Dat is dus NIET de motivatie die een roker nodig heeft om te stoppen!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:33 schreef Eveli het volgende:
Ga vriend zondag aan zn eerste rookvrije dag helpen.Ook al is de verleiding nog zo groot, desnoods sla ik die sigaret echt uit zn handen als ie er een weet te bemachtigen.
Inderdaad. Het enige wat je daarmee bereikt is dat 'ie stiekem gaat roken hij mot t zelf willen hequote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:34 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Dat is dus NIET de motivatie die een roker nodig heeft om te stoppen!
Dat kan nog een paar leuke ruzies opleverenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:33 schreef Eveli het volgende:
Ga vriend zondag aan zn eerste rookvrije dag helpen.Ook al is de verleiding nog zo groot, desnoods sla ik die sigaret echt uit zn handen als ie er een weet te bemachtigen.
Blijkbaar motiveer ik hem nu ook niet goed genoeg want helemaal gestopt issie namelijk nog niet. Zondag ben ik hele dag bij hem, dus kan ik hem er ook vanaf houden, liefst natuurlijk op vriendelijke manier. Hij wil echt zelf wel stoppen, maar kan de verslaving nog niet te baas. Iemand nog tips? Ook voor mij?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:34 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Dat is dus NIET de motivatie die een roker nodig heeft om te stoppen!
Je methode werkt misschien als jij dit de komende paar maanden ook vol blijft houdenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 23:32 schreef Eveli het volgende:
[..]
Blijkbaar motiveer ik hem nu ook niet goed genoeg want helemaal gestopt issie namelijk nog niet. Zondag ben ik hele dag bij hem, dus kan ik hem er ook vanaf houden, liefst natuurlijk op vriendelijke manier. Hij wil echt zelf wel stoppen, maar kan de verslaving nog niet te baas. Iemand nog tips? Ook voor mij?
Ja, samen stoppen, kunnen jullie elkaar goed ondersteunen, zou je nodig kunnen hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 23:32 schreef Eveli het volgende:
[..]
Blijkbaar motiveer ik hem nu ook niet goed genoeg want helemaal gestopt issie namelijk nog niet. Zondag ben ik hele dag bij hem, dus kan ik hem er ook vanaf houden, liefst natuurlijk op vriendelijke manier. Hij wil echt zelf wel stoppen, maar kan de verslaving nog niet te baas. Iemand nog tips? Ook voor mij?
Goed zeg! Op naar het half jaarquote:Op vrijdag 14 maart 2008 23:18 schreef crossover het volgende:
Oh, hoiik ben al 2.5 maand gestopt
Heb het af en toe nog wel lastigmaar dat is dan voor korte duur. Bovendien weet ik dat er alleen maar meer problemen van komen.
Het bevalt nog erg goed
Hehe, ook Oprah gezien gisteren? Ik vertrouw die halfgare dr. Oz voor geen meter maar hij heeft inderdaad wel aardige tips!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Kijk op de Stivoro site en de Site van Oprah
http://www.oprah.com/search/search_results.jsp?origin=60&brand=oprah&qsource=1&querystring=smoking&fromSearchPage=yes&Go.x=0&Go.y=0
Staat ook tips in voor partners van rokers, kleineren, hoe subtiel ook is FUNEST.
En nou wegwezen hier! laat je vent zich registreren en dit topic lezen!, toedeloe
Dude, je schiet er niks mee op en dat weet je. Ga wat anders doen.quote:Op zondag 16 maart 2008 20:13 schreef GuyFawkes het volgende:
Ik zou een moord doen voor een sigaret.
Niet doen! Niet doen!! Negeer het en ga een stukje wandelen, ga je haar wassen etc. Be strong!quote:Op zondag 16 maart 2008 20:13 schreef GuyFawkes het volgende:
Ik zou een moord doen voor een sigaret.
Duurde dat stinken en die hooikoorts die hele 3,5 jaar?quote:Op maandag 17 maart 2008 23:31 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Maand plus!stil going strong
Vraagjes:
ben eerder 3,5 jaar rookvrij geweest en verbaasde me toen al over de bijverschijnselen. Ik wil graag weten of die jullie bekend voorkomen:
* Stink uit mn bek (of ik deed dat al maar ik rook het niet)
* Ik ruft 200% meer dan voorheen
* Mn huid begint slechter te worden, niet qua kleur of "frisheid" maar ik krijg een vorm van onderhuidse rode bultjes (net geen pukkeltjes) En dit kreeg ik de vorige keer ook, duurde ook erg lang voordat het weg was..maaaanden, zo niet een jaar
* Mn gevoeligheid voor hooikoorts is veel groter helaas. Deze wordt bevestigd door mn huisarts. vervelend, dat wel
Dat was het wel zo'n beetje. ben benieuwd
..quote:
Nee, geen last van, ik merk er iig niks van, ben er ook nog niet door anderen op geattendeerd, zou 't zo zijn..quote:Vraagjes:
ben eerder 3,5 jaar rookvrij geweest en verbaasde me toen al over de bijverschijnselen. Ik wil graag weten of die jullie bekend voorkomen:
Niet meer, niet minder..quote:* Ik ruft 200% meer dan voorheen
Nope, geen last van!..quote:* Mn huid begint slechter te worden, niet qua kleur of "frisheid" maar ik krijg een vorm van onderhuidse rode bultjes (net geen pukkeltjes) En dit kreeg ik de vorige keer ook, duurde ook erg lang voordat het weg was..maaaanden, zo niet een jaar
Ik had vroeger wel hooikoorts, maar voor mij is de periode nog niet aangebroken volgens mij, ik heb er nu nog geen last van iig..quote:* Mn gevoeligheid voor hooikoorts is veel groter helaas. Deze wordt bevestigd door mn huisarts. vervelend, dat wel
quote:Dat was het wel zo'n beetje.
normaal zou je als je gestopt ben juist minder uit je bek moeten stinkenquote:Op maandag 17 maart 2008 23:31 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Maand plus!stil going strong
Vraagjes:
* Ik ruft 200% meer dan voorheen
* Mn huid begint slechter te worden, niet qua kleur of "frisheid" maar ik krijg een vorm van onderhuidse rode bultjes (net geen pukkeltjes) En dit kreeg ik de vorige keer ook, duurde ook erg lang voordat het weg was..maaaanden, zo niet een jaar
* Mn gevoeligheid voor hooikoorts is veel groter helaas. Deze wordt bevestigd door mn huisarts. vervelend, dat wel
Dat was het wel zo'n beetje. ben benieuwd
Typisch, collega beaamt de last ban hooikoorts (nu nog niet btw, dat komt eidn april pas) en jij hebt dus ook huidproblemen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:19 schreef Riann het volgende:
[..]
normaal zou je als je gestopt ben juist minder uit je bek moeten stinken
dat ruften herken ik niet dat het meer is dan voorheen
ik heb wel ineens erg veel last van rode bultjes een soort acne maar dan toch niet helemaal. op mijn bezicht lijkt ontstoken geen enkel spul van de dokter werkt niet dus binnenkort naar de dermataloog het is 3 keer zo erg geworden sins ik gestopt ben met roken.
Hooikoorts heb ik nooit erg veel last van gehad
Nee ik heb het niet gedaan gelukkigquote:Op zondag 16 maart 2008 20:34 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Niet doen! Niet doen!! Negeer het en ga een stukje wandelen, ga je haar wassen etc. Be strong!
Of ben ik al te laat?
Sterk van jequote:Op donderdag 20 maart 2008 23:07 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Nee ik heb het niet gedaan gelukkigMaar ik had wel ontzettend zin in een sigaret toen zeg, het ergste wat ik tot nu toe gehad heb. Blij dat er niemand hier in huis voor de rest rookt en ik dus niks voor handen had, anders was het mis gegaan. Zit nu bijna op 3 weken
Nee, roken doet meer met je dan je zou denken.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:36 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
T
Stoppen met roken doet dus meer met je dan je in eerst instantie zou denken.
ja, nee, ja, neeee, jaaaaa, neee......jaaa....quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:24 schreef lovelyrita het volgende:
[..]
Nee, roken doet meer met je dan je zou denken.
..... ?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:36 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
ja, nee, ja, neeee, jaaaaa, neee......jaaa....
Gut, ik bedoel je hebt natuurlijk gelijk maar die is een typische "ja, nee" vraag. Of kip ei zo je wilt.quote:
Nou, het kip-ei verhaal is ook makkelijk op te lossen. Dus dit ook hoorquote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:54 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Gut, ik bedoel je hebt natuurlijk gelijk maar die is een typische "ja, nee" vraag. Of kip ei zo je wilt.
De bijverschijnselen zou ik niet hebben als ik bleef roken, maar ik zou ze ook niet hebben als ik nooit was gaan roken....beetje paradoxaal dus.
Zo zie ik het ook, alsof het allemaal pogingen van het lichaam zijn om je over te halen weer te gaan roken.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:02 schreef lovelyrita het volgende:
[..]
Nou, het kip-ei verhaal is ook makkelijk op te lossen. Dus dit ook hoor
Maar ik weet waar we over praten. Ik heb ook al maanden last van spijsverteringsproblemen.
Misschien gebeurt dit allemaal wel omdat je lichaam verslaafd is en het dit soort fratsen uithaalt om uiteindelijk weer nicotine te krijgen? Ik geef in ieder geval niet op...:D
Goed bezigquote:Op zondag 23 maart 2008 02:20 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook, alsof het allemaal pogingen van het lichaam zijn om je over te halen weer te gaan roken.
Maar goed, gaat vanzelf wel over. En ik heb nu minder last dan bij mijn vorige stoppoging vorig jaar (toen 4 mnd.gestopt). Dat kan ook komen omdat ik nu weet wat ik kan verwachten en er dus op ingesteld ben.
Two weeks,4 hours, 4 minutes and 33 seconds. 212 cigarettes not smoked, saving ¤ 36,36. Life saved: 17 hours, 40 minutes.
Dat is natuurlijk zo, maar het helpt mij om het zo te zien. Wakkert de vechtlust lekker aanquote:Op zondag 23 maart 2008 12:07 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Goed bezig![]()
Ik denk eerder dat alle bijverschijnselen er zijn omdat je lichaam zich aan het herstellen is van ernstig intern misbruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |