Ja.quote:Op donderdag 14 februari 2008 06:52 schreef ToT het volgende:![]()
Zodat-ie een soort levende miniatuur-schoorsteenveger wordt?![]()
Hoe groot is het hok waar ze in zitten? En mogen ze allebei door je (hele) huis lopen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:39 schreef Ynske het volgende:
Ik heb hier een konijne en een hamster zitten, die t heerlijk bij elkaar doen.
veel gezelligheid en aandacht, reageren meteen op me als ik thuis kom/ben en t zijn enorme knuffelkonten
qua stank totaal geen last van, en veel schoonmaakwerk? valt reuze mee, een vogel maakt meer troep!
het grasparkietentopic!quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:34 schreef Federer-fan het volgende:
De afgelopen dagen heb ik nagedacht over een huisdier en over jullie opmerkingen en ik heb toch het idee dat een parkiet(je) misschien wel het best bij me past. Een konijn kan ik denk ik gewoon niet genoeg ruimte en aandacht geven. Een een parkiet lijkt me wel leuk, zeker als ik hem/haar kan aaien.
Ben aan het kijken op http://www.parkietenfreak.nl/. Ziet er leuk uit allemaal. Zijn er hier naast Schunckelstar mensen die ervaring hebben met parkieten?
konijn heeft een hok van 70 cm bij 100 cm, met een ren daarvoor, voor als ik weg ben, ren is 6 panelen van 60 cm breed. en als ik thuis ben rent ze idd lekker rond bij me, met mogelijkheid om terug te trekken in hokquote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe groot is het hok waar ze in zitten? En mogen ze allebei door je (hele) huis lopen?
een vogel geeft helemaal niet zo veel rotzooi hoorquote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:39 schreef Ynske het volgende:
Ik heb hier een konijne en een hamster zitten, die t heerlijk bij elkaar doen.
veel gezelligheid en aandacht, reageren meteen op me als ik thuis kom/ben en t zijn enorme knuffelkonten
qua stank totaal geen last van, en veel schoonmaakwerk? valt reuze mee, een vogel maakt meer troep!
als je er zoeen hebt zoals ik heb gehad, dan smijt ze alles ernaastquote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:47 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
een vogel geeft helemaal niet zo veel rotzooi hoor![]()
alleen wat stuifsel en wat veertjes om zijn kooitje,verder niks
Ja, zoveel ruimte heb ik niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:46 schreef Ynske het volgende:
[..]
konijn heeft een hok van 70 cm bij 100 cm, met een ren daarvoor, voor als ik weg ben, ren is 6 panelen van 60 cm breed. en als ik thuis ben rent ze idd lekker rond bij me, met mogelijkheid om terug te trekken in hok
hamster heeft 2 kooien met 1 buis, die makkelijk en snel los te koppelen is om schoon te maken. de een is 40*60, de andere kooi is 50*70.
quote:hamster loopt alleen op bed los rond, op de grond alleen in een loopbal.
Jongens, geen ruzie maken hè.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je er zoeen hebt zoals ik heb gehad, dan smijt ze alles ernaast
Bedankt.quote:
ben maar niet bang hoorquote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Jongens, geen ruzie maken hè.
Nee...quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dan haal ik hem er af en toe uit en geef ik hem een knuffel.![]()
Het is meer dat ik graag een huisdier wil en zo'n klein huis heb. Vissen zijn wel een optie denk ik, maar een konijn lijkt me vele gezelliger. Alleen, als ik hoor hoeveel ruimte konijnen nodig hebben vraag ik me af of dat gaat lukken. Toch zit ik te denken aan de mogelijkheid om één dwergkonijn te kopen in een hok van bijvoorbeeld 50 x 50 en te zorgen dat hij er 's avonds uit kan en dat het dan bij mij op de bank mag zitten. Zou dat leuk genoeg zijn voor het konijn?
Oké.quote:
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:14 schreef Anubis1984 het volgende:
Dus, mocht je interesse hebben, je kunt er zo een zwikkie meenemen van ons![]()
(wij kweken ze als voer voor de slangen, maar zijn er ook als hobby mee bezig, vandaar dat ze lekker tam zijn, een hoop ruimte hebben en enorm verwend worden. Plus, we hebben redelijk wat nesten, vandaar dat je ze zo zou mogen meenemen)
als je al geen ruimte hebt voor een hamster of een konijn is t zielig om een hond te nemenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:30 schreef Federer-fan het volgende:
Vanavond sprak ik een meisje in de trein en zij had een Maltheser Leeuwtje bij zich. Het was een vrouwtje. Dat vond ik zo'n lief dier. Ook toen ik klein was, vond ik die hondjes al lief.
Tot nu toe vind ik dat het leukste dier dat ik ben tegengekomen. Ik kan me voorstellen dat ik erg zoekend overkom, want dat ben ik ook. Maar heeft er hier iemand ervaringen met Maltheser Leeuwtjes. Het liefst wil ik er en die heel rustig en tam is.
En hoeveel aandacht hebben die nodig, want ik werk overdag gewoon. 's Avonds ben ik meestal wel gewoon thuis. Ik neem aan dat ik hem/haar 's ochtends en 's avonds moet uitlaten? Alle tips zijn welkom.
Ik adviseer je muizen, omdat je niet veel tijd hebt, het beest niet los mag lopen ivm mooie spulletjes, en niet teveel ruimte in mag nemen, en jij begint over een hond?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:30 schreef Federer-fan het volgende:
Vanavond sprak ik een meisje in de trein en zij had een Maltheser Leeuwtje bij zich. Het was een vrouwtje. Dat vond ik zo'n lief dier. Ook toen ik klein was, vond ik die hondjes al lief.
Tot nu toe vind ik dat het leukste dier dat ik ben tegengekomen. Ik kan me voorstellen dat ik erg zoekend overkom, want dat ben ik ook. Maar heeft er hier iemand ervaringen met Maltheser Leeuwtjes. Het liefst wil ik er en die heel rustig en tam is.
En hoeveel aandacht hebben die nodig, want ik werk overdag gewoon. 's Avonds ben ik meestal wel gewoon thuis. Ik neem aan dat ik hem/haar 's ochtends en 's avonds moet uitlaten? Alle tips zijn welkom.
Volgens mij heb ik al een paar keer aangegeven dat ik niets van huisdieren weet en me aan het oriënteren ben.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 08:34 schreef Anubis1984 het volgende:
[..]
Ik adviseer je muizen, omdat je niet veel tijd hebt, het beest niet los mag lopen ivm mooie spulletjes, en niet teveel ruimte in mag nemen, en jij begint over een hond?
Begint idd een beetje op te vallen, ik gok ook op nep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |