Turkije eist onderzoek naar brand Duitslandquote:Turkije wil een onderzoek naar de brand in een woonblok in de Duitse stad Ludwigshafen, die aan negen Turken (waarvan 5 kinderen) het leven heeft gekost. De Turkse functionarissen willen weten of de brand een ongeval was, of dat allochtonen- en buitenlandershaat tot bewuste brandstichting in de voornamelijk door Turken bewoonde appartementencomplex heeft geleid.
De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan drong hierop aan bij Wolfgang Schäuble, de Duitse minister van Binnenlandse Zaken, die momenteel een bezoek brengt aan Turkije. Eveneens vroeg Erdogan een team Turkse deskundigen bij het onderzoek te betrekken.
Ooggetuigen
Kort na de brand haastten enkele politici zich om een xenofobe oorzaak uit te sluiten. Getuigenverklaringen door politici en media wijzen echter op bewuste brandstichting. Zo liet een klein meisje dat in het appartement woonde het volgende weten: "Ik was thuis. Mijn moeder droeg mij op naar mijn oma te gaan. Daarop ging naar mijn oma toe. Er was een man. Hij gluurde naar binnen. Hij ging naar binnen. Ik deed de deur dicht. Terwijl ik dat probeerde, stak de man zijn voet tussen de deuropening. Ik probeerde de deur te duwen, maar de man bleef zijn voet tussen de deur houden. Ik vluchtte naar boven. De man had een aansteker in zijn hand, evenals een stok en wat papier. Hij stak het papier en de stok in brand. Daarna gooide hij dit naar binnen.".
De ooggetuige, Bedriye ganaamd, vertelt dat ze vervolgens in angst naar boven rende. Zij vervolgt: "Opeens begon ons huis te branden. We moesten allemaal huilen. Daarna gingen sommigen dood. Mijn tante is van het balkon gevallen en gestorven. Mijn handen zijn verbrand. De haren van mijn broertje zijn verbrand. Over het uiterlijk van de brandstichter zegt Bedriye: Het was een vreemde man. Een Duitser. Zijn haren waren zwartkleurig. Ik weet niet hoe oud hij is. Maar het was een jong en blank persoon".
Een ander meisje, Aylin, was ook ooggetuige van het tafereel. Zij bevestigt het verhaal van Bedriye, en voegt daaraan toe: "Mijn nicht probeerde de deur dicht te doen, dat ging niet. Daarna gooide de man het brandende papier naast een babywagen. Wij schrokken, en vluchtten naar boven. De opa van bedriye schreeuwde 'Er is brand beneden'. Hij probeerde de brand te blussen, maar dat lukte hem niet. Daarna kwamen de brandweerlieden. Die hielpen ons".
Nieuwe brand
Ook vandaag is een door een Turken bewoond gebouw in vlammen opgegaan. Ditmaal in het Duitse Herne. Daarbij zijn zestien gewonden gevallen, maar geen doden.
ja inderdaad, laat die moffen eens hun eigen heimat verlaten en plaats maken voor die vredelievende Turken die nooit iets verkeerd doen.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:00 schreef Meki het volgende:
Er zijn nog veel neo nazi's in Duitsland wanneer wordt daar eens opgetreden
goedpraten en naar anderen wijzen doe je maar ergens andersquote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:03 schreef The_Interpreter het volgende:
Als een allochtoon iets gebeurt is het altijd racisme. Maar hoe noem je het als een allochtoon een allochtoon iets aandoet?
identiteits crisis?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:03 schreef The_Interpreter het volgende:
Als een allochtoon iets gebeurt is het altijd racisme. Maar hoe noem je het als een allochtoon een allochtoon iets aandoet?
Wat hebben de 9 doden in Duitsland nou verkeerds gedaan -edit-quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
ja inderdaad, laat die moffen eens hun eigen heimat verlaten en plaats maken voor die vredelievende Turken die nooit iets verkeerd doen.
Of wanneer een allochtoon een autochtoon iets aandoet?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:03 schreef The_Interpreter het volgende:
de moskee bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:05 schreef Meki het volgende:
[..]
goedpraten en naar anderen wijzen doe je maar ergens anders
veel brand achter elkaar op huizen waar veel Turken wonen..quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Gewoon brand. Dat er toevallig veel allochtonen wonen zegt niks.
Er wordt hier eigenlijk best veel gedaan aan het bestrijden van racisme. Maar helaas zit haat en domheid in de mens en kan je nog van zo goede wil zijn, helemaal uit te roeien is het niet.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:00 schreef Meki het volgende:
Twee huizen in brand gestoken en heel opvallend waar veel Turken wonen..
Wanneer wordt racisme nou eens goed bestreden ??
Er zijn nog veel neo nazi's in Duitsland wanneer wordt daar eens opgetreden
Dit is net zo erg als iedere andere brand waar mensen bij omkomen.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat hebben de 9 doden in Duitsland nou verkeerds gedaan achterlijke mafkees
zie je nou niet in dat het hier om mensenlevens gaat ??
of ben je blij dat het Turken waren ??
Het gaat jou daar helemaal niet omquote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:08 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Dit is net zo erg als iedere andere brand waar mensen bij omkomen.
Het gaat mij om de propaganda die jij er omheenmaakt.
Precies, dit is niks anders dan elke andere brand. Dat er slachtoffers vallen is altijd vreselijk. Dat het allochtonen zijn maakt het niet minder erg. Maar absoluut ook niet erger.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:08 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Dit is net zo erg als iedere andere brand waar mensen bij omkomen.
Het gaat mij om de propaganda die jij er omheenmaakt.
Het feit dat het Turken zijn maakt het niet erger of minder erg.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Het gaat jou daar helemaal niet om
je hebt net bewezen wat mensenlevens voor jou echt betekenen..
pas als het jou echt raakt gaat jou reactie op mensenlevens veranderen
2 grote branden binnen 2 dagen is geen incident meerquote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:14 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Het feit dat het Turken zijn maakt het niet erger of minder erg.
Ik vind het alleen knap dat jij al weet wat de grondslag voor deze branden is, en de politie daar alles nog aan het onderzoeken is.
En als het al een rascistische grondslag heeft hoe komt het dan dat er nooit scandinaviers worden lastiggvallen?
een beetje zelfreflectie in deze kan jou anders ook geen kwaad doen.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:16 schreef Meki het volgende:
[..]
2 grote branden binnen 2 dagen is geen incident meer
en de laaste vraag moet je maar aan die racisten vragen
Kort na de brand haastten enkele politici zich om een xenofobe oorzaak uit te sluiten. Getuigenverklaringen door politici en media wijzen echter op bewuste brandstichting. Zo liet een klein meisje dat in het appartement woonde het volgende weten: "Ik was thuis. Mijn moeder droeg mij op naar mijn oma te gaan. Daarop ging naar mijn oma toe. Er was een man. Hij gluurde naar binnen. Hij ging naar binnen. Ik deed de deur dicht. Terwijl ik dat probeerde, stak de man zijn voet tussen de deuropening. Ik probeerde de deur te duwen, maar de man bleef zijn voet tussen de deur houden. Ik vluchtte naar boven. De man had een aansteker in zijn hand, evenals een stok en wat papier. Hij stak het papier en de stok in brand. Daarna gooide hij dit naar binnen.".quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:19 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
een beetje zelfreflectie in deze kan jou anders ook geen kwaad doen.
En als je ergens verbanden zoekt, dan vind je ze altijd
Had ik gelezen, maar dat verhaal dekt niet geheel je topictitel.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Kort na de brand haastten enkele politici zich om een xenofobe oorzaak uit te sluiten. Getuigenverklaringen door politici en media wijzen echter op bewuste brandstichting. Zo liet een klein meisje dat in het appartement woonde het volgende weten: "Ik was thuis. Mijn moeder droeg mij op naar mijn oma te gaan. Daarop ging naar mijn oma toe. Er was een man. Hij gluurde naar binnen. Hij ging naar binnen. Ik deed de deur dicht. Terwijl ik dat probeerde, stak de man zijn voet tussen de deuropening. Ik probeerde de deur te duwen, maar de man bleef zijn voet tussen de deur houden. Ik vluchtte naar boven. De man had een aansteker in zijn hand, evenals een stok en wat papier. Hij stak het papier en de stok in brand. Daarna gooide hij dit naar binnen.".
lees dit maar.. voordat je gaat oordelen
Zo te zien is "Bloeddorstige Turken gooien met kinderen!" veel toepasselijker.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:10 schreef DroogDok het volgende:
Wat een suggestieve Toppictitel.
Wat knap van je. Je hebt de zaak opgelost.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:23 schreef __Saviour__ het volgende:
waarom probeerde dat meisje de brand niet te blussen he. Misschien was het afgesproken werk en cashen ze nu lekker geld van de verzekering.
zit jij hier soms racisme te verdedigen en dan naar anderen te wijzenquote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:22 schreef gebruikersnaam het volgende:
dan is Dit zeker ook rascisme ?
Ja toen jij zeven jaar was, wist jij natuurlijk altijd adequaat te handelen bij dit soort situaties. Dat mensen zelfs bij dit soort gebeurtenissen dit soort opmerkingen maken. Ziekquote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:23 schreef __Saviour__ het volgende:
waarom probeerde dat meisje de brand niet te blussen he. Misschien was het afgesproken werk en cashen ze nu lekker geld van de verzekering.
Allemaal pure speculatie. Dat de slachtoffers hier allochtonen zijn verheft deze brand absoluut niet tot iets speciaals. Het is gewoon een brand zoals er elke dag vele van zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:16 schreef IHVK het volgende:
Ja toen jij zeven jaar was, wist jij natuurlijk altijd adequaat te handelen bij dit soort situaties. Dat mensen zelfs bij dit soort gebeurtenissen dit soort opmerkingen maken. Ziek![]()
Alsof neonazi-geweld in Duitsland niet eerder slachtoffers heeft veroorzaakt, voornamelijk Turken.
De brand in Solingen bijvoorbeeld. Waarbij Vijf Turkse vrouwen en meisjes van 27, 18, 12, 9 en 4 jaar omkwamen. Die brand was wel aangesticht door neo-nazi's. 1993
En nog talloze "kleine" incidenten met neo-nazi's.
Ziek gedoe in ieder geval, en in plaats dit unaniem af te keuren komen mensen met semi-intelligente grapjes of relativeringen.
onschuldigen gaan er dood onschuldigenquote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:20 schreef Hukkie het volgende:
Mss was het wel een afrekening in het criminele circuit, en dacht men: Ach een paar meer of minder.
Oh men, waar gaat dit nou weer heenquote:
Het is sinds de de tweede wereldoorlog niet voorgekomen dat er zoveel mensen zijn omgekomen bij een brand in Duitsland.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Allemaal pure speculatie. Dat de slachtoffers hier allochtonen zijn verheft deze brand absoluut niet tot iets speciaals. Het is gewoon een brand zoals er elke dag vele van zijn.
Toch vind ik hem slimmer overkomen dan jij.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:22 schreef Frasier het volgende:
[..]
Oh men, waar gaat dit nou weer heen
Tuurlijk heb je niet gelachen, want je kent de mop nietquote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:25 schreef Meki het volgende:
wat hebben wij hard gelachen
er zijn mensen gestorven en jij zit hier leuk grapjes te maken
Er worden wel vaker branden gesticht waarbij slachtoffers vallen. En deze keer wat meer, kan gebeuren. Dat is erg ja, er zijn levens verloren gegaan. Maar het gebeurt gewoon helaas. Ik snap niet waarom je probeert deze brand op een speciaal voetstuk te plaatsen. Alleen maar omdat de slachtoffers allochtonen zijn? Is het dan ineens automatisch een daad uit haat en rascisme? Maar het is wel zo makkelijk om het daar gelijk op te gooien he.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:24 schreef IHVK het volgende:
Het is sinds de de tweede wereldoorlog niet voorgekomen dat er zoveel mensen zijn omgekomen bij een brand in Duitsland.
Het is dan ook geen "gewone" brand.
Verder is het gezien dingen uit het verleden en getuigenverklaringen de kans groot dat de brand is aangestoken door iemand.
Ik snap niet waarom je dit probeert te relativeren.
Ja er is een kans dat de brand niet is aangestoken of door een pyromaan of iets dergelijks, maar dat betekent niet dat dit "zomaar" iets is, of dat men moet worden herinnerd neo-nazi geweld, wat gewoon altijd genoemd mag worden omdat het ziek is.
"Een gewone brand waarvan er elke dag velen zijn" Dat is wat je zei, dat is het dus niet. Moet je eens de Duitse media volgen, het is daar nu het onderwerp van gesprek.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er worden wel vaker branden gesticht waarbij slachtoffers vallen. En deze keer wat meer, kan gebeuren. Dat is erg ja, er zijn levens verloren gegaan. Maar het gebeurt gewoon helaas. Ik snap niet waarom je probeert deze brand op een speciaal voetstuk te plaatsen. Alleen maar omdat de slachtoffers allochtonen zijn? Is het dan ineens automatisch een daad uit haat en rascisme? Maar het is wel zo makkelijk om het daar gelijk op te gooien he.
Klinkt heel indrukwekkend hoor, dat 'grootste aantal slachtoffers sinds WO2'. Dat WO2 noemen is een ijzersterk punt in elke discussie! Mooi schokeffect! Maar zo gigantisch veel is dat nou ook weer niet eigenlijk. Ja, nogmaals: op zich vreselijk hoor. Maar niet overdrijven alsof dit een nationaal trauma is voor Duitsland.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:33 schreef IHVK het volgende:
"Een gewone brand waarvan er elke dag velen zijn" Dat is wat je zei, dat is het dus niet. Moet je eens de Duitse media volgen, het is daar nu het onderwerp van gesprek.
De brand met de meeste slachtoffers sinds WOII is niet zomaar iets.
Ik bagatilseer niet. Ik kijk gewoon puur naar de gebeurtenis: een brand met slachtoffers. Die getuigenverklaringen zou wijzen op brandstichting ja. Maar dat zegt niks over het motief. Het is allemaal pure speculatie. Maar dat doen sommigen nogal graag. Zodra de slachtoffers allochtonen zijn, dan moet er natuurlijk haast wel meer achter zitten! Haat, rascisme, neonazi's! Allerlei wilde theorieën zonder enige basis.quote:En ten tweede, jij bent hier degene die probeert te bagatilseren met die grapjes en die semi-intelligente opmerkingen. Ja de brand kan ook zelf onstaan zijn, op die mogelijkheid bleef ik ook hameren, maar dat betekent niet dat ik niet mag speculeren over mogelijke aanstichting zeker gezien de getuigenverklaring het feit dat er veel neo-nazi's in Duitsland zijn en Solingen. Dat is het.
Een "Duitser" van Marokkaanse afkomst zekerquote:Het was een vreemde man. Een Duitser. Zijn haren waren zwartkleurig.
Als ik indruk wilde maken zou ik zeggen grootste racistische aanval of iets dergelijks. Het gaar hier om het feit dat de laatste keer dat er zoveel mensen bij een brand omkwamen er oorlog was. Jezus, ga je voor de bullshit bingo ofzo?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Klinkt heel indrukwekkend hoor, dat 'grootste aantal slachtoffers sinds WO2'. Dat WO2 noemen is een ijzersterk punt in elke discussie! Mooi schokeffect! Maar zo gigantisch veel is dat nou ook weer niet eigenlijk. Ja, nogmaals: op zich vreselijk hoor. Maar niet overdrijven alsof dit een nationaal trauma is voor Duitsland.
Je kunt er gewoon niks tegen inbrengen. Niks, behalve pure speculatie, rechtvaardigt het om deze brand met slachtoffers boven andere branden te plaatsen.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:53 schreef IHVK het volgende:
Je blijft het zelfde riedeltje maar herhalen na drie keer ga ik er vanzelfsprekend niet meer op in
Nu mag je mij toch echt gaan vertellen waar ik dat precies heb gedaan.quote:Je kunt er gewoon niks tegen inbrengen. Niks, behalve pure speculatie, rechtvaardigt het om deze brand met slachtoffers boven andere branden te plaatsen.
Ik bedoelde daarmee dat constante hameren van je op mogelijke rascistische motieven, waardoor deze brand nog eens erger zou moeten lijken omdat het dan vanuit haat zou zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:04 schreef IHVK het volgende:
Nu mag je mij toch echt gaan vertellen waar ik dat precies heb gedaan.
Last van bord voor je kop?
quote:Het appartementengebouw in de Duitse stad Ludwigshafen waar zondag bij een brand negen mensen om het leven kwamen was anderhalf jaar geleden doelwit van een brandaanslag. Dit heeft de politie dinsdag meegedeeld.
Lees het artikel
Van het gebouw waarin Turkse gezinnen woonden werden op 2 augustus 2006 's nachts twee ruiten ingeslagen, waarna twee brandbommen naar binnen werden gegooid. De branden konden toentertijd meteen worden geblust, waardoor alleen roetschade ontstond. Volgens politiewoordvoerder Michael Lindner werd de dader nooit gevonden. De ruimte waarin de brandbommen werden gegooid behoorde in 2006 tot een restaurant. Nu is er een Turks cultuurcentrum gevestigd.
De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan sprak dinsdag zijn zorg uit over mogelijke brandstichting. Een meisje vertelde de Duitse televisiezender RTL dat zij een man had gezien die iets in brand stak.
De brand brak uit terwijl in Ludwigshafen volop carnaval werd gevierd. De houten trap van het vier verdiepingen tellende pand stond in een mum van tijd in lichterlaaie. Ouders gooiden een meisje van negen maanden naar beneden, dat op gelukkige wijze door een politieman in zijn armen werd opgevangen. Ook de ouders brachten het er levend van af, zij het dat de moeder gewond in het ziekenhuis belandde.
De politie sluit niet uit dat in het uitgebrande pand nog meer slachtoffers worden gevonden. Wegens instortingsgevaar konden onderzoekers het nog niet betreden.
Dit is een aanslag op onschuldigen .quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik bedoelde daarmee dat constante hameren van je op mogelijke rascistische motieven, waardoor deze brand nog eens erger zou moeten lijken omdat het dan vanuit haat zou zijn.
Het gaat ze hier absoluut hier om de Turken ... nou zijn zij de slachtoffers van een dramatische aanslag en dat vinden ze blijkbaar niet zo ergquote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:29 schreef Pulu het volgende:
Los van de suggestieve titel (en dat de boodschapper Meki is, waardoor voor een aantal fokkers het nieuwsbericht minder er toe doet) en onderzoek moet nog uitwijzen want de oorzaak van de brand is. Maar ik sta ervan te kijken dat er van sjakies zijn met 3 hersencellen die elk voorval waarbij in dit geval turken betrokken zijn dat het een soort van wedstrijdje wordt.
"Ja maar wie onderdrukken er nu vrouwen"
"Ja maar jullie willen toch die achterlijke sharia"
"Ja maar wie zien we nu altijd bij Opsporing Verzocht"
Volgens mij als er een baby van 4 maanden bruut zou worden verkracht door Jan P. de Vries en het kindje zou van niet-blanke afkomst zijn of nog erger islamitische ouders zou hebben dan komen er nog sjakies of jannies aanzetten met: "Ja wie vlogen er nu de Twin Towers binnen".
Sommige sjakies en jannies zijn zo gefrustreerd dat de afkomst van slachtoffers er meer toe doet dan wat het hen overkomen is.
Als een kind, vrouw of man iets ernstig overkomt of ergens slachtoffer van is dan hoort er niet toe te doen wat voor afkomst/religie hij/zij heeft....
Het zijn inderdaad onschuldigen en het is betreurenswaardig dat er negen slachtoffers zijn gevallen. Ik heb dan ook al een paar keer verteld dat ik dat erg vind. Maar vertel eens, waar precies is er dan sprake van haat vanuit mij? Doe eens een exacte quote.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:30 schreef Meki het volgende:
Dit is een aanslag op onschuldigen .
gooi je haat weg wat als het Nederlanders waren geweest .
het gaat hier om mensenlevens
Misschien was het wel een pyromaan.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:34 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een onschuldige mensenleven ... een baby die door een gestoorde racist de dood heeft gevonden
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad onschuldigen en het is betreurenswaardig dat er negen slachtoffers zijn gevallen. Ik heb dan ook al een paar keer verteld dat ik dat erg vind. Maar vertel eens, waar precies is er dan sprake van haat vanuit mij? Doe eens een exacte quote.
dit heb jij gezegdquote:rom probeerde dat meisje de brand niet te blussen he. Misschien was het afgesproken werk en cashen ze nu lekker geld van de verzekering.
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:39 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Misschien was het wel een pyromaan.
Misschien was het wel een racist.
Misschien was het wel een racistische pyromaan.
Een ding moet duidelijk zijn, de dader moet gestraft worden.
Wie of wat voor reden deze zieke geest er heeft toe gedreven dit te doen.
http://www.ad.nl/buitenland/article2028772.ecequote:BERLIJN - Turkije stuurt eigen specialisten naar de Duitse stad Ludwigshafen om de brand te onderzoeken waarbij zondag vijf kinderen en vier volwassenen omkwamen en 60 mensen gewond raakten.
Terwijl de minister-president van Rijnland-Palts, Kurt Beck (SPD) maandag nog een racistische aanslag uitsloot, zijn de Turkse autoriteiten daar niet zo zeker van. ,,Wij willen geen tweede Solingen,’’ zei minister-president Erdogan gisteren in Ankara, als toespeling op de geruchtmakende brandstichting door neo-nazi’s in 1993, waarbij vijf Turken omkwamen. De brand destijds was er één in een reeks racistische aanslagen en zorgde internationaal voor een storm van verontwaardiging. In Nederland leidde de aanslag tot de protestactie ‘Ik ben woedend’ waarbij 1,2 miljoen briefkaarten bij de regering in Bonn werden bezorgd. Erdogan wil deze week tijdens een staatsbezoek aan Duitsland zelf Ludwigshafen bezoeken.
Het Turkse team mag de komende dagen bij het onderzoek aanwezig zijn, maar zelf geen ondervragingen doen. Bij het onderzoek worden ook de verklaringen van twee Turkse meisjes betrokken, die tegen tvstation RTL vertelden dat ze een man hadden gezien die met ‘een aansteker een stokje aanstak en dat naast een kinderwagen legde’ in het trappenhuis. Sporenexperts kunnen nog niet controleren of dat klopt omdat ze het uitgebrande gebouw nog niet in mogen.
Dat was maar eventjes een niet-serieuze opmerking om maar even mee te gaan in de toon jij al direct gezet had: die van absurde nergens op gebasseerde speculatie, en het altijd maar uitkomen op gehuil en aannemen van de eeuwige allochtonen-slachtoffer-rol.quote:
Ga eerst maar eens opzoeken wat een pyromaan is.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:42 schreef Meki het volgende:
[..]
je gaat me toch niet zeggen dat een pyronaam twee keer Turken doelwit maakt geen racist is
dit is een nieuwsbericht waar 5 kinderen zijn omgekomen en dan zet jij een niet serieuze tekst neer.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:47 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat was maar eventjes een niet-serieuze opmerking om maar even mee te gaan in de toon jij al direct gezet had: die van absurde nergens op gebasseerde speculatie, en het altijd maar uitkomen op gehuil en aannemen van de eeuwige allochtonen-slachtoffer-rol.
Maar kijk ook eens even naar mijn andere reacties waarin ik duidelijk zeg de slachtoffers op zich te betreuren. Maar jij laat wederom een prachtig staaltje aan selectief lezen en interpreteren zien.
Als jij nou ook eens wat serieuzer zou doen. Je bent volgens mij heel wat slimmer dan je je voordoet. Maar dat eeuwige rel/huil typetje dat je altijd maar speelt, dat begint echt rap vermoeiend te worden.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:54 schreef Meki het volgende:
dit is een nieuwsbericht waar 5 kinderen zijn omgekomen en dan zet jij een niet serieuze tekst neer.
We zijn allemaal hetzelfde ja, ik heb dan ook nergens gezegd dat ik deze slachtoffers minder erg vind.quote:Toon medeleven aan de onschulidgen .. wees menselijker tegenover andere mensen
we zijn allemaal mensen.. we zijn allemaal hetzelfde .
Toch wel kanp dat jij zomaar 1 miljard mensen over één kam kan scheren.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:57 schreef Revolution-NL het volgende:
-edit-
"Ik draag de herinnering aan de brand in het Duitse Solingen heel sterk met me mee, maar ik wil met mijn commentaar wachten tot de feiten bekend zijn."quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/buitenland/article2028772.ece
Ik ben serieusquote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als jij nou ook eens wat serieuzer zou doen. Je bent volgens mij heel wat slimmer dan je je voordoet. Maar dat eeuwige rel/huil typetje dat je altijd maar speelt, dat begint echt rap vermoeiend te worden.
[..]
We zijn allemaal hetzelfde ja, ik heb dan ook nergens gezegd dat ik deze slachtoffers minder erg vind.
Wat waren jou reacties ook alweer op 9/11..quote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben serieus
Ik vind deze aanslag op kinderen zeer erg wat er nog kan gebeuren in deze aarde.
Zoek ze maar op ..quote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat waren jou reacties ook alweer op 9/11..
De daders waren Koerden.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:42 schreef Meki het volgende:
[..]
je gaat me toch niet zeggen dat een pyronaam twee keer Turken doelwit maakt geen racist is
Die paar 1000 doden? Overdrijf niet zo.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Zoek ze maar op ..
11/9 is de ergste ramp ooit en onschuldigen hebben er niks mee te maken.
Bush en zijn mensen hebben het gedaan
Volgens de lokale krant heeft dit geval niks te maken met racisme, buitenlanderhaat enzo.quote:Nieuwe brand
Ook vandaag is een door een Turken bewoond gebouw in vlammen opgegaan. Ditmaal in het Duitse Herne. Daarbij zijn zestien gewonden gevallen, maar geen doden.
heeft de heer des huizes zelf gedaan zo te lezen, in de eigen slaapkamer begonnen en eerst zelf proberen te blussen .. met een brandende peuk in slaap gevallen oid, daar lijkt het op .. wel knudde voor hem, hoop dat de verzekering dat dektquote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens de lokale krant heeft dit geval niks te maken met racisme, buitenlanderhaat enzo.
Edit: Iets anders had me ook behoorlijk verbaasd. Herne is een van de armste steden van Duitsland, maar wel een hele keurige stad. De eerste neo-nazi moet ik er nog tegenkomen, en zelfs de Turkse kutkinderen bekladden de muren niet met graffi of benzinestiften maar met stoepkrijt!![]()
Aan de ene kant snap ik best dat de Turkse regering zich hiermee bemoeit. Aan de andere kant is het ook weer een teken dat de Turkse staat klaarblijkelijk moeite heeft om geëmigreerde staatsburgers en hun nakomelingen los te laten. Kan me van vroeger niet herinneren dat de Nederlandse staat zich intensief bemoeide met de Nederlandse immigranten in landen als Canada en Australië.quote:War es Brandstiftung?
Drei Tage nach dem Feuer in einem von Türken bewohnten Haus in Ludwigshafen mit neun Toten prüfen die Ermittler unter starkem Druck, ob es vielleicht doch kein tragisches Unglück war
Polizei und Staatsanwaltschaft erhoffen sich erste Erkenntnisse aus der Befragung von zwei Mädchen, die am Brandort einen Mann gesehen haben wollen, der Feuer legte. Bislang ist nach Angaben der Staatsanwaltschaft aber noch vollkommen offen, ob Brandstiftung oder ein technischer Defekt Auslöser für das Feuer war. Bei dem verheerenden Brand in dem von türkischen Familien bewohnten Haus waren am Sonntag neun Menschen gestorben, darunter fünf Kinder. 60 Menschen wurden verletzt.
In die Ermittlungen vor Ort sollen in den kommenden Tagen auf Wunsch der Regierung in Ankara auch türkische Experten einbezogen werden. Regierungschef Recep Tayyip Erdogan hatte am Dienstag die Frage gestellt, ob hinter dem Brand Fremdenfeindlichkeit stecke - wie einst bei den Bränden in Mölln und Solingen. Erdogan wird bei seinem Deutschland-Besuch in den kommenden Tagen voraussichtlich den Brandort in Ludwigshafen besuchen.
Bereits im August 2006 hatte es einen Brandanschlag auf das Haus gegeben, bei dem aber nur geringer Sachschaden entstanden war. Die Täter wurden nie gefasst. Die 50-köpfige Sonderkommission, die den Brand vom Sonntag aufklären soll, will auch die Erkenntnisse von damals wieder aufgreifen.
An diesem Mittwoch wollen sich die Staatsministerin und Integrationsbeauftragte Maria Böhmer und der türkische Staatsminister Mustafa Said Yazicioglu an dem völlig ausgebrannten Haus ein Bild von der Tragödie machen. Der türkische Präsident Abdullah Gül hatte angesichts früherer Brandanschläge in Deutschland eine «sorgfältige Untersuchung» gefordert.
Een beetje tragische poging tot cynisme. Ik moet zeggen dat de oorspronkelijke topictitel nu niet bepaald uitnodigde tot een objectieve discussie waarbij de feiten centraal staan. De Moslim-discussie is nonsens evenals het blinde geloof in het feit dat het een aanslag van neo-nazi's was. Er is gewoon nog erg weinig bekend en het onderzoek moet nog beginnen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:39 schreef Triggershot het volgende:
Maar goed ook, die Turken hadden het waarschijnlijk zelfs verdient, beetje jammer van de gebouwen alleen, ik bedoel alsof de moslims nooit wat flikken.
Ik kan me dan ook niet herinneren dat Nederlanders in die landen als groep aangevallen werden door extremistische groeperingen, zoals bij de Turken dus wel het geval is geweest ..quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:43 schreef Dwersdriever het volgende:
Een overzichtsverhaal uit Die Zeit. Duidelijk is dat alle mogelijkheden nog open zijn en dat er een uitgebreid onderzoek zal worden ingesteld.
[..]
Aan de ene kant snap ik best dat de Turkse regering zich hiermee bemoeit. Aan de andere kant is het ook weer een teken dat de Turkse staat klaarblijkelijk moeite heeft om geëmigreerde staatsburgers en hun nakomelingen los te laten. Kan me van vroeger niet herinneren dat de Nederlandse staat zich intensief bemoeide met de Nederlandse immigranten in landen als Canada en Australië.
Ik heb al gemeld dat ik me in dit specifieke voorbeeld wel kan voorstellen dat de Turkse overheid zich ermee bemoeit. Al denk ik dat de Duitse overheid prima is uitgerust om dit soort zaken tot de bodem uit te zoeken en daartoe helemaal geen aanmoediging uit Ankara nodig heeft. Je kunt je ook afvragen wat het nut is van het sturen van Turkse experts.quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik kan me dan ook niet herinneren dat Nederlanders in die landen als groep aangevallen werden door extremistische groeperingen, zoals bij de Turken dus wel het geval is geweest ..
Liever als het gaat om leven en dood dan om adoptie.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:50 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik heb al gemeld dat ik me in dit specifieke voorbeeld wel kan voorstellen dat de Turkse overheid zich ermee bemoeit. Al denk ik dat de Duitse overheid prima is uitgerust om dit soort zaken tot de bodem uit te zoeken en daartoe helemaal geen aanmoediging uit Ankara nodig heeft. Je kunt je ook afvragen wat het nut is van het sturen van Turkse experts.
De vraag is: Heeft de Turkse overheid een bijzondere verantwoordelijkheid als het gaan om het welzijn van Duitsers van Turkse afkomst? Heeft de Nederlandse overheid een bijzondere verantwoordelijkheid als het gaat om Australiërs van Nederlandse afkomst?
quote:Minister Bernard Bot van Buitenlandse Zaken is dinsdag in Syrië voor overleg. Onder meer de kwestie met de twee Nederlandse kinderen Sara en Ammar, die al sinds eind juni in de Nederlandse ambassade in Damascus verblijven, komt aan de orde.
Dit waren twee kinderen die door hun vader onder valse voorwentselen (Disneyland) uit Nederland waren ontvoerd en die naar de Nederlandse ambassade waren gevlucht. (Nederlands grondgebied). Daarmee was het een diplomatieke kwestie.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:54 schreef Triggershot het volgende:
En dan zwijg ik nog over een deskundige op het gebied en minister.![]()
Hoi, wettelijk heeft hij niets verkeerds gedaan, een emotionele moeder, media, medelijden, ministerie bemoeit zich er mee, als Turkije zich bemoeit met bij 10 (mede) burgers - die afschuwelijk zijn gestorven -van Turkije is het vreemd?quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:22 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dit waren twee kinderen die door hun vader onder valse voorwentselen (Disneyland) uit Nederland waren ontvoerd en die naar de Nederlandse ambassade waren gevlucht. (Nederlands grondgebied).
Kortom, je voorbeeld slaat als een tang op een varken.
Nogmaals....de Nederlandse ambassade in Syrië is Nederlands grondgebied.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoi, wettelijk heeft hij niets verkeerds gedaan, een emotionele moeder, media, medelijden, ministerie bemoeit zich er mee, als Turkije zich bemoeit met bij 10 (mede) burgers - die afschuwelijk zijn gestorven -van Turkije is het vreemd?
En Syrische vliegveld -waarvan ze zijn teruggevlogen - Syrisch, gaat erom dat Nederlanders dus, ministrieel wel eens voor mindere dingen hun poot hebben uitgestoken, dat scheen je even te missen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:43 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nogmaals....de Nederlandse ambassade in Syrië is Nederlands grondgebied.
Daarmee is het een compleet andere zaak.
Dat de Turkse overheid zijn medeleven uitspreekt met de slachtoffers en nabestaanden prima. Niets mis mee.
Ik vind het wél vreemd dat de Turkse overheid nog voor het officiële onderzoek is begonnen een link legt met vreemdelingenhaat en eigen experts gaat sturen. Er is geen enkele reden om te denken dat de Duitse overheid dat onderzoek niet naar eer en geweten gaat uitvoeren.
Ze zijn gewoon meegenomen als diplomatieke post.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En Syrische vliegveld -waarvan ze zijn teruggevlogen - Syrisch, gaat erom dat Nederlanders dus, ministrieel wel eens voor mindere dingen hun poot hebben uitgestoken, dat scheen je even te missen.
Mijn inziens is er absoluut niets mis met onderzoek, zolang het maar volgens regels van Duitse autoriteiten gebeurt niets mis mee.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon meegenomen als diplomatieke post. D
Het vertrek vanaf het vliegveld was een direct gevolg van de afspraken die op diplomatiek gebied waren gemaakt over twee kinderen die in de Nederlandse ambassade verbleven. Je hebt gewoon een compleet verkeerd voorbeeld gebruikt om je opinie te onderbouwen. Als jij het verschil niet ziet tussen iets waar een Nederlandse ambassade een rol in speelt en de zaak van de brand, kan ik het verder niet helpen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En Syrische vliegveld -waarvan ze zijn teruggevlogen - Syrisch, gaat erom dat Nederlanders dus, ministrieel wel eens voor mindere dingen hun poot hebben uitgestoken, dat scheen je even te missen.
Wat is de toegevoegde waarde van de Turkse experts? Spreekt hier geen wantrouwen uit? De opinie: Tenzij wij ze op de vingers kijken, gebeurt het onderzoek niet goed.quote:Mijn inziens is er absoluut niets mis met onderzoek, zolang het maar volgens regels van Duitse autoriteiten gebeurt niets mis mee.
Je bent vast blij om te horen dat deze baby de val heeft overleefd.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:34 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een onschuldige mensenleven ... een baby die door een gestoorde racist de dood heeft gevonden
Je mist nog steeds het punt dat de Nederlandse overheid, regering, kabinet, volksvertegenwoordiger, zelf heeft bemoeit met iets wat helemaal niet had gehoeven? Dipomatiek?quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:03 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het vertrek vanaf het vliegveld was een direct gevolg van de afspraken die op diplomatiek gebied waren gemaakt over twee kinderen die in de Nederlandse ambassade verbleven. Je hebt gewoon een compleet verkeerd voorbeeld gebruikt om je opinie te onderbouwen.
Een beter voorbeeld zou zijn de gruwelijke beroving en verkrachting van een Nederlands echtpaar op huwelijksreis in Nieuw-Zeeland vorig jaar. Een zaak die veel aandacht kreeg in de Nederlandse media, waar de Nederlandse overheid praktische hulp bood via de ambassade aan de slachtoffers. Maar geen Nederlandse politie-inspecteur die de overheid in Nieuw-Zeeland op de vingers ging kijken of het onderzoek wel goed werd uitgevoerd.
Laat ze maar wantrouwen hebben, wat maakt het uit, we - Duitsland - heeft toch niets te verbergen?quote:Wat is de toegevoegde waarde van de Turkse experts? Spreekt hier geen wantrouwen uit? De opinie: Tenzij wij ze op de vingers kijken, gebeurt het onderzoek niet goed.
Dat laatste is misschien een beetje waar, lang leve de media en zo. Maar strikt genomen heeft een rechter de kinderen toegewezen aan de moeder en heeft de vader de kinderen ontvoerd.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je mist nog steeds het punt dat de Nederlandse overheid, regering, kabinet, volksvertegenwoordiger, zelf heeft bemoeit met iets wat helemaal niet had gehoeven? Dipomatiek?
Pardon? Sinds wanneer is een voogdelijk kwestie een diplomatieke kwestie. Het had niets met internationale betrekkingen tussen beide landen te maken, ging om nationale opinie van het volk en wat zij vonden dat Bot moest gaan doen.
Volgens de Nederlandse wet, alleen zijn de kinderen niet onderdwang vervoerd, is hij de vader, en gelden er in Syrie Syrische wetten, omdat te gaan bemiddelen met een minister van Nederland, ja, van verliest de vader geheid, maar goed dit is weer offtopic.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat laatste is misschien een beetje waar, lang leve de media en zo. Maar strikt genomen heeft een rechter de kinderen toegewezen aan de moeder en heeft de vader de kinderen ontvoerd.
Ambassade. Nederlands grondgebied. Afgebrand gebouw. Duits grondgebied. Appels. Peren.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:22 schreef Triggershot het volgende:
Als je het nu niet meer inziet, dan heb ik je niets meer te zeggen in deze
[..]
Je mist nog steeds het punt dat de Nederlandse overheid, regering, kabinet, volksvertegenwoordiger, zelf heeft bemoeit met iets wat helemaal niet had gehoeven?quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:47 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ambassade. Nederlands grondgebied. Afgebrand gebouw. Duits grondgebied. Appels. Peren.
Zoek de verschillen.
Edit...ik moet er nog zo'n dingetje bijzetten.![]()
Niet de voogdelijke kwestie was een diplomatieke kwestie, maar het feit dat de twee kinderen naar de Nederlandse ambassade waren gevlucht.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:22 schreef Triggershot het volgende:
Pardon? Sinds wanneer is een voogdelijk kwestie een diplomatieke kwestie. Het had niets met internationale betrekkingen tussen beide landen te maken, ging om nationale opinie van het volk en wat zij vonden dat Bot moest gaan doen.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je mist nog steeds het punt dat de Nederlandse overheid, regering, kabinet, volksvertegenwoordiger, zelf heeft bemoeit met iets wat helemaal niet had gehoeven?
Jij komt er wel.
Gozer, eerst wil je terug naar oospronkelijke onderwerp, dan begin je er weer over, In de Nederlandse ambassade in Syrie gelden geen Nederlandse wetten, de vertegenwoordigers van Nederland genieten van onschendbaar en absolute autoriteit op wie wie het gebied mag betreden en verlaten, dat heeft niets met de Nederlandse wet te maken, maar met verdrag van Wenen, diplomatieke omgang tussen mensen, lees je anders even in.quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:58 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
![]()
Reageer nou een keer inhoudelijk op het ambassadegedeelte. Dat is Nederlands grondgebied. Dat maakt het een totaal andere kwestie, waar de Nederlandse overheid zich wel mee MOET bemoeien. Er zijn talloze Nederlandse kinderen die door een ouder zijn meegenomen naar een vreemd land tegen de wil van de andere ouder in. Daar zijn uitzendingen over bij Tros Vermist, er zijn speciale organisaties die dat soort kinderen opsporen. Maar geen overleg op ministersniveau. Het verschil met de zaak waar wij het over hebben......de kinderen bevonden zich weer op Nederlands grondgebied, waar Nederlandse wetten gelden.
Om 16.22 uur had je mij hier al niets over te vertellen. Het bovenstaande is dan ook een 'pot verwijt ketel'-argument.quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gozer, eerst wil je terug naar oospronkelijke onderwerp, dan begin je er weer over,
Het overgrote deel natuurlijk gewoon wel. Wat er zeker niet geldt is het overgrote deel van de Syrische wetten.quote:In de Nederlandse ambassade in Syrie gelden geen Nederlandse wetten,
Het doet verder ook allemaal niet ter zake. Als jij denkt dat een zaak die speelt in een Nederlandse ambassade heel goed te vergelijken is met een willekeurig pand dat afbrand ergens in Duitsland. Dan weet ik niet goed meer hoe ik het je wel duidelijk moet maken. Als we het na vijf rondes nog niet eens zijn, dan zal dat ook wel niet meer gebeuren.quote:Under international law, diplomatic missions enjoy an extraterritorial status and thus, although remaining part of the host country's territory, they are exempt from local law and in almost all respects treated as being part of the territory of the home country. They are also only required to pay taxes equal to their respective countries' guidelines.
http://www.augsburger-all(...)ageid,4293.html#nullquote:Ludwigshafen (ddp/AZ). Nazi-Schmierereien an der Brandruine in Ludwigshafen sorgen für Aufregung. Offenbar sind die Symbole vor dem großen Feuer angebracht worden. Wie verschiedene Medien berichten, entdeckte die Polizei neben dem Eingang zu einem türkischen Kulturverein zwei Mal die Aufschrift "Hass", wobei die beiden letzten buchstaben im Stil der SS-Runen geschrieben sind.
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,533424,00.htmlquote:Nach der Feuerkatastrophe in Ludwigshafen stand für türkische Medien sofort fest: Das waren Ausländerhasser. Ein Beleg dafür, wie sehr das Verhältnis gestört ist zwischen Türken und Deutschen, zwischen Ankara und Berlin. Denn bislang gibt es nur den Verdacht, dass ein Brandanschlag vorliegen könnte.
Als Turkije nou met excuses zou komen als ze het verkeerd hadden kon ik er nog mee inkomen. Maar was bij de 'Nederlandse Solingen' in Den Haag niet het geval.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:22 schreef Triggershot het volgende: Laat ze maar wantrouwen hebben, wat maakt het uit, we - Duitsland - heeft toch niets te verbergen?
Waarom dat ophoeren .. juist erg goedquote:Op woensdag 6 februari 2008 23:42 schreef Flumina het volgende:
[..]
Als Turkije nou met excuses zou komen als ze het verkeerd hadden kon ik er nog mee inkomen. Maar was bij de 'Nederlandse Solingen' in Den Haag niet het geval.
Daarom: ophoeren met dat zogenaamde kritische Turkse onderzoek.
Ophoeren omdat ze tien jaar geleden superfout zaten met hun beschuldigingen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 23:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom dat ophoeren .. juist erg goed
het is een racistsiche aanslag ...
Waarom gaan er wel Nederlanders naar RABAT , Marokko om mee te helpen tegen de utrechtzaak ??
WIEquote:Op woensdag 6 februari 2008 23:53 schreef Flumina het volgende:
[..]
Ophoeren omdat ze tien jaar geleden superfout zaten met hun beschuldigingen.
Je wil ontkennen dat er in Duitsland al een paar keer aanslagen zijn gepleegd ?quote:Op woensdag 6 februari 2008 23:53 schreef Flumina het volgende:
[..]
Ophoeren omdat ze tien jaar geleden superfout zaten met hun beschuldigingen.
Smerige racisiten alleen omdat hij blank wasquote:De voor geëmigreerde Turken verantwoordelijke staatssecretaris Mustafa Sait Yazicioglu legde gisteren samen met de voor integratiebeleid verantwoordelijke collega Maria Böhmer een krans bij het huis. Het tweetal riepen op kalmte te bewaren en in alle rust de onderzoeksresultaten af te wachten. Böhmer bekritiseerde de speculaties in de Turkse media en vertelde dat Turkse jongeren een brandweerman hadden mishandeld.
De Turkse regering, In Den Haag schreeuwde ze ook moord en brand over racisme. Terwijl toen bleek dat de vader het had gedaan. Toen waren excuses toch wel op zijn plaats geweest of niet.quote:
Zijn er verbanden aangetoond dan?quote:Op woensdag 6 februari 2008 23:02 schreef Meki het volgende:
BERLIJN - Het huis in het Duitse stad Ludwigshafen, dat afgelopen zondag uitbrandde, was vóór het brand uitbrak beklad met SS-tekens en haatteksten.
Welke racist gaat dit nog blijven verdedigen dat dit geen racistische aanslag is
Ik dacht even dat dit een grap was, maar het schijnt dus echt te zijnquote:Op woensdag 6 februari 2008 23:02 schreef Meki het volgende:
BERLIJN - Het huis in het Duitse stad Ludwigshafen, dat afgelopen zondag uitbrandde, was vóór het brand uitbrak beklad met SS-tekens en haatteksten.
Welke racist gaat dit nog blijven verdedigen dat dit geen racistische aanslag is
Natuurlijk is dat gebouw niet erg brandveilig geweest. Maar dat is normaal.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:40 schreef ACT-F het volgende:
Maar ben ik nou de enige die ernstig twijfelt aan de brandveiligheid van dat gebouw? Ongeluk of opzet, die mensen hadden nooit als ratten in de val mogen zitten.
Op de begane grond kan ik me dat nog voorstellen, maar op 2 à 3 hoog zou een alternatieve route om beneden te komen wenselijk zijn zoniet verplicht moeten worden. Zoals ze nu op de richel staan om aan de rook te ontkomen is ook geen poremquote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:56 schreef Igen het volgende:
Zolang er een raam is dat groot genoeg is om als tweede vluchtweg te dienen, is juridisch gezien alles in orde.
Het idee is dat de brandweer je met een hoogwerker moet kunnen redden.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Op de begane grond kan ik me dat nog voorstellen, maar op 2 à 3 hoog zou een alternatieve route om beneden te komen wenselijk zijn zoniet verplicht moeten worden. Zoals ze nu op de richel staan om aan de rook te ontkomen is ook geen porem![]()
[ afbeelding ]
quote:The inferno that killed nine people of Turkish origin in an apartment house in Ludwigshafen was most likely not an act of arson, a new report on the investigation is said to conclude. Fire experts have not yet determined the origins of the fire, but they have ruled out the possibility of a xenophobic attack, a leading newspaper reports.
The fire that destroyed an apartment house in Ludwigshafen on Feb. 2, killing nine women and children of Turkish origin, was most likely not arson, say investigators. Mass-circulation tabloid Bild on Thursday says that investigators have come to the conclusion that the deadly blaze (more...) originated from a smoldering hot spot underneath the steps leading to the building's cellar. The Turkish investigators who flew in to help with the investigation agree with the latest assessment the paper reports, attributing "Bild information."
Investigators remain unsure where the smoldering fire originated, but no evidence of fire accelerants or other signs of arson have been found. In addition, the testimony from two young girls who said they had seen a man in the building's entrance laying a fire has been determined to be false. The hot spot in the basement could have been smoldering for up to three hours before the fire rapidly expanded, ultimately consuming the entire building
The blaze, which also injured a total of 60 people, quickly expanded into a diplomatic fracas (more...) between Germany and Turkey. Information that the building had been daubed with neo-Nazi symbols weeks prior to the inferno and that it had once before been the target of an arson attack led many to assume that the deadly fire was the result of a xenophobic attack on the Turkish residents inside.
Ankara immediately sent their own fire investigators and Turkish press made comparisons to the 1993 neo-Nazi arson attack in Solingen, which left five people of Turkish origin dead. Turkish Prime Minister Tayyip Erdogan also made a detour (more...) during his previously-planned visit to Germany to see the site of the fire.
Now, though, the tragic incident looks to be much less explosive. Fire investigators have likewise ruled out the possibility of an electrical fire. Immediately after the blaze, some had said that the wiring in the building was old and defective while others accused the residents themselves of illegally tapping power from nearby power lines.
Fire experts who investigated the site postponed a planned press conference on Thursday to announce their findings, but the German news agency DPA, citing no sources, claims that the report's conclusions are final.
zo ging het ook in Den Haag een aantal jaren terug .. ook een Turkse familie, die bij een brand al hun kids, op 1 na dacht ik, verloren, tragischer komt het bijna niet... en toen de eerste reacties : het was aangestoken, het was dus racisme, het was xenofobie, het was kaalkopjes, het was groeiend rechts extremisme.... het was, zo bleek een stille mars en schreeuwende krantenkoppen later, een boze wraakzuchtige Turkse neef van de familie, die een brandend iets door de brievenbus in de deur gedouwd had... en toen werd het stil.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:39 schreef __Saviour__ het volgende:
nou nou voila.
Eerst maar al die aannames en beschuldigingen, maar wat een ophef om niks was dat zeg achteraf zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |