Voor hypochondors is er een ander soort dokter.

En als ik 'vage klachten' heb, ga ik niet naar de dokter, nee. Alleen als ik echt ergens last van heb, zoals een ontstoken keel, of als ik al 2 weken lang de longen uit mijn lijf hoest.
Maar een arts weet wél welke vragen hij moet stellen, waardoor hij beter in kan schatten of het mogelijk iets serieus is.

Pijn in je hartstreek hoeft overigens niet per se op problemen met je hart te duiden, maar kan ook een symptoom zijn van iets anders. In mijn geval zorgde een longembolie voor hartkloppingen. Ik heb mijn klachten ook weg zitten redeneren waardoor ik uiteindelijk met spoed naar het ziekenhuis kon en het tenauwernood heb overleefd. 25 jaar oud. Het onwaarschijnlijke kan ook jou overkomen. Ik weet het: daar kun je niet naar leven omdat je dan gek wordt. Maar het is écht weinig moeite om even naar een dokter te gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_57986785
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 15:49 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Je kan iemand niet "door een ECG doen" en "de scan in", het is een hartfilmpje. En die maken ze voortdurend o.a. voor mensen met hyperventilatie die dus ook gewoon gezond zijn.

Artsen zijn er wel om je beter te laten slapen, onder andere. En wie denk je dat de hypochonders gaat doorverwijzen naar de andere soort dokter... ?

Kortom, er is vast niets aan de hand, maar het kan geen kwaad om langs de huisarts te gaan.
pi_57987000
Als het TS gerust kan stellen kan hij best langs de huisarts gaan.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_57993879
Inderdaad. Dat is ook een van de functies van een huisarts. Mensen komen met een bepaalde vraag en daar moet gewoon aan voldaan worden. Als de patient de spreekkamer met een gerust "hart" verlaat (wat een woordspeling) dan heeft de arts het goed gedaan. Er hoeft niet altijd sprake te zijn van een doorverwijzing of recept. Een simpele uitleg dat er niets aan de hand is, doet wonderen.

T.S., de kans dat jij wat aan je hart hebt is echt zeer klein. Het zou bijvoorbeeld de stress kunnen zijn.
pi_58022835
quote:
Pijntje in buik = APPENDICITIS!!!! NEE, NIET ERG GENOEG.....NECROTISERENDE ENTEROCOLITIS!!!! OH WACHT, KOMT ALLEEN BIJ KINDEREN VOOR....GERUPTUREERDE ANEURYSMA ABDOMINALIS!!! JA!!!! IK GA DOOD!
Hahah veeg me op
  zondag 13 april 2008 @ 17:14:55 #32
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_58023179
Ga anders n's langs het SMA voor een sportkeuring, dan weet je het zeker. Dat word trouwens ook vergoed door de meeste ziekendfondsen.
pi_58030739
Aangezien we toch met latijn links en rechts aan het gooien zijn en de TS zegt dat hij pijn aan z'n linker borst heeft, is dit gewoon mogelijk een verreking van je m. Perctoralis Major of onderliggende spieren.

Of te wel hoe denk je dat mensen op een forum aan jou kunnen gaan vertellen wat er mis met je is en nee, artsen zijn misschien een speciaal volk, maar ze kunnen niet via een forum een diagnose stellen. Alleen wij biomedische wetenschappers kunnen dat
  maandag 14 april 2008 @ 15:21:06 #34
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_58043959
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:58 schreef hangzak het volgende:

[..]

Hartfilmpie laten maken ? Of wat moet ik me voorstellen dan?
Dat kan, maar dat hangt er vanaf wat je arts vindt. Denk dat de kans idd klein is dat het je hart is. Voelt het als een olifant op je borst, of een klein olifantje? Dat is meer een aanwijzing voor een hartaanval (=hartinfarct).
Sowieso lijkt het me verstandig om te stoppen met roken.

Het kan ook heel veel andere dingen zijn, bijv maagzuur. In het Engels noemen ze dat dan ook 'heartburn'. Iig succes bij de doc!
I never look back, darling. It distracts from the now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')