Wat hij zegt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:57 schreef OhZoGoed het volgende:
[..]
Antwoord is al gegeven. Deze topic kan dicht.
ik vraag het me ook oprecht af. wat is me dat voor ongelovige die niet gelooft in god, maar wel wrok tegenover hem/haar koestertquote:Op woensdag 13 februari 2008 12:20 schreef kazakx het volgende:
Ik zie bij heel veel mensen die ongelovig (of atheist) zijn een enorme wrokgevoel tegen God of een verlengde hiervan tegen gelovigen.
En ik vraag me echt oprecht af waar dit vandaan komt.
En hoe kun je boos zijn op iets (God) waar je niet in gelooft?
Haten is een groot woord denk ik hiervoor.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:05 schreef Isegrim het volgende:
In analogie van wat christenen zeggen over homo's: "Ik haat niet de mens, wel zijn levensstijl".
Slecht voorbeeld. Homo-zijn is geen daad of keuze. Het is een aangeboren sexuele voorkeur.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:42 schreef kazakx het volgende:
[..]
Haten is een groot woord denk ik hiervoor.
Isegrim even een reality check. Ik hoop dat je een eerlijk en oprechte antwoord hierop geeft door jezelf ook in die situatie te zetten.
Wat zou je ervan vinden als je vader morgen zegt dat hij erachter is gekomen dat hij homo is?
Zou je dan nog steeds van je vader houden? Lijkt me wel. Je zou nog steeds van hem houden.
En waarom zou je dan toch een wrok aan overhouden, is dit niet omdat je zijn daad eigenlijk afkeurt?
Volgens welk psychologisch paradigma? Ik moet nog bewijs zien van homoseksualiteit als aangeboren voorkeur. Nature of nurture? dat is de vraagquote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld. Homo-zijn is geen daad of keuze. Het is een aangeboren sexuele voorkeur.
Probeer het eens met moord. Je komt er achter dat je vader een massa-moordenaar of oorlogsmisdadiger is.
Voor zover ik weet word homoseksualiteit over het algemeen niet aangemoedigd, dus dat nurture-verhaal lijkt me niet erg waarschijnlijk. Daarnaast zijn er verschillen in de hersenen aangetoond tussen hetro- en homo-seksuele mannen en zien we homoseksualiteit ook bij andere dieren dan de mens.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:38 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Volgens welk psychologisch paradigma? Ik moet nog bewijs zien van homoseksualiteit als aangeboren voorkeur. Nature of nurture? dat is de vraag
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:42 schreef kazakx het volgende:
[..]
Haten is een groot woord denk ik hiervoor.
Isegrim even een reality check. Ik hoop dat je een eerlijk en oprechte antwoord hierop geeft door jezelf ook in die situatie te zetten.
Wat zou je ervan vinden als je vader morgen zegt dat hij erachter is gekomen dat hij homo is?
Zou je dan nog steeds van je vader houden? Lijkt me wel. Je zou nog steeds van hem houden.
En waarom zou je dan toch een wrok aan overhouden, is dit niet omdat je zijn daad eigenlijk afkeurt?
Nature en nurture spelen ongetwijfeld beide een rol. Maar homoseksueel zijn is in elk geval geen keus. Daarom zeggen we ook dat iemand erachter komt dat hij homo is en niet dat hij plotseling homo wordt of ervoor kiest om homo te zijn. Het is geen politieke voorkeur ofzo.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:38 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Volgens welk psychologisch paradigma? Ik moet nog bewijs zien van homoseksualiteit als aangeboren voorkeur. Nature of nurture? dat is de vraag
Gast.. homoheid wordt niet aangemoedigd... doe es je tv aan.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor zover ik weet word homoseksualiteit over het algemeen niet aangemoedigd, dus dat nurture-verhaal lijkt me niet erg waarschijnlijk. Daarnaast zijn er verschillen in de hersenen aangetoond tussen hetro- en homo-seksuele mannen en zien we homoseksualiteit ook bij andere dieren dan de mens.
Ook deze maatschappij gaat nog steeds uit van het standaard-model 'mannetje-zoekt-vrouwtje-en-sticht-gezin', hoor. Ik ken geen mensen die hun kinderen aanmoedigen om toch vooral homoseksueel te worden. Waarom denk je dat homoseksuelen tijdens hun puberteit doorgaans worstelen met hun gevoelens en er jaren mee wachten voor ze uit de kast komen? Het is niet dat ze verwachten dat hun ouders, vrienden, en de maatschappij in het algemeen hun 'keuze' nou direct zullen toejuichen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:51 schreef Burakius het volgende:
[..]
Gast.. homoheid wordt niet aangemoedigd... doe es je tv aan.
Dat is het hem juist. Mensen moeten het afwijzen. Er voor waarschuwen. DAT gebeurt niet. Ruim 50% is homo op tv. Wat voor medium wil je nog meer om duidelijk te maken dat homoheid zeker niet tegen wordt gehouden in Nederland. Ik weet het niet hoor.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:36 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ook deze maatschappij gaat nog steeds uit van het standaard-model 'mannetje-zoekt-vrouwtje-en-sticht-gezin', hoor. Ik ken geen mensen die hun kinderen aanmoedigen om toch vooral homoseksueel te worden. Waarom denk je dat homoseksuelen tijdens hun puberteit doorgaans worstelen met hun gevoelens en er jaren mee wachten voor ze uit de kast komen? Het is niet dat ze verwachten dat hun ouders, vrienden, en de maatschappij in het algemeen hun 'keuze' nou direct zullen toejuichen.
Gelukkig wordt het in elk geval geaccepteerd.
Boer zoekt vrouw? Temptation eiland? Of heb jij er persoonlijk bezwaar tegen dat intelligente en ontwikkelde individuen homo's gewoon als mens kunnen zien?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:51 schreef Burakius het volgende:
[..]
Gast.. homoheid wordt niet aangemoedigd... doe es je tv aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |