Ik ook, daarom zijn het ook (voorlopige) favorieten.quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wil toch eerst There Will Be Blood zien voor ik weet wie ik wil dat er wint.
The Savages eigenlijk ook, want voorlopig vind ik het bij de 2 damescategorieën echt huilen met de pet op, hopelijk brengt Linney daar verandering in.
Volledig mee eensquote:Op woensdag 6 februari 2008 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hier ook idd. There will be blood heeft een hoog verwachtingspatroon bij mij hopelijk kan ie die ook nakomen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Savages eigenlijk ook, want voorlopig vind ik het bij de 2 damescategorieën echt huilen met de pet op, hopelijk brengt Linney daar verandering in.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:51 schreef JelleS het volgende:
Sowieso heeft wat jij vindt er weinig mee te maken, de beste wint toch haast nooit.
Moeilijk hé een OP lezen?quote:Maak degene, die je hoopt dat gaat winnen cursief
Ja, waar ik aangeef. Dat je niet door hebt dat de discussie om persoonlijke favorieten gaat en niet om voorspellingen. Ach, iig ben je mans genoeg om toe te geven dat je fout was.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:08 schreef JelleS het volgende:
Moeilijk he, logisch redeneren waar ik de fout maak
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja, waar ik aangeef. Dat je niet door hebt dat de discussie om persoonlijke favorieten gaat en niet om voorspellingen. Ach, iig ben je mans genoeg om toe te geven dat je fout was.
Ik las daar 'voor ik weet wie dat er wint'. Jouw op heeft er niks mee te makenquote:Ik wil toch eerst There Will Be Blood zien voor ik weet wie ik wil dat er wint.
Ik weet dat ik bijna een god ben ik je ogen. Maar zo alwetend, dat ik weet waar jij verkeerd leest ben ik niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:25 schreef JelleS het volgende:
[..]
[..]
Ik las daar 'voor ik weet wie dat er wint'. Jouw op heeft er niks mee te makenEn voor de rest bedoelde ik helemaal niks met de reactie
En eigenlijk nogal een doelloze 'discussie' dit
Het is ook altijd dezelfde.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mijn excuses, het was niet mijn bedoeling verdeeldheid te zaaien, toch niet in dit geval.
Dat is pas arrogant!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik weet dat ik bijna een god ben ik je ogen.
quote:BP: No Country corralled four votes. TWBB, 1. Juno, 1.
Director: Coens received four of the six votes. PTA, 1. Julian S, 1.
Actor: Most for Daniel Day Lewis, One for Tommy Lee Jones
Actress: Cotillard got three. Linney!, 2. Page, 1. (None of the six voted for Julie Christie…and I’m kind of rooting for Christie…hmm…)
Supporting Actor: Clean sweep for Bardem.
Supporting Actress: Amy Ryan got 3. Cate B, 2. Swinton, 1. (Zero for Ruby Dee).
Hier ben ik het wel mee eens, PSH onderging echt een transformatie. Hij kroop er helemaal in, en het was nog een erg leuke rol om naar te kijken ook.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Best Performance by an Actor in a Supporting Role
Ik verwacht Javier Bardem, ik hoop Philip Seymour Hoffman. Veruit de sterkste categorie, ze mogen alle 5 winnen, maar als ik toch moeten kiezen, dan ga ik voor de coolste en dat was PSH.
Ik heb Persepolis nu ook gezien. Het is veruit mijn persoonlijke favoriet. Maar ik vrees het ergste.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Best Animated Feature Film of the Year
Persepolis: Vincent Paronnaud, Marjane Satrapi
Ratatouille: Brad Bird
Surf's Up: Ash Brannon, Chris Buck
quote:Op maandag 25 februari 2008 06:18 schreef JelleS het volgende:
12, als ik nog helder tel tenminste. Alhoewel het met de vermoeidheid wel meevalt. Bridget maakte me vooral aan het lachen, want een doos is dat.....
Volgende keer gewoon Mioch en Goderie. En geen opmerkingen over jurken en andere bullshit (Mioch vertelde trouwens ook best vaak onzin). Snachts kijken toch alleen vooral filmliefhebbers, maar het programma van film1 leek wel op het hartvannederland-publiek gericht.
Jij was de enige die deze goed hadquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:22 schreef Mainport het volgende:
Best Performance by an Actress in a Leading Role
Cate Blanchett for Elizabeth: The Golden Age
Julie Christie for Away from Her
Marion Cotillard for Môme, La
Laura Linney for The Savages
Ellen Page for Juno
De winsten van Tilda Swinton, The Golden Compass en Taxi to the Dark Side vond ik best verrassend.quote:Op maandag 25 februari 2008 13:54 schreef Timo20 het volgende:
[..]eens. Al moet ik zeggen dat ik tijdens de show zelf het wel best ok gedaan vond. Alleen dat ondertitelen hoeft van mij niet. Heb me er niet echt aan gestoord maar het is toch fijner als het er niet was.
Bij de Oscar poule die m`n broertje en ik hadden ingevuld hadden we allebei 9 goed
Grootste verassing vond ik toch dat Marion Cottiliard won ipv. Julie Christie. Verder geen echte verassingen, alweer niet. Volgend jaar hoop ik wel op een andere presentator, echt grappig vond ik de show niet. Kabbelde maar een beetje voort. Heb al betere shows gezien, to say the least...
Ja wel verassend maar niet echt schokerend ofzo. Van The Golden Compass vond ik eerder onterecht want de effecten van The Transformers zijn toch echt beterquote:Op maandag 25 februari 2008 15:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De winsten van Tilda Swinton, The Golden Compass en Taxi to the Dark Side vond ik best verrassend.
Dus dan kan het haast niet de echte uitslag zijnquote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:39 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Maar als je naar die lijst kijk dan zie alleen de terrechte winnaars !
Ouders dacht ikquote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:52 schreef Dos37 het volgende:
Ik niet iig wie gaat hem eigenlijk in ontvangst nemen?
Die is nog maar 3, dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik las wel ergens dat ze zijn oscar officieel krijgt wanneer ze 18 wordt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik las ergens dat het dochtertje het zou doen.
Dat zal het dan wel geweest.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die is nog maar 3, dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik las wel ergens dat ze zijn oscar officieel krijgt wanneer ze 18 wordt.
Omdat het een veel te toegankelijke film is denk ik. Commerciele films die de kassa's laten rinkelen winnen zelfden of nooit een oscar.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:58 schreef Bananenman het volgende:
Waarom is The Dark Knight eigenlijk niet genomineerd als best picture? Erg vreemd imo
Dit gaat al jaren niet meer echt op. Ik snap wat je bedoelt, maar als box office veel invloed zou hebben hadden Return of the King en Titanic de 11 niet bereikt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:37 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Omdat het een veel te toegankelijke film is denk ik. Commerciele films die de kassa's laten rinkelen winnen zelfden of nooit een oscar.
Ah zo. Dat klopt wel idd, maar dat is altijd wel bij de Oscars, documentaire is altijd 1 van de sterkste categorieën. Maar ik denk dat alleen Trouble the Water in staat is Man on Wire te verslaan, maar Man on Wire is wat mij betreft toch wel een 95% zekerheid. Dat is het al sinds de film op Sundance in première ging. Heb jij em al gezien?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het lijkt iig. de consensus onder degenen die ze alle 5 hebben gezien, er steekt er zeker geen bovenuit, ik lees overal goede dingen over (alleen The Garden iets minder).
Er zijn uitzonderingen inderdaad, maar meestal worden geweldige boxoffice actiefilms volkomen genegeerd bij de academy awards. Return of the king en Titanic hadden beide wat extra's waardoor ze de oscar wonnen. Return of the king won volgens mij ook als soort van onderscheiding voor de gehele trilogie.quote:Op zondag 22 februari 2009 11:34 schreef Jeeh het volgende:
[..]
Dit gaat al jaren niet meer echt op. Ik snap wat je bedoelt, maar als box office veel invloed zou hebben hadden Return of the King en Titanic de 11 niet bereikt.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor degenen die dit jaar willen gokken:
Best Picture
"The Curious Case of Benjamin Button"
"Frost/Nixon"
"Milk"
"The Reader"
"Slumdog Millionaire"
Best Director
David Fincher, "The Curious Case of Benjamin Button"
Ron Howard, "Frost/Nixon"
Gus Van Sant, "Milk"
Stephen Daldry, "The Reader"
Danny Boyle, "Slumdog Millionaire"
Best Actor
Richard Jenkins, "The Visitor"
Frank Langella, "Frost/Nixon"
Sean Penn, "Milk"
Brad Pitt, "The Curious Case of Benjamin Button"
Mickey Rourke, "The Wrestler"
Best Actress
Anne Hathaway, "Rachel Getting Married"
Angelina Jolie, "Changeling"
Melissa Leo, "Frozen River"
Meryl Streep, "Doubt"
Kate Winslet, "The Reader"
Best Supporting Actor
Josh Brolin, "Milk"
Robert Downey Jr., "Tropic Thunder"
Phillip Seymour Hoffman, "Doubt"
Heath Ledger, "The Dark Knight"
Michael Shannon, "Revolutionary Road"
Best Supporting Actress
Amy Adams, "Doubt"
Penelope Cruz, "Vicky Cristina Barcelona"
Viola Davis, "Doubt"
Taraji P. Henson, "The Curious Case of Benjamin Button"
Marisa Tomei, "The Wrestler"
Best Adapted Screenplay
"Doubt"
"Frost/Nixon"
"The Reader"
"Slumdog Millionaire"
Best Original Screenplay
"Frozen River"
"Happy-Go-Lucky"
"In Bruges"
"Milk"
"WALL-E"
Best Animated Feature Film
"Bolt"
"Kung Fu Panda"
"WALL-E"
Best Foreign Language Film
"The Baader Meinhof Complex"
"The Class"
"Depatures"
"Revanche"
"Waltz with Bashir"
Best Documentary Feature
"The Betrayal (Nerkhoon)"
"Encounters at the End of the World"
"The Garden"
"Man on Wire"
"Trouble the Water"
Best Art Direction
"Changeling"
"The Dark Knight"
"The Duchess"
"Revolutionary Road"
Best Cinematography
"Changeling"
"The Dark Knight"
"The Reader"
"Slumdog Millionaire"
Best Costume Design
"Australia"
"The Duchess"
"Milk"
"Revolutionary Road"
Best Film Editing
"The Dark Knight"
"Frost/Nixon"
"Milk"
"Slumdog Millionaire"
Best Makeup
"The Dark Knight"
"Hellboy II: The Golden Army"
Best Music (Original Score)
"Defiance"
"Milk"
"Slumdog Millionaire"
"WALL-E"
Best Music (Original Song)
"Slumdog Millionaire"
"Slumdog Millionaire"
"WALL-E"
Best Sound Editing
"The Dark Knight"
"Iron Man"
"Slumdog Millionaire"
"WALL-E"
"Wanted"
Best Sound Mixing
"The Dark Knight"
"Slumdog Millionaire"
"WALL-E"
"Wanted"
Best Visual Effects
"The Dark Knight"
"Iron Man"
Best Documentary Short Subject
"The Conscience of Nhem En"
"The Final Inch"
"Smile Pinki"
"The Witness - From the Balcony of Room 306″
Best Short Film (Animated)
"La Maison de Petits Cubes"
"Lavatory - Lovestory"
"Oktapodi"
"Presto"
"This Way Up"
Best Short Film (Live Action)
"Auf der Strecke (On the Line)"
"Manon on the Asphault"
"New Boy"
"The Pig"
"Spielzeugland (Toyland)"
Jajaquote:Op zondag 22 februari 2009 13:26 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er hier nog mensen die de hele nacht opblijven om de oscars te kunnen zien?
quote:Op zondag 22 februari 2009 13:26 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er hier nog mensen die de hele nacht op proberen te blijven om de oscars te kunnen zien?
Ik verblijf voor een halfjaartje in Los Angeles dus ik kan het gewoon live op tv kijken op de normale tijdquote:Op zondag 22 februari 2009 13:26 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er hier nog mensen die de hele nacht opblijven om de oscars te kunnen zien?
Dit jaar niet vorig jaar heb ik het wel gedaan, maar toen had ik de dag erop vrijquote:Op zondag 22 februari 2009 13:26 schreef Breekfast het volgende:
Is het ook zonder Film1 ergens te ontvangen?quote:Op zondag 22 februari 2009 13:26 schreef Breekfast het volgende:
Geen idee, maar iedereen met een digitaal kastje kan vandaag Film 1 kijkenquote:Op zondag 22 februari 2009 14:39 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Is het ook zonder Film1 ergens te ontvangen?
Behalve 1 miljoen digitenne kijkers... Alle digitale televisie kijkers zeggen ze dan...quote:Op zondag 22 februari 2009 15:48 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Geen idee, maar iedereen met een digitaal kastje kan vandaag Film 1 kijken![]()
Helaas moet ik morgen werken dus ga het niet kijken ben ik bang.
Oh ik dacht iedereenquote:Op zondag 22 februari 2009 15:51 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Behalve 1 miljoen digitenne kijkers... Alle digitale televisie kijkers zeggen ze dan...
Die komt op Film1.3. Ik denk niet dat die ook gratis is nu, da's alleen 1.1quote:Op zondag 22 februari 2009 17:09 schreef honda1990 het volgende:
Net kon ik nog naar Film 1 nog kijken en nu niet terwijl over een half uur mio fratello è figlio unico is terwijl ik die ontzettend graag wil kijkenNet wel genoten van Milan op sport1, maar film 1 doet het niet
*meldtquote:Op zondag 22 februari 2009 13:26 schreef Breekfast het volgende:
Vannacht ook nog? Tof, dan ga ik wel een poging doen tot kijkenquote:Op zondag 22 februari 2009 @ 15:48 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Geen idee, maar iedereen met een digitaal kastje kan vandaag Film 1 kijken![]()
Helaas moet ik morgen werken dus ga het niet kijken ben ik bang.
Iemand nog ingevuld?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:41 schreef oYo het volgende:
Iemand medoen met een leuke FOK!Oscars Pool?
http://www.funofficepools(...)Pool_Key=f08034cfb2d
Juist vannacht, tijdens de uitreiking, dat is de gratis actie. Nu overdag is het ook al gratis als extraatje.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:32 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Vannacht ook nog? Tof, dan ga ik wel een poging doen tot kijken
quote:Op zondag 22 februari 2009 @ 18:36 schreef Ori het volgende:
[..]
Juist vannacht, tijdens de uitreiking, dat is de gratis actie. Nu overdag is het ook al gratis als extraatje.
Op de site van Film1 kun je opzoeken op welk kanaal het bij jouw provider zit.
Bridget was dramatisch. Die enorme Ben Stiller fout inderdaad en later nog eens de ex 'vrouw' van Heath Ledger Melissa noemenquote:Op maandag 23 februari 2009 13:27 schreef Jeeh het volgende:
Wat mij betreft dus een hele stap vooruit. Het enige wat ik weer vreselijk vond was het Film 1 commentaar. Niemand wist iets zinvols te zeggen, blablablabla. En hadden ze nou werkelijk niet door dat Ben Stiller een parodie op Phoenix speelde? Erg jammer, maar toch fijn dat ze het wel gratis uitzenden
Ik zat net nog even door m'n dvr-opname heen te zappen en steeds wanneer ik belandde op een stukje Film1-bank-sufmutserij, hoorde ik uitspraken zoals "....ja, persoonlijk zou ik iets anders dragen..", "...ook leuk voor die eh die ehhhh....", "....het is niet mijn smaak die jurk...." ".....toch??", "....wist ik niet..."quote:Op maandag 23 februari 2009 13:30 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Bridget was dramatisch. Die enorme Ben Stiller fout inderdaad en later nog eens de ex 'vrouw' van Heath Ledger Melissa noemenVerder zaten ze ook erg door elkaar heen te lullen. Ze hoorden zichzelf volgens mij erg graag praten.
Een en al afzeiken inderdaad. En Angelina Jolie die ontroerd was toen de familie van Heath ledger op het podium kwam dat was in hun ogen allemaal nep natuurlijk. Allemaal gespeeld. Het was een en al walgelijkheid wat ze er in die studio uitkraamden. En een beetje op de hoogte van filmzaken waren ze dus ook al niet.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:05 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik zat net nog even door m'n dvr-opname heen te zappen en steeds wanneer ik belandde op een stukje Film1-bank-sufmutserij, hoorde ik uitspraken zoals "....ja, persoonlijk zou ik iets anders dragen..", "...ook leuk voor die eh die ehhhh....", "....het is niet mijn smaak die jurk...." ".....toch??", "....wist ik niet..."
Mee eens. De enige echte verrassing is wellicht dat Departures de award voor beste buitenlandse film heeft gewonnen (en misschien dat Penn won van Rourke). Al met al niet echt een spectaculair jaar.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat was het dit jaar extreem voorspelbaar, ik vermoed dat er bij die prono's gewoon een hoop zullen zijn met alles juist, echt bijna geen enkele verrassing, de presentatoren op de zender waarop ik keek kwamen vrijwel elke keer met de juiste suggestie voor de verwachte winnaar.
dat slumdog had nogal een enorme sympathiefactor he. 'ach, die lieve arme cast!'quote:Op maandag 23 februari 2009 22:13 schreef honda1990 het volgende:
Veel te weinig oscars voor Benjamin Button
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |