Salamanca schijnt de bom te zijn,, in sevilla spreken ze nou niet echt bepaald goed spaans zeg maarquote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:37 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat spanje betreft niet naar Barcelona gaan, daar spreken ze catalaans
Ik zou wdb naar Sevilla gaan
En waar wil je dit doen? Welke organisatie etc?quote:Op zondag 10 februari 2008 10:45 schreef Lowta het volgende:
Daarom komen er in het tweede 'semester' ook nog andere vakken bij.
En ja het is een compleet schooljaar, ik doe het als tussenjaar![]()
Naar ik heb gehoord is het Engels van de meeste Spanjaarden echt verschrikkelijk, maargoed dat zal misschien bij zo'n taalschool of in de stad wel wat beter zijn.
Vaak regelt de school onderdak, stoppen ze je in gastgezinnen. Niet echt mijn pakkie 'an, moet je om bepaalde tijden thuis zijn voor eten (of niet, maar dan mis je je maaltijdquote:Op zondag 10 februari 2008 16:27 schreef w8jij17 het volgende:
Bedankt voor de reacties en de doorverwijzing naar het andere topic.
Hoe zit het met onderdak? Is het beter om dit zelf te regelen?
Is het niet het beste om eerst de grammatica onder de knie te krijgen en daarna pas aan de woordenschat te gaan werken?
Ik ga het met applelanguages doen, maar het kan bijvoorbeeld ook met interlanguage (= Nederlands).quote:Op zondag 10 februari 2008 12:25 schreef BVO het volgende:
[..]
En waar wil je dit doen? Welke organisatie etc?
Ben me ook aan het oriënteren om komend jaar naar Spanje of Midden-/Zuid-Amerika te gaan. Kan me door Spaanstalige vrienden, zelf leren en lange vakanties tussen lokale bevolking wel enigszins redden, een Spaanse krant lezen lukt me ook aardig, maar wil er nu echt voor een tijdje heen om het écht goed onder de knie te krijgen.
Don Quijote is erg goed (zie bovengenoemde topic).quote:Op maandag 11 februari 2008 10:35 schreef w8jij17 het volgende:
Is het aan te raden om alles zonder tussenkomst van een Nederlandse taalschool (zoals linguaschools, Don Quijotte) te regelen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de website van het Instituto Cervantes kun je zoeken naar alle door hun geaccrediteerde scholen. Dit is een organisatie die de Spaanse taal promoot en ook talenscholen beoordeelt. De scholen op hun website zouden dus van goede kwaliteit moeten zijn. Je kunt via deze website doorklikken naar de websites van alle scholen. Op deze manier kun je dus inderdaad direct bij de school boeken en dat loont zeker. Ben zelf ooit via StudyTravel naar het buitenland gegaan, maar je betaalt alleen extra voor iets wat je makkelijk zelf kunt doen. Gewoon direct bij de school boeken is makkelijk en goedkoper!quote:Op zondag 2 maart 2008 18:32 schreef Hertog_Martin het volgende:
Dingen als Don Quijote en Lingua Schools, beheren die daar hun eigen scholen of zijn ze meer te vergelijken met een reisbureau/tussenpersoon? Want dan neem ik liever direct contact op met zo'n school in spanje, zal vast goedkoper zijn![]()
Iemand?
Hoe is Valencia jou bevallen? Ik zit er namelijk over te denken om daar een cursus te gaan doen. Het lijkt me in ieder geval een leuke stad...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:39 schreef erwin456 het volgende:
Heeey,
Ik heb zelf ervaring met taalcursussen in het buitenland! Ik heb zelf tweemaal een Spaans cursus gevolgd in Barcelona en Valencia. Dit is echt zéér goed bevallen en is zeker aan te raden. Je leert zoveel en je leert veel nieuwe mensen kennen en uiteraard een andere cultuur.
...
Don Quijote beheert zijn eigen scholen in Spanje; ik dàcht Lingua Schools ook, maar daarvan weet ik het niet 100% zeker.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:32 schreef Hertog_Martin het volgende:
Dingen als Don Quijote en Lingua Schools, beheren die daar hun eigen scholen of zijn ze meer te vergelijken met een reisbureau/tussenpersoon? Want dan neem ik liever direct contact op met zo'n school in spanje, zal vast goedkoper zijn![]()
Iemand?
Maar kan je via die plaatstelijke instituten ook huisvesting regelen? Of hoe doe je dat?quote:Op maandag 3 maart 2008 00:48 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Op de website van het Instituto Cervantes kun je zoeken naar alle door hun geaccrediteerde scholen. Dit is een organisatie die de Spaanse taal promoot en ook talenscholen beoordeelt. De scholen op hun website zouden dus van goede kwaliteit moeten zijn. Je kunt via deze website doorklikken naar de websites van alle scholen. Op deze manier kun je dus inderdaad direct bij de school boeken en dat loont zeker. Ben zelf ooit via StudyTravel naar het buitenland gegaan, maar je betaalt alleen extra voor iets wat je makkelijk zelf kunt doen. Gewoon direct bij de school boeken is makkelijk en goedkoper!
Ja hoor, ze bieden allemaal via hun eigen website gewoon huisvesting aan. Je hebt vaak de keuze tussen een gastgezin of een gedeelde flat met andere studenten.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:34 schreef BVO het volgende:
[..]
Maar kan je via die plaatstelijke instituten ook huisvesting regelen? Of hoe doe je dat?
Nou, perfect!!quote:Op maandag 3 maart 2008 13:30 schreef NY_Giant het volgende:
Ja hoor, ze bieden allemaal via hun eigen website gewoon huisvesting aan. Je hebt vaak de keuze tussen een gastgezin of een gedeelde flat met andere studenten.
Informeer voor de zekerheid even bij de taalschool waar jij naartoe wilt, maar normaal gesproken moet je er gewoon met elk taalniveau terecht kunnen.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:55 schreef Sirmixalot het volgende:
hoe moet je basiskennis van Spaans dan zijn?
dus:
kun je er al naartoe zonder dat je een woord spaans kent, of moet je jezelf toch al redelijk duidelijk kunnen maken daar?
Ze zijn volgens mij ook een van de goedkoopste en het is voor mensen die voor het eerst zoiets gaan doen veiliger om van tevoren alles geregeld te hebben. Alleen ga ik de volgende keer zonder voorbereidingen naar Salamanca en regel ik het zelf bij mijn taalschool en ook het appartement regel ik daar zelf. Dat scheelt je 200,- euro.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:25 schreef andrzej het volgende:
check out www.linguaschools.nl
volgens mij verruit de goedkoopste in Salamanca. 718 Euro voor 4 weken cursus + verblijf in een gedeeld appartement. In Granada 917 Euro voor 4 weken.
Malaga weet ik niet zoveel van,, maar Granada zitten super veel studenten en het uitgaan is er ook erg leuk (van iedereen gehoord (dat uitgaan dan he, die studenten is een feitje), ben er zelf nog niet geweest)quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:34 schreef Caroline_88 het volgende:
Ik wil begin november een cursus doen ergens in zuid Spanje.. Nu zit ik alleen te twijfelen tussen de verschillende steden, m.n Malaga en Granada. Weet iemand welke stad in die tijd nog het drukst zal zijn (qua taalcursus studenten) En kan je daar ook een beetje leuk stappen?
Goed bevallen! Begin volgende week met een intensief cursusquote:Op maandag 17 maart 2008 09:29 schreef Leinonlein het volgende:
Iemand ervaring met Speakeasy in Barcelona?
Je hebt geljik, 't is ook waar je aan gewend bent natuurlijk. Ik vind Argentijnen altijd wel grappig volk hoor, wees niet bang, alleen dat eeuwige 'vos' hequote:Op zondag 27 juli 2008 17:46 schreef reem het volgende:
Ik vind het mooi.
Maargoed, jij bent natuulijk gewend de hele dag "wey" en "pinche" te roepen, dus dan weet ik van wie het komt
Ik leer t je voor de helftquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:57 schreef Hertog_Martin het volgende:
Nog best prijzig... voor 4 weken zo'n 450 voor de cursus, 450 voor verblijf, reiskosten, eten/drinken/uitgaan en je bent toch wel snel 2k kwijt
Maar goed dat was ik deze vakantie ook kwijt, denk dat ik volgend jaar dus 4 weken naar salamanca ga. Deze vakantie spanje doorgereisd en degenen die ik leerde kennen die paar weken in salamanca hebben gestudeerd konden best aardig spaans
Dankje maar neequote:
Ik ken het. Mijn Mexicaantje was hier op bezoek en is sinds woensdag weer terug naar Mexico. Dat maakt dit vervelende land niet veel mooier kan ik je zeggenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:23 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Dankje maar nee, ik zit graag in het zonnige spanje
Hoor vele goede dingen over Salamanca, en kan ik ook tripjes maken naar Burgos en San Sebastian ed
![]()
(kutnederland, ben terug sinds vrijdag en tis deprimerend donker en regenachtig)
(topickickje)quote:Op dinsdag 1 april 2008 07:20 schreef w8jij17 het volgende:
Ik ben na een maand Salamanca weer terug. Wat een toptijd heb ik gehad.
Het kan geen kwaad om van tevoren mensen te leren kennen, maar je hoeft je nergens druk om te maken. Go with the flow van studenten van je eigen school en via via leer je bijna elke dag wel nieuwe mensen kennen. Het is zo ontzettend gemakkelijk!
Ik ga btw weer terug. Ik sprak de eerste dag geen woord Spaans en op mijn laatste avond had ik erg leuke gesprekken, welliswaar in indianentaal (na 1 maand spreek je echt nog geen vloeiend Spaans) maar toch een wereld van verschil. Dit is gewoon echt de beste manier om een taal te leren.
[..]
Ze zijn volgens mij ook een van de goedkoopste en het is voor mensen die voor het eerst zoiets gaan doen veiliger om van tevoren alles geregeld te hebben. Alleen ga ik de volgende keer zonder voorbereidingen naar Salamanca en regel ik het zelf bij mijn taalschool en ook het appartement regel ik daar zelf. Dat scheelt je 200,- euro.
En neem vooral GEEN airport transfer voor 220,- euro. Ze moeten natuurlijk ergens winst op maken en als je zelfstandig je weg kunt vinden kost het vervoer van vliegveld naar Salamanca je hooguit 20,- euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |