Tuurlijk moet je bij je club een selectie afdwingen voor Oranje. Maar het was niet zo dat de Schotten vlak voor de wissel voor Sneijder ineens op 2-0 achter kwamen en anders moesten gaan spelen. Ze moesten al een tijdje meer ruimte weggeven door de stand in de wedstrijd. Daar heeft Van Persie net zo lang van mogen profiteren als Sneijder.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:29 schreef Rots het volgende:
Het is toch logisch dat je een speler selecteert/laat spelen aan de hand van zijn prestaties bij een club, of zit ik er nu naast?
We zeggen ook helemaal niet dat Sneijder niet goed inviel, juist zeer goed. Maar dit kwam dus vooral omdat er nog meer ruimte ontstond voorin..
Dat heeft van Marwijk toch ook gedaan door Robben en Kuyt aan de zijkanten neer te zetten. Sneijder of van Persie zou op die positie alsmaar naar binnen trekken. Huntelaar lijkt me in deze vorm en tegen deze tegenstander een zekerheid. Dan gaat het dus alleen nog om de nummer 10 positie. Van Persie in vorm, of Sneijder in een mindere periode. Lijkt me dat Van Persie dan al een streepje voor heeft. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij wilde uitproberen. Van Persie heeft in het Nederlands elftal nog bijna nooit op 10 gestaan. Nu kon hij laten zien wat hij daar kan in het Nederlands Elftal.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:38 schreef Colplay het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je bij je club een selectie afdwingen voor Oranje. Maar het was niet zo dat de Schotten vlak voor de wissel voor Sneijder ineens op 2-0 achter kwamen en anders moesten gaan spelen. Ze moesten al een tijdje meer ruimte weggeven door de stand in de wedstrijd. Daar heeft Van Persie net zo lang van mogen profiteren als Sneijder.
Maar nog een algemene gedachte wat meer buiten deze discussie. Moet er als iedereen fit is niet meer gekeken worden naar wat je nodig hebt tegen een bepaalde tegenstander. Zeker als de onderlinge verschillen zo klein zijn als bij de aanvallers van het Nederlands team. Aanpassen aan de tegenstander heeft een negatieve lading gekregen, alsof je jezelf dan minder goed voelt dan wanneer altijd van dezelfde basis uitgaat. Maar waarom zou je je niet aanpassen om gebruik te maken van de zwaktes van je tegenstander. Dus dat we meer kijken naar welk type speler we nodig hebben en minder naar wie er op dat moment beter in vorm is?
Ja, want Stekelenburg doet het ook top bij Ajaxquote:Op maandag 30 maart 2009 17:29 schreef Rots het volgende:
Het is toch logisch dat je een speler selecteert/laat spelen aan de hand van zijn prestaties bij een club, of zit ik er nu naast?
Je vergeet trouwens ook nog dat van Persie geblesseerd doorspeelde he. Aanpassen aan de tegenstander doet elke club, de belangrijkste spelers eruitpikken en deze dan vast te zetten. Zwaktes van de tegenstander worden ook zeker benut hoor, neem dat maar van mij aan. Kijk bijvoorbeeld Hiddink met Rusland tegen Nederland, ze lieten Boulah gewoon vrij lopen en zetten de "opbouwers" vast, Boulah raakte geen pepernoot en kan al helemaal niet opbouwen.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:38 schreef Colplay het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je bij je club een selectie afdwingen voor Oranje. Maar het was niet zo dat de Schotten vlak voor de wissel voor Sneijder ineens op 2-0 achter kwamen en anders moesten gaan spelen. Ze moesten al een tijdje meer ruimte weggeven door de stand in de wedstrijd. Daar heeft Van Persie net zo lang van mogen profiteren als Sneijder.
Maar nog een algemene gedachte wat meer buiten deze discussie. Moet er als iedereen fit is niet meer gekeken worden naar wat je nodig hebt tegen een bepaalde tegenstander. Zeker als de onderlinge verschillen zo klein zijn als bij de aanvallers van het Nederlands team. Aanpassen aan de tegenstander heeft een negatieve lading gekregen, alsof je jezelf dan minder goed voelt dan wanneer altijd van dezelfde basis uitgaat. Maar waarom zou je je niet aanpassen om gebruik te maken van de zwaktes van je tegenstander. Dus dat we meer kijken naar welk type speler we nodig hebben en minder naar wie er op dat moment beter in vorm is?
Hele hele hele grote uitzondering. Maar goede keuze van van Marwijk, niet zomaar van keeper wisselen als de club (lees Van Basten) er niet zo veel van begrijpt. Minstens even goed als Vermeer, en hij zou er zelfs vrede mee hebben gehad nog wissel te staan dit seizoen..quote:Op maandag 30 maart 2009 17:44 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, want Stekelenburg doet het ook top bij Ajax
Al kreeg hij wel zeer gemakkelijk een doelpunt tegen.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:46 schreef Rots het volgende:
[..]
Hele hele hele grote uitzondering. Maar goede keuze van van Marwijk, niet zomaar van keeper wisselen als de club (lees Van Basten) er niet zo veel van begrijpt. Minstens even goed als Vermeer, en hij zou er zelfs vrede mee hebben gehad nog wissel te staan dit seizoen..
Ja, waarom die werd afgekeurd was me trouwens ook een raadsel.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Al kreeg hij wel zeer gemakkelijk een doelpunt tegen.
Hij is helaas helemaal uit vorm maar echte alternatieven zijn er niet
Dat dusquote:Op maandag 30 maart 2009 17:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Al kreeg hij wel zeer gemakkelijk een doelpunt tegen.
Hij is helaas helemaal uit vorm maar echte alternatieven zijn er niet
Wel leuk dat je in dit topic met een voorbeeld komt van een tegenstander van het Nederlands team en niet met eentje van Oranje. Dat bedoelde ik dus: misschien moeten wij het ook maar eens gaan doenquote:Op maandag 30 maart 2009 17:44 schreef Rots het volgende:
[..]
Je vergeet trouwens ook nog dat van Persie geblesseerd doorspeelde he. Aanpassen aan de tegenstander doet elke club, de belangrijkste spelers eruitpikken en deze dan vast te zetten. Zwaktes van de tegenstander worden ook zeker benut hoor, neem dat maar van mij aan. Kijk bijvoorbeeld Hiddink met Rusland tegen Nederland, ze lieten Boulah gewoon vrij lopen en zetten de "opbouwers" vast, Boulah raakte geen pepernoot en kan al helemaal niet opbouwen.
Helemaal mee eens. Stekelenburg is momenteel niet in vorm. Maar dan nog zou ik niet weten welke keeper het beter zou doen in het Nederlands elftal.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:51 schreef Rots het volgende:
[..]
Ja, waarom die werd afgekeurd was me trouwens ook een raadsel.![]()
Alternatieven zijn er inderdaad totaal niet, helaasch.
Natuurlijk moet er soms ook naar de tegenstander worden gekeken. Maar dit Nederlands elftal is zoveel beter dan dat van de Schotten, dat het niks uit maakt natuurlijk.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:56 schreef Colplay het volgende:
[..]
Wel leuk dat je in dit topic met een voorbeeld komt van een tegenstander van het Nederlands team en niet met eentje van Oranje. Dat bedoelde ik dus: misschien moeten wij het ook maar eens gaan doen![]()
Serieus: We hebben het vaak over aanpassingen binnen een speelstijl. Maar Van Marwijk gaf aan dat Kuyt en Van Persie voor hem zekerheden waren gezien hun spel in Engeland. Nu komt het misschien zo goed uit, maar ik neem aan dat hij ook gekeken heeft welk type speler het beste rendeert tegen dit Schotland.
het lijkt soms of we te veel met onszelf bezig zijn en te weinig met de tegenstander. Voorbeeld is natuurlijk Van der Meijde die op het EK in Portugal niet eens wist hoe zijn directe Duitse tegnestander heette.
Ahjoh, vd Sar zal zijn Nederland toch niet willen naaien op een WK. Hij neemt gewoon nu ff een break, dat kwalificatie vindt hij gewoon onzin. Dalijk is die er gewoon weer bij.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:57 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Stekelenburg is momenteel niet in vorm. Maar dan nog zou ik niet weten welke keeper het beter zou doen in het Nederlands elftal.
Haha, dat zou natuurlijk een droomscenario zijn. Dan maakt Nederland mijns inziens serieus kans op de titel.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:01 schreef Rots het volgende:
[..]
Ahjoh, vd Sar zal zijn Nederland toch niet willen naaien op een WK. Hij neemt gewoon nu ff een break, dat kwalificatie vindt hij gewoon onzin. Dalijk is die er gewoon weer bij.
Timmer!quote:Op maandag 30 maart 2009 17:57 schreef Rots het volgende:Ik kom toch ook met een voorbeeld van Oranje?
@ Jojoortje, wie zie jij dan liever keepen?
quote:Op maandag 30 maart 2009 18:02 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Haha, dat zou natuurlijk een droomscenario zijn. Dan maakt Nederland mijns inziens serieus kans op de titel.
We zijn het de laatste tijd wel veel eens zeg, het moet niet gekker worden.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:16 schreef Cyberia18 het volgende:
Sar staat met het WK gewoon onder de lat joh.
Bouma is, mits wedstrijdfit, een zekerheid bij mij. Is fysiek sterker en heeft een veel betere (lange) pass dan die lutser Mathijsen. Daarnaast zou ik bij gebrek aan beter Heitinga neerzetten. Die brengt opbouwend in ieder geval meer dan Marcellis en zeker Boulah.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:22 schreef Rots het volgende:
[..]
We zijn het de laatste tijd wel veel eens zeg, het moet niet gekker worden.
En Matthijsen, Ooijer is inderdaad een kutduo, maargoed wat wil je anders? Misschien Marcellis maar die kan de druk niet aan voort WK, te weinig ervaring denk ik.
En was het nog wat Kriegel.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:18 schreef Kriegel het volgende:
Heb nu al zin in Nederland - Schotland i.c.m. pub!
Maar die staan er op het WK niet meer in. Van der Wiel gaat de vaste rechtsback worden. Heitinga met Bouma/Boulah centraal, Gio op links. Lijkt mij een prima verdediging. Zeker met Van der Sar in het goal en de Jong en Van Bommel als controlerende middenvelders.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:18 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat is wel heel voorbarig. Zolang Mathijsen en Ooijer centraal staan wordt het niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |