Er was maar één truck te zien, en dat was een vuilniswagen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 01:25 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
9/11 was dan ook de meest extreem denkbare situatie ,er zijn geen vergelijkbare situaties te vinden.
Op een filmpje is te zien dat er al trucks met "controlled demolition ' op de zijkant voorbij rijden.
Dat is een bedrijf dat kantoren schoonmaakt. Dus ook rommel op moet ruimenquote:Beetje vreemd als dat op een vuilnis wagen zou staan.
Nee dat hebben ze niet. Jij hebt nog geen enkele vergelijkbare zaak kunnen laten zien.quote:Controlled demolition inc. doet 70 % van alle CD's in de VS en heeft daarom de meeste kennis en ervaring in controlled demolition en daar aan gerelateerde zaken .
Daarvoor hadden ze minstens 27 uur nodig.quote:Ook zijn er voorbeelden van zeer instabiele gebouwen die door brand of aardbeving waren aangetast door hen gesprongen .
Hoe weet jij zo goed dat er op de betreffende verdiepingen geen brand was?quote:Daarvoor moest men deze gebouwen ook betreden, met alle risico's van dien . IN WTC 7 hoefde men niet op verdiepingen met brand te werken , dus waarom zouden ze daar opeens niets kunnen hebben doen ?
CD experts hebben amper ervaring met instabiele gebouwen. Zij gaan niet zomaar gebouwen binnen tenzij ze weten dat het veilig is.quote:Zeer realistisch en logisch dus dat gebouw 7 in konden gaan , juist zij met hun ervaring in instabiele gebouwen.
Je lacht je maar lekker rot.quote:Op donderdag 14 februari 2008 05:01 schreef HighLander het volgende:
[..]
Exactly! You're someone that could know that by now...
En je hebt echt geen idee op hoeveel manieren dit grappig is.
Well at least I'm cracking myself up for it
ach ja. Belastende verklaringen en feiten worden structureel genegeerd.quote:Op donderdag 14 februari 2008 02:06 schreef Orwell het volgende:
[..]
uiteraard geen reaktie van debukers op dit VERBIJSTERENDE verhaal..
Jij en fatsoenlijke disccussie ...quote:Op donderdag 14 februari 2008 08:25 schreef wormwood het volgende:
[..]
Je lacht je maar lekker rot.
Ik heb maanden m'n best gedaan om een fatsoenlijke discussie met jullie te voeren. Jullie weigerden dat. Dan moet je niet gaan janken als de discussie een andere wending neemt.
En als je uiterst inconsequent handeld en je acties niet uit kunt leggen zou ik ook niet weten waarom ik jouw of iemand anders zijn mening moet accepteren.
lekker logisch om controlled demolition op een vuilniswagen te schrijven.quote:Op donderdag 14 februari 2008 08:23 schreef wormwood het volgende:
[..]
Er was maar één truck te zien, en dat was een vuilniswagen.
Er is geen vergelijkbare zaak , dus waarom steeds daar mee aankomen?quote:Nee dat hebben ze niet. Jij hebt nog geen enkele vergelijkbare zaak kunnen laten zien.
ga je weer de tijdsduur vergelijken , het ging mij hier om de dreiging van explosie en vuur waaronder men te werk moest gaan en niet over hoe lang men daar over deed.quote:Daarvoor hadden ze minstens 27 uur nodig.
komt van dezelfde bronnen als waar jij dat van weet ( of kunt weten) ondersteund door beeld en foto materiaal.quote:Hoe weet jij zo goed dat er op de betreffende verdiepingen geen brand was?
Ze hebben behoorlijk wat meer now-how in huis dan alleen maar cd's . Bij het verlenen van emergency services heb je nu eenmaal een verhoogt risico , dat hoort bij het vak . Hun taak is juist er voor te zorgen dat het ergens veilig wordt ,en daarvoor zullen ze dus eerst in een onveilige omgeving moeten werken .quote:CD experts hebben amper ervaring met instabiele gebouwen. Zij gaan niet zomaar gebouwen binnen tenzij ze weten dat het veilig is.
Gebouwen die instabiel zijn worden eerst gestut voordat CD experts aan de gang gaan.
quote:
Leg eens uit waarom dat niet met een CD overeenkomt , Een ervaren top explosieven CD expert vind van wel. Ook ziet hij de mogelijkheid om zo'n klus snel te klaren . Beschermend materiaal hoeft niet te worden geplaatst, en veel rekenwerk is er voor zo'n grove sloop niet nodig .quote:Op donderdag 14 februari 2008 01:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dan vraag ik het nog maar eensAls er geen vergelijkbare situaties te vinden zijn, waarom ben je er zo overtuigt van dat het mogelijk is?
[..]
Goed, tijd voor een stel dat. Stel dat mensen met ervaring in het neerhalen van beschadigde gebouwen aanwezig waren. Hoe hebben ze in korte tijd: de explosieven geregeld, berekent welke kolommen in welke volgorde kapot moesten, een gedeelte van het interieur gesloopt, balken verzwakt, explosieven geplaatst, beschermend materiaal geplaatst, alles aan hebben gesloten en alles getest hebben plus wellicht nog wat dingen die ik mis? Zie je de schaal van het probleem? Dit alles met de stress en spanning van een gebouw dat wellicht spontaan in kan storten. Hoe verklaar je dat het zo lang geheim is gehouden? Waarom hou je een dergelijke complexe en onwaarschijnlijke hypothese vast als een veel simpelere wetenschappelijke verklaring is?
Edit: Daar komt ook nog eens bij kijken dat het geobserveerde niet overeen komt met een CD maar wel te verklaren is met structurele schade plus verzwakking door vuur
Er zijn ook gebouwen grotendeels door vuur ingestort, dat er nog maar een deel bleef staan.quote:Op donderdag 14 februari 2008 23:30 schreef Boswachtertje het volgende:
Ach... overal ter wereld staan stalen constructies.. sommige ook in brand, alleen de WTC torens storten als gevolg hiervan in..
Madrid ter vergelijking:
[ afbeelding ]
Maar goed, als het dan aan komt op het punt dat het vliegtuig een deel van de kern van de constructie heeft vernietigd.. laten we dat dan aanenemen.. Dan blijft er toch nog altijd dat ene gebouw over, waar zich toevallig het commandocentrum van de stad ten tijde van crises bevond. WTC 7.. Geen vliegtuig, kleine brandjes..
[ afbeelding ]
bron van de 2 foto's
Filmpje
Slechts 3 seconden duur het instorten.. Just look at it..
Vuur is heftig.. maar op andere manieren dan wordt gesuggereerd in het verhaal van 9/11..
Ja idd, was gisteren te snel met die 3 seconden.. Duurt iets langer..quote:Op vrijdag 15 februari 2008 02:21 schreef atmosphere2 het volgende:
Voor de duidelijklheid : WTC 7 deed veel langer dan 3 seconden over de instorting omdat het niet als geheel maar in delen instortte !!
Je ziet het grofweg in 3 delen gaan , eerst the east Penthouse dan een paar seconden niks en vervolgens begint de rest van de kern ( welke nog volledig in tact was ) in te storten en als laatste direct daar achteraan de buitenmuren ( het meest beschadigde deel )
Het duurde in totaal in ieder geval meer dan 8 seconden seconden.
Geen CD en fouten bij de media.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 09:24 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Ja idd, was gisteren te snel met die 3 seconden.. Duurt iets langer..
Anywayz... veel duidelijker dan dit wordt het niet.. CD en voorkennis bij de media
http://www.bbc.co.uk/blog(...)_the_conspiracy.htmlquote:. In the chaos and confusion of the day, I'm quite sure we said things which turned out to be untrue or inaccurate - but at the time were based on the best information we had. We did what we always did - sourced our reports, used qualifying words like "apparently" or "it's reported" or "we're hearing" and constantly tried to check and double check the information we were receiving.
3. Our reporter Jane Standley was in New York on the day of the attacks, and like everyone who was there, has the events seared on her mind. I've spoken to her today and unsurprisingly, she doesn't remember minute-by-minute what she said or did - like everybody else that day she was trying to make sense of what she was seeing; what she was being told; and what was being told to her by colleagues in London who were monitoring feeds and wires services.
4. We no longer have the original tapes of our 9/11 coverage (for reasons of cock-up, not conspiracy). So if someone has got a recording of our output, I'd love to get hold of it. We do have the tapes for our sister channel News 24, but they don't help clear up the issue one way or another.
5. If we reported the building had collapsed before it had done so, it would have been an error - no more than that. As one of the comments on You Tube says today "so the guy in the studio didn't quite know what was going on? Woah, that totally proves conspiracy... "
Diverse onderzoeken tonen aan dat er van CD geen sprake was. Er zijn geen sporen van explosieven gevonden. Metingen tonen aan dat er voor het instorten geen explosies waren en er wordt ook uitgelegd dat er helemaal geen CD nodig was om WTC7 naar beneden te krijgen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 15:43 schreef Boswachtertje het volgende:
Geen CD? Elke keer als ik die beelden zie, denk ik: CD.. zie ik: CD
Maar goed, het penthouse was zwaar genoeg om de hele boel keurig kaarsrecht naar beneden te laten storten..
qua BBC: nog geen 10 seconden nadat Jane Standley had verteld dat WTC7 instortte, werd de verbinding 'opeens' verbroken..
Het geeft voor mij niet zo zeer aan dat de BBC fout is, maar dat er iemand zijn mondje voorbij heeft gepraat..
Gelukkig is er altijd nog de media die een duidelijke term 'pull it' zo weten te interpreteren dat het mooi in lijn is met het officiële verhaal.. i just don't buy that shit..
Help !!! nog een goedgelovige van het officiele verhaal ...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:19 schreef derkins het volgende:
[..]
Diverse onderzoeken tonen aan dat er van CD geen sprake was. Er zijn geen sporen van explosieven gevonden. Metingen tonen aan dat er voor het instorten geen explosies waren en er wordt ook uitgelegd dat er helemaal geen CD nodig was om WTC7 naar beneden te krijgen.
Waarom zou iemand de BBC van tevoren op de hoogte brengen dat WTC7 in zou gaan storten? Het is totaal niet verklaarbaar dat iemand dat doet. Waarom onnodig extra mensen iets vertellen wat geheim moet blijven? Er was geen enkele reden om de BBC om een andere zender al vantevoren te vertellen dat WTC7 is ingestort.
Als het al CD was, dan zou het toch wel gebeuren. Geen enkele zin om dat al naar buiten te brengen.
De verbinding met Jane Standley werd helemaal niet verbroken na 10 seconden. Sterker nog, eerst in studio hadden ze het nog over WTC7 en toen gingen ze nog naar Standley toe.
http://www.youtube.com/watch?v=6mxFRigYD3s
En pull it is door Silverstein gebruikt in een gesprek met een brandweercommandant. In brandweertermen wordt onder pull it verstaan dan het gebouw is opgegeven en dat het gebouw en gebied geevacueerd moeten worden.
Diverse onderzoeken tonen aan dat er van CD wel sprake was.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:19 schreef derkins het volgende:
Diverse onderzoeken tonen aan dat er van CD geen sprake was. Er zijn geen sporen van explosieven gevonden. Metingen tonen aan dat er voor het instorten geen explosies waren en er wordt ook uitgelegd dat er helemaal geen CD nodig was om WTC7 naar beneden te krijgen.
Ik ben het met je eens dat - als het daadwerkelijk een complot is (geweest) - dit punt niets toevoegt, aangezien alle media wereldwijd de ramp verslaan.quote:Waarom zou iemand de BBC van tevoren op de hoogte brengen dat WTC7 in zou gaan storten? Het is totaal niet verklaarbaar dat iemand dat doet. Waarom onnodig extra mensen iets vertellen wat geheim moet blijven? Er was geen enkele reden om de BBC om een andere zender al vantevoren te vertellen dat WTC7 is ingestort.
Als het al CD was, dan zou het toch wel gebeuren. Geen enkele zin om dat al naar buiten te brengen.
Heb een verkeerd filmpje gezien, thnx voor deze link.quote:De verbinding met Jane Standley werd helemaal niet verbroken na 10 seconden. Sterker nog, eerst in studio hadden ze het nog over WTC7 en toen gingen ze nog naar Standley toe.
http://www.youtube.com/watch?v=6mxFRigYD3s
Ja dat is er dus achteraf van gemaakt. Die man kan het rustig zeggen natuurlijk.quote:En pull it is door Silverstein gebruikt in een gesprek met een brandweercommandant. In brandweertermen wordt onder pull it verstaan dan het gebouw is opgegeven en dat het gebouw en gebied geevacueerd moeten worden.
Als je er van uitgaat dat het moedwillig gedaan is en er redenen waren om het te vernietigen plaats je het binnen een conspiracy.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:36 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Uit de eerste reactie (waarom de voorkennis) heb ik een vraag gehaald, die buiten alle conspiracies, doemdenken etc om gaat en een echt antwoord verdient:
The biggest question remains: What did anyone have to gain from destroying THAT building at THAT time?
Ik denk dat het meer is dat mensen anders oordelen over dezelfde informatie, denk je niet?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:37 schreef derkins het volgende:
Ik ben helemaal niet goedgelovig.
Zeker niet wat overheidszaken betreft. Maar ik vind wel dat er een solide basis moet zijn om iemand het voordeel van de twijfel niet te gunnen. En bij veel verhalen rond 9/11 is er in mijn ogen geen goede basis om aan het officiele verhaal te twijfelen.
Ik zie ook nu weer dat mensen oordelen op foute informatie.
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:49 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer is dat mensen anders oordelen over dezelfde informatie, denk je niet?
Ik vind jou en alle mensen die het officiële verhaal min of meer volgen nml niet achterlijk.
Het probleem is dat er eigenlijk geen 2 kampen zijn, terwijl men wel graag tegen elkaar in gaat. Conspiracy-aanhangers vs aanhangers van het officiële verhaal. Terwijl ik juist geen van beide wil zijn. Ik wil gewoon weten wat er op die dag precies is gebeurd, zonder daarvoor een label te moeten dragen van idiote conspiracy-aanhanger of goedgelovige blinde volger van de overheid.
En daar lijdt 1 ding ernstig onder: de waarheid achter 9/11
Want die is niet met het officiële verhaal en ook niet met een conspiracy te vinden. En dat vind ik het grootste gemis.
Welke onderzoeken zijn er dan die aantonen dat er explosieven zijn gebruikt?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:36 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Diverse onderzoeken tonen aan dat er van CD wel sprake was.
Het is maar net welk onderzoek je er bij pakt.
En waar komen de verhalen van thermite vandaan?
[..]
Ik ben het met je eens dat - als het daadwerkelijk een complot is (geweest) - dit punt niets toevoegt, aangezien alle media wereldwijd de ramp verslaan.
Het feit blijft echter: BBC heeft om welke reden dan ook het bericht de wereld in gebracht, voordat WTC7 is ingestort. Ik vind dat dat punt een betere verklaring verdient dan: 'het was chaos en er is een fout gemaakt'.
Waarom komt de BBC met lame excuses die in deze blog worden genoemd? Video tapes verdwenen.. net als de beelden bij het Pentagon.. alsof ze willen dat mensen over conspiracies gaan nadenken/fantaseren..
(de waarheid wordt verhuld door een kleine onwaarheid toe te voegen)
[..]
Heb een verkeerd filmpje gezien, thnx voor deze link.
[..]
Ja dat is er dus achteraf van gemaakt. Die man kan het rustig zeggen natuurlijk.
Maar dit fragment is wel erg multi-interpretabel...
Ik denk dat deze discussie ook op de BBC-blog in de reacties wordt besproken, inclusief beide kanten van het verhaal ('jouw' kant en 'mijn' kant):
'waarom de voorkennis?'
'hoe zit het dan met WTC7?'
Uit de eerste reactie (waarom de voorkennis) heb ik een vraag gehaald, die buiten alle conspiracies, doemdenken etc om gaat en een echt antwoord verdient:
The biggest question remains: What did anyone have to gain from destroying THAT building at THAT time?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |