Jij hebt nooit met een moslim microbioloog gediscussieerd denk ik. Die laten je alle hoeken van kamer zien.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. De wereld om ons heen puilt uit van evolutie ondersteunende aanwijzingen. De enige basis voor het Jezus verhaal is alleen maar de religie zelf.
Buiten-bijbelse bronnen?
Precies mijn punt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:35 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's desinformatie in het algemeen. Jij ziet dat toevallig over je religie omdat dat je interesseert. Ik zie dat ook bij m'n eigen vakgebied gebeuren. Dat gebeurt overal.
Dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:35 schreef Haushofer het volgende:
Daarbij kan het natuurlijk ook zo zijn dat jij niet goed geïnformeerd bent.
[offtopic]Da's makkelijk[/offtopic]quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Buiten-bijbelse bronnen?
Dit vind ik zo'n vage redenatie altijd. Definieer "de religie zelf" a.u.b.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. De wereld om ons heen puilt uit van evolutie ondersteunende aanwijzingen. De enige basis voor het Jezus verhaal is alleen maar de religie zelf.
Waarvoor? Voor Jezus zijn bestaan? Zijn opstanding? Wat wil je?quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Buiten-bijbelse bronnen?
Hoe komt het dan toch dat Darwin in grote lijnen gewoon overeind staat, juist bij de (westerse) biologen? Die hebben zeker geen kennis van zaken?quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:51 schreef kazakx het volgende:
[..]
Jij hebt nooit met een moslim microbioloog gediscussieerd denk ik. Die laten je alle hoeken van kamer zien.
Kijk wij zijn hier leken op het gebied van *biologie en je kan ons alles wijs maken. Enige wat we hier kunnen doen is de conclusies waar je naar springt teniet doen omdat er logischerwijs ook andere oplossingen voor kunnen zijn dan alleen de evolutie argument. Voor bijvoorbeeld zoiets als irreducible complexity heb ik nog steeds geen overtuigend bewijs of argument gezien van evolutie kenners. Dit fenomeen alleen is al genoeg om de hele evolutie principe onderuit te halen. Maar ok dit is geen evo topic.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:56 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
[offtopic]Da's makkelijk[/offtopic]
Yeah right.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb dit "argument" vakkundig afgeslacht zien worden in de desbetreffende topics.
Volgens jouw religie is Jezus de zoon van God. Als je buiten de religie op zoek gaat naar aanwijzingen daar voor krijg je nul op het rekest. Ik snap dat het moeilijk voor je is om buiten je religie te denken, maar er is echt meer dan dat.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:58 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dit vind ik zo'n vage redenatie altijd. Definieer "de religie zelf" a.u.b.
Alles. Ga je weer een Jezus topic openen?quote:[..]
Waarvoor? Voor Jezus zijn bestaan? Zijn opstanding? Wat wil je?
Alles Jezus topic's hier op Fok!?quote:
Hoe redeneer je eigenlijk vanuit een religie?quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgens jouw religie is Jezus de zoon van God. Als je buiten de religie op zoek gaat naar aanwijzingen daar voor krijg je nul op het rekest. Ik snap dat het moeilijk voor je is om buiten je religie te denken, maar er is echt meer dan dat.
Vroege buiten-bijbelse bronnen voor het bestaan van Jezus: Josephus, Tacitus, Bara mar Serapion, misschien het Evangelie van Thomas en de Didache.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alles.
Laat iemand anders hem maar een keer openen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alles. Ga je weer een Jezus topic openen?![]()
quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alles Jezus topic's hier op Fok!?
Ben je bang dat je weer gePWNed word?quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:17 schreef koningdavid het volgende:
Laat iemand anders hem maar een keer openen.
Tja dat kan.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:46 schreef koningdavid het volgende:
Dat ze bewust bullshit verspreiden lijkt me sterk. Waarschijnlijk zijn ze te eenzijdig geïnformeerd o.i.d..
Feit is dat ze dingen leren die ik ronduit dubieus zou willen noemen. Ik kan me een aantal uitspraken van Vikin84 herinneren waarin ze vertelde wat ze geleerd had tijdens een college, waarbij ik zoiets had van:
Tja...is mij ook wel eens gebeurt, zegt verder niet zoveel denk ik. Het zou mooi zijn als leraren overal volledige kennis over hebben, maar ja in de praktijk blijk dat niet zo.quote:Ik kan discussies van mezelf herinneren met leraren op school waaruit bleek dat ik meer kennis van zaken had over bepaalde onderwerpen dan zij.
klopt.quote:Prima, en daar ligt juist het probleem. Die meerdere uitgangspunten ontbreken vaak.
In christelijke, maar ook in atheïstische hoek.
Tja...quote:Jawel. De media moet niet liegen naar mijn mening.
Tja, wellicht liggen de verwachtingen hoger bij de EO, dat ze dat soort dingen niet doen, dan bij een andere omroep, geen idee. Discovery maakt zo nu en dan docu's die meer op gedramatiseerde toneelstukken lijken dan een voorstelling van een (geschiedkundige) gebeurtenis, maar van Discovery verwacht ik dat ook zo nu en dan, het moet wel leuk zijn om te verkopen zeg maar...ze zijn niet voor niets commercieel. Dat wilt niet zeggen dat ze onzin brengen, maar mocht je iets interesant vinden wat ze uitzenden, is het handig om wat over het onderwerp te lezen en niet alleen af te gaan op die docu.quote:Als de EO de evolutie vakkundig uit een documentaire knipt, is de wereld te klein. Maar als ik in ‘journalistieke programma’s’ alleen maar wetenschappers van een bepaalde ‘kleur’ minderheidsstandpunten als wetenschappelijke feiten zie presenteren, hoor ik er verder niemand over.
Wellicht, maar ik denk dat het wel meevalt.quote:Tuurlijk niet, maar je hebt ook geen idee waar ik het over heb.
Tja ze dramatiseren het een en ander, zoals ik zeg het is een verhaal wat ze vertellen, niet noodzakelijk de waarheid of onwaarheid.quote:Het gaat mij om de onwaarheden die kritiekloos verkondigd worden.
Ik zag laatst nog een docu van Discovery waarin werd gesproken over de vaststelling van de Canon. Je zag toen een shot van keizer Constantijn en nog 4 of 5 andere mannen die bepaalde boeken op een stapel legden en anderen niet.
Zij wilden hiermee suggereren dat de canon op deze dubieuze manier is vastgesteld. Wat een grote a-historische bullcrap.
Dat zeg ik niet. Lees iets beter en dan zie je dat ik niet zulke onzin zeg. Het gaat niet om corrigeren, het gaat er om dat men vanuit de EO en "de kerk" blijkbaar niet goed weten hoe ze "hun" informatie massaal aan de man kunnen krijgen.quote:Wat een onzin kraam je uit zeg. Dus het is de taak van de EO om de foute informatievoorziening van andere omroepen te corrigeren? Ze hebben wel wat beters te doen lijkt mij.
Tja...quote:Foute tendentieuze informatie op een kritiekloze manier verspreiden is fout, ongeacht welke omroep.
Weg bedoel je? Tja ik betwijfel of de media wel die verantwoordelijkheid heeft. Voorla de commerciele media heeft enkel een commerciele verantwoordelijkheid.quote:Niks mis mee. Maar dat neemt de verantwoordelijkheid van andere media nog niet wet.
Goh, toch nog iets.quote:Dit ben ik met je eens.
Tja, ik heb me er ook niet te veel in verdiept verder om te zeggen of er een goede naturalistische verklaring/theorie is, enkel zijn er wel vragen gesteld uit de historische hoek, die mijn inziens het discuseren waard zijn.quote:Precies. Maar het probleem is dat het verhaal omtrent Jezus m.i. vrijwel niet te verklaren is vanuit een naturalistische wereldvisie. Althans, ik moet de eerste goede naturalistische verklaring nog zien.
Veel vaker zie ik speculatieve historisch-onjuiste propaganda.
