abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:37:40 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56629632
Ik ben bezig met 'n ontwerpje voor m'n te renoveren badkamer. Zie hier 2 schetsjes.
Mijn grote probleem is en blijft de douche-voorziening. Zoals ik het nu getekend heb is het een inloop-douche, maar ik heb het idee dat het toch wel eromheen gaat spetteren zo. Een "echte" douche-cabine kan niet, om 2 redenen:
- in de hoek zit afvoer (staat ook in de tekening: ik heb daar geen gewone 90 graden hoek
- de afstand tussen de hoek en het raam is te klein (zo'n kleine 65cm)

(de 85cm breedte van de douche kan nog wel iets varieren richting de 90cm als dat nodig is)

Iemand ideetjes wat ik met die hoek kan doen?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_56630105
Vooral het raam maakt het nogal lastig.
Je zou nog wel een soort voorzetwand kunnen maken ter dikte van de leidingkoker, en die ook laten aansluiten op het stuk waar het reservoir van de wc is ingebouwd.
Echt fraai is het denk ik niet maar als je 20 cm voor het raam iets verzint (bijv. van die glasblokken) heb je in elk geval de mogelijkheid een echte 80x80 douchecabine te plaatsen.
-
pi_56630309
Is het een optie om het toilet op te schuiven naar de hoek, en dan een douchecabine te plaatsen tussen toilet en wasbak in?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 21:22:22 #4
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56631060
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 20:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Is het een optie om het toilet op te schuiven naar de hoek, en dan een douchecabine te plaatsen tussen toilet en wasbak in?
Ik kon zo gauw even geen mooi model van douchecabine vinden, maar ik vind het niet echt heel fraai. Jij wel? Sowieso zit je met de voorzetwand, daar komt de douchecabine dan eh... tegenaan? Met als gevolg dat er een onmogelijke ruimte achter de kabine ontstaat... Ik vind het hele plaatje ook niet zo mooi... of bedoel je het anders?

(daar komt bij dat de eerste schetjes uitgaan van bestaande leidingen, als ik de douche ga -laten- verplaatsen wordt dat weer extra breekwerk/kosten, dus liever doe ik niet)
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 20:49 schreef quo_ het volgende:
Vooral het raam maakt het nogal lastig.
Je zou nog wel een soort voorzetwand kunnen maken ter dikte van de leidingkoker, en die ook laten aansluiten op het stuk waar het reservoir van de wc is ingebouwd.
Echt fraai is het denk ik niet maar als je 20 cm voor het raam iets verzint (bijv. van die glasblokken) heb je in elk geval de mogelijkheid een echte 80x80 douchecabine te plaatsen.
Hmm... tja... maar het is een mooi groot raam, beetje zonde als ik die half dicht ga bouwen...
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  zaterdag 9 februari 2008 @ 21:27:35 #5
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_56631218
Is het niet mogelijk om een "afvoersleuf" te maken. Dan heb je in ieder geval minder last van water dat wegloopt.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 21:29:32 #6
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56631270
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 21:27 schreef Mike.Strutter het volgende:
Is het niet mogelijk om een "afvoersleuf" te maken. Dan heb je in ieder geval minder last van water dat wegloopt.
Nou ja, voor de afvoer ben ik niet zo bang (als het gewoon netjes afloopt). En zo'n sleuf is inderdaad wel 1 van de opties waar ik aan denk. Maar dat voorkomt niet dat het over die sleuf heenspettert de badkamer in (dat je zeg maar natte voeten krijgt als je na het douchen moet pissen).
pi_56631301
De machines hebben toch de diepte van de muur naast het raam ? 63,5 cm. als je de kraan en afvoer ernaast bevestigt.
Enne... ik zie niet zo gauw waar de deur zit.
Ik vermoed recht tegenover het raam?
Overigens bepaalt de keuze van de douchetegels + voeg, de breedte van de (inloop) douche, als je halve tegels wilt vermijden.

* slim alle rioolafvoer op éen lijn !
  zaterdag 9 februari 2008 @ 21:41:16 #8
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56631623
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 21:30 schreef AnneX het volgende:
De machines hebben toch de diepte van de muur naast het raam ? 63,5 cm. als je de kraan en afvoer ernaast bevestigt.
Enne... ik zie niet zo gauw waar de deur zit.
Ik vermoed recht tegenover het raam?
Overigens bepaalt de keuze van de douchetegels + voeg, de breedte van de (inloop) douche, als je halve tegels wilt vermijden.

* slim alle rioolafvoer op éen lijn !
Ja, dat klopt, die 63.5cm is tot de muur waar de wasmachines tegenaan staan. Maar geef toe, die douche-cabine halverwege verdient geen schoonheidsprijs, toch?

De deur... er zijn zelfs 2 deuren, eentje recht tegenover de wasmachine/droger (richting slaapkamer) en eentje tegenover het raam (richting hal). De douchetegels in de schets zijn (uiteraard) random, meer om 'n beetje 'n beeld te geven. De breedte van die glazen wand is ook subject to change. Maar dan nog: dit GAAT spetteren, right?
pi_56633428
Kun je niet een van die deuren dichtmaken, waardoor je meer mogelijkheden hebt? De wand aan de kant van de deuren valt nu dus helemaal weg.

Als je de deur tegenover de wasmachine dichtmaakt, kun je die wand gebruiken voor een grotere inloopdouche en dan heb je hele mooie glazen wanden om te zorgen dat je geen last hebt van spatwater.

In het geval van de eerste tekening: is er geen gewone glazen draaideur die je voor de douche kwijt kunt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56634107
Over spetteren : met mijn gemiddelde lengte is het nauwelijks spetteren.
Alhoewel ik er voor de zekerheid een handdoek heb liggen.
Meneer Annex is langer en dan spettert het wél een beetje meer buiten de inloopdouche
zonder deur.

Die 2 deuren (+raam) zijn wel lastig ja, om omheen te plannen.
Geen idee van de indeling van je huis: kunnen de machines niet naar een andere ruimte als zolder oid?
En verder zijn badkamermannen altijd wel inventief.
En hoe hebben de buren het opgelost?
Is er een andere ruimte in te richten als badkamer?
Dan heb je hier een leuke inloopkast. grapje. en een ruimere slaapkamer...

En de wastafel aan de andere kant ? naast het raam en daar tegenover een hoekvormige of ronde / 1/4 gebogen glazen douchewand. heb je toch profijt van daglicht.
Dan kun je er toch inlopen en hebt ook niks te maken met die stomme richel van de hangplays.
En de play (vlak)naast de machines in de hoek als op het 1e plaatje.
* kan niet tekenen
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:21:34 #11
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_56634375
de 3de tekening is nog wel leuk, dan kun je ook nog eens kijken naaar buiten als je aan het poepen bent.... maar toch lijkt het mij niet zo heel praktisch.

Maar als je nou eens een 2 stukje plexiglas neemt daar 2 "draai" deuren van maakt met het draaipunt in het midden. Dan loop je in de hoek erin, maar dan kun je ze in een hoek dicht doen en dan heb je geen last van de rare hoekje achterin...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_56634527
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 21:22 schreef JeOma het volgende:

[..]

Ik kon zo gauw even geen mooi model van douchecabine vinden, maar ik vind het niet echt heel fraai. Jij wel? Sowieso zit je met de voorzetwand, daar komt de douchecabine dan eh... tegenaan? Met als gevolg dat er een onmogelijke ruimte achter de kabine ontstaat... Ik vind het hele plaatje ook niet zo mooi... of bedoel je het anders?

[ afbeelding ]
(daar komt bij dat de eerste schetjes uitgaan van bestaande leidingen, als ik de douche ga -laten- verplaatsen wordt dat weer extra breekwerk/kosten, dus liever doe ik niet)
[..]

Hmm... tja... maar het is een mooi groot raam, beetje zonde als ik die half dicht ga bouwen...
Echt makkelijk is het niet bij zo'n indeling.
Nog een ideetje dan. Promoveer het hele achterste stuk voor het raam tot natte hoek. Maak een opstaand randje over de hele breedte en neem een douchdeur die uit twee delen bestaat.
-
pi_56634839
Je kunt natuurlijk gewoon een douchedeur plaatsen in de situatie die je het eerst hebt geschetst. Wellicht is het zelfs goed te doen om die achteraf te plaatsen, als blijkt dat je idd te veel spettert.

Wat mijn voorganger zegt dus. Opletten Frezer, . Al is dat opstaande randje waarschijnlijk niet nodig.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 10 februari 2008 @ 00:57:37 #14
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56636267
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:50 schreef miss_sly het volgende:
Als je de deur tegenover de wasmachine dichtmaakt, kun je die wand gebruiken voor een grotere inloopdouche en dan heb je hele mooie glazen wanden om te zorgen dat je geen last hebt van spatwater.
Eén van die deuren dichtmaken is echt geen optie, dat is erg onhandig. Overigens heb ik een 3-kamer-appartement, dus plannen om wasmachine/droger uit deze ruimte te laten zijn ook geen optie helaas.
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:11 schreef AnneX het volgende:
Meneer Annex is langer en dan spettert het wél een beetje meer buiten de inloopdouche
zonder deur.
Ik ben ook redelijk lang, dus ben bang voor spetters. Heb even een nieuwe schets gemaakt hieronder.
quote:
En de wastafel aan de andere kant ? naast het raam en daar tegenover een hoekvormige of ronde / 1/4 gebogen glazen douchewand. heb je toch profijt van daglicht.
De wastafel zit momenteel aan de andere kant (tegen het raam aan, tegenover de douche zeg maar. Maar als ik er een inloopdouche van maak zoals tot nu toe getekend heb je die ruimte nodig om "er in te lopen"...
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:21 schreef hierissieweer het volgende:
Maar als je nou eens een 2 stukje plexiglas neemt daar 2 "draai" deuren van maakt met het draaipunt in het midden. Dan loop je in de hoek erin, maar dan kun je ze in een hoek dicht doen en dan heb je geen last van de rare hoekje achterin...
Ja, heb ik over gedacht, maar dan "sluit" de deur aan de kant van het raam dus niet / valt nergens in/tegenaan. Daar komt bij dat ik niet zo'n klusser ben, maar ik ga dit wel even voorleggen aan de badkamer-meneer, goed plan wel.

Laatste stand van zaken (oa. even het raam conform huidige realiteit geschetst):

pi_56636284
Ik zou die wc inclu wasbak juist bij dat raam zetten en de douche aan de andere kant
waar de wasmachine staat
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 10 februari 2008 @ 01:01:48 #16
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56636338
quote:
Op zondag 10 februari 2008 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik zou die wc inclu wasbak juist bij dat raam zetten en de douche aan de andere kant
waar de wasmachine staat
Afgezien van het feit dat de huidige aansluitingen vrijwel perfect aansluiten op de geschetste situatie (jouw plan kost dus wat meer hak-werk), waarom zou je dat doen?

Een ander argument om het zo te doen als nu is dat je heel prettig het raam open kunt zetten en dat je douche in no time opdroogt.

Maar als jij goeie argumenten hebt, ik hoor ze graag
pi_56636368
Ok je zit dan als je op de wc zit met je neus richting deur..
je hebt minder rompslomp qua raam en douche water..
je kunt het raam gewoon openen omdat het dan boven de wasbak zit..
Er is meer ruimte..volgens mij..
zelfs om de wasmachines naast elkaar te zetten...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_56636448
  zondag 10 februari 2008 @ 01:09:56 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_56636461
Wtf, is dat een badkamer na een aardbeving?

Welk progje gebruik je hiervoor TS?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 10 februari 2008 @ 01:22:32 #20
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56636646
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:09 schreef zhe-devilll het volgende:
[ afbeelding ]
Ah cool. Het ziet er wat rommelig uit, maar ik snap wat je bedoelt. Niet eens heel verkeerd. Maar de douche, die zit dus in de hoek rechts? Ik zal morgen of komende week wel even verder schetsen, dan zal ik jouw ideetje ook even meenemen.

(trouwens, ik gebruik hier Google SketchUp voor)
pi_56636679
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wtf, is dat een badkamer na een aardbeving?

Welk progje gebruik je hiervoor TS?
Doe jij me dat even na binnen 6 minuten?

pfffff ik schets een idee...snel..
leek me duidelijk genoeg zo
pi_56636683
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:22 schreef JeOma het volgende:

[..]

Ah cool. Het ziet er wat rommelig uit, maar ik snap wat je bedoelt. Niet eens heel verkeerd. Maar de douche, die zit dus in de hoek rechts? Ik zal morgen of komende week wel even verder schetsen, dan zal ik jouw ideetje ook even meenemen.

(trouwens, ik gebruik hier Google SketchUp voor, erg makkelijk om te leren en resultaat is best prima voor schetswerk)
Ik ben benieuwd!
pi_56636699
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:22 schreef JeOma het volgende:

[..]

(trouwens, ik gebruik hier Google SketchUp voor)
Trouwens kunnen die wasmachine en die wasdroger niet in je schuurtje oid?
Zijn echt lastige dingen nml in een douche vind ik persoonlijk
pi_56637725
Ik zou zeggen maak de muur naast wasmachine iets langer. Draai het wasbakblok 90 graden tegen die muur . Daardoor wordt wc/ wasbak middendeel ruimtelijker.

Ander idee wordt weer bikken; Zet wasmachine & droger in de hoek bij raam. Muurtje er strak tegen aan, toilet en wasbak kunnne dan ook opschuiven richting raam. Dan heb je een ruime raamloze douche hoek over . Argument; Daglicht bij was hoek kan prettig zijn. Raam bij blote kont kan onprettig zijn of vereist meteen weer folie/gordijn contructies die na een jaar ranzig worden.
Een open raam in die ruimte zal zowiezo de hele ruimte snel doorluchten.
  zondag 10 februari 2008 @ 19:34:24 #25
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56649796
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:24 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!
Ik heb jouw ideetje even "uitgewerkt" (nu zonder aardbeving)... Ik heb 'm wel iets veranderd, namelijk de wasmachines in de hoek laten staan. De reden daarvoor is dat in verband met de deur de "diepte" van de apparaten die ik daar kwijt kan niet veel meer is dan die 60 a 70 centimeter. Dus een douche-cabine past in die andere hoek (waar nu de wasmachines staan) ook niet. Wat vind je ervan? Het lijkt mij "propperig" en minder ruimterlijk, toch?

Overigens is de wasbak nu aan de muur bevestigt, niet onder het raam. Dat heeft 2 redenen. De eerste is dat zoals je op het plaatje kunt zien het raam "dieper ligt" (zit een richel waar shampoo op staat), dus kan ik niets tegenaan zetten. Ook zit daar geen afvoer/kraan. De tweede is dat ik dan geen spiegel kan ophangen.

Commentaar zeer welkom!

zondag 10 februari 2008 @ 19:44:13 #26
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56649996
quote:
Op zondag 10 februari 2008 03:11 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ik zou zeggen maak de muur naast wasmachine iets langer. Draai het wasbakblok 90 graden tegen die muur . Daardoor wordt wc/ wasbak middendeel ruimtelijker.
Dat gaat niet passen volgens mij... Ik ben halverwege gestopt, dit is het resultaat. Dan moet je ongeveer in de pot staan voordat je je haar kunt kammen...

Je andere ideetje zal ik zo nog ff uitwerken...
  zondag 10 februari 2008 @ 20:14:05 #27
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56650716
quote:
Op zondag 10 februari 2008 03:11 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ander idee wordt weer bikken; Zet wasmachine & droger in de hoek bij raam. Muurtje er strak tegen aan, toilet en wasbak kunnne dan ook opschuiven richting raam. Dan heb je een ruime raamloze douche hoek over . Argument; Daglicht bij was hoek kan prettig zijn. Raam bij blote kont kan onprettig zijn of vereist meteen weer folie/gordijn contructies die na een jaar ranzig worden.
Een open raam in die ruimte zal zowiezo de hele ruimte snel doorluchten.
Wacht effe, ik snap je niet. Wasmachine/droger in de hoek? Welke hoek precies, waar nu de douche is? Naast elkaar?

Sowieso is de douche in de hoek waar nu de wasmachine staan ERG onhandig volgens mij... ik heb namelijk een diepte van ongeveer 65 centimeter, omdat dan de deur (niet op plaatje) begint...

Ik teken 'm dus effe niet totdat je met een concrete oplossing daarvoor komt...
  zondag 10 februari 2008 @ 22:21:24 #28
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56654182
Heb bovenstaande schets (op basis van idee van zhe-devilll) iets aangepast, nu met 'n afgeronde douchebak zodat je iets makkelijker naar het toilet kunt.

Ik twijfel nu tussen deze 2:

Wat is jullie mening?
  Moderator zondag 10 februari 2008 @ 22:22:51 #29
5428 crew  miss_sly
pi_56654223
Ik vind de tweede echt beter. Minder rommelig, ruimetelijker. Ik zou voor de tweede optie gaan.
pi_56654350
Absouluut de 2de, oogt veel mooier. En zekr te doen mits de afstand van de wastafel tot de wc lang genoeg is.
pi_56655469
Ik vind de tweede ook mooier. Vooral omdat er maar heel weinig ruimte tussen wc en wastafel is bij optie 1.
pi_56655980
De 2e oogt ruimer maar..... je mist twee kastjes tov optie 1, dus minder bergruimte.
Hoeveel doorloopruimte blijft er naast de douchehoek over ?
Hangt de wasbak/wastafel wel op de juiste hoogte?
-
pi_56656735
Ja de tweede ziet er "uitnodigend" uit. Goede oplossing douche cabine met afgeschuinde hoek.
  maandag 11 februari 2008 @ 08:34:14 #34
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56659339
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:21 schreef quo_ het volgende:
De 2e oogt ruimer maar..... je mist twee kastjes tov optie 1, dus minder bergruimte.
Hoeveel doorloopruimte blijft er naast de douchehoek over ?
Hangt de wasbak/wastafel wel op de juiste hoogte?
Dit zijn de maten (kan er 5cm naastzitten, die douchebak heb ik qua maten gegokt op iets van 95x95 ofzo). Ik begin deze variant ook steeds mooier te vinden.

Punt van aandacht blijft de kastruimte. Ik denk zelf dat de wasbak een echt wastafelmeubel moet worden, die tot en met de hoek in het raam staat. En daarboven moet een spiegel met eventueel ook een (niet te dikke) kast. Is dat wat?

pi_56659486
het toilet kan met een kwartslag draaien naast de zijkant van de douchecabine;
en de wastafel kan ernaast op dezelfde muur.
op de plaats van de wastafel nu : een ondiepe (lage?) opbergruimte; ms. naast warmtebron ?
Beiden zwevend (natuurlijk !?) : werkt ruimtelijk.
Voordeel: alle afvoer op 1 lijn.
Tip: een grote spiegel van buitenmuur tot douchewand ( 250 euro)
De uitbouw van hangplay is afzet van wastafelspullen.
hé begint op die van ons te lijken...

Dan hou je een mooie ruimte over om te bewegen.
Ziijn jullie alleen of together?

Hou rekening met ophang voor handdoeken -afvalemmer-weegschaal.
wordt nogal als laatste bedacht, vergeten

Het begint erop te lijken !!!

[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 11-02-2008 09:04:57 ]
  maandag 11 februari 2008 @ 09:04:30 #36
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56659608
quote:
Op maandag 11 februari 2008 08:53 schreef AnneX het volgende:
het toilet kan met een kwartslag draaien naast de zijkant van de douchecabine;
en de wastafel kan ernaast op dezelfde muur.
op de plaats van de wastafel nu : een ondiepe (lage?) opbergruimte; ms. naast warmtebron ?
Beiden zwevend (natuurlijk !?) : werkt ruimtelijk.
Voordeel: alle afvoer op 1 lijn.
Tip: een grote spiegel van buitenmuur tot douchewand ( 250 euro)
De uitbouw van hangplay is afzet van wastafelspullen.
hé begint op die van ons te lijken...

Dan hou je een mooie ruimte over om te bewegen.
Ziijn jullie alleen of together?

Hou rekening met ophang voor handdoeken en afvalemmers.
wordt nogal als laatste bedacht, vergeten

Het begint erop te lijken !!!
Jullie hebben best goeie ideeen. Thanks all.
Hier jouw laatste ideetje. Volgens mij gaat dat niet fatsoenlijk passen. Maar ik moet zeggen dat ik helaas niet echt legitieme maten weet voor toilet (volgens mij moet dat minstens 60 zijn, dus past nooit lekker zo), wastafel en douchebak. Het is wel meer ruimtelijk ja.

Overigens: vooralsnog woon ik alleen, dat is het uitgangspunt.

Die ophang/afvalemmer enzo: goed punt, ga ik meenemen...

pi_56659766
"onze"- ahum - play is een ondiep ex. met 70 breed totaal ruim te betronen.
Tussen toilet en wastafel is 50 cm ruimte vrij.

Oh ja, en je moet ook wasmiddel etc kwijt.
en de slaapkamerdeur moet open kunnen zonder dat-ie de douche inslaat.
Overigens leerde ik later dat een douchebak slimmer is dan tegels ivm lekkage van voegen tzt.

Zo'n bovenkast int voorbeeld dan : lijkt mij een kopstoter.
De onderkast maakt het massaal ! en wat kastruimte betreft, dan zit er een syphon etc in.
* ergens staan foto's van donze... als je die wilt zien , even laten weten
  maandag 11 februari 2008 @ 09:20:36 #38
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56659824
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:16 schreef AnneX het volgende:
"onze"- ahum - play is een ondiep ex. met 70 breed totaal ruim te betronen.
Tussen toilet en wastafel is 50 cm ruimte vrij.

Oh ja, en je moet ook wasmiddel etc kwijt.

Zo'n bovenkast int voorbeeld dan : lijkt mij een kopstoter.
De onderkast maakt het massaal ! en wat kastruimte betreft, dan zit er een syphon etc in.
* ergens staan foto's van donze... als je die wilt zien , even laten weten
Ja, ben altijd benieuwd naar ideeen en hoe anderen het hebben opgelost, dus als je wat plaatjes/links wilt mailen (of in een PM als dat werkt hier op Fok)? Thanks.
pi_56659851
Lijkt me toilet-technisch een beetje aan de krappe kant, die laatste. Al zou het wastafelmeubel wel opgeschoven kunnen worden (die hoek er uit zagen, of dmv planken het "gat" dichtmaken)

Bergruimte/een kast zou je ook nog boven de machines kunnen maken
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_56659952
Voor een pm moet deze geactiveerd zijn.
Dus maar int topic.

de laatste foto is door draadglas gemaakt.
en ja, er zijn geen deuren.
  maandag 11 februari 2008 @ 10:48:17 #41
21865 WaVe
WaVe detected
pi_56661021
Wat zijn de afmetingen van je badkamer en hoe breed zijn je deuren en raam?
  maandag 11 februari 2008 @ 16:24:56 #42
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56667148
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:48 schreef WaVe het volgende:
Wat zijn de afmetingen van je badkamer en hoe breed zijn je deuren en raam?
Vraag je dat aan mij? :-)
De kamer zelf is 310 x 169. De maten van deuren en raam zal ik straks effe thuis opmeten en in schema zetten.

Hoezo? ;-)
  maandag 11 februari 2008 @ 17:18:57 #43
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56667907
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:31 schreef AnneX het volgende:
<foto's>
Chique! En hoezo geen deuren? Is dat een "open douche" ofzo? En wat zou jij anders doen, mocht je -met wat je nu weet- opnieuw gaan inrichten?

Ik heb trouwens een "definitieve" variant van die laatste tip gemaakt (nu met realistische wastafel-maten):

Dit zijn de maten (give or take a few cm's):

En dat brengt mij bij de final compare (voorlopig):

Roept u maar! Ik neig naar optie 3. Of anders (als die wc toch te propperig wordt) optie 2...
  maandag 11 februari 2008 @ 21:34:23 #44
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_56672857

En dan met een slimme wasbak, bijvoorbeeld zoiets:

En de douchebak ook netjes afgerond:
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
pi_56673202
Ik zou gaan voor Optie 2.
  maandag 11 februari 2008 @ 21:58:40 #46
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56673467
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:34 schreef RdeV het volgende:
[ afbeelding ]
En dan met een slimme wasbak, bijvoorbeeld zoiets:
[ afbeelding ]
En de douchebak ook netjes afgerond:
[ afbeelding ]
Ja goed idee! Mooi dingetje! Ik ga ook toch steeds meer voor optie 2 voelen. Des te meer omdat ik de boel nog even heb nagemeten en die douche-cabines meestal toch wel 100x100cm zijn... en er dus nog 10cm minder overblijft... dan zit je op de plee toch wel bijna klem...
  maandag 11 februari 2008 @ 22:12:00 #47
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_56673753

100x80cm van Sealskin
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
pi_56673793
Van optie 3 met jouw voorkeur, zou ik dan de maten laten checken bij de BK meneer.
Overigens : laat de man eerst zelf met een ontwerp voorstel komen en gooi pas daarna jouw
optie in de groep. Maak dan ook een checklist nav de eerdere posts in dit topic.

Net eens nagemeten: de muur waarlangs troon en tafel hangen is 180.
Dat zou dichter bij elkaar kunnen.
Rechts van de troon is 23 cm vrije ruimte tov de douchemuur. Dan zou je dat bij jou links kunnen aanhouden.
Door de getekende ombouw van de wastafel sluit je de armruimte op.
Als het alleen een wastafel is, scheelt dat zo 10 cm.

Wat zou ik anders doen ?
Ivm uitglijden adviseerde de showroom meneer juist kleine tegels: op grote is de risk van aquaplaning.
Nou, dat kwam mooi uit qua maatvoering: dat zat in de ontwerpserie van wandtegels .

Daarna pas hoorde ik van de bouwmeneer van de verhoogde kans op voeglekkage na een jaar of 4-5.
Dan zou preventief de voegen moeten worden vernieuwd.
http://www.bette.de/index.php?productid=3356588 dit kwam pas na voltooing op de markt.

Laat je dan horen en zien wat het is geworden? Succes.

Door allerlei deed ik 2 uur over de post.
Nu zie ik dat inmiddels mooie opties zijn voorgesteld.
Op naar de showroom...
  maandag 11 februari 2008 @ 22:55:18 #49
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56674960
Ik héb een tekening (een week geleden) laten maken door de badkamer-boer, dat was zo ongeveer mijn allereerste schets. Die ondertussen wel een van de minst aantrekkelijke opties is. Ik ga deze week weer met 'm babbelen (met een stapel schetsen onder m'n arm). ;-) Wil ook wel korting, want ik heb al het werk voor 'm gedaan...

Deze gaat 't uiteindelijk wat mij betreft worden. Zo'n ronde douche-cabine... kweenie... moet ik misschien in 't echt zien, maar ik kon ook geen mooi schets-model vinden van zo'n cabine en had geen zin om 'm zelf te tekenen... heb nog wel gedacht, het toilet kan ook tegen de lange muur, recht tegenover de wastafel.

Als ik wat meer weet zal ik 't hier zeker effe laten weten. Bedankt in elk geval voor 't meedenken iedereen.

Overigens, los van aqua-planing gevaar, vind ik grote tegels veel mooier. Die gaan 't ook wel worden. Nog groter dan op deze schets wat mij betreft.
pi_56675308
om misverstand te voorkomen : het ging om de tegelvoer ín de doucheruimte.
Op de hele bovenverdieping - slaap + badkamer - liggen hardhouten planken in de hardwaxolie.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 16:13:58 #51
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56685637
Oke, ik ben er min of meer uit. Vandaag weer met de badkamer-meneer gepraat. Hij vond toch dat zijn eerste tekening (waar mijn eerste schets op was gebaseerd) het mooist, maar smaken verschillen en samen zijn we tot deze oplossing gekomen... Op zich klopt alles nu, behalve het wastafel-meubel, die is rechthoekig.

Nog laatste tips? Nu kan het nog...

dinsdag 12 februari 2008 @ 20:00:13 #52
67385 ROG
Go on, say it.
pi_56689395
TS, als je in de laatste schets de muur van je wc-reservoir doortrekt totaan je wasmachinemuurtje, en tegens tot plafondhoogte, kan je voor zowel wasbak als douche van die strakke inbouwkranen en uitlopen gebruiken. Oogt gelijk heel anders.
En eventueel kan je een soort kast achter je spiegel realiseren.
pi_56690181
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:18 schreef JeOma het volgende:

[..]

Chique! En hoezo geen deuren? Is dat een "open douche" ofzo? En wat zou jij anders doen, mocht je -met wat je nu weet- opnieuw gaan inrichten?

Ik heb trouwens een "definitieve" variant van die laatste tip gemaakt (nu met realistische wastafel-maten):

[ afbeelding ]

Dit zijn de maten (give or take a few cm's):
[ afbeelding ]

En dat brengt mij bij de final compare (voorlopig):
[ afbeelding ]

Roept u maar! Ik neig naar optie 3. Of anders (als die wc toch te propperig wordt) optie 2...
Weet je wat zo jammer is, dat die wasmachine en droger in een ruimte moeten staan, zijn er nog was droogcombi machines te koop?
Is een optie nml..en anders de wasmachien en droger ergens plaatsen dan heb je nog veel meer mogelijkheden...
pi_56690225
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:13 schreef JeOma het volgende:
Oke, ik ben er min of meer uit. Vandaag weer met de badkamer-meneer gepraat. Hij vond toch dat zijn eerste tekening (waar mijn eerste schets op was gebaseerd) het mooist, maar smaken verschillen en samen zijn we tot deze oplossing gekomen... Op zich klopt alles nu, behalve het wastafel-meubel, die is rechthoekig.

Nog laatste tips? Nu kan het nog...

[ afbeelding ]
Je zou nog de wasmachine misschien voor de wc kunnen plaatsen?
En dan een soort plank maken met hierin een wasbak, dus over de wasmachine heen?
Zodat je een geheel krijgt.
pi_56691256
Als jij er happy mee bent, zijn wij dat ook ...

Denk je eraan dat je bij de kraan van de wasmachine moet kunnen?
En als je het opgeruimd wil houden? waar laat je de waspoeders, de (vuile) wasmand etc.
  woensdag 13 februari 2008 @ 00:21:05 #56
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56695278
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 20:00 schreef ROG het volgende:
TS, als je in de laatste schets de muur van je wc-reservoir doortrekt totaan je wasmachinemuurtje, en tegens tot plafondhoogte, kan je voor zowel wasbak als douche van die strakke inbouwkranen en uitlopen gebruiken. Oogt gelijk heel anders.
En eventueel kan je een soort kast achter je spiegel realiseren.
Heb ik ook aan gedacht. Probleem is dat de douchecabine al best diep is (100cm) en ik nu nog een kleine 70cm doorloopruimte overhoud. Als ik dat voorzetmuurtje achter wc, wastafel en douchecabine doortrek houd ik een te smalle doorloop open. Als ik dat voorzetmuurtje achter de wc doortrek alleen tot en met de wastafel heb ik het probleem dat je tussen wastafel en douchecabine zo'n lastige plek ontstaat om schoon te maken (als je de douchecabine wilt cleanen).
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 20:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Je zou nog de wasmachine misschien voor de wc kunnen plaatsen?
En dan een soort plank maken met hierin een wasbak, dus over de wasmachine heen?
Zodat je een geheel krijgt.
Voor de wc gaat helaas niet passen. Dan heb je een paar centimeter om voor de wc te staan. Ik ben het wel met je eens, die wasmachine/droger zijn killing, maar er is werkelijk geen andere mogelijkheid. Wat dat betreft woon ik te klein, die krengen moeten in de badkamer. Ik kan nog wel 'n klapdeur voor de wasmachine/droger plaatsen, dan zijn ze in elk geval soort van uit zicht.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:24 schreef AnneX het volgende:
Als jij er happy mee bent, zijn wij dat ook ...

Denk je eraan dat je bij de kraan van de wasmachine moet kunnen?
En als je het opgeruimd wil houden? waar laat je de waspoeders, de (vuile) wasmand etc.
Nou ja, echt HAPPY ben ik er nog niet mee. Maar het is een beetje behelpen in deze ruimte. Ik vind nog steeds dat die douchecabine ver naar voren komt, ben ik niet heel blij mee, maar dat is de enige concessie. Voor de rest vind ik het wel vrij strak.

Goeie tip van die kraan. Op dit moment moet ik trouwens ook de wasmachine/droger naar voren trekken om bij de kraan te kunnen. Dus dat zal wel zo blijven. Waspoeder/wasmand blijft gewoon bovenop de droger staan.

Mocht ik kastruimte tekort komen kan ik altijd nog een hoog smal kastje tegenover de wc neerzetten waar nu dat handdoeken-ding is getekend.
pi_56696356
ik vond bij het lezen en zien van de voorstellen optie 2 wel de beste, de wc dus niet naast de douche maar in het hok en idd kan je misschien met goede keuze van wsbak, wc en cabine nog wat ruimte creeren
pi_56697023
Ik blijf die andere optie met die wastafel aan de andere kant beter vinden. Nu vind ik het er een beetje 'opgepropt' uitzien.
Bovendien zou ik het zelf vervelend vinden om met mijn neus bijna boven de wc te hangen als ik mijn gezicht even was bij de wastafel ofzo.
  woensdag 13 februari 2008 @ 08:17:48 #59
21865 WaVe
WaVe detected
pi_56697288
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 07:22 schreef Sleeve het volgende:
Ik blijf die andere optie met die wastafel aan de andere kant beter vinden. Nu vind ik het er een beetje 'opgepropt' uitzien.
Bovendien zou ik het zelf vervelend vinden om met mijn neus bijna boven de wc te hangen als ik mijn gezicht even was bij de wastafel ofzo.
Ik vind het zo ook een beetje teveel op elkaar gepropt. De optie met Wasbak ene kant van de kamer, WC aan de overkant lijkt me een stuk fijner. (oftwel, zoals je het had voordat je ermee naar de badkamergast ging, evt. nog met daar de WC en wasbak omgewisseld (Dat lijkt me nog iets ruimer)
pi_56700358
Nog eens de schetsen bekeken:

Doe de wc in de hoek naast het raam - room with a view - en de wastafel naast de douchecabine.
Je doet het een of het ander: dus voor beiden ruimte voor/achter je en opzij van je boven de wastafel.
Dán heb je ook méer kastruimte over de lengte tussen buitenmuur tot aan douchewand.
Of je maakt een smallere hoge kast in de hoek links van de wastafel.
Want goh, als je de losse zooi bij elkaar ziet, die in een badkamer gaat...

áls de wc kan hangen aan de slaapkamermuur? en de rioolafvoer daar kwijt kunt.
  woensdag 13 februari 2008 @ 21:21:01 #61
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56713076
De wc aan de slaapkamermuur is geen optie (qua afvoer), tenzij er veel gehakt gaat worden. Maar daar geef ik niet de voorkeur aan.

Heb nog 1 nieuwe schets gemaakt. Verbetert dit (ten opzichte van mijn laatste schets?):

En ben 't wel met je eens qua kastruimte. Al kom ik nu met dit wastafelmeubel + spiegelkast erboven best ver. Ik ben maar alleen he? En ik ben een man. ;-)

Oftewel, dit is de vergelijking:

[ Bericht 10% gewijzigd door JeOma op 13-02-2008 21:30:21 ]
pi_56713522
Optie 1!
pi_56713539
Zeker nogmaals 1.
pi_56714012
Optie 1 dus en als het bouwkundig mogelijk is : de wc een 1/4 slag draaien op de tussenmuur.
en de klep dicht. haha

De eerder genoemde 100 x 80 Sealskin - op pagina 1 - is mooi.
Zelf hou ik wel van ronde vormen icm water; dus heeft ook gevolgen voor kraanwerk.
pi_56714276
Absoluut optie 1!
pi_56714299
Optie 1 lijkt me het meest praktisch. Ik hou nog steeds bedenkingen bij de doorloop langs de douchecabine, temeer omdat op die plek ook nog een radiator zit.
Een gewone 80x80 cabine is minder elegant maar zou per saldo nog wel eens gunstiger uit kunnen vallen voor de overblijvende ruimte.
-
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:09:39 #67
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56714455
Oke, da's overtuigend 1. De badkamerboer vond 2 zeker het mooist. Maar ik twijfel(de) nog maar ga toch ook steeds meer voor 1 voelen.

Oh ja, over die douche-cabine: ja, dat verdient geen schoonheidsprijs. Maar ik heb in de showroom in een 90x90 (5-hoek, ik wil geen ronde, vind ik niet mooi) gestaan en dat is niet groot (ik ben van normaal postuur, dus niet eens super-breed ofzo). De 100x100 is dan net ietsje relaxter. Aan een 80x80 5-hoek wil ik helemaal niet denken. Op zich is er wel genoeg doorgang, zelfs met radiator (laat dat in een gek geval 's 10cm zijn). Maar je hebt 'n punt: mooi is anders.

Maar goed, iedereen bedankt in elk geval.
pi_56714667
De radiator kan dan toch langs de zijmuur aan de overkant, naast de douchecabine en toilet ?
óf onder het raam? waar die hoort.
pi_56714915
Waarom neem je niet zo'n handdoekradiator, dan kun je de radiator een beetje naar de wastafel opschuiven?
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:35:43 #70
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_56715330
Jij bent goed met sketchup!, dart wil ik ook!

Overweging (ooit gezien bij iemand)

Maak eens een werkblad met wastafel van 1200 mm breed (of meer) . Daaronder kun je wasauto en droger kwijt met simpele rolodex deur of gordijn. Geeft je wat meer opties, past onder het raam bijvoorbeeld
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:54:35 #71
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56715985
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:35 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Jij bent goed met sketchup!, dart wil ik ook!

Overweging (ooit gezien bij iemand)

Maak eens een werkblad met wastafel van 1200 mm breed (of meer) . Daaronder kun je wasauto en droger kwijt met simpele rolodex deur of gordijn. Geeft je wat meer opties, past onder het raam bijvoorbeeld
En daar kom je nu mee. :-) Is op zich best goed plan. Crap. Heb eigenlijk geen zin om NOG een alternatief te hebben. Ik vind kiezen nu al moeilijk. Het lijkt me alleen niet zo praktisch als ik mijn "wastafel-werkblad" tegenover het raam heb. Dan kan ik geen spiegel kwijt.

Dat SketchUp kan iedereen trouwens. Je tekent een paar vlakjes en je trekt, duwt, schuift wat tot het gewenste resultaat er is. Gewoon effe een badkamertje tekenen en je kunt het ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door JeOma op 13-02-2008 23:00:10 ]
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:56:41 #72
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_56716055
spiegel, rechts naast het raam, slotje
  donderdag 14 februari 2008 @ 11:18:27 #73
21865 WaVe
WaVe detected
pi_56723079
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:21 schreef JeOma het volgende:
De wc aan de slaapkamermuur is geen optie (qua afvoer), tenzij er veel gehakt gaat worden. Maar daar geef ik niet de voorkeur aan.
Voor je wasbak heb je ook een afvoer nodig hoor! (al heeft een wasbak wel een kleinere afvoer nodig dan een WC, maar als daar nu geen afvoer in de buurt zit, zul je er toch 1 aan moeten (laten) brengen.

Maar ook de opties zoals je ze nu hebt getekend zijn al prima hoor! Ik zou zelf voor optie 1, maar dan met de WC een kwartslag gedraaid. En een desgin-hang-je-hangdoek-er-over-heen radiotor direct naast de wasbak (heel misschien kun je wasbak iets opschuiven en de radiator naast het raam doen? Als je dan voldoende ruimte tussen de douche en wasbak over blijft houden?)

Optie 2 blijft alles op elkaar proppen.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 05:17:51 #74
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56741006
Ik heb niet ALLES gelezen, maar... kun je de plee er niet gewoon uitgooien?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 15 februari 2008 @ 10:11:36 #75
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56743414
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 05:17 schreef wonderer het volgende:
Ik heb niet ALLES gelezen, maar... kun je de plee er niet gewoon uitgooien?
Ja eh... dat kan. En dan is het voorstel dat als ik naar de wc moet gewoon bij de buren aanbel? Ik zal 's kijken of zij open staan voor zo'n constructie. Lijkt me op termijn best vermoeiend. En hoe doe ik het dan als zij op vakantie gaan?

(oftewel: ik heb geen 2e toilet ofzo... heb 'n 3-kamer appartement)
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:13:12 #76
71919 wonderer
pi_56751967
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:11 schreef JeOma het volgende:

[..]

Ja eh... dat kan. En dan is het voorstel dat als ik naar de wc moet gewoon bij de buren aanbel? Ik zal 's kijken of zij open staan voor zo'n constructie. Lijkt me op termijn best vermoeiend. En hoe doe ik het dan als zij op vakantie gaan?

(oftewel: ik heb geen 2e toilet ofzo... heb 'n 3-kamer appartement)
Ah Dan houdt dat op ja.

Hou in ieder geval wel rekening met de ruimte die je nodig hebt aan weerskanten. Bij ons staat de WC in een alkoofje en dat is soms best krap. In een paar van je voorstellen had ik zoiets van "dat past niet...dat wordt blauwe plekken..."
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:47:44 #77
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56752852
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 16:13 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ah Dan houdt dat op ja.

Hou in ieder geval wel rekening met de ruimte die je nodig hebt aan weerskanten. Bij ons staat de WC in een alkoofje en dat is soms best krap. In een paar van je voorstellen had ik zoiets van "dat past niet...dat wordt blauwe plekken..."
Ja precies. Daarom ben ik ondertussen ook wel overtuigd van optie 1 -op de laatste schets in dit topic- (of optie 1, maar dan met het toilet 90 graden gedraaid).
  vrijdag 15 februari 2008 @ 17:01:31 #78
71919 wonderer
pi_56753159
Ja, denk wel dat dat kan. Gebruik je de wastafel vaak? Ook daar moet je met sta-ruimte rekening houden...
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:23:05 #79
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56762242
Oke, allerlaatste schets dan! :-) Ik ben er vrijwel uit, alleen die wc nog. Nog 1x een shoot-out. Welke is mooier? A of B? Tussen wastafel-meubel en toilet zit iets meer dan 80cm ruimte bij optie A, bij optie B nog iets meer. Maar in beide gevallen genoeg...

vrijdag 15 februari 2008 @ 23:28:33 #80
71919 wonderer
pi_56762396
Ik zou voor B gaan. Hoewel je dan waarschijnlijk tijdens het schijten tegen je eigen kop aan zit te kijken, afhankelijk van hoe hoog je spiegel hangt
pi_56762657
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:28 schreef wonderer het volgende:
Ik zou voor B gaan. Hoewel je dan waarschijnlijk tijdens het schijten tegen je eigen kop aan zit te kijken, afhankelijk van hoe hoog je spiegel hangt
Als dit een zwaarwegend argument is dan moet je in elk geval een douchecabine met ontspiegeld glas nemen is optie A
-
pi_56762814
Ik zou voor A gaan. Als spiegeling op douchecel stoort kun je er altijd nog een handdoek voor hangen (op zo'n ouderwetse metalen uitzwiep arm).
Waarom A? A biedt meer ruimte om een stap naar achteren te gaan bij wasbak spiegel.
pi_56765635
Doe mij maar B.

Zojuist gemeten : 80 cm is voldoende !
  zaterdag 16 februari 2008 @ 05:43:42 #84
71919 wonderer
pi_56765679
En de WC in de hoek (45 graden met de muur), je gezicht richting de muur tussen de wastafel en douchebak door? Is dat niks?
pi_56766503
Optie B vind ik ook beter Ik zou niet gaan voor een plee in de hoek (45 graden met muur), dat neemt veel meer ruimte in. Alhoewel je dan in de driehoek die achter de plee overblijft weer een kastje boven de plee kunt maken (3hoekskastje zeg maar), is weer wat bergruimte.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 10:13:28 #86
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_56766540
ik zou nog steeds voor mijn idee gaan
pi_56827141
Zoals iemand anders ook al zei, zet je wasmachine/droger naast elkaar met een blad erboven. Dan krijg je zoiets. je zou nog ff moeten passen en meten of de maten uitkomen voor je en ik ga er wel vanuit dat je deuren naar buiten opengaan. Je wastafel zou ook nog tussen de apparaten kunnen heb je een vrije wand voor een mooie radiator ofzo.

Plaatje gemaakt met de gratis online tool van baderie. Kleurtjes zijn een standaard pallet dus niet zeuren over dat paars Uiteraard crashte me IE (tooltje draait alleen op ie ) op het moment dat ik het schuinbovenaanzicht wilde maken.
  maandag 18 februari 2008 @ 23:17:30 #88
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_56827483
Psies dat!. zou alleen de wastafel ook op het blad doen, uiterst rechts met spiegel erboven. Onder het blad is voldoende ruimte om was en droger links op te stellen. rolodex deur ervoor, klaar!
  donderdag 21 februari 2008 @ 23:18:12 #89
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_56896448
quote:
Op maandag 18 februari 2008 23:06 schreef Icex het volgende:
Zoals iemand anders ook al zei, zet je wasmachine/droger naast elkaar met een blad erboven. Dan krijg je zoiets. je zou nog ff moeten passen en meten of de maten uitkomen voor je en ik ga er wel vanuit dat je deuren naar buiten opengaan. Je wastafel zou ook nog tussen de apparaten kunnen heb je een vrije wand voor een mooie radiator ofzo.

[ afbeelding ]

Plaatje gemaakt met de gratis online tool van baderie. Kleurtjes zijn een standaard pallet dus niet zeuren over dat paars Uiteraard crashte me IE (tooltje draait alleen op ie ) op het moment dat ik het schuinbovenaanzicht wilde maken.
He shit, ik had deze nieuwe postings in dit topic helemaal gemist. Thanks voor het meedenken en meetekenen! Erg leuk. En het heeft me best wel aan het denken gezet, helemaal niet zo'n hele gekke oplossing. Toch blijf ik eigenwijs, ik vind het mooier als die wasmachine/droger niet echt onderdeel uitmaken van de badkamer en dus een beetje afgescheiden staan. Maar da's een kwestie van smaak. Denk trouwens wel dat die douchecabine in jouw plaatje een beetje optimistisch is, omdat er tussen deur en muur (waar de wasmachine in MIJN schetsje staat) maar iets van 70/80 cm aanwezig is... dus die douchecabine in jouw plaatje steekt wat verder uit. (daarnaast ben ik niet zo gecharmeerd van ronde vormen in die douche)

Maaruh, thanks voor het meedenken, really appreciated!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')