FOK!forum / Vraag & Aanbod / [TK] BMW E38 730i Executive
Teenomaandag 11 februari 2008 @ 12:21
Zat niet in de planning, maar wegens omstandigheden ben ik genoodzaakt deze BMW in te ruilen voor wat keiharde euro's

Merk: BMW
Model: 7-Serie
Bouwjaar: 1995
Carrosserie: Sedan 4-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1749 kg
Kleur: Zwart Metallic
Vermogen: 160kW (218 PK)
Cylinderinhoud: 2997cc

Tellerstand 191.*

APK tot 31-1-2009 (met steekproef)

incl. Pioneer AVX Systeem en Parrot

- Xenon
- Alarm Klasse 3
- Dubbel gelaagd glas
- en nog veul meer

Foto's







Vraagprijs ¤ 7500,-
crossovermaandag 11 februari 2008 @ 12:33
Fuck wat een vette bak Succes
NEDmaandag 11 februari 2008 @ 12:36
Nouja, vette bak, vette bak. Gewoon een standaard 730 zo te zien.

Niet minder mooi daarom, maar echt vet zou ik hem niet willen noemen. Gewoon een mooie 730i Ex

Suc6 met de verkoop TS
NEDmaandag 11 februari 2008 @ 12:36
Overigens vind ik 14.000 km per jaar wel erg weinig voor een Executive uitvoering
Teenomaandag 11 februari 2008 @ 12:39
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:36 schreef NED het volgende:
Overigens vind ik 14.000 km per jaar wel erg weinig voor een Executive uitvoering
NAP zit erbij
Rekkiemaandag 11 februari 2008 @ 12:45
Van welke geliquideerde maffia-magnaat was deze auto
NEDmaandag 11 februari 2008 @ 12:45
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:39 schreef Teeno het volgende:

[..]

NAP zit erbij
Nationale Auto Pas is een compleet loze term.
Dat zit bij élke auto.

Dat is niet meer en minder dan een overzicht van de km-stand bij de jaarlijkse APK keuring.
En dat is bij elke auto gewoon op te vragen bij élk APK-keurstation.

Maargoed, als daar geen vreemde dingen te zien zijn, bv maar 1000km in 1 jaar gereden ofzo, dan zal het allemaal wel kloppen denk ik
NEDmaandag 11 februari 2008 @ 12:47
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:45 schreef Rekkie het volgende:
Van welke geliquideerde maffia-magnaat was deze auto
Die hebben (als ze ten minste iets voorstellen) een 750i Protection en geen 730i
NanKingmaandag 11 februari 2008 @ 12:49
Ja hoi lieverds, blijven we even gezellig ontopic
NEDmaandag 11 februari 2008 @ 12:50
Is goed, sorry
mrPaneraimaandag 11 februari 2008 @ 13:11
2998cc lekker met de benzineprijzen van tegenwoordig
BOKAmaandag 11 februari 2008 @ 13:43
Als ik het geld had.
10 keer vetter dan die golfjes die hier worden aangeboden voor hetzelfde geld.
ja, ik weet dat die een fractie van het verbruik en maandelijkse kosten hebben
Teenomaandag 11 februari 2008 @ 17:48
Wordt geleverd met volle tank benzine trouwens scheelt toch een kleine 120 euro
mar1mmaandag 11 februari 2008 @ 18:40
Lijkt me een mooie auto om in te cruisen.

6000 euro als eerste geboden.
Teenomaandag 11 februari 2008 @ 18:50
quote:
Op maandag 11 februari 2008 18:40 schreef mar1m het volgende:
Lijkt me een mooie auto om in te cruisen.

6000 euro als eerste geboden.
Genoteerd, wellicht als je hem zonder AVX en Parrot neemt (open ruimte kan mooi worden afgeschermd door zo'n dashboard klepje) wil ik hem je voor dat geld geven, maar liever alles in één en dan wil ik er toch wel minimaal 7000 voor hebben
mar1mmaandag 11 februari 2008 @ 22:41
Ik zie dat de auto slechts 2 weken op naam is.
Is het zo duur om te rijden in deze bmw?

En is er een onderhoudshistorie bekend?
Dapamaandag 11 februari 2008 @ 22:52
tuurlijk is dat zo duur, een 7serie kan nog wel is meer zuipen als een amerikaan

de beste man die hem ooit gekocht heeft "nieuw prijs ruim een dikke ton in euro's"
heeft waarschijnlijk geen probleem gehad met die benzine kosten, een normaal mens wel ;P
mar1mmaandag 11 februari 2008 @ 23:02
Nou ik heb ook een golf 1.8 aut gehad, die 1 op 7 reed in de stad.
En deze doet dat ook ongeveer.

Nee ,ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in het onderhoud/klachten/gebreken.

Want een garagehouder die in 10 minuten zijn eigen reeds verkochte auto in 10 minuten keurt, komt bij mij niet betrouwbaar over!

En je wil keiharde euro's schrijf je, maar 2 dagen geleden wou je hem op Fok nog ruilen tegen een Seat?
Catch22-dinsdag 12 februari 2008 @ 00:49
alleen had die golf van je een paar cilinders minder. En ook wat minder minder electronica... Woog hij wat minder dus was je wegenbelasting lager... Was hij een stuk goedkoper bij aanschaf, dus goedkoper in de verzekering

ik rij een E34 met nota bene een 4 cilinder en de kosten zijn al vrij hoog... Zo'n E38 is allesbehalve goedkoop rijden


(maar als je dan rijdt.... )
Herr.Flickdinsdag 12 februari 2008 @ 08:16
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 00:49 schreef Catch22- het volgende:
alleen had die golf van je een paar cilinders minder. En ook wat minder minder electronica... Woog hij wat minder dus was je wegenbelasting lager... Was hij een stuk goedkoper bij aanschaf, dus goedkoper in de verzekering

ik rij een E34 met nota bene een 4 cilinder en de kosten zijn al vrij hoog... Zo'n E38 is allesbehalve goedkoop rijden


(maar als je dan rijdt.... )
Hele grote misvatting om standaard te denken dat een 6 cilinder altijd meer verbruikt dan een 4 cilinder, zo ook met een zwaardere motor tov een lichtere...

Er zijn meer faktoren die meespelen in het verbruik, al zal deze auto nooit geen energieklasse "A" krijgen!

Catch22-dinsdag 12 februari 2008 @ 08:45
Het verbruik is nog niet het ergste, het onderhoud is meer. Daarbij weegt een 8 cilinder (want dit is afaik een 8 cilinder) ook een stuk meer dan een 4 cilinder (dus meer wb enzo)

Maargoed, voor aanschaf: besef je dat het een hoop 'running costs' met zich meebrengt.
BYMdinsdag 12 februari 2008 @ 09:15
730i een 8cilinder?
Ik denk gewoon een 6inlijn .....
735i is twijfel of het 6of8 pitter is, 740i+ is op zeker een 8cilinder.
Het_Biertjedinsdag 12 februari 2008 @ 09:30
wat een gemier over shit altijd in V&A auto topics
Open een topic over BMW's in PTA en laat de slowchat in V&A achterwege aub
Catch22-dinsdag 12 februari 2008 @ 09:45
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 09:15 schreef BYM het volgende:
730i een 8cilinder?
Ik denk gewoon een 6inlijn .....
735i is twijfel of het 6of8 pitter is, 740i+ is op zeker een 8cilinder.
Neehoor, volgens Autoweek is het een 8 inline, maar daar twijfel ik aan
Teenodinsdag 12 februari 2008 @ 09:49
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 09:45 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Neehoor, volgens Autoweek is het een 8 inline, maar daar twijfel ik aan
De E38 vanaf 730 t/m 740 zijn voorzien van een 8-pitter, deze dus ook

http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_E38
Catch22-dinsdag 12 februari 2008 @ 09:52
Ik twijfelde aan het inline gedeelte, niet aan de 8 cilinders:)

maar genoeg Offtopic, succes met de verkoop
Teenodinsdag 12 februari 2008 @ 09:53
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 09:15 schreef BYM het volgende:
730i een 8cilinder?
Ik denk gewoon een 6inlijn .....
735i is twijfel of het 6of8 pitter is, 740i+ is op zeker een 8cilinder.
Wat betreft het E32 model heb je gelijk, maar zie mijn post hierboven
Teenodinsdag 12 februari 2008 @ 17:12
Even een kickje, eventueel geïnteresseerden kunnen komen kijken in Alblasserdam en een mooi bod doen
Teenodonderdag 14 februari 2008 @ 16:28
schop
Apogistdonderdag 14 februari 2008 @ 17:37
en jij komt uit 1988? doe je netjes , jammer dat je em moet verkopen
Hyperdudedonderdag 14 februari 2008 @ 17:44
Succes met de verkoop.
Gaat denk ik niet makkelijk lukken op FOK!

Op mijn advertentie van een paar weken reageerde nauwelijks iemand. [TK] BMW E30 325iX Touring (=4x4) en die moest maar iets van ¤500-¤1000 opbrengen. Gemiddelde Fokker heeft denk ik; of nog geen geld, of nog geen rijbewijs. Of het zijn meer computernerds dan autonerds; kan natuurlijk ook.
Of mijn aanbod was niet goed genoeg natuurlijk.
mar1mdonderdag 14 februari 2008 @ 18:10
Waarom krijg ik geen fatsoenlijk antwoord in een reactie op de mail die je me stuurde?

Mijn bod vervalt helaas als ik geen eerlijk antwoord krijg, op een paar duidelijke vragen.

Echt vertrouwen wek je me niet op deze manier!
Teenodonderdag 14 februari 2008 @ 18:14
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 18:10 schreef mar1m het volgende:
Waarom krijg ik geen fatsoenlijk antwoord in een reactie op de mail die je me stuurde?

Mijn bod vervalt helaas als ik geen eerlijk antwoord krijg, op een paar duidelijke vragen.

Echt vertrouwen wek je me niet op deze manier!
Ik kan geen duidelijke vragen uit je post opmaken, alleen dat je benieuwd bent naar de onderhoudhistory, zal morgen even de boekjes uit het dashboard pakken.

Ik wilde in eerste instantie een nieuwere en goedkopere auto gaan rijden, maar omdat ik nu meer euro's nodig heb als verwacht wil ik hem toch voor cash verkopen.
Teenodonderdag 14 februari 2008 @ 18:40
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 17:37 schreef Apogist het volgende:
en jij komt uit 1988? doe je netjes , jammer dat je em moet verkopen
Ugh.. 1987, even aangepast
j0rritdonderdag 14 februari 2008 @ 19:20
Mooie auto. Heb er wel een zwak voor sinds James hem vanaf de achterbank met zijn pda door een parkeergarage manoeuvreerde.

Die feature heeft hij zeker niet hè?
Teenodonderdag 14 februari 2008 @ 20:07
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 19:20 schreef j0rrit het volgende:
Mooie auto. Heb er wel een zwak voor sinds James hem vanaf de achterbank met zijn pda door een parkeergarage manoeuvreerde.

Die feature heeft hij zeker niet hè?
Hehe, zit hier niet in nee Heb nog wat extra foto's van onder de motorkap gemaakt, voor wie er wat aan heeft



Viperkedonderdag 14 februari 2008 @ 23:33
In principe kan je daar niks aan zien, want met een doekie en wat poets ziet een blok er zo als nieuw uit. Een indicatie dat er veel mee gereden is, is wel het leer van de passagierstoestel want daar is het leer al wat aan het verslijten van het instappen dus de km stand lijkt me goed. succes met de verkoop!
Teenovrijdag 15 februari 2008 @ 21:53
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 23:33 schreef Viperke het volgende:
In principe kan je daar niks aan zien, want met een doekie en wat poets ziet een blok er zo als nieuw uit. Een indicatie dat er veel mee gereden is, is wel het leer van de passagierstoestel want daar is het leer al wat aan het verslijten van het instappen dus de km stand lijkt me goed. succes met de verkoop!
Passagiers rijden meestal niet zelf, maar 191k voor een 7-serie van 13 jaar oud is niet echt veel dacht ik zo. Je vindt ze niet vaak met minder dan 2 ton
Teenozondag 17 februari 2008 @ 13:14
schop
ColtZ40zondag 17 februari 2008 @ 13:43
1 op 10 is prima haalbaar op de snelweg.
Toffe auto btw.
Teenozondag 17 februari 2008 @ 13:54
quote:
Op zondag 17 februari 2008 13:43 schreef ColtZ40 het volgende:
1 op 10 is prima haalbaar op de snelweg.
Toffe auto btw.
Gisteren van Rotterdam -> Utrecht gereden

Heen: met haast.. 18l / 100km
Terug: zonder haast (cruise control) 8,8l / 100km

1 op 11 is dus ook nog wel te doen
Sloperzondag 17 februari 2008 @ 17:07
Datum aanvang laatste tenaamstelling 26-01-2008

Vanwaar deze snelle verkoop?
Dapazondag 17 februari 2008 @ 17:09
hehe dat is idd behoorlijk snel
Teenozondag 17 februari 2008 @ 18:02
quote:
Op zondag 17 februari 2008 17:07 schreef Sloper het volgende:
Datum aanvang laatste tenaamstelling 26-01-2008

Vanwaar deze snelle verkoop?
Zou je de OP niet eens lezen? Eerste regel
Sloperzondag 17 februari 2008 @ 18:18
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:02 schreef Teeno het volgende:

[..]

Zou je de OP niet eens lezen? Eerste regel
Ik denk dat een verkoop na 2 weken wel een wat uitgebreidere uitleg behoeft dan "omstandigheden". Riekt namelijk behoorlijk naar handel en/of verborgen gebreken....
Teenozondag 17 februari 2008 @ 18:39
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:18 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ik denk dat een verkoop na 2 weken wel een wat uitgebreidere uitleg behoeft dan "omstandigheden". Riekt namelijk behoorlijk naar handel en/of verborgen gebreken....
Dat is jouw mening, van verborgen gebreken is geen sprake en een "handelaar" die zijn auto met verlies verkoopt is geen goeie. Verdere uitleg kan ik via pm geven aan geïnteresseerden, volgens mij val jij daar niet onder.

Ga dus nu maar weg uit mijn topic
il-patinozondag 17 februari 2008 @ 18:52
Pff altijd dat gezeur, Kan toch best dat TS zich vergist heeft in de maandelijkse vaste lasten die zo'n auto met zich mee brengt..

TS Mooie auto, nette vraagprijs. Mocht je hem over een paar maanden nog hebben dan ben je hem zeker kwijt

ow en retificatie btw : BMW uit 007 Tomorrow Never Dies was een 750i

[ Bericht 11% gewijzigd door il-patino op 17-02-2008 19:52:34 ]
Teenomaandag 18 februari 2008 @ 13:10
nogmaals een schopje
mar1mmaandag 18 februari 2008 @ 21:41
En hoe staat het met het onderhoud?

Zijn er al wat dure ingredienten vervangen?
Teenomaandag 18 februari 2008 @ 22:05
quote:
Op maandag 18 februari 2008 21:41 schreef mar1m het volgende:
En hoe staat het met het onderhoud?

Zijn er al wat dure ingredienten vervangen?
Uit m'n blote hoofd weet ik dat de remschijven, blokken en xenon lampen recent zijn vervangen.. Morgen first thing to do is de boekjes nakijken, schiet er steeds bij in.

Opzetstukjes zijn van de uitlaten afgehaald.. hij is nu dus "diesel"-af
YoshiBignosedonderdag 21 februari 2008 @ 20:13
argh wat een monster bak. maandelijkse kosten zijn alleen zo gruwelijk hoog met dit ding. 191.000 km is ook niet veel inderdaad, ziet er mooi uit.

wil je hem ruilen voor mijn 316i?

[ Bericht 28% gewijzigd door YoshiBignose op 21-02-2008 20:22:25 ]
Teenovrijdag 22 februari 2008 @ 10:29
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 20:13 schreef YoshiBignose het volgende:
argh wat een monster bak. maandelijkse kosten zijn alleen zo gruwelijk hoog met dit ding. 191.000 km is ook niet veel inderdaad, ziet er mooi uit.

wil je hem ruilen voor mijn 316i?
uhm..

Hij is evt wel te ruilen tegen een bestelbusje / fiat doblo cargo / vito / etc.
Teenodinsdag 26 februari 2008 @ 13:44
bump
YoshiBignosedinsdag 26 februari 2008 @ 14:55
helaas
Teenodonderdag 28 februari 2008 @ 16:05
nog een schoppie dan
Teenomaandag 31 maart 2008 @ 19:37
* Teeno aanloop neemt.... en *SCHOP*

195k op de teller inmiddels, wordt aardig mee gereden. Gaat van de week voor een grote beurt
Teenowoensdag 9 april 2008 @ 12:31
mag dicht, auto blijft in mijn bezit
Catch22-woensdag 9 april 2008 @ 16:24
Goeie keus
Cynix ®zaterdag 12 april 2008 @ 00:37
Ok.
Cynix ®donderdag 18 september 2008 @ 22:13
Weer open. TS wil toch de BMW verkopen.
Teenodonderdag 18 september 2008 @ 22:16
muchos gracias

Nog wat extra info, er staat nu 215k op de teller.. heeft voor 80% snelweg gereden, is een paar keer in Duitsland en Polen geweest.

Onlangs grote beurt gehad á 800 euro en airco gerepareerd á 420 euro.. dus dat werkt weer lekker.

vraagprijs verlaagd naar 6000 euries

Gaat nu weg ivm aanschaf andere auto (of lease).. maar daar ben ik nog niet helemaal uit

[ Bericht 5% gewijzigd door Teeno op 18-09-2008 23:34:47 ]
Catch22-donderdag 18 september 2008 @ 23:27
hoe krijg je dit ding nu niet verkocht? godverdomme mooie wagen

(echtwel de mooiste 7serie totnogtoe)

En voor jou prijs kan je hem net aan uit duitsland halen...

Rij zelf een e34, maar daar vind ik het onderhoud en verbruik (lpg goddank) al behoorlijk. Een e38 is dan ook, hoe mooi hij ook is, een beetje teveel van het goeie
Teenodonderdag 18 september 2008 @ 23:34
Hij staat sinds vandaag pas weer te koop eigenlijk, omdat ik zakelijk wil gaan leasen

--edit--
Kon hem bij de Opel dealer inruilen... 2500 euro, nou excuse me zo achterlijk ben ik toch niet geloof ik
Catch22-donderdag 18 september 2008 @ 23:36
voor dat geld mag je hem hier brengen, komtie in een warm nest

ook al clubsites geprobeerd? Deze beauty moet je toch wel ergens kwijt kunnen
ChRoNiCdonderdag 18 september 2008 @ 23:38
2500 euro zou ik het toch echt niet voor doen. Dat is wel heel erg weinig zeg, jeetje.
Teenodonderdag 18 september 2008 @ 23:54
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:38 schreef ChRoNiC het volgende:
2500 euro zou ik het toch echt niet voor doen. Dat is wel heel erg weinig zeg, jeetje.
Ze bellen dan standaard een handelaar, die er uiteraard het minimale voor wil geven.. zelfs de man van Opel stond er een beetje verbaasd bij te kijken.
YoshiBignosevrijdag 19 september 2008 @ 06:59
2500 ahahahaha.
ChRoNiCvrijdag 19 september 2008 @ 09:31
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:54 schreef Teeno het volgende:

[..]

Ze bellen dan standaard een handelaar, die er uiteraard het minimale voor wil geven.. zelfs de man van Opel stond er een beetje verbaasd bij te kijken.
Ja ik weet het. Je krijgt altijd van die schrale prijzen. Maar 2500 is wel erg weinig.

Wat is dat Pioneer systeem wat erop zit?

edit
Zat net even op autotrack te kijken maar daar liggen de prijzen ook zo rond de 6000. Zelfs het oude type 730i met een 8cylinder motor gaat daar nog voor 5 a 6000.
Slopervrijdag 19 september 2008 @ 12:36
Ik heb hier een e34 530i(handbak) met dezelfde V8 als TS. Heerlijke motor! En m'n vriendin krijgt het gewoon voor mekaar er 1:10 mee te rijden
Slopervrijdag 19 september 2008 @ 12:42
Ze zijn dr al vanaf een euro of 4000
SPOILER
Teenovrijdag 19 september 2008 @ 12:42
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:36 schreef Sloper het volgende:
Ik heb hier een e34 530i(handbak) met dezelfde V8 als TS. Heerlijke motor! En m'n vriendin krijgt het gewoon voor mekaar er 1:10 mee te rijden
1:10 red ik ook hiermee ja, maar niet in het dorp met een koude motor... dan moet je toch even rekening houden met 1:5

Mijn overall gemiddelde staat nu op 1:8 ongeveer.

*dacht dat in de 530i een V6 zat trouwens?
Hyperdudevrijdag 19 september 2008 @ 12:43
V6 is een uitvinding van de Duivel.
Slopervrijdag 19 september 2008 @ 12:43
In de nieuwe 530i zit idd een 6-cilinder in lijn. In het 1994/95 model heeft kortstondig de M60B30 V8 gelegen
hsnijdervrijdag 19 september 2008 @ 12:53
Ik heb zelf een 735i (8 cylinder) rijdt gemiddeld 1 op 7,5 (op de snelweg haal ik 1 op 12)en rij stevig door, als je zo'n auto neemt en in gaat rijden moet je niet op de benzinekosten ed gaan letten, dan moet je een polo 3L nemen...

Voor de rest is het een fijne auto om in te rijden, deze van TS ziet er netjes uit.

Succes met de verkoop
Eekhoorntjezondag 21 september 2008 @ 12:07
Eventueel hiervandaan onder voorbehoud een bod van 5000
Sloperzondag 21 september 2008 @ 12:13
-edit-
Reageer even op een normale manier, ja? Dank je wel

[ Bericht 75% gewijzigd door NanKing op 21-09-2008 12:52:26 ]
NanKingzondag 21 september 2008 @ 12:54
*Poets ende veeg.
TheFreshPrincezondag 21 september 2008 @ 12:57
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 20:13 schreef YoshiBignose het volgende:
argh wat een monster bak. maandelijkse kosten zijn alleen zo gruwelijk hoog met dit ding. 191.000 km is ook niet veel inderdaad, ziet er mooi uit.

wil je hem ruilen voor mijn 316i?
Maandelijkse kosten zijn inderdaad hoog.
Maar je hebt er wel een supercomfortabele reiswagen voor terug.

Kom tegenwoordig eens om een nieuwe Golf of Astra; duur en nog steeds geen comfort.
En je rijdt in een auto waar half Nederland al in rondtuft... Echt iets voor kuddedieren...

Van het prijsverschil met deze BMW kan je nog héél lang deze 8 cilinder rijden.

En zodra zo'n Golf of Astra op de sloop liggen, gaat deze nog wel wat jaartjes mee...
Teenozondag 21 september 2008 @ 15:52
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:07 schreef Eekhoorntje het volgende:
Eventueel hiervandaan onder voorbehoud een bod van 5000
Eventueel onder voorbehoud genoteerd dan
Teenozondag 21 september 2008 @ 15:54
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:54 schreef NanKing het volgende:
*Poets ende veeg.
Ik heb wat gemist?
fathankzondag 21 september 2008 @ 22:18
Vette bak hoor. Die oldschool autotelefoon vind k echt geweldig. Maar om nou daarvoor de hele auto te kopen
kraaksandaalzondag 21 september 2008 @ 22:52
Potentiële klanten voor deze BMW wonen meer in het oosten.
In NL is 't duur maar geriefelijk in de file staan.
Teenovrijdag 26 september 2008 @ 13:26
schup
Eekhoorntjemaandag 2 februari 2009 @ 14:53
nog te koop ?
Teenomaandag 2 februari 2009 @ 14:55
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:53 schreef Eekhoorntje het volgende:
nog te koop ?
Nope, november verkocht
VampiricDemonmaandag 2 februari 2009 @ 14:58
Op slot dan maar