abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36896656
In de zomervakantie wil ik 3 weken naar Spanje om Spaans te gaan leren. Waarschijnlijk naar Barcelona, Madrid of Salamanca. Nu kom ik op internet heel veel taalscholen tegen en vroeg ik me af of iemand ervaring heeft. De websites die ik geselecteerd heb zijn www.linguaschools.com, www.donquijot.com en www.studytravel.nl

Heeft iemand ervaring met één van deze 3 ?
Mijn budget is laag dus de prijs is ook belangrijk.
pi_36898575
Als je naar Barcelona gaat heeft het weinig zin om Spaans te leren. Ze spreken daar namelijk Catalaans.
pi_36898607
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:28 schreef thabit het volgende:
Als je naar Barcelona gaat heeft het weinig zin om Spaans te leren. Ze spreken daar namelijk Catalaans.
pi_36899778
quote:
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_36899830
Ik zag laatst een ondertitel van iemand... moment

-edit-

http://www.zuivelonline.nl/images/video/joris74_lan.wmv
pi_36957492
quote:
So true.
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:09:46 #7
146773 A-Hole
Come Out Swinging!
pi_36958854
Tis wel vet daar
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:22:25 #8
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36960808
quote:
En denk je dat ze er geen Spaans verstaan?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_36961685
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

En denk je dat ze er geen Spaans verstaan?
Week geleden zijn een hoop klasgenoten van mij erheen gegaan en het schijnt dat ze echt amper Spaans spraken/ verstonden daar.
pi_36961880
Het gewone volk dan natuurlijk.
  vrijdag 14 april 2006 @ 19:27:37 #11
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36962548
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:02 schreef LedZep het volgende:
Het gewone volk dan natuurlijk.
Tuurlijk verstaan ze dat wel.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_36962600
Je hebt verstaan en je hebt verstaan. Wij verstaan ook Duits (de meesten onder ons ) en Engels, toch hoef je als Spanjaard hier niet heen te gaan om Engels te leren.
  zaterdag 15 april 2006 @ 11:51:59 #13
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_36976901
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:54 schreef LedZep het volgende:

[..]

Week geleden zijn een hoop klasgenoten van mij erheen gegaan en het schijnt dat ze echt amper Spaans spraken/ verstonden daar.
er is een verschil tussen kunnen en willen
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_36978358
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:33 schreef joostv2 het volgende:
In de zomervakantie wil ik 3 weken naar Spanje om Spaans te gaan leren. Waarschijnlijk naar Barcelona, Madrid of Salamanca. Nu kom ik op internet heel veel taalscholen tegen en vroeg ik me af of iemand ervaring heeft. De websites die ik geselecteerd heb zijn www.linguaschools.com, www.donquijot.com en www.studytravel.nl

Heeft iemand ervaring met één van deze 3 ?
Mijn budget is laag dus de prijs is ook belangrijk.
Heb dit ook gedaan met don quijote in Madrid en Sevilla. Ben later ook naar Granada geweest (jeugdherberg) en dacht; dit was ook wel een leuke stad geweest om spaans te leren. Heel veel studenten, gezellig en de Sierra Nevada en de kust binnen dagtrip bereik.

Donquijote was trouwens wel een beetje duur, er zijn goedkopere scholen. Maar wil je in de zomervakantie gaan ?? Pff, ik ging in April/Mei en vond het al bijna te heet in zuid-Spanje. (Is heel anders als je op een camping of aan het strand zit dan vind je 30 graden niet zo'n probleem)

Trouwens Salamanca was ook populair ( heel veel oudere tieners daar schijnt het 17-19 jr) en misschien iets frisser, maar goed ik ben daar niet geweest.
  zondag 16 april 2006 @ 16:05:42 #15
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_37007909
Ik heb het 2x gedaan. Eén keer Alicante en één keer Barcelona. Beide keren twee weken, maar het is echt heel gaaf. Naar mijn mening maakt het geen zak uit waar je het leert. Je zit namelijk in een klas met allemaal buitenlanders en de gemeenschappelijke taal buiten school wordt al snel Engels. Je leert op school veel, omdat leraren geen Engels spreken. Ik heb twee keer een toptijd gehad, veel leuke mensen ontmoet uit de hele wereld en nog Spaans geleerd ook. Als ik jou was zou ik in Barcelona een school zoeken. De stad is namelijk echt geweldig en het weer valt ook nog mee. Niet zo warm als in Madrid
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_37011710
Bedankt voor jullie reacties! Ik zit helaas wel aan m'n zomervakantie gebonden dus najaar of voorjaar zit er voor mij niet in.

Misschien dat ik dan inderdaad beter een andere stad kan kiezen, die wat minder zuidelijk ligt.
Ik heb inmiddels al wat contact gehad met Lingua en ik denk dat ik voor hun ga kiezen. Zijn erg goedkoop en komen betrouwbaar over..Maar mocht iemand al met hun geweest zijn, dan hoor ik het graag!
  zondag 16 april 2006 @ 19:49:31 #17
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_37014154
Site ziet er heel goed uit en het is idd niet duur. Ik zou kiezen tussen Barcelona en Malaga in de zomervakantie. Studeren is super te combineren met een mooie strandvakantie. Dat kan in Barcelona ook maar daar moet je het weer ook maar afwachten. Ik was daar deze zomer, maar weinig strandweer. Wel warm, maar veel bewolking. Barcelona is sowieso een hele gave stad om te verblijven. Daar zul je je echt niet vervelen
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zondag 16 april 2006 @ 21:23:22 #18
84511 Borrel
Gooooo Sweden
pi_37016701
http://www.linguaschools.com/

Dat is het bedrijf van iemand uit mijn voetbalteam, van wat ik gehoord heb van hem hebben ze een van de beste prijs/kwaliteit verhoudingen
Going Fishing once doesn't make you a Fisherman,
but suck Cock once, and you're a Cocksucker for life...
pi_37041128
Hoi

Ik ben vorig jaar met inhispania in Madrid geweest. Zij waren toen echt de goedkoopste. Ik betaalde 435 euro voor twee weken les, een lesboek en een mooi apartement. Ik vond het een hele goede organisatie. De school zit in het centrum van Madrid en je apartement zit er max 10 min lopen vandaan. Het voordeel van Madrid is dat ze er echt Spaans spreken en dat (althans vorig jaar) geen andere nederlanders op mijn 'school' zaten. Ik moest dus wel spaans spreken en dat is het beste. je moet maar eens kijken op inhispania.com. Ze organiseren trouwens ook elke dag een leuke activiteit... succes en veel plezier!
pi_37132988
inhispania ziet er inderdaad ook goed uit! Ben nog wat verder aan het zoeken geweest en San Sebastián lijkt me ook een supergave stad! En is ook niet zo extreem warm in de zomer..Golfsurfen lijkt me ook wel heel vet! Op www.tandemsansebastian.nl heb ik wel veel kunnen vinden..
  donderdag 20 april 2006 @ 19:42:27 #21
84511 Borrel
Gooooo Sweden
pi_37137083
In de zomer is het binnenland misschien wel te warm ja, dat is voor iedereen persoonlijk. Ik denk dat het ook belangrijk is naar een stad te gaan waar ze abs spreken (algemeen beschaafd spaans ) anders heb je niet zoveel aan je lessen
Going Fishing once doesn't make you a Fisherman,
but suck Cock once, and you're a Cocksucker for life...
pi_37279382
weet iemand ook hoe actief de ETA nog is in San Sebastián ?? En of je hier zoieso last van kunt hebben ?
pi_37281419
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:20 schreef joostv2 het volgende:
inhispania ziet er inderdaad ook goed uit! Ben nog wat verder aan het zoeken geweest en San Sebastián lijkt me ook een supergave stad! En is ook niet zo extreem warm in de zomer..Golfsurfen lijkt me ook wel heel vet! Op www.tandemsansebastian.nl heb ik wel veel kunnen vinden..
He tof idee een talenschool. Ik ben bijna klaar met studeren en wil daarna nog naar het buitenland. Omdat ik nooit in mijn eentje iets heb ondernomen dacht ik zelf ook aan een talenschool. Lijkt mij een perfect iets om in je eentje te doen omdat je toch iets opsteekt, vakantie viert en ook zekerheid hebt dat je andere mensen ontmoet. Heb jij ook gekeken naar andere landen of alleen Spanje?
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:48:18 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37281879
www.tricolore.nl staat ook goed bekend, misschien kun je daar nog iets mee.
Vampire Romance O+
pi_37303964
Bedankt! ben meteen ff gaan kijken bij de tricolores, op zich wel leuk maar ik vind het er een beetje ouderwets uitzien..heb inmiddels mijn keuze voor www.linguaschools.com al gemaakt, maar weet alleen nog niet naar welke stad..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')