nou er zijn wat mogelijkheden Ronald.
Waarschijnlijk heb jij een testmodel/demonstratiemodel gezien, dat waarschijnlijk niet eens Nederlands eigendom was. In wezep is er 1 gedemonstreerd een tijd geleden. Dat waren de
![]()
Is dat hem niet geweest? Daar zijn er enkele van in NL.
Het kan ook dat je simpelweg een cv90 op reis naar bestemming hebt gezien, die op de basis nog gecamoéd moest worden

. Of ben je er echt van overtuigd dat je dat model, met die toren hebt gezien? Want dan stel je me voor een raadsel. Wat ik vermoed is dat de toren die je daar ziet ,een model is zonder de Add-on bepantsering die Nederland wel heeft.
of gewoon een prototype van de toren die niet is gebruikt.
Hier een filmpje, wat mijn motie om de tank te behouden moet staven.
http://www.youtube.com/watch?v=8ARjuTKdiIk&feature=relatedhelaas heb ik het hele stuk niet meer, en ik herriner me het wel ooit te hebben gezien. Ik vind het verschrikkelijk als de Leopards totaal worden verwijderd, want dan zijn we de gehele slagkracht kwijt. Ze worden iig behouden tot 2016. En in dat filmpje werd net uitgelegd waarom tanks juist een inhaalslag aan het maken zijn.. maar het filmpje demonstreerd ook munitie.
Een cv90 is gepantserd tegen licht antitank geschut en machinevuurgeweer.. that's all.. voor de rest is het als karton voor hinds/apaches.. of tanks. Rusland is weer leuk 15.000 tanks aan het bouwen/upgraden, als er scheit aan de knikker komt kunnen we beter maar niets meer van ons laten zien, we hebben de slagkracht simpelweg niet zonder Leopards.
Er bestaat de cv90105 en de cv90102-t
cv90105
![]()
Cv90120-t
![]()
Ziet er grappig uit en ik voel de reacties al aankomen! Handig, binnenhalen! ook een 120mm kanon? Weg met de leopard. Ja de diameter zegt zo veel nog niet, en ik vermoed dat de schietbuis van de 2a5's nog beter is wat meerderen opdefensieforum.nl beweren.
De bepantsering, van een Cv90, zelfs met de Nederlandse Add-on bepantsering, is in staat 30mm tegen te houden aan het frontpantser, en maximum 14,5mm aan de zijkant! Dat is echt .. ja.. niet voldoende om de tank ermee te vervangen.
De Cv90105 versie lijkt me dan weer ideaal om de YPR-765 PRAT te vervangen.
maar dan houd het op, echt.
Hieronder nogmaals het plaatje van de 105 versie
![]()
maar volgens mij zijn die niet eens te koop, CV90 is er in een export versie en daar moeten we het mee doen.
Zoiezo had ik nooit nooit voor de cv90 gekozen, ik was zaken blijven doen met Duitsland, de Marder verder behandelen , en wel laten voldoen aan onze eisen. Die maakt namelijk gebruik van dezelfde onderdelen als de Leopard2. En als we blijven zaken doen met Krausmaffeiwegmann liggen er aantrekkelijke deals in het verschiet. Zo hadden we de Cheetah moeten houden met een stinger upgrade
![]()
Hoefden we ze niet te verkopen en dus ook niet op zoek naar vervanging, die prtl's zijn namelijk nog helemaal super.
Net zoals iedereen bitcht over de JSF project dat loopt, het bedrijfsleven in Nederland gaat met de ontwikkeling er wel 700 milioen Euro mee verdienen.
ik sluit af met nog wat filmpjes van de cv90, omdat het toch wel een erg gaaf beestje is.
http://www.youtube.com/watch?v=F4e7HVEPiWAhttp://www.youtube.com/watch?v=zMLX5Cm3znU[ Bericht 65% gewijzigd door Pumatje op 02-03-2008 16:35:06 ]