Ik ontmoette laatst zo´n gast die geemigreerd was van de VS naar hier. Daar schijnen ze allemaal te denken dat Amsterdam een synoniem is voor Nederland(zoals Holland)quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:11 schreef wise het volgende:
meestal amsterdam
Waar woon je ?quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:45 schreef Buschetta het volgende:
"I just love dutch people"
Echt. Dat zeggen de meesten. Zelden beginnen ze over drugs of hoeren
Dat nog niet, maar wel over ons drugsbeleid. Tijdens mijn studie in Zweden vroeg een Pakistaan tijdens Zweeds les of het echt waar was, dat je als je gelandt was in Amsterdam.. dat daar al een coffeeshop was..quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:31 schreef SpaceCheeks het volgende:
In Zweden vroegen ze aan mij of we wiet in de supermarkt konden kopen
en vertel je dan de waarheid?quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:52 schreef popolon het volgende:
Veel van de mensen waar ik mee omga hebben een Nederlandse achtergrond dus die komen wel iets verder dan drugs, Amsterdam en windmolens.
Vaak vragen ze mij of hun achternaam echt een Nederlandse is en of Friesland echt zo mooi is als opa ooit vertelde.
Nee: "Do you know tong80?"quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:05 schreef tong80 het volgende:
.....uit Nederland komt ?
Mogen blowen, de hoerenbuurt, Hirschi Ali, Cruijff ?
Dan zijn ze toch goed onderlegd!quote:Op maandag 18 februari 2008 12:02 schreef cheukert het volgende:
ik: "i'm from the Netherlands"
- "so you're Dutch!"![]()
Tijdens mijn periode in Nieuw-Zeeland heb ik me vaak kostelijk vermaakt om de reacties van Jappanners, velen kennen het woord Dutch niet maar zijn toch benieuwd hoe ze ons aan moeten duiden.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:02 schreef cheukert het volgende:
ik: "i'm from the Netherlands"
- "so you're Dutch!"
Where the fuck your from.. heeft mij namelijk toch een paar keer flink in de problemen gebracht..quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:23 schreef nils7 het volgende:
I'm from Holland (met bijbehorend deuntje)
Doet het goed in de klas (bij andere studenten uit andere landen).
Me huisgenoot (welke, for the record, al 27 dagen dronken is) begon over uiteraard weed en wist alle voetbalclubs incluis Nac Breda hahahah
lolquote:Op woensdag 13 februari 2008 12:52 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Dat nog niet, maar wel over ons drugsbeleid. Tijdens mijn studie in Zweden vroeg een Pakistaan tijdens Zweeds les of het echt waar was, dat je als je gelandt was in Amsterdam.. dat daar al een coffeeshop was..
Ik zei toen, ja.. en wacht een paar seconde, om de verbaasde reactie te zien van de Pakistaan. en zei toen "Een Starbucks"
wat dat betreft kun je inderdaad beter hier wonen:quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:05 schreef maartena het volgende:
(..)
Net zo stereotypisch als Nederlanders trouwens als je zegt dat je in Amerika woont.
Amerikanen.Bush
etc
Je vergeet de travestieten...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:53 schreef qwerty_x het volgende:
wat dat betreft kun je inderdaad beter hier wonen:
de reactie is dezelfde, overal ter wereld:
Brazilie![]()
strand![]()
vrouwen![]()
net zo stereotypisch natuurlijk ....
Nou, ik kreeg eerder 'zo dat is knap' te horenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:11 schreef betonmol het volgende:
Ja altijd die wiet, ik voel me altijd een beetje een mislukte Nederlander, omdat ik nooit geblowt heb. Alleen weleens Spacecake op.
De laatste jaren zijn er 2 of 3 docus over de hele wereld verschenen over Cruijff, en hij heeft in de US gevoetbald, dus raar is het ook weer nietquote:Op vrijdag 22 februari 2008 20:54 schreef maartena het volgende:
Johan Cruijf hoor ik ook steeds vaker als het over Nederland gaat.... het lijkt erop alsof steeds meer Amerikanen hem kennen. Misschien komt dat omdat voetbal iets meer aan populariteit wint de laatste jaren..... maar gek genoeg weten ze dan wel van de wereldbeker in 1974..... ik zal wel een docu gemist hebben op ESPN ofzo
Helemaal waar!quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:44 schreef rival het volgende:
best gaar als je superboer bent of kameraard en elke keer als je nederland of holland zegt beginnen ze over amsterdam
Ik denk dat iedereen Nederlander die vraag krijgt..quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:42 schreef TravelCharlie het volgende:
Waar woon je... Amsterdam?
Ah, vandaar! Wizziknie, maar ben ook best wel een voetbal-n00b...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die eerste 3 hebben nooit in Argentinie gevoetbald, die laatste 2 wel
Nettalsik....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:07 schreef flipsen het volgende:
Ah, vandaar! Wizziknie, maar ben ook best wel een voetbal-n00b...
de eerste 2 vond ik geloofwaardig daarna ging het berg afwaards.. 0 buitenlanders die ik heb ontmoet heeft ooit zoiets gevraagdquote:Op zondag 9 maart 2008 23:00 schreef pietjekanarie het volgende:
- Daar spreken ze toch Duits? (Dutch werkt nogal verwarrend)
- Drugs, ze denken ook dat het overal te koop is of ze denken dat het een fabeltje is dat je zoiets ECHT zomaar in Nederland kan kopen
- Krijgen jullie in Nederland op school les over sex? Nee, alleen de vrouwen, die gaan namelijk allemaal op de wallen werken :S (seksuele voorlichting op school is hier niet zo doorgedrongen)
- Wat is het verschil tusen Holland en Nederland?
- Wist je dat Peter de Grote in Nederland is was? (jahaaa)
- Vragen over de zeespiegel en hoe je daar onder kan leven
- Of ik Marco van Basten ken
- Vragen over de Gay Pride zijn ook veel voorbij gekomen. Dat is hier toch niet echt denkbaar op de manier zoals het in Nederland gaat
- Vragen over het Franse en het Vlaamse deel en hoe dat nu zit --> NEE JONGENS DAT IS BELGIE
Over die zeespiegel en het zoals ze het hier noemen "reclaimed land" zijn mij ook wel vragen gesteld.quote:Op maandag 10 maart 2008 00:38 schreef invine het volgende:
[..]
de eerste 2 vond ik geloofwaardig daarna ging het berg afwaards.. 0 buitenlanders die ik heb ontmoet heeft ooit zoiets gevraagd
Ik denk dat jij niet in Oekraine woont of ooit bent geweest.quote:Op maandag 10 maart 2008 00:38 schreef invine het volgende:
[..]
de eerste 2 vond ik geloofwaardig daarna ging het berg afwaards.. 0 buitenlanders die ik heb ontmoet heeft ooit zoiets gevraagd
ja ok, maar dat vind ik niet zo gek dat ze denken dat nederland een land is aangezien het ook in europa ligt.. daarin tegen heeft de gemiddelde amerikaan 0 wereld kennisquote:Op maandag 10 maart 2008 09:04 schreef pietjekanarie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet in Oekraine woont of ooit bent geweest.Nouja en al zouden ze het aan jou willen vragen, je kan ze waarschijnlijk toch niet verstaan
![]()
OT: al die dingen zijn echt gevraagd in de periode dat ik hier zit. Ik vind ze ook eerlijk gezegd niet zo gek. Meestal weten ze tenminste dat Nederland een land is, wat je van amerikanen niet kan zeggen.
Dat is inderdaad waar. Maar toch ben ik, toen ik in Rusland zat (het Europese deel van Rusland), menigeen tegengekomen die niet wist wat Nederland was..quote:Op maandag 10 maart 2008 09:51 schreef invine het volgende:
[..]
ja ok, maar dat vind ik niet zo gek dat ze denken dat nederland een land is aangezien het ook in europa ligt.. daarin tegen heeft de gemiddelde amerikaan 0 wereld kennis
wtf... ik hoor juist hoe lelijk Nederlanse meisjes zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 07:53 schreef Toeps het volgende:
Voor zover ik weet is Nederland in Friends nog het best neergezet, compleet met goedlopende Nederlandse zinnen, en ene grap die alleen voor de Nederlanders te begrijpen was. "Jij hebt sex met ezels!"
Wat ik overigens ook wel eens hoor (al ben ik dan geen KAA in het buitenland, ik spreek ook wel eens buitenlanders), is dat de Nederlandse vrouwen zo mooi en knap zijn (meestal gevolgd door een opsomming van Nederlandse modellen etc.).
Maar de Zweedse meisjes spannen de kroon!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:07 schreef popolon het volgende:
Lelijk? Als je een gemiddelde neemt komem de Nederlandse dames er zeker niet slecht van af. 't Zijn geen Engelsen.
Neehoor, zat een keer in de taxi. Chauffeur vraagt waar ik vandaan kom, Holland Sir. Ah, zegt ie, ben ik vaak geweest...en begon alle steden en stadjes rond Rotterdam te noemen....Rotterdam, Vlaardingen Oost, Pernis. Hij bleek gevaren te hebbenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:31 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen Nederlander die vraag krijgt..
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:07 schreef popolon het volgende:
Lelijk? Als je een gemiddelde neemt komem de Nederlandse dames er zeker niet slecht van af. 't Zijn geen Engelsen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:10 schreef Viking84 het volgende:
Maar de Zweedse meisjes spannen de kroon!
Oh, ik dacht juist dat de trollen uit Noorwegen kwamen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:20 schreef Fogel het volgende:
Zweedse 'schonen' zijn gewoon afgekeurde Noren, we willen die hier niet in het land hebben
Klopt, die sturen we naar Zweden toe.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:38 schreef pietjekanarie het volgende:
[..]
Oh, ik dacht juist dat de trollen uit Noorwegen kwamen.
Ach, 't is natuurlijk ook zo dat ze het in de zuidelijkere landen vaker over "Scandinaviërs" dan over Zweden, Noren, Finnen of zelfs Denen hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:20 schreef Fogel het volgende:
Zweedse 'schonen' zijn gewoon afgekeurde Noren, we willen die hier niet in het land hebben
Boerendorpje in Frankrijk. Wij uitleggen dat we zo'n 6 meter onder zeenivo woonden en dat er dijken waren die het water buitenhielden. Of we dan niet bang waren dat iemand zo'n dijk zou opblazen....quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:40 schreef Chewie het volgende:
In Japan
"of het niet lastig is om beneden de zeespiegel te leven"
Dan moeten de vrouwen in Noorwegen helemaal mooi zijn, als de lelijke naar Zweden gestuurd zijnquote:
Er vroeg serieus iemand een keer aan mij hoe het nou zat met die "finger in the dykequote:Op woensdag 19 maart 2008 01:13 schreef Bora-Bora het volgende:
Jaaa, ik heb ook weleens angstige vragen gehad over het wonen onder zee-niveau:
dat blijft buitenlanders toch wel fascineren indd!
quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:11 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Er vroeg serieus iemand een keer aan mij hoe het nou zat met die "finger in the dyke"
Diegene stond wel te kijken, toen ik vertelde dat het gewoon een fabeltje is verzonnen door een Amerikaansequote:Op donderdag 20 maart 2008 19:52 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]Was die een keer georganiseerd wezen sight-seeën bij de Deltawerken ofzo?
![]()
Wel goed op de hoogte, in ieder geval!
quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:11 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Er vroeg serieus iemand een keer aan mij hoe het nou zat met die "finger in the dyke"
Het mooie was, dat hij niet wist dat een dyke ook een definitie voor een pot was..quote:
Je weet toch hopelijk wel dat er degelijk een verschil is?quote:Op maandag 3 maart 2008 05:13 schreef Shivo het volgende:
"What's the difference between Holland and the Netherlands?"
probeer dat eens in een paar woorden aan een niet Nederlander duidelijk te maken.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 18:10 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Je weet toch hopelijk wel dat er degelijk een verschil is?
gewoon zeggen dat Holland een paar van de 12 provincies van Nederland zijn? Als ze aan mij vragen of ik Hollander ben zeg ik ook altijd nee, Nederlander (of Drent maar dat snapt geen mens omdat zo goed als niemand dat kent) en veelen weeten dat er een verschil is tussen bijde en zelfs wat het verschil is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:21 schreef z80 het volgende:
[..]
probeer dat eens in een paar woorden aan een niet Nederlander duidelijk te maken.
als een Duitser weer eens begint te zeuren over een Hollander dan maak ik hem uit voor ossie (oost Duitser)
dan is het meteen duidelijk, en ben ik weer even van het gezeur af.
Praten wij zo raar dan??quote:Op zondag 30 maart 2008 13:22 schreef wikwakka2 het volgende:
-Oh, werk je voor [insert naam oliebedrijf]?
-Heb je wel eens wiet gerookt?
-Ben jij wel eens bij de Red Light District geweest?
-Waarom maak je kotsgeluiden las je met andere Nederlanders praat?
Ja, mijn Duitse vriendin krijgt het nog steeds niet voor elkaar (na 4 jaar met mij samen te zijn) om "gr" te zeggen (op z'n Nederlands dus). Dat wordt een soort rochelen.quote:
Neuken in de keuken, en na afloop een uitje en een augurk graag.quote:Op woensdag 2 april 2008 21:11 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja precies, die harde gee inderdaad, en dan in combinatie met die er: dat is fataal.
Alleen in "graag gedaan" kom je het al tegen!
En voor buitenlandse oren lijkt het of we alleen maar g's en erren zeggen, en dus constant lopen te rochelen. Goed beschreven, spijkerbroek!
quote:Op woensdag 2 april 2008 21:11 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja precies, die harde gee inderdaad, en dan in combinatie met die er: dat is fataal.
En voor buitenlandse oren lijkt het of we alleen maar g's en erren zeggen, en dus constant lopen te rochelen. Goed beschreven, spijkerbroek!
Het mooiste was nog toch in Grolsch ging bestellen.. De barman keek me een beetje raar aan, maar vroeg wel hoe het dan wel uitgesproken moest worden.. Na 5 pogingen kwam er dan iets uit wat op Grolsch leek..quote:Op woensdag 2 april 2008 21:11 schreef Bora-Bora het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |