abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 februari 2008 @ 14:48:06 #226
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56770776
Nog een gedetailleerde analyse van Texas: http://www.burntorangereport.com/showDiary.do?diaryId=4972

Kort gezegd laat dat artikel zien dat er veel districten zijn met 4 delegates, waarbij Clinton wrs niet genoeg voorsprong gaat hebben om die te winnen met 3 tegen 1 (oftewel, met meer dan 62.5% van de stemmen winnen), en daarnaast zijn er nogal wat zwarte districten waar Obama wel voorsprong kan nemen op Clinton qua delegates. Hij mag dan 8% achter staan, maar hij kan bij de primaries daarmee nog wel 6 delegates meer opeisen dan Clinton (66 tegen 60).

Nadat de primaries zijn gesloten is er nog een caucus, partijbijeenkomsten, waar Obama het doorgaans beter doet omdat je hier meer enthousiaste aanhangers voor nodig hebt, zowel om op te dagen als organisatie. Daar zijn 67 delegates mee te verdienen. Officieel worden die pas 6 juni bekend vanwege een complex getrapt systeem, hoewel het wel redelijk snel bekend kan zijn hoe die verdeling gaat worden:
quote:
Let's do an example: 100 people attend a precinct convention (which is held 15 minutes after the polls close). 80 of those attending the precinct convention support Obama, and 20 support Clinton. Let's assume your precinct gets to select 5 delegates to the County Convention. 4 of those Delegates would be "pledged" to Obama, and 1 would be "pledged" to Clinton. Those 5 people go to the County Convention.

At the County Convention, the same process is repeated. Let's say there are 100 people at the County Convention -- these are the 100 delegates that were chosen at all of the precinct conventions around the County. At the County Convention, let's say 75 are "Obama precinct convention" delegates and 25 are "Clinton precinct convention" delegates. Based on the county strength -- the percentage of statewide Democratic votes that came from your county -- let's say your County gets to send 4 delegates to the State Convention. 3 of those delegates would be "pledged" to Obama, and 1 would be "pledged" to Clinton.

The identical process is followed at the State convention. Let's say 100 delegates go to the State Convention -- these are the 100 delegates that were chosen to represent their candidate at the County Convention. Of these 100 delegates at the State Convention, 66 (2/3) vote for Obama and 34 (1/3) vote for Clinton. The 42 at-large delegates are split along this percentage division -- so Obama would have an additional 28 delegates (2/3 of 42) attend the DNC Convention, while Clinton would have 14 delegates (1/3 of 42) attend the DNC Convention.
http://www.burntorangereport.com/showDiary.do?diaryId=4877
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 16 februari 2008 @ 14:57:14 #227
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56770925
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 16 februari 2008 @ 15:50:17 #228
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_56771756
Stel nou dat Hillary zou winnen, dan heb je haar straks 8 jaar in het witte huis...vervolgens heb je dan weer 8 jaar Jeb Bush uit Florida....dan heb je 4+8+8+8+8 = 36 jaar Clinton en Bush.

Lijkt me niet gezond voor een democratie. Het is voor Amerika gezond als een ander wordt gekozen, hetzij Obama, hetzij McCain.

Ik voorspel dat als Hillary gaat verliezen, dan Bill van haar gaat scheiden, of vice versa. Die hele Monica Lewinsky affaire zijn we nog niet vergeten...
Drink ik.
pi_56771860
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 15:50 schreef SpaRood het volgende:
Stel nou dat Hillary zou winnen, dan heb je haar straks 8 jaar in het witte huis...vervolgens heb je dan weer 8 jaar Jeb Bush uit Florida....dan heb je 4+8+8+8+8 = 36 jaar Clinton en Bush.

Lijkt me niet gezond voor een democratie. Het is voor Amerika gezond als een ander wordt gekozen, hetzij Obama, hetzij McCain.
Wat maakt dat nou weer uit? Alsof ze dezelfde mensen zijn omdat ze familie van elkaar zijn, nog even los over de verschillen tussen de Bush's en de Clintons... Daarbij zijn ze gewoon democratisch gekozen, dus who cares...
  zaterdag 16 februari 2008 @ 16:06:00 #230
135333 SpaRood
pi_56771991
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 15:57 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou weer uit? Alsof ze dezelfde mensen zijn omdat ze familie van elkaar zijn, nog even los over de verschillen tussen de Bush's en de Clintons... Daarbij zijn ze gewoon democratisch gekozen, dus who cares...
Democratie is niet verkiezingen winnen. Dezelfde families die Amerika blijven domineren, de Kennedy's, de Bush'es, de Clinton's...dat is toch raar? Ik moet er niet aan denken dat we in Nederland 2 families hebben die om de beurt het land besturen...
Drink ik.
pi_56772057
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 16:06 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Democratie is niet verkiezingen winnen. Dezelfde families die Amerika blijven domineren, de Kennedy's, de Bush'es, de Clinton's...dat is toch raar? Ik moet er niet aan denken dat we in Nederland 2 families hebben die om de beurt het land besturen...
Waarom niet, wat is precies het probleem? Ze worden toch gekozen?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 16:16:06 #232
135333 SpaRood
pi_56772128
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 16:11 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Waarom niet, wat is precies het probleem? Ze worden toch gekozen?
Hitler werd toch ook gekozen? Zoals ik al zei: verkiezingen winnen is niet alles. In Amerika kun je verkiezingen winnen met allerlei netwerken en vriendjespolitiek. Elkaar baantjes beloven etc.

Het is niet gezond als dezelfde families met dezelfde netwerken Amerika blijven controleren.
Drink ik.
pi_56772144
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 16:16 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Hitler werd toch ook gekozen? Zoals ik al zei: verkiezingen winnen is niet alles. In Amerika kun je verkiezingen winnen met allerlei netwerken en vriendjespolitiek. Elkaar baantjes beloven etc.

Het is niet gezond als dezelfde families met dezelfde netwerken Amerika blijven controleren.
Sorry, maar ik denk echt dat je spoken ziet...
pi_56772202
SpaRood is een kloon van JohnDope ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56772599
Helaas denk ik dat geen enkele kandidaat het jaarlijkse Amerikaanse handelstekort van 800 miljard dollar kan doen verdampen .
pi_56773253
quote:
WASHINGTON (AP) -- Temper, temper.

Republican John McCain is known for his.

He's been dubbed ''Senator Hothead'' by more than one publication, but he's also had some success extracting his hatchet from several foreheads.

Even his Republican Senate colleagues are not spared his sharp tongue.

''F--- you,'' he shouted at Texas Sen. John Cornyn last year.

''Only an a------ would put together a budget like this,'' he told the former Budget Committee chairman, Sen. Pete Domenici, in 1999.

''I'm calling you a f------ jerk!'' he once retorted to Iowa Sen. Chuck Grassley.
http://www.nytimes.com/aponline/us/AP-BC-McCain-Temper.html?_r=1&oref=slogin

En deze John "Bomb, Bomb Iran" McCain moet president worden? Stop dan maar meteen met Project Mensheid.
pi_56773547
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 16:06 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Wij hebben de Oranjes
  zaterdag 16 februari 2008 @ 17:58:55 #238
135333 SpaRood
pi_56773984
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 17:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wij hebben de Oranjes
Die hebben geen macht.

En ik zie geen spoken.
Drink ik.
pi_56774219
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 16:42 schreef pberends het volgende:
Helaas denk ik dat geen enkele kandidaat het jaarlijkse Amerikaanse handelstekort van 800 miljard dollar kan doen verdampen .
WTF, alsof het handelstekort een probleem van de Amerikaanse overheid is! Zoiezo is het maar de vraag of een handelstekort (of overschot) een probleem is. De Amerikaanse overheid heeft 1 groot probleem en dat is dat ze hun budget niet sluitend krijgen. Ook onder een Democraat gaat dat niet gebeuren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:44:01 #240
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56774922
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

WTF, alsof het handelstekort een probleem van de Amerikaanse overheid is! Zoiezo is het maar de vraag of een handelstekort (of overschot) een probleem is. De Amerikaanse overheid heeft 1 groot probleem en dat is dat ze hun budget niet sluitend krijgen. Ook onder een Democraat gaat dat niet gebeuren.
De handelstekorten beinvloeden natuurlijk de dollar-koers. Het begrotingstekort is volgens mij, relatief gezien, niet veel groter dan dat van Frankrijk. Probleem is dat Bush belastingverlagingen combineert met meer overheidsuitgaven, dat kan natuurlijk nooit goed gaan.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56775083
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ja, dat handelstekort is voor een aardig deel debet aan de overheid. De overheid zorgt er immers voor dat de FED onderhand ongelimiteerd dollars kan bijdrukken om het tekort gaande te houden. De overheid heeft immers zelf een tekort, dat de Chinezen en Japanners opkopen. De overheid zorgt er alsmaar niet voor dat de energieconsumptie in de VS daalt.
pi_56775096
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 17:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.nytimes.com/aponline/us/AP-BC-McCain-Temper.html?_r=1&oref=slogin

En deze John "Bomb, Bomb Iran" McCain moet president worden? Stop dan maar meteen met Project Mensheid.
Lekker boeiend dat ie een paar keer gescholden heeft. Dat laat z'n menselijkheid tenminste zien .
pi_56775757
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 05:26 schreef maartena het volgende:

[..]
http://www.2decide.com/table.htm

Obama en Paul verschillen nogal van mening op een hele hoop punten, met name op gebied van wapenbezit, immigratie, universal healthcare....
En op gebied van de doodstraf, de Patriot Act, mogelijke oorlog met Iran en het homohuwelijk. Paul blijft voor mij de ideale kandidaat, vooral als ik dat lijstje nog eens doorloop. Raar dat alle democraten (op Gravel na) voor de doodstraf, voor de Patriot Act en tegen het homohuwelijk zijn. Ik dacht dat hun posities het omgekeerde waren. Oja, en voor een mogelijke oorlog met Iran, ze leren wel van het verleden (o nee, het heden) he.
pi_56776217

Als Clinton het wordt kan ze het shaken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56776664
Hoe zit het eigenlijk met euthanasie, is dat nog een punt in de verkiezingen? Het was een paar jaar geleden rond Terri Schiavo wel hot herinner ik me, heeft dat nog invloed gehad op wetten en partijprogramma's etc.? En als het bijvoorbeeld overgelaten zou worden aan de staten, zullen er dan staten zijn die het zullen legaliseren?
pi_56776975
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 20:08 schreef Luutgaert het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met euthanasie, is dat nog een punt in de verkiezingen? Het was een paar jaar geleden rond Terri Schiavo wel hot herinner ik me, heeft dat nog invloed gehad op wetten en partijprogramma's etc.? En als het bijvoorbeeld overgelaten zou worden aan de staten, zullen er dan staten zijn die het zullen legaliseren?
Euthenasie is zover ik weet geen issue. Aan de linker- en rechterkant staan ze volgens mij niet te springen om tot legalisering over te gaan.

Als er al staten zijn die zich hier aan willen wagen, dan gok ik op Nevada, Oregon, Californie, Massachusetts en Vermont.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 17 februari 2008 @ 01:00:05 #247
135333 SpaRood
pi_56783848
quote:
This country has had enough of Bill and Hillary Clinton. They have had enough time in public service, and we thank them for their service. There are over three hundred million other Americans, who are talented, and we want to give them opportunity to serve and contribute new ideas and leadership. There is nothing unique about Hillary Clinton's quest for the presidency, other than her gender. It would be outrageous for this to be the main reason why anyone should think she is highly qualified for this position. She does not rank about the top 10% of bright American women, and there is nothing spectacular in her background, or achievement for the presidency. There several women who are much brighter and highly accomplished than Hillary Clinton. Other than her marriage to Bill Clinton -twice Gov. of a little state (Arkansas), and twice the president of the US, Hillary has hardly achieved anything of substance on her own. Her plan for the nation is bland -it is not visionary. She is a very divisive political figure, and there are several ethical cloud over her -the several activities there was involved in that attracted several criminal investigations by the US Congress, Independent Counsel, Federal Trade Commission, to name just a few. WHY THE HELL IS SOMEONE WITH HILLARY CLINTON'S BAGGAGE BEING FORCED ON THE AMERICAN PEOPLE? IF WE MUCH HAVE A WOMAN PRESIDENT, FIND ANOTHER WOMAN, HILLARY CLINTON LACKS THE CHARACTER AND INTEGRITY TO SERVE IN THAT CAPACITY.
http://weblogs.baltimores(...)_campaign_defen.html
Drink ik.
pi_56784265
quote:
WHY THE HELL IS SOMEONE WITH HILLARY CLINTON'S BAGGAGE BEING FORCED ON THE AMERICAN PEOPLE? IF WE MUCH HAVE A WOMAN PRESIDENT, FIND ANOTHER WOMAN, HILLARY CLINTON LACKS THE CHARACTER AND INTEGRITY TO SERVE IN THAT CAPACITY.
Because the Democratic party consists of a bunch of morons who earlier elected John "I threw my medals away" Kerry as THE candidate to beat a mediocre president like GWB. I fear that they will never learn.
  zondag 17 februari 2008 @ 10:18:22 #249
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56786811
http://www.youtube.com/watch?v=x0SxHvU5NhE

Kerry was zo'n slechte nog niet, al was het maar omdat hij uit het relatief normale Massachusets kwam. Hij kwam alleen zo elitair en arrogant over.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56790226
Kennedy ook, het deed hem niet zoveel kwaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')