abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72963416
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:21 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Ik denk dat het totaal niets te maken heeft met masochisme... eerder met het feit dat er zo over je geoordeeld wordt, terwijl je zelf misschien wel de beste ouder bent geweest... en die zien ook niet alles aankomen. Overal kutverhalen lezen of tegenkomen (want daardoor ontstaat de drang om op zoek te gaan naar de bron) ga je jezelf nou eenmaal verdedigen en verklaren, puur omdat je het dan zat bent dat mensen schijnbaar zo gemakkelijk hard kunnen reageren... Plus: het is danw eer eenrichtingsverkeer: wij mogen wel met zijn allen keihard reageren en zogenaamde de harde waarheid vertellen, maar als de andere kant reageert is het masochisme en hjulie huilie... beetje jammer...
Ik snap de behoefte überhaupt niet om op zoek te gaan naar dit soort berichten.
Ik snap trouwens ook de behoefte niet om flauwe grappen te maken bij dit soort nieuwsberichten maar iedereen weet dat sommige mensen dat nu eenmaal doen. Het is naar om te lezen als je het lijdend onderwerp of een vriend of familielid daarvan bent maar blijf daar dan ook gewoon bij weg en ga er niet zelf nogmaals de aandacht op vestigen.
Waarom jezelf verdedigen tegen een stelletje anonieme internethelden?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_72963437
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:26 schreef Wiekede het volgende:
Ik heb het krantenbericht niet gemaakt oh uwe wijsheid -.-
Ik wil ook een hippe moeder die -.- gebruikt.
Oh wacht...
  maandag 21 september 2009 @ 12:33:42 #103
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_72963486
tvp
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
pi_72963510
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:29 schreef Loveless85 het volgende:

Maar wat was de oorzaak dan? Ik vind dat er wel te doen eigenlijk. En dat zegt dan ook weer wat over of sommige reacties wel of niet van toepassing zijn
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:15 schreef Wiekede het volgende:
Dit overkwam mijn gezin, ik stond ongevraagd op de voorpagina, met opvoeden heeft dit niets te maken, zelfmoord is nu eenmaal niet te voorkomen en dat ik het had moeten zien aankomen is dikke onzin maar helaas moet je daarvoor vaak eerst de hel van een suicidaal kind zelf ervaren heben...ik neem mensen dat niet kwalijk als ze dat niet hebben want ik gun het niemand.
pi_72963541
De reden waarom doet niet terzake, enkel voor hemzelf.

waar het mij om gaat is dat er best eens gediscussieert mag worden over de snelheid en onnadenkendheid waarmee sommigen iets posten, dan zou mijn zoon dom zijn...oordelen over iets waar je de achtergronden niet van kent is ook niet bepaald een teken van bovengemiddelde hersencappaciteit.

Maar ieder mag dat natuurlijk zelf weten he, hoe slim hij/zij wil overkomen
pi_72963560
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:34 schreef Gordijn het volgende:

[..]

[..]

Ah ok.

Tjah, begrijpelijk dat je er als moeder over struikelt, sommige reacties gaan we te ver.
Maar je moet ook kunnen begrijpen dat niet iedereen 'oeh en aah' roept bij een zelfmoordpoging...
pi_72963610
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:23 schreef Loveless85 het volgende:

maar kan sommige reacties wel snappen als het echt opzet was
Je bent in mijn ogen niet goed bij je hoofd als je opmerkingen als deze op pag 1 wel kan snappen als er echt opzet in het spel is.
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 13:57 schreef Thomass het volgende:
Werkelijk waar, wat een kneus. Doe het dan zoals deze jongen als je het goed wil doen:
Je hebt totaal geen inzicht in het leven van de jongen. Het leven van de jongen kan er voor de jongen zelf zo complex uit hebben gezien dat een topicje als dit nooit afdoende zal zijn om er wat voor oordeel dan ook aan te kunnen hangen. Of niet, maar in ELK GEVAL is een oordeel van mijn kant -en dus in mijn ogen jouw kant- pure arrogantie. Ben je toch van mening dat je er een oordeel over kan vellen, dan ben je in mijn ogen niet goed bij je hoofd.
pi_72963611
Wat leuk trouwens dat je na een jaar en half het toch nog nodig vindt hierop terug te komen.
Ik vind dat fout.
pi_72963646
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:38 schreef vanhal het volgende:

Je bent in mijn ogen niet goed bij je hoofd als je opmerkingen als deze op pag 1 wel kan snappen als er echt opzet in het spel is.
Och zeg.
Dit is het internet hoor.

maandag 21 september 2009 @ 12:40:27 #110
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_72963657
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:35 schreef Wiekede het volgende:

waar het mij om gaat is dat er best eens gediscussieert mag worden over de snelheid en onnadenkendheid waarmee sommigen iets posten, dan zou mijn zoon dom zijn...oordelen over iets waar je de achtergronden niet van kent is ook niet bepaald een teken van bovengemiddelde hersencappaciteit.

Je hebt groot gelijk Wiekede. Fijn dat het goed gaat met je zoon (ik neem aan dat goed een erg relatief begrip is). Voorspoed gewenst!
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_72963678
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:40 schreef Gordijn het volgende:

[..]

Och zeg.
Dit is het internet hoor.
Die dooddoener was in 1992 al uit
pi_72963697
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:38 schreef vanhal het volgende:

[..]

[..]

Je hebt totaal geen inzicht in het leven van de jongen. Het leven van de jongen kan er voor de jongen zelf zo complex uit hebben gezien dat een topicje als dit nooit afdoende zal zijn om er wat voor oordeel dan ook aan te kunnen hangen. Of niet, maar in ELK GEVAL is een oordeel van mijn kant -en dus in mijn ogen jouw kant- pure arrogantie. Ben je toch van mening dat je er een oordeel over kan vellen, dan ben je in mijn ogen niet goed bij je hoofd.
Ah vanhal
Vriendin!

Wat verwacht je dan, híj doet dit z'n moeder en zichzelf aan. Ik kan best snappen dat sommige mensen dan niet de zin hebben 'oeh en aah' en 'wat vreselijk' te posten. Het is gewoon een domme actie. En daar zal hij best zo z'n redenen voor hebben, maar zelfmoord is ALTIJD een egoistische actie, je doet je omgeving uiteindelijk meer pijn dan jezelf. En dan kan mevrouw hier nu wel even dr woordje komen doen, maar dat is ook best opmerkelijk. De hele discussie laait nu weer op door een topic van anderhalf jaar geleden te kicken wat allang weggezakt was.
  Redactie Frontpage maandag 21 september 2009 @ 12:44:05 #113
145738 superworm
is erbij
pi_72963733
@ wiedeke: Je moet niet vergeten dat dit 'gewoon' het internet betreft. Of dat nou FOK!, GeenStijl, spitsnieuws of de reactiepagina's van AD of Telegraaf betreft, op basis van summiere artikelen als die in de opening post worden ALTIJD kudt-opmerkingen gemaakt. Dat dat nu om je zoon gaat, maakt het inderdaad persoonlijker, maar wil niet zeggen dat het even gemeend is. Iedereen heeft ten allen tijde een grotere bek op het net dan in het echt. Je zou je er niet heel veel van moeten aantrekken, juist omdat het onder élk nieuwsbericht onbehouwen en onbeschoft is.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72963769
In mijn leven is het er nog elke dag dus waarom zou er nu niet over gesproken mogen worden, ik ben niet iemand die confrontaties uit de weg gaat...er rust al genoeg taboe op dit soort dingen, laten we maar zwijgen dan is t er niet...onzin
pi_72963772
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ah vanhal
Vriendin!

Wat verwacht je dan, híj doet dit z'n moeder en zichzelf aan. Ik kan best snappen dat sommige mensen dan niet de zin hebben 'oeh en aah' en 'wat vreselijk' te posten. Het is gewoon een domme actie. En daar zal hij best zo z'n redenen voor hebben, maar zelfmoord is ALTIJD een egoistische actie, je doet je omgeving uiteindelijk meer pijn dan jezelf. En dan kan mevrouw hier nu wel even dr woordje komen doen, maar dat is ook best opmerkelijk. De hele discussie laait nu weer op door een topic van anderhalf jaar geleden te kicken wat allang weggezakt was.
Wat is er mis met een discussie oplaaien? Ze is blijkbaar op een bepaald moment het internet gaan nalezen op reacties op dit voorval en is dit topic tegengekomen waarin in mijn ogen en blijkbaar ook haar ogen beschamende reacties zijn gepost, en wil daar nu haar ei over kwijt. Ik vind dat ze daar het volste recht toe heeft, of in ieder geval ben jij in geen positie om te bepalen dat ze dat NIET moet doen.

En zelfmoord is ALTIJD egoistisch? Misschien wel, maar om op basis daarvan te concluderen dat dit een domme actie is, is wat mij betreft te kort door de bocht en is de situatie hoogstwaarschijnlijk te gevoelig voor. Maar goed, niet iedereen heeft de tact om hier goed mee om te gaan, dat is wel te zien aan jouw algehele mening over dit onderwerp en aan de reacties van sommige apen hier in dit topic.
pi_72963777
quote:

onzin, gewoon onzin.
Het maakt wel degelijk uit hoe of wat gebeurt is.
Als hij een op een andere manier in brand was gevlogen had eenieder het hier zielig gevonden en waren bepaalde reacties ook uitgebleven..
Er is nu eenmaal weinig tot geen begrip voor mensen die ZICHZELF zoiets aandoen.

Dan krijg je ook reacties die je niet wil als je anderhalf jaar later jezelf hier weer in de spotlights komt zetten.
Dit is niet de site van Stichting Correlatie, integendeel zelfs.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  maandag 21 september 2009 @ 12:47:19 #117
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72963823
quote:

Het lijkt me voor u voldoende om te zeggen dat hij suicidaal was, dat stelt de actie in een heel ander daglicht en meer informatie hebben wij niet nodig.
Mensen oordelen altijd over zaken waar ze de achtergrond niet van kennen. Dat lijkt me een non argument eerlijk gezegd. Oke dit is Fok en het niveau is vaak bedroevend, maar als iedereen eerst over achtergrond informatie zou moeten beschikken voordat ze een oordeel kunnen vellen, dan kunnen weinig mensen ergens nog een mening over hebben.

En op een internet forum als Fok is het natuurlijk heel makkelijk om anoniem achter een username bepaalde dingen te roepen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72963828
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:45 schreef Wiekede het volgende:
In mijn leven is het er nog elke dag dus waarom zou er nu niet over gesproken mogen worden, ik ben niet iemand die confrontaties uit de weg gaat...er rust al genoeg taboe op dit soort dingen, laten we maar zwijgen dan is t er niet...onzin
Maak er dan een column van en laat die plaatsen. (serieus bedoeld)
pi_72963832
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:45 schreef Wiekede het volgende:
Je wil niet zwijgen want het je houdt niet van taboe's, maar je wil ook niet open en bloot zeggen dat het een zelfmoordpoging was als het direct gevraagd word. Bovenal pijnig je jezelf alleen maar, zoals superworm zegt; internethelden zijn er altijd, kutopmerkingen zijn er altijd, das nu eenmaal de tol van de anonimiteit van het internet en een stel pubers die denken grappig te zijn.

Ik snap werkelijk niet waarom je hier je energie in steekt trouwens...
pi_72963845
Hihi, Wiekede dacht hier even met een beter gevoel uit te komen door ons allemaal te wijzen op het feit dat we schoften zijn. Zal zij even het deksel op de neus krijgen.
pi_72963869
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:47 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Het lijkt me voor u voldoende om te zeggen dat hij suicidaal was, dat stelt de actie in een heel ander daglicht en meer informatie hebben wij niet nodig.
Mensen oordelen altijd over zaken waar ze de achtergrond niet van kennen. Dat lijkt me een non argument eerlijk gezegd. Oke dit is Fok en het niveau is vaak bedroevend, maar als iedereen eerst over achtergrond informatie zou moeten beschikken voordat ze een oordeel kunnen vellen, dan kunnen weinig mensen ergens nog een mening over hebben.

En op een internet forum als Fok is het natuurlijk heel makkelijk om anoniem achter een username bepaalde dingen te roepen.
ik snap echt niet waar jullie het waanidee vandaan halen dat je hier anoniem post hoor...
maar misschien ben ik een van de weinigen die precies zo irl is als op fok..
pi_72963886
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:47 schreef Gordijn het volgende:
Hihi, Wiekede dacht hier even met een beter gevoel uit te komen door ons allemaal te wijzen op het feit dat we schoften zijn. Zal zij even het deksel op de neus krijgen.
lol, je komt over als een jochie van 10.
pi_72963908
Niemand hoeft mij of hem zielig te vinden, maar nadenken voor je iets debiels post kan iedereen toch?
pi_72963913
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:49 schreef vanhal het volgende:

[..]

lol, je komt over als een jochie van 10.
Een schoft van 10
pi_72963941
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:50 schreef Wiekede het volgende:
Niemand hoeft mij of hem zielig te vinden, maar nadenken voor je iets debiels post kan iedereen toch?
Je ziet het, niet iedereen heeft die tact of dat empathisch vermogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')