Gelukkig maar, ik meende dat uit je relaas te halen. My bad.quote:Ik beschouw ‘antwoord zoeken op je vragen’ ook niet als ‘propaganda’, hoe kom je daarbij?
Nou, daar geef ik je gelijk in ja. En dat is ook lastig en frustrerend ja.quote:Voor de verduidelijking:
Ik geloof niet in een groot anti-religieus complot ofzo. Ik probeer alleen de tendens van velen hier dat religieuze propaganda ze wordt opgedrongen wat te relativeren. Ik maak namelijk hetzelfde mee met atheïstische propaganda.
Zo krijgt iedereen te maken met onjuiste, leugenachtige informatie waar hij of zij zich aan ergert.
Ik snap wat je bedoelt hoor.quote:Het lijkt net alsof velen hier zich niet realiseren dat atheisten domweg vaak dezelfde fout begaan als christenen op dit gebied. Relativeren is het kernwoord…
Goedemiddag.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben je bang dat je weer gePWNed word?
quote:
Waar en door wie ben ik 'gepwnd'?quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben je bang dat je weer gePWNed word?
Lees die Jezus topics nog eens kritisch terug.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]goeie morgen. Leef jij al in zomertijd?
Er is geen haat. Er is alleen grote ergernis vanwege gelovigen die hun onbewijsbare waarheid aan anderen willen opdringen. Religieuze politiek, Amerikaanse christenfundamentalisten, religieuze terroristen, abortus en euthanasie discussie, creationisten die de wetenschap proberen te verkrachten om hun wereldbeeld in stand te houden.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:12 schreef kazakx het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waar de enorme haat vandaan komt jegens gelovigen. Als ik bijvoorbeeld kijk naar het commentaar van Papierversnipperaar (niks persoonlijks maar omdat jij opvalt geef ik jou als voorbeeld) dan zie ik heel veel verbitterdheid, boosheid en wrok tussen de zinnen door. Misschien een goede topic om de reden hiervan te achterhalen
Over het algemeen gaat het jou dus om dat opdringen, terwijl ik dat al een onterechte klacht vind. Ik heb niet het gevoel dat mij iets opgedrongen wordt, en als mensen in dit land reclame maken voor hun religie stoort me dat allerminst. Misschien ook omdat ik niet zo'n drang heb om overal bewijs voor te zien, wat is dat toch voor rare frustratie bij jou? Je hoeft toch niet te geloven, het interesseert je niet eens en je hebt het klaarblijkelijk ook niet nodig, waarom dan alsnog bewijs willen zien?quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is geen haat. Er is alleen grote ergernis vanwege gelovigen die hun onbewijsbare waarheid aan anderen willen opdringen. Religieuze politiek, Amerikaanse christenfundamentalisten, religieuze terroristen, abortus en euthanasie discussie, creationisten die de wetenschap proberen te verkrachten om hun wereldbeeld in stand te houden.
Ik vind dat gelovigen wel degelijk meer te klagen hebben dan niet-gelovigen, ik zou niet weten waar die laatste groepering respect voor zou willen vragen van gelovigen. Respecteren gelovigen jou niet?quote:Gelovigen lopen te piepen dat ze hun mening moeten kunnen verkondigen en eisen respect, maar zijn als eerste beledigt als een niet/anders gelovige zijn mening geeft of om respect vraagt (ja, ook moslims). Die hypocriete houding is zeer storend.
Ze moeten helemaal niks, voor wie, voor jou? Prima hoor, dat jij niet gelooft, waarom moeten zij met valide argumenten komen? Voor een heleboel mensen is dat blijkbaar niet nodig. Dat jij zo enorm op het bewijs kickt, is je goed recht, maar niet relevant. En hier blijkt weer je totale onbegrip voor het belang van een religie voor een persoon alleen omdat in jouw ogen bewijs ontbreekt. Kort gezegd is jouw mening dus; ik weiger respect te tonen voor religie, want het is niet bewezen. Vind ik jammer, en daarmee toon je een aanzienlijke onwetendheid jegens religie en haar historie.quote:Als je mensen van je mening wilt overtuigen moet je met valide argumenten komen. Als gelovige begint alles met het wel of niet bestaan van God. Dat bewijs is blijkbaar niet te leveren. Gelovigen moeten accepteren dat ze daarom zwak staan in dit soort discussie en niet via respect- of beledigings kaarten proberen discussies te gijzelen.
In feite doe jij nu weer zoiets. Ipv in te gaan op argumenten gooi je het woord "haat" ertussen om mij als discussie partner te diskwalificeren.
Dat is allen maar jouw mening. Maar de creationisten hebben toch echt serieuze plannen. Of ontken je dat gewoon?quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Over het algemeen gaat het jou dus om dat opdringen, terwijl ik dat al een onterechte klacht vind.
Het zijn gelovigen die vanalles willen en claimen, ook al zie jij dat niet zo. Ik vraag om bewijs. Dat bewijs komt niet, alleen gezeur over belediging en respect. De agressie en haat komt niet van mijn kant. Ik stel alleen hele redelijke vragen waar blijkbaar geen zinnig antwoord op is.quote:Ik heb niet het gevoel dat mij iets opgedrongen wordt, en als mensen in dit land reclame maken voor hun religie stoort me dat allerminst. Misschien ook omdat ik niet zo'n drang heb om overal bewijs voor te zien, wat is dat toch voor rare frustratie bij jou? Je hoeft toch niet te geloven, het interesseert je niet eens en je hebt het klaarblijkelijk ook niet nodig, waarom dan alsnog bewijs willen zien?
Ik wil respect voor mijn ongeloof, mijn ongelovige mening en ik eis de vrijheid om mijn eigen beslissingen te nemen. Dat willen gelovigen toch ook?quote:[..]
Ik vind dat gelovigen wel degelijk meer te klagen hebben dan niet-gelovigen, ik zou niet weten waar die laatste groepering respect voor zou willen vragen van gelovigen.
Ze willen van alles verbieden, ze willen de wetenschap aanpassen aan hun denkbeelden, ze willen dat ik leef volgens hun regels.quote:Respecteren gelovigen jou niet?Waar zien we dat?
Ik respecteer mensen als mens. Dat lijkt me voldoende.quote:Respecteren wij gelovigen?
Ik ben niet verantwoordelijk voor de mening van anderen.quote:Moet je voor de lol de klaagbaak eens bekijken met al die klachten, daar blijkt wel respect uit ja![]()
Zij kunnen blijkbaar niet inzen wat mijn ideen voor mij betekenen. Ik geef anderen alle vrijheid om op hun manier te leven. Omgekeerd mankeert dat er nog wel eens aan.quote:Het probleem is dat jij niet kan inzien wat voor belang een religie voor iemand heeft, waardoor jij hun gekwetstheid bagateliseerd.
Mijn mening is per definitie kwetsend voor sommige mensen. Maar dat geld ook voor jouw mening en die van Wim Kok. Meningen verbieden dan maar?quote:Op die manier komen we sowieso niet verder met jou als discussiepartner als we het over respect of belediging gaan hebben. Ik vind niet dat religieuzen niet-gelovigen kwetsen, ik vind wel dat die laatste groep religieuzen kwetsen.
Ik vind dat steeds moeilijker te geloven. Vooral omdat je er zo de nadruk op legt.quote:En ik ben niet gelovig,
Ik ben niet anti-religie. Maar religie word door regeringen en individuen misbruikt om anderen hun wil op te leggen. Ik vind dat iedereen zijn religie persoonlijk en thuis mag houden. Dat blijkt slecht te lukken.quote:dus ik zou zeggen dat ik een vrij neutrale blik er op heb. Jij bent in mijn opinie - zoals je over komt - nogal 'antireligiositeit', dus wat mij betreft toon jij je niet objectief als het gaat om wie er reden heeft om respect te vragen en wie niet.
Omdat ze hun geloof (en dus God) gebruiken binnen discussies.quote:[..]
Ze moeten helemaal niks, voor wie, voor jou? Prima hoor, dat jij niet gelooft, waarom moeten zij met valide argumenten komen?
Dat is het wel. Als je iets wil zal je met argumenten aan moeten komen anders bereik je niks.quote:Voor een heleboel mensen is dat blijkbaar niet nodig. Dat jij zo enorm op het bewijs kickt, is je goed recht, maar niet relevant.
Waarom moet ik respect hebben voor religie? Hebben religieuze mensen respect voor mijn ideeën? Heeft Balkenende respect voor de behoefte van mensen om drugs te gebruiken? Heeft Rauwvoet respect voor de behoefte van mensen te leven in een niet-religieuze samenleving? Heeft Ahmedinejad respect voor de seksuele voorkeur van homo's?quote:En hier blijkt weer je totale onbegrip voor het belang van een religie voor een persoon alleen omdat in jouw ogen bewijs ontbreekt. Kort gezegd is jouw mening dus; ik weiger respect te tonen voor religie, want het is niet bewezen.
Ik begrijp het heel goed, maar ik ben het er nog steeds niet mee eens. Als je denkt dat mijn mening gebaseerd is op onwetendheid ben je erg onwetend.quote:Vind ik jammer, en daarmee toon je een aanzienlijke onwetendheid jegens religie en haar historie.
Mijn oom en tante hadden een caravan en ze zaten erover in, want de caravan had veel gebreken, en ze hadden het niet erg breed op dat moment. Toen werd de caravan gestolen. En waren ze er heilig van overtuigd dat hun god ervoor gezorgd had dat de caravan gestolen werd, om hen zo te helpen met hun financiele situatie.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:31 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik ken ze overigens wel; van die gelovigen die menen dat God ervoor gezorgd heeft dat het stoplicht op groen sprong toen ze haast hadden, dat zij in de snelle baan in de file terecht kwamen, dat zij in een keer een plekje kunnen vinden op een drukke parkeerplaats, dat er iets in de aanbieding is op het moment dat zij het nodig hebben etc.![]()
Ik ken hetquote:Op woensdag 13 februari 2008 13:40 schreef NiekL het volgende:
[..]
Mijn oom en tante hadden een caravan en ze zaten erover in, want de caravan had veel gebreken, en ze hadden het niet erg breed op dat moment. Toen werd de caravan gestolen. En waren ze er heilig van overtuigd dat hun god ervoor gezorgd had dat de caravan gestolen werd, om hen zo te helpen met hun financiele situatie.
Totaal krankjorem he...
OT: Je moet het programma Helpdesk op de EO eens kijkenHeerlijk amusement
Mag ik vragen wat voor Koranscholen dit warenquote:Op donderdag 14 februari 2008 00:06 schreef pikachupikachu het volgende:
...
Ik heb jarenlang in tempels kloosters en koranscholen doorgebracht ,en maakte daar veel vrienden.
Wat mijn vrienden in deze heiligdommen fluisterend vertelden was ,er is niets jongen er zijn geen goden of hemelen er is gewoon niets bevrijd jezelf en ga weg want als je enkele jaren blijft raak je sociaal geisoleerd van de maatschappij en kun je niet meer terug .
...
Voor het gemak schaar ik hier atheisten die hun visie propageren t.o.v. anders gelovenden hier ook even onder..quote:Op donderdag 14 februari 2008 00:06 schreef pikachupikachu het volgende:
Mensen die twijfelen aan hun eigen geloof proberen altijd zielen te vinden die ze kunnen bekeren naar hun eigen geloof.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:40 schreef NiekL het volgende:
[..]
Mijn oom en tante hadden een caravan en ze zaten erover in, want de caravan had veel gebreken, en ze hadden het niet erg breed op dat moment. Toen werd de caravan gestolen. En waren ze er heilig van overtuigd dat hun god ervoor gezorgd had dat de caravan gestolen werd, om hen zo te helpen met hun financiele situatie.
Totaal krankjorem he...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |