abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO zondag 27 juli 2008 @ 05:07:22 #201
22592 crew  Ole
pi_60373463
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 28 juli 2008 @ 19:05:48 #202
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60401714
En voila, weer wat verder.
Het kruis is dicht nu:

En ook alweer geplamuurd, zodat ik dat morgen snel kan schuren en behangen.

Een paar specs:
een 30 tal meter plank geloof ik
350 schroeven
11.8m² MDF
En een heel aftekenpotlood
pi_60419121
onwijs mooi werk, alleen een spottje doet het niet :p
Don't trust anyone else!
Trust me!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:30:42 #204
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60427417
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:07 schreef groggy het volgende:
onwijs mooi werk, alleen een spottje doet het niet :p
Thnx, en idd, dat spotje is zeker al een paar maanden kapot, maar ik ga het pas op het einde vervangen :p
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:41:44 #205
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60429110
Helaas vandaag al te vroeg moeten stoppen omdat ik weer maar eens een tekort heb aan lijm.

[ Bericht 7% gewijzigd door MMach op 29-07-2008 21:50:02 ]
pi_60453211
Je gaat goed zo! Complimenten!
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:34:05 #207
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60453319
Thnx
Ook vandaag niet teveel gedaan want de hele dag gaan rijden met een vriendin (Gent, Brussel, Namen, Frankrijk). Daarna toch nog wat geglasvliesd.

Morgen nog de laatste loodjes, vrijdag schilderen nog denk ik, en dan moet ik al bijna vertrekken naar Dubai (zondagmorgen). Opruimen en finale schilderwerken laat ik over aan Archont en Perpentijntje. In het ideale geval moet ik dan nog juist de vloer er in leggen en wat details afwerken and it's finished. En dat zal nodig zijn, want na m'n terugkomst (18aug) moet ik al beginnen aan mijn eindwerk voor school.

[ Bericht 7% gewijzigd door MMach op 30-07-2008 21:44:37 ]
pi_60454124
euhm, vrijdag ging je toch naar mij komen?
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:43:27 #209
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60454991
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:07 schreef Archont het volgende:
euhm, vrijdag ging je toch naar mij komen?
Het ene sluit het andere niet uit
pi_60460156
Ziet er goed uit gasten!

Archont, jij houdt dit topic toch wel levend als MMach in Dubai zit?
pi_60460725
oei, nog een verantwoordelijkheid erbij.

fotos kan ik niet plaatsen, en tzal alleen schilder- en opkuiswerk zijn, dus veel grote veranderingen moet je niet verwachten. Maar ik wil wel eens een stand van zaken geven.
  Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 09:54:51 #212
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60461123
Langzaam maar zeker komt de zolderstudio af, dat kruis lijkt eigenlijk; hoewel het afgetimmerd is op de foto's helemaal niet zo grof / groot.

Valt mij personelijk erg mee !
Is het de bedoeling dat Archont het project afmaakt of moeten we wachten tot je weer terug bent uit Dubai
pi_60461399
ik vrees dat je voor volledige afwerking zult moeten wachten tot MMach terug is, maar dan is het eigenlijk enkel nog de vloer, dus dan kan het snel gaan. Ik moet zelf ook nog thuis wat verbouwen, en moet mijn voor school nog een hele hoop werk leveren ook tegen september, oa een paper, ontwerp v/e orgel, en de bouw van mijn clavichord, dus ik zal jammer genoeg niet aan het tempo van MMach kunnen werken.
pi_60462713
Alvast voor MMach : veel plezier en succes in Dubai !!!

En voor Archont en P : dat het niet te warm wordt om te schilderen !
  donderdag 31 juli 2008 @ 17:01:31 #215
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60470180
Thnx, ik zie een beetje op tegen de 52°C daar, maar voor de rest zien we wel zeker?

Voor vandaag al gedaan. De rest van het kruis behangen en dat stuk van gisteren geschillderd.

pi_60471151
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:27 schreef Archont het volgende:
oei, nog een verantwoordelijkheid erbij.

fotos kan ik niet plaatsen, en tzal alleen schilder- en opkuiswerk zijn, dus veel grote veranderingen moet je niet verwachten. Maar ik wil wel eens een stand van zaken geven.
Gelukkig heb ik wel een fototoestel en wat plaats om foto's online te zetten
Koekoek!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:55:54 #217
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60505721
Zo, nu is het aan de troepen om verder te doen. Om 10u55 vertrek ik morgen naar Dubai en ik ben tegen 22u55 daar. Benieuwd of ik er internet kan scoren.
Perpentijntje en Archont, geef er een lap op! Veel succes.
Dada

Hehe, de post is precies op dit moment

[ Bericht 4% gewijzigd door MMach op 02-08-2008 10:56:51 (tijdstipje) ]
  Moderator / Miss SHO zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:36:59 #218
22592 crew  Ole
pi_60506235
Goede reis Mmach!
  Moderator zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:51:49 #219
92034 crew  Vonkenboer
pi_60507421
Goede reis naar Dubai MMach !
als je terug komt verwachten wij toch wel wat Mmach in Dubai foto's
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:47:26 #220
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60509018
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 10:55 schreef MMach het volgende:
Zo, nu is het aan de troepen om verder te doen. Om 10u55 vertrek ik morgen naar Dubai en ik ben tegen 22u55 daar. Benieuwd of ik er internet kan scoren.
Perpentijntje en Archont, geef er een lap op! Veel succes.
Dada

Hehe, de post is precies op dit moment
Veel plezier en succes in Dubai hé Benoît! Tegen de tijd dat jij terug komt ben ik ook Zuiderling geworden
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:58:54 #221
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60569412
Groetjes vanop een baggerboot die bezig zit aan het baggeren aan Jebel Palm Island. Internet op het hotel is gescencureerd (wegens in strijd met het geloof ed). Drank mag je niet zichtbaar vervoeren, of je wordt opgepakt, verd
er is alles hier kraaknet en vrij westers. Ik verblijf deels in een hotel, deels op een boot. Helaas zijn fotos niet mogelijk (Het is te zeggen, er zijn nogal wat bedrijfsgeheimen op de boot,dus die kan ik niet meteen online gaan gooien ) .
Het hotel:

Die foto is tegen 7u savonds, het wordt hier om 8u donker; en het is hier 2u later dan thuis. De lucht heb ik nog niet helemaal blauw gezien, er is tegen de horizon altijd een vale sluier van woestijnzand.
Kamer van 10 op 4 oid, met daarnaast een badkamer en een doorlopend balkon

Allemaal indrukwekkend wel

De temperatuur ligt rond de 44-52 graden celcius; vochtigheid tussen 90-100% op dit moment, het is moeilijk voor te stellen, maar de warmte is veel intenser dan bv in het zuiden van Spanje of zo. Het is alsof je constant in de sauna zit. Vreemd genoeg heb ik er niet echt moeite mee, ik vind het -nu nog- een speciale omgeving. Het is niet meteen aangenaam; maar ik vind het ook niet ontzettend storend of zo. Dat is anders voor de lassers aan boord die in volle zon helemaal ingepakt zitten lassen; of voor de mensen in de machinekamer die werken bij temperaturen rond de 55°. Het eten in het hotel kan in elk geval beter; de groenten proeven een beetje vreemd, blijkbaar worden we in België nogal culinair verwend. Aan boord is het eten, net zoals alles inpeccible. Overal ook airco, in het hotel wel veel te koud.

Nu zit ik dus op de boot, en er is zowaar een bar met lichtjes

En een tv kamer; waar ik nu zit

De boot is bovendeks nog veel indrukwekkender (voor een ingenieur toch) en technischer, maar as i've said, not for publication.

Overal wordt trouwens dag en nacht, 7 dagen op 7 doorgewerkt. Zowel het baggeren, als de bouwprojecten elders in Dubai; echt bijzonder om te zien. Het ene megalomane project naast het andere; eindeloze rijen vrachtwagens, enorme gebouwen, gigantische dingen die tot aan de horizon reiken, titanenprojecten waarvan je de mens bijna niet toe in staat acht. Maar toch liggen ze er, die miljoenen kubieke meters zand, die gebouwen van 1200meter hoog, de indoor skipistes. Dit is een land waar alles mogelijk blijkt te zijn. De mensen zijn overigens allemaal wel vriendelijk

In elk geval, ik ga het waarschijnlijk houden bij deze update, misschien later nog eens fotos van Dubai of Abu Dhabi zelf, maar het is moeilijk te zeggen wanneer dat is. Van de rest zijn de fotos enkel voor beperkte kring. Enfin, donderdag beginnen Archont en Perpentijntje aan het opruimen en schilderen, ajohoo

[ Bericht 0% gewijzigd door MMach op 05-08-2008 11:34:03 ]
pi_60569825
wow MM das rap dat je inlogt op je eigen topic.

Leuk dat je ons even jaloers maakt met fotoos en goed dat je de hitte kunt verdragen.
Geeft toch wel een thuisgevoel als je een bar met lichtjes tegenkomt.
Het was zo'n beetje het projekt waarmee je bent gestart bij ons ! op Fok.

Succes daaro...
pi_60653780
Nice!!
pi_60661984
nu MMach er niet meer is valt eens te meer op hoeveel vuiligheid hij veroorzaakt. We hebben nog niet eens kunnen schilderen gisteren. Zondag zal Perpentijntje wel al komen schilderen en maandag gaan we alle vuiligheid afzetten op het containerpark.

[ Bericht 4% gewijzigd door Archont op 08-08-2008 20:01:52 (excuses, ik dacht aan verf ;)) ]
pi_60663137
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:40 schreef Archont het volgende:
nu MMach er niet meer is valt eens te meer op hoeveel vuiligheid hij veroorzaakt.

Maar hij is nu in goede handen. Tenslotte is dat schip waar hij op werkt eigenlijk één gigantische stofzuiger.
pi_60664904
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 18:24 schreef dvr het volgende:

[..]

Maar hij is nu in goede handen. Tenslotte is dat schip waar hij op werkt eigenlijk één gigantische stofzuiger.
Dat hij op de terugweg met z'n boot dan nog maar eens op zolder passeert
pi_60665424
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:40 schreef Archont het volgende:
Zondag zal terpentijntje wel al komen schilderen ...
PPPPPPPPPPPPPPPPPPerpentijntje! Ik neem zondag mijn fototoestel ook mee voor de wachtende lurkers.
Koekoek!
pi_60677060
Ik heb eigenlijk liever dat Archont z'n camera meeneemt..
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:07:34 #229
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60678587
Utut; vuiligheid, it doesn't matter, result, that's what matters!

Terwijl Archont en perpentijntje al wat hebben voortgedaan is het leven hier ook plezant. Ik heb niet altijd internet, en als ik internet heb is het gedeeld met anderen, dus vrij traag. Vergeef me dus als ik iets dubbels zeg.

Ik slaap en leef nu vooral op de JFJ De Nul; het vlaggenschip en de moneymaker van JDN.

(internetpic)
Linkje met info en fotos:
http://www.baggerwereld.com/pages/jfj_de_nul.html
Het is het complexte schip van de vloot, en de krachtigste cutterzuiger ter wereld. Een cutterzuiger is een boot die achteran palen heeft die ze kan neerlaten, en vooraan een beweegbare ladder heeft met vooraan een boorkop. Wanneer ik ladder zeg, dan moet je denken aan een soort klein flatgebouw in staal dat op zijn zij ligt met op de top een grote freeskop. Die freeskop heeft een straal van zon 3 meter gok ik zo. Het is een baggerschip dat in alle gronden kan werken, maar dus vooral bedoeld is voor de wat hardere ondergrond. Om te werken laten ze een paal achteraan het schip naar beneden zakken, en gooien ze speciale ankers uit. Dan gaat de ladder omlaag, en de boorkop dus in de grond. Die boorkop hangt vast aan het schip, dus om grond weg te nemen moet die dus heen en weer gaan. In plaats van de kop te bewegen beweegt het hele schip. Het roteert rond de paal achteraan (niet helemaal rond uiteraard) en trekt zichzelf aan de ankers heen en weer. Na 1 zwiep stuurt de computer de paal een beetje aan dat hij iets verder kan zwaaien, en zo kruipt het schip vooruit. Het hele schip gaat de hele dag en nacht, maanden aan een stuk zo heen en weer. De trillingen van de boorkop voel je in het hele schip, maar dat went snel. Afhankelijk van de ondergrond worden andere ankers gebruikt. Is de grond zacht, dan kan een gewoon anker volstaan om het schip te kunnen trekken, is de grond harder dan wordt een ander soort anker gebruikt, dat veel moeilijker te hanteren valt. Mijn eindwerk is een ontwerp maken voor een drijvende hijsinstallatie die die andere ankers handelbaarder maakt om kostbare tijd te winnen. 1u stilstand kost al gauw 5OOO¤.

De grond die zo wordt gewonnen, wordt dan op het land opgespoten, zo ontstaan die palm eilanden. Er zijn nog een heleboel schepen die in een andere grond werken, en die dan de toplaag voorzien. Bv een soort van grote stofzuigers die mooi zand opzuigen, en dat dan bovenop de palmen spuiten zodat de toplaag mooi strandachtig is.

Op de boot probeer ik zoveel mogelijk alle aspecten te bezien voor dit specifieke schip, zo las ik af en toe es mee, sta ik es in de keuken. Verder ga ik af en toe aan wal om daar de rest van de werven te bekijken, en zie ik de bulldozers ravotten Het is echt mindblowing dat dit allemaal man made is, bijna niet voor te stellen.

Ook van de boot ben ik onder de indruk, niet alleen is dit high tech in de zware industrie, het is duidelijk dat er wordt omgekeken naar de werknemers. Het eten hier is bv fenomenaal goed. De belgische kok (die ook nog eens graduaat biotechnieker is) heeft al jarenlang ervaring in Franse sterrenrestauranten, en dat is eraan te merken. Op de foto was ik bijvoorbeeld bezig reuzescampis aan het verpakken in loempiadeeg met daarin rijstnoedels, en stukjes wortel en ajuin. Dit in het kader van het avondeten dat in indonesische style is vandaag

Over het werk dan zelf. Het is wel redelijk bekend dat de lonen hier netto het dubbele zijn van wat je bruto in Belgie/Nederland kan verdienen, maar eigenlijk zijn beide niet te vergelijken. Hier werk je van 6 tot 18u, op de eetpauzes na, non stop, geen weekenden, maar 6weken werken aan een stuk, en daarna 6weken betaald verlof. (Zo is dat voor de schippers, de mannen die buiten het harde werk doen); ofwel 2maanden werken, 1maand thuis, zonder garantie dat je ook daadwerkelijk 1 maand vrij zal zijn (dat is dan voor de uitvoerders en andere staff aan boord, normaal is dat de categorie waar ik in terecht kom). Uitgemiddeld is dat maar iets van een 8¤ per uur netto, wat dus niet zo veel is, zeker niet gezien de verantwoordelijkheid en werkdruk. Het verblijven en eten kost je dan weer niets daar, dat is dus wel mooi.
Het werk voor de schippers is gezien de hitte erg zwaar, een dag buitenwerken staat gelijk aan 10 tot 12 liter water drinken gedurende de shift om niet de dehydrateren. Die mannen lopen ook fully dressed rond, dus overall, doek over het haar en helm, niet omwille van het geloof, maar omwille van de genadeloze zon. Enkele uren onbeschermd buiten en je loopt het risico op zonneslag en zwaar verbrand zijn. In elk geval heb ik er niet zo'n last van omdat ik niet zoveel hard werk doe, ik vind het dus nog best plezant. Enkele maanden geleden is er wel zo een leerling-schipper gestorven door uitdroging. Hij was aan het werk, en was onwel geworden en had het tegen niemand gezegd en in zijn kajuit gaan liggen, waar hij gewoon gestorven is zonder dat iemand het wist. Het is dus een vrij vijandige omgeving, en het schip zelf is ook vrij gevaarlijk met veel valgevaar, veel kabels onder hoge belastingen die kunnen snappen; etc. Maar met uitkijken kom je al een heel eind.
Het bedrijf zelf is aan een explosieve groei bezig, binnen de 3 jaar komen er geloof ik 23 schepen bij (ik dacht dat het totaal dan op 60 a 70 schepen ligt), en ze zitten nu al aan 2000 werknemers. Er zijn maar een bepaald aantal ingenieursstudenten die afstuderen elk jaar, en die ook naar die sector gaan; ik geloof iets van een 40 ongeveer, waarvan dit jaar nu dus 18 speciaal opgeleid gaan zijn voor deze sector (waaronder ik). Dit terwijl er een aantal grote baggerfirmas op de markt zijn. Door zijn gigantische uitbreiding heeft JDN een veel grotere nood aan schippers en mensen met een theoretisch/technische opleiding. Dat zorgt dus voor de nodige moeilijkheden, and time will tell if something like that is even possible. In elk geval zie ik het wel zitten om bij zo'n Belgische wereldfirma aan de slag te gaan, ook al ben ik daar nog lang niet. Het harde werk kost vele offers, maar kunnen zijn op een plaats die pijlsnel vooruit gaat in ontwikkeling is priceless.

En ik mis mn vriendin en m'n motor

Maar verder: greets from the jebel ali palm island

[ Bericht 1% gewijzigd door MMach op 09-08-2008 10:40:40 ]
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:27:28 #230
22592 crew  Ole
pi_60680777
mooie foto's!

blijven posten mmach leuk!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:00:11 #231
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60689318
Prachtig wereldje dat baggeren. Ik ken een aantal mensen die de opleiding 'oeverbouw en baggerkunde' (of zoiets) in Groningen doen, daar krijg ik ook altijd van die mooie verhalen van te horen. Ik zou het niet kunnen, volgens mij is het best zwaar.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60691108
Baggertopic

Erg leuk om te zien wat je allemaal tegenkomt daar in de Oriënt! Dat Palmeiland, wordt dat nou een beetje stevig? Ik vind het er op plaatjes wat fragiel uitzien; zo van één stormpje en het verdwijnt voor altijd in de golven.
Wordt daar in Dubai trouwens ook in de economische infrastructuur geinvesteerd (voor als de olie op is) of wordt het een soort permanent vakantieparadijs om collectief in te zitten rentenieren? Ik vind het wel fascinerend, al die obscene rijkdom, maar het zou niets voor mij zijn om er te wonen.
  zondag 10 augustus 2008 @ 05:44:43 #233
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60699128
Maok: dat is inderdaad zeer zwaar van wat ik er al van gezien heb. Al is het hier wel degelijk zo dat de erg zware werkjes wel gedaan worden door Indonesiers. Die werken even lang gedurende de dag als de europeanen hier, maar blijven wel langer in dubai, ik geloof een maand of 7 aan een stuk. Zij zijn daar tevreden mee, want ze worden hetzelfde behandeld als de rest (zelfde eten enzo) en verdienen iets van een +800dollar per maand dacht ik, dat is 3 keer meer dan ze thuis kunnen verdienen. Daartegenover staat dat je ze zel erg duidelijke commandos moet geven anders gebeurt er niet zoveel. Er zitten daar wel een pak straffe lassers tussen
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:20 schreef dvr het volgende:
Baggertopic

Erg leuk om te zien wat je allemaal tegenkomt daar in de Oriënt! Dat Palmeiland, wordt dat nou een beetje stevig? Ik vind het er op plaatjes wat fragiel uitzien; zo van één stormpje en het verdwijnt voor altijd in de golven.
Wordt daar in Dubai trouwens ook in de economische infrastructuur geinvesteerd (voor als de olie op is) of wordt het een soort permanent vakantieparadijs om collectief in te zitten rentenieren? Ik vind het wel fascinerend, al die obscene rijkdom, maar het zou niets voor mij zijn om er te wonen.
Het is pas als je er op loopt of rijdt dat je ziet hoe groot dat is. Gisteren heb ik gereden op een stuk dat vroeger -9 was, en nu +4, dat wil zeggen dat er daar 13meter aangestampte grond op is aangebracht, op die ontzettend grote oppervlakte. Je zou het misschien niet zeggen op de zichten van google earth, maar dat is echt gigantisch. Als je op een blad staat, dan kan je de trunk echt niet zien. De trunk is dan de stam van de palm als het ware. Die bladen worden opgebouwd door eerst een dam te storten van grote stenen rond de contouren van het blad (met groot bedoel ik ook echt groot, misschien 8 stenen op een lange vrachtwagentrailer). Dat doen ze met splitbarges, dat zijn schepen die in hun lengte kunnen openklappen zodat hun lading wordt gedumpt.

Dat kunnen ze doen tot -3 geloof ik, vervolgens gebruiken we andere tools. Hetgene tussen de dammen wordt dan opgevuld met grof zand en rotsen, en een dikke bovenlaag zand. Alles is uiteraard berekend en dat is meer dan stevig genoeg om niet weg te spoelen of op te bouwen. De buitenste ring beschermt de binnenste bladen ook wat. Overigens is de palm nu gesloten

Dwz dat die bruggen links onder en boven, er niet zijn, maar dat dat gewoon gedumpt is met zand op dit moment. Nu bouwen ze daar bruggen over, en dan graven ze het zand weer weg. De bladen worden ook langer in tussen:meer oppervlakte, meer gebouwen.

De bedoeling van Dubai is een toeristische trekpleister te worden en moet de rijken der aarde aantrekken. Het schijnt te werken want palm island 1 is al serieus bebouwd. Welke rijke nu gaat wonen in zonn warme vochtige streek met zo weinig geschiedenis, dat begrijp ik niet echt, ;maar het schijnt te werken
pi_60699482
Ik vind dit een erg leuk topic, maar hoort het Dubai verhaal niet in travel? Ik vond het nogal opmerkelijk om van een zolder etage opeens naar een (Dubai) topic te gaan?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_60699518
Ach joh MMach heeft credits.
Iets als: laten we het centraal houden.

Alhoewel dan zou KAA ook hardlopen...

Wie bedenkt er nou een schip als een splitbarge ? Geniaal !
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 augustus 2008 @ 10:18:06 #236
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60700157
Maakt niet uit waar het staat, zolang we het maar kunnen volgen

Ik vind het hoe dan ook leuk om MMachs verhalen te lezen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_60700312
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:18 schreef Rewimo het volgende:
Maakt niet uit waar het staat, zolang we het maar kunnen volgen

Ik vind het hoe dan ook leuk om MMachs verhalen te lezen
Ik ook hoor, maar het leid nogal af van het klussen...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:16:41 #238
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60709917
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:33 schreef dahei het volgende:

[..]

Ik ook hoor, maar het leid nogal af van het klussen...
Je hebt wel gelijk, maar het is zo lekker makkelijk. Zie het als een oefening voor je scrollvinger. Er zijn maar een stuk of 5 posts over Dubai, op 300 posts is dat maar 1,67%. Dat moet wel verteerbaar zijn

Maar goed dan: klusnieuws:
De zolder wordt op dit moment opgeruimd, en daarna schilderen ze hem verder in het wit.

Overigens is het aanleggen van kunstmatige eilanden wel klussen to the max, er wonen is wonen to the max,dus het hoort hier nog enigszins thuis. Ik ben ook geen kaaskop, dus het valt meer in het klussen gedeelte dan in het kaaskoppen gedeelte, als we het dan toch op het volgen van regeltjes en onderscheid willen houden.

@AnneX: my thoughts exactly Een splitbarge is geniaal in eenvoud van idee. Er bestaat geen logischere manier om een schip te ontladen dan dat, zo logisch dat je het onmogelijk acht. Het moetook wel een technische uitdaging zijn om zoiets te ontwerpen.

[ Bericht 15% gewijzigd door MMach op 10-08-2008 17:23:57 ]
pi_60728090
prachtige verhalen MMach, gewoon doorblijven posten hierzo
pi_60871776
Update!

Jammer voor een van de posters boven me, maar het was toch ik die mijn fototoestel eens meegenomen heb. Excuses voor de niet zo fantastische kleurinstellingen, het zijn de eerste foto's die ik met mijn nieuwe toestel neem.
Op de foto's zie je de zolder na de 2e laag. Gisteren heb ik wat geschuurd, om de meeste oneffenheden te verwijderen, en ben ik begonnen aan de finale laag. Daar zal ik de rest van het weekend waarschijnlijk wel aan bezig zijn.

Mmach is bijna terug!

[ Bericht 16% gewijzigd door perpentijntje op 16-08-2008 09:20:42 ]
Koekoek!
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:57:06 #241
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60872227
Wouw ziet er goed uit zeg!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:56:02 #242
22592 crew  Ole
pi_60874872
Iets anders dan jouw zolder he Sanne
respect voor deze mannen
pi_60874979
lol, is het nu net dat perpentijntje een vrouw is
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:05:13 #244
22592 crew  Ole
pi_60875047
Oh ja!
Maar ik had het vooral over jou en Mmach
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:05:55 #245
22592 crew  Ole
pi_60875065
maar perpentijntje, bij deze
je bent een toppertje!
pi_60912545
Hardstikke mooi - en apestrak, precies zoals Mmach bij aanvang al zei dat hij het wilde hebben.
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 08:49 schreef perpentijntje het volgende:
Jammer voor een van de posters boven me, maar het was toch ik die mijn fototoestel eens meegenomen heb.
Waarvoor op zich hulde! Maar in de vraag wie de foto's zou maken, lag ook besloten wie van jullie twee dan op die foto's zou verschijnen.. vandaar mijn voorkeur voor Archont als fotograaf!
pi_60915140
En dat was echt nog niet duidelijk
Ik slaag er altijd in mezelf mee te verven als ik bezig ben, dat hoeft echt niet op de foto!
Koekoek!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2008 @ 07:22:05 #248
13151 crew  Rewimo
pi_60915578
Wat een prachtige ruimte is het zo Het lijkt enorm groot!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:14:37 #249
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60938280
Mmach, je mist je vriendin, schrijf je, en nu denk ik dat ik dus even iets gemist heb...

Mooie verslagen vanuit den verre!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60939095
Benoit,

Heb helemaal gemiost dat je naar de oost ging, ben echter bekend met het baggerverhaal dat je schetst. Een van mijn beste vrienden heeft jaren als "baggerbaas" in de bagger gezeten. Dus zeg maar baas van alles wat met baggeren te maken heeft op zo'n schip. De kapitein, stuurman etc zijn dan voor het maritieme gedeelte natuurlijk. Dat was trouwens de: http://www.baggerwereld.com/pages/volvox_delta.html Veel geweest met dat ding naar azie, austrlie en ook palmeiland e.d.

We hopen je hier in k&w weer gauw terug te zien, graag in opperste beste staat van hydratie , zodat de werken weer "ferm"in gang gezet kunnen worden.

Vind je vast niet erg zo'n project tussendoor ?

In ieder geval :
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:40:56 #251
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60946004
Ik ben back zowaar! Nog steeds vrij moe van de vluchten enzo, dus zal ik wel een dagje of 2 recuup nemen.

Nog een paar dubai pics:
Een stukje van de buitenkant van shoppingcentr of the emirates. Verschrikkelijk groot, met indoor skipiste enzo, best indrukwekkend:

Daarbinnen

Shoppen voor waterpijpjes

Nog wat straatscenes:
dure autos en overal werken. Btw, de bruggen daar zijn echt met veel oog voor detail afgewerkt. Veel versieringen, maar niet teveel, en alles is in een soort witte glanslak geschilderd, dus niet dezelfde uitstraling als de bruggen in onze regionen hebben. Die hoge toren is trouwens de Burj El Dubai, hoogste toren van dubai, die moest 1.2km hoog worden. Rechtsonder op die foto van de toren zie je een topje van een andere skyscraper. Het geheel is dus wel enorm hoog. Het is een streek zonder historie, alles dat je ziet is max 18 jaar oud ongeveer. Veel kitch, maar dan niet de kitch die wij gewoon zijn. Gouden versierinkjes zijn niet van plastiek, maar puur goud, lusters zijn van pure edelstenen, de luxe is gewoon overdreven. Maar het went wel redelijk snel. Fotos van de binnenkant van de Burj Al arab volgen nog.

En nu dus terug in Belgie, een ervaring rijker, een toekomstplan dat nog stevigere funderingen heeft nu
Al is het wel wennen aan wolken en regen

[ Bericht 2% gewijzigd door MMach op 19-08-2008 10:52:37 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:46:23 #252
13151 crew  Rewimo
pi_60946183
Dat zal wel weer even een overgang zijn ja Mooie foto's! 't Is letterlijk een heel andere wereld daar.
pi_60959165
gaaf hoor !
ik denk dat ik daar ook wel een keertje paar daagjes wil kijken
pi_60960389
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:40 schreef MMach het volgende:

Al is het wel wennen aan wolken en regen
En aan de ondraaglijke armoe; die povere gebouwtjes van graniet en al dat simpele paupervolk op straat!

Dat penthouse in de 6e foto lijkt me waanzinnig. Daar woont iemand die het goed voor mekaar heeft.

Waaruit bestaat je toekomstplan - ga je er voor langere tijd werken, en waaruit zal je werk dan bestaan (kun je er nieuwe vindingen doen en toepassen, of moet je gewoon met de bestaande apparatuur werken)?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:30:44 #255
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60964520
Laatste niet zolder post
De zolder is btw goed gedaan, ik ben er gisteren al naar gaan kijken
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:03 schreef dvr het volgende:

[..]

En aan de ondraaglijke armoe; die povere gebouwtjes van graniet en al dat simpele paupervolk op straat!

Dat penthouse in de 6e foto lijkt me waanzinnig. Daar woont iemand die het goed voor mekaar heeft.

Waaruit bestaat je toekomstplan - ga je er voor langere tijd werken, en waaruit zal je werk dan bestaan (kun je er nieuwe vindingen doen en toepassen, of moet je gewoon met de bestaande apparatuur werken)?
Vergis je niet, dat is er veel meer in Dubai dan in België de armoe. Er is daar een zeker klasseonderscheid tussen europeanan/arabieren van daar en mauritianen/indonesiërs. Vooral ik de bouwsector is uitbuiting een dagelijkse zaak. In de baggersector werken die ook, maar diegene bij JDN komen in elk geval niks te kort voor zover ik dat kan zien.

Die fotos zijn ook maar een uittreksel van wat er te zien is. Decadentie troef in elk geval. Het heeft ook wel iets natuurlijk.

En toekomstplannen dan...
Ik zou gaan voor de functie technical supervisor. Dat is verantwoordelijk zijn voor al het technische reilen en zeilen van zo een baggerschip. 3 maanden aan een stuk geloof ik. Dat betekent ook dat je moet meereizen met een schip (je hoeft niet te slapen aan boord, hotels worden wel voorzien), dus dat alles niet beperkt blijft tot Dubai, maar ook de rest van de emiraten, Argentinië, Spanje,... Mijn droomschip voor die functie is wel de JFJ De Nul, het paradepaardje onder de cutterzuigers. Maar zo'n cutterzuiger is technisch zeer moeilijk, en de functie dus ook. We shall see. kan mijn vriendin daar ook een job vinden, wat me niet zou verwonderen met een diploma als handelsingenieur, dan kan wil ze misschien wel mee. In dat geval wordt een appartement voorzien.
Dat is een superveeleisende job met lange dagen en weinig pauze, just the way i like it. Hoe alles daaruit evolueert, dat zien we dan wel weer Ik ben niet vies van werken, ik ben zeker niet vies van het buitenland, dus ik grijp de kans als ze zich zal stellen.
Omdat het bedrijf in zeer sterke groei is, zullen er ook kansen genoeg zijn om promotie te maken. Ikzelf ben van plan om dat voor meerdere jaren te gaan doen.
Dat is dan ook een functie die je niet heel erg lang (geen 10tallen jaren) kan volhouden, dus daarna zou ik overschakelen naar de ontwerpafdeling of ombouwafdeling in België zelf.
Allemaal "zou' en 'misschien' want niets ligt vast. Ik ga het vel van de beer nog niet verkopen in elk geval, en de toekomstdromen tot dit beperken

Bekijk deze YouTube-video

Meer info in de vorm van Belgische TV reportages:
pi_61101188
Gewoon geweldig,zowel je verbouwing als je avontuur in Dubai.
Hou je toevallig een blog bij waar we je rijlen en zeilen een beetje kunnen volgen ?

Nog een vraag, waar heb je dat allemaal geleerd ? de verbouwingen enzo leren ze je niet op school en je bent nog te jong om het uit ervaring te leren.
pi_61106365
al doende leert men is denk ik MMach zijn moto.
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:50:11 #258
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61110945
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 01:24 schreef C00P het volgende:
Gewoon geweldig,zowel je verbouwing als je avontuur in Dubai.
Hou je toevallig een blog bij waar we je rijlen en zeilen een beetje kunnen volgen ?

Nog een vraag, waar heb je dat allemaal geleerd ? de verbouwingen enzo leren ze je niet op school en je bent nog te jong om het uit ervaring te leren.
Bijna alles is hier wel op Fok te vinden, gewoon als je op mijn nick klikt denk ik. Het is al moeilijk genoeg om die topics up to date te houden, en eigenlijk zijn ze al een blog op zich, want in dit topic heeft het al over meer gegaan dan de zolder alleen

En hoe je dat leert? Geen idee, ik begin er gewoon aan en dat lukt meestal wel. Het is nu niet bepaald rocket science of zo he, het meeste ligt wel gewoon voor de hand. Intussen heb ik wel al zoveel gedaan dat het altijd makkelijker wordt. Zoals glasvliesbehangen enzo, dat ging vroeger maar traag, maar nu kan ik een kamer wel zeer snel behangen. Het is dus idd zoals Archont zegt, al doende leren Iedereen met een beetje handigheid kan hetzelfde, dus zo bijzonder is het ook niet.

Overigens zou ik graag verder werken aan de zolder, maar sinds ik terug ben uit Dubai ben ik redelijk ziek, een soort verkoudheid die niet meteen over gaat. (wat wil je ook met dit rotklimaat in onze streken ) Maar dat komt wel in orde hopefully
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:48:28 #259
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61115707
Toch maar de daad bij het woord gevoegd. Vandaag niet zoveel gewerkt maar het schakelmateriaal stukje bij beetje geinstalleerd. Het was de eerste keer dat ik de stopcontacten kon testen sinds ik zoveel maanden geleden de leidingen had gelegd. Niet zo slim uiteraard, maar ik had er het volste vertrouwen in
Even kreeg ik het toch warm en koud toen de helft van de stopcontacten niet bleek te werken. Dat zou een ramp zijn, want alle leidingen zijn weggewerkt, en daar dan een fout beginnen in zoeken...
Maar ik was gelukkig gewoon een paar draden vergeten verbinden, en alles werkt als een zonnetje

Over het schilderwerk ben ik tevreden. Het is niet helemaal perfect, maar dat is mijn werk ook niet, dus wie ben ik om er kritiek op te geven. Ze hebben hun best gedaan, het resultaat mag er zijn, en de eigenaresse is tevreden, dus ik ook.
Nogmaals bedankt dus perpentijntje en Archont

Next thing on the list is wat afdekplaatjes fixen en dan beginnen aan de vloer. Op de foto ligt er al een klein stukje uitgespreid, nog zonder ondervloer, maar die wordt het dus.

maandag 25 augustus 2008 @ 19:29:57 #260
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_61118510
ooh wauw, wordt echt fantastisch mooi die zolderstudio
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:47:49 #261
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61175377
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:29 schreef becky27 het volgende:
ooh wauw, wordt echt fantastisch mooi die zolderstudio
Thnx,

Ik moet zeggen dat ik er zelf op jaloers begin te worden, want nu het einde in zicht is vind ik het toch echt een leuke plaats om zijn.

Ik ben dus begonnen aan de vloer. Ik heb geluidsisolatiefoam gekozen ipv spaanderplaat, en voorlopig veert de vloer niet echt, dus dat is wel goed. Nadeel is wel dat het luik niet meer flush zal zijn met de vloer, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg.

De afwerking en de plinten, daar zal ik mijn tanden nog op stuk bijten, want dat wordt niet eenvoudig met al die hoekjes en kantjes.

Terwijl ik daar aan het werken was kreeg ik opeens het idee om dat kruis te gaan verlichten. Ik had al de bovenkant opengelaten om later nog aan de electriciteit te kunnen, en er is dus plaats om daar spotjes te monteren. Op de foto's liggen ze nog redelijk ongeordend, maar I quite like het lichtbeeld.

donderdag 28 augustus 2008 @ 12:29:01 #262
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61189380
Echt super cool geworden! Kan er weinig anders van zeggen.

In die liggende balk in het kruis komen dus nog spots te zitten die ongeveer de wanden zo uitlichten zoals ze nu doen? Staat erg leuk namelijk
Gewoon een heel bijzonder stijlvolle ruimte geworden, had je gedacht dat het zo zou kunnen worden toen je er aan begon?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:36:24 #263
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61191090
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:29 schreef richie29 het volgende:
Echt super cool geworden! Kan er weinig anders van zeggen.

In die liggende balk in het kruis komen dus nog spots te zitten die ongeveer de wanden zo uitlichten zoals ze nu doen? Staat erg leuk namelijk
Gewoon een heel bijzonder stijlvolle ruimte geworden, had je gedacht dat het zo zou kunnen worden toen je er aan begon?
Thnx, en dat is idd het plan van die lichtjes. De uitwerking bekijk ik later nog wel es. De vloer is natuurlijk prioriteit. Al zit ik weer eens door de voorraad van de Hubo in de buurt en moet ik elders een ondervloer scoren

En ja hoor, zoals het er nu uitziet, zo ziet het er altijd al uit in mijn hoofd, ik heb nog wel fotos van ideetjes van in het begin en die verschillen niet zoveel vind ik. Al is het in het echt zien wel leuker natuurlijk

Ik wist wel niet op voorhand of een paar dingen zoouden uitkomen: bv of het plafond wel strak te krijgen was, de luiken, de trap, zou het kruis niet te massief worden?
In elk geval: het is nog niet gedaan, en de vloer is nog effe afwachten hoe die zal evolueren.

[ Bericht 0% gewijzigd door MMach op 28-08-2008 17:11:05 ]
pi_61194295
De vloer evalueert prachtig hoor MMach !
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 16:20:34 #265
92034 crew  Vonkenboer
pi_61195707
Het ziet er prachtig en toch wel gedurfd uit ! Ik had zelf nog niet gedacht dat het zo goed uit de verf zou komen !
Hulde MMach, niets dan hulde !

Waar gaat de zolderstudio uiteindelijk nu voor gebruikt worden ?
Word het een slaapkamer of kantoor ?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 17:19:56 #266
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61197233
Thnx

De plannen zijn telkens al veranderd ( ik bepaal de de eindbestemming niet ). Het laatste idee was om er een soort Bed and Breakfast van te maken. Ruimte genoeg voor een 2persoonsbed ipv een bureau, op dat verdiepje past nog een matras, en dat ligt daar heerlijk (zelf uitgetest ) , tv hoekje, eethoekje en keukenblok. Het verdiep eronder heeft nog een badkamer die er dan bij hoort. Ideaal voor een weekendje of zelfs een langere duur. Tenslotte is de locatie wel goed voor toeristen die gent zouden bezoeken. Met een benedenverdieping die een sauna is valt dat dan ook goed te rijmen. Dat vind ikzelf wel een van de betere bestemmingen, ook een mogelijkheid om wat kosten te recuperen. Want aan bouwmaterialen was dat toch de moeite.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:28:45 #267
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_61221210
Mooi geworden hoor Ben nu echt benieuwd naar het eindresultaat
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:23:48 #268
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61244441
Zeg, kon dat niet in Antwerpen Dan kon ik 't huren

Wonen in zo'n MMach creatie lijkt me ook wel weer wat.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_61247149
je kan ook naar gent verhuisen hé, ik zou begot niet weten wat je in antwerpen te zoeken zou kunnen hebben
pi_61258159
Mooie foto's van Dubai en de zolder is
#geen
  maandag 1 september 2008 @ 04:41:57 #271
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61283309
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 16:37 schreef Archont het volgende:
je kan ook naar gent verhuisen hé, ik zou begot niet weten wat je in antwerpen te zoeken zou kunnen hebben
Mwoh is dichterbij Utrecht (iets met mijn baan die ik nog even aanhoud wegens schandalig goed loon) en 't feit dat ik net mijn collegegeld betaald heb (én dat Antwerpen eerder reageerde, opleidingen zijn praktisch 't zelfde qua niveau en aanschrijving). Komen jullie 's wat in Antwerpen verbouwen Hup opschieten
  maandag 1 september 2008 @ 17:09:08 #272
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61296215
Misschien goed dat er geen Fokker komt wonen, of ik zou ontmaskerd zijn Op foto lijkt het misschien allemaal strak en recht en vlekloos enzo, maar in realiteit kan je wel talloze fouten/jes vinden. Niemand die er op let in het echt, maar iemand die de topics gevolgd zou hebben waarschijnlijk wel. Archont en Perpentijntje zullen het wel kunnen beamen dat het op foto's mooier is dan in het echt.

In elk geval zit ik even strop met het leggen van de vloer, omdat de ondervloer nog steeds niet in de winkel is aangevuld (donderdag pas). Ik houd me nu dus bezig met al wat afwerking in de vorm van plinten. Ik vond in de winkel geen plinten naar m'n zin, dus heb ik er zelf maar gemaakt, en ik vind het wel meevallen

Op dat verdiepje erboven ligt de vloer er ook al, en de plinten, maar mijn batterij was net plat.
  Licht Ontvlambaar maandag 1 september 2008 @ 17:28:37 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61296757
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:19 schreef MMach het volgende:
Thnx

De plannen zijn telkens al veranderd ( ik bepaal de de eindbestemming niet ). Het laatste idee was om er een soort Bed and Breakfast van te maken. Ruimte genoeg voor een 2persoonsbed ipv een bureau, op dat verdiepje past nog een matras, en dat ligt daar heerlijk (zelf uitgetest ) , tv hoekje, eethoekje en keukenblok. Het verdiep eronder heeft nog een badkamer die er dan bij hoort. Ideaal voor een weekendje of zelfs een langere duur. Tenslotte is de locatie wel goed voor toeristen die gent zouden bezoeken. Met een benedenverdieping die een sauna is valt dat dan ook goed te rijmen. Dat vind ikzelf wel een van de betere bestemmingen, ook een mogelijkheid om wat kosten te recuperen. Want aan bouwmaterialen was dat toch de moeite.
Cool! Wanneer kan ik boeken?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 september 2008 @ 17:37:21 #274
13151 crew  Rewimo
pi_61296949
Chique die witte plinten
pi_61297705
Wat ben je toch een klusheld! *applaus*
Geld maakt niet gelukkig,maar gelukkig maken ze geld.
pi_61298709
Mooie plinten Goed gedaan!!!!
#geen
pi_61310806
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Cool! Wanneer kan ik boeken?
my thoughts
pi_61314768
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:09 schreef MMach het volgende:
Ik vond in de winkel geen plinten naar m'n zin, dus heb ik er zelf maar gemaakt, en ik vind het wel meevallen
Hoe heb je die gemaakt als ik vragen mag, en welk materiaal is het?
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:00:04 #279
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61317469
Wanneer die verhuurd zal worden, dat weet ik zelf ook niet. Ik ga ermee klaar zijn eind september( hoop ik ), en vanaf dan is het aan hen om het in te richten. Ik zal er wel foto's van plaatsen eens dat gedaan is, maar met de inrichting zelf ga ik me niet moeien. Ik heb wel wat vertrouwen in de smaak van de eigenaresse, dat komt wel in orde.

En Gurb, het zijn gewoon L plinten van vorm, maar ze bestaan uit rechte latten van MDF met afgeronde hoeken. De liggende lat is smaller en dient om de brede kieren tussen wand en vloer af te dekken, de opstaande dient tot niets. Deze zijn afzonderlijk vastgekit: de liggende volgt de vloer dus, maar hangt er niet aan vast, de staande volgt de muur. De kiertjes die zo ontstaan: dichten met schilderskit, en voor de schoonheid ook de bovenste rand tussen muur en afgeschuinde plint kitten en ze komen er dus zo uit te zien.
  dinsdag 2 september 2008 @ 17:56:47 #280
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61325660
Dat bovenverdiepje

De horizontale steunbalken onder de steunbalken van het dak kunnen uiteraard niet weg, dus zal ik ze zo omkisten, ik vind dat nog redelijk mooi.

Moderator / Miss SHO dinsdag 2 september 2008 @ 18:56:07 #281
22592 crew  Ole
pi_61326973
Mooi hoor
pi_61345789
Nice !

Was ik maar in staat om klussen. Ik kan nog niet eens een nagel in de muur kloppen

Kvond erg tof (edoch vreemd) overigens gisteren in Brussel! Een ervaring rijker!
Als ik nog eens in Gent ben, kom ik eens langs
pi_61347388
Ohhh wat mooi!! De ruimte is ook een stuk lichter geworden met de witte muren!

En ik wil ook zulke plinten in mn huis
  woensdag 3 september 2008 @ 18:32:23 #284
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61353757
Katerwater, you could if you'd try En inderdaad leuk gisteren, al waren het niet direct de café' s die ik zou kiezen

Vandaag een extra electriciteitsleiding gelegd voor de lampjes in het kruis. Dat is goed gelukt, zelfs met schakelaar en al. Op foto is de verlichting niet meteen duidelijk, het is dan ook klaarlichte dag, terwijl dit gewoon accentlichtjes zijn voor 's avonds. (Ik ben een avond/nachtmens, can you tell? )

(de spotjes aan de rechterkant waren op deze foto nog niet vastelegd)

pi_61355057
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 09:54 schreef Gurb het volgende:

[..]

Hoe heb je die gemaakt als ik vragen mag, en welk materiaal is het?
Ja MMach ik wil ook graag weten hoe je die plinten gemaakt hebt
  woensdag 3 september 2008 @ 19:34:47 #286
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61355409
quote:
Op woensdag 3 september 2008 19:23 schreef R0ADKILL het volgende:

[..]

Ja MMach ik wil ook graag weten hoe je die plinten gemaakt hebt
Niks speciaals hoor, gewoon zo:

Uit MDF
  Moderator / Miss SHO donderdag 4 september 2008 @ 03:37:29 #287
22592 crew  Ole
pi_61366751
die plinten

voor jou misschien heel simpel, maar ik ga ze hier ooit eens toepassen
pi_61368440
Echt supermooi geworden. En die plinten zijn ook geniaal. Je moet er maar opkomen. Heel simpel maar het ziet er erg luxe uit.
pi_61371227
Geniaal project, ik zou zo willen ruilen . Eén klein kritisch puntje, is het niet mooier om (echt) wit schakelmateriaal te gebruiken voor de electra. De gelige/gebroken witte schakelaars steken zo af bij de mooie witten muren.
  donderdag 4 september 2008 @ 11:20:52 #290
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61371274
Nice hoor, ook die plinten.

En MMach, ik zou niet durven om je ontmaskeren zeg, hallo. Wat denkde gij welniet van mij?

Maar ik zoek nog steeds in Antwerpen voor een plekje om mijn eigen te maken
  donderdag 4 september 2008 @ 12:05:16 #291
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61372266
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:18 schreef BertusG het volgende:
Geniaal project, ik zou zo willen ruilen . Eén klein kritisch puntje, is het niet mooier om (echt) wit schakelmateriaal te gebruiken voor de electra. De gelige/gebroken witte schakelaars steken zo af bij de mooie witten muren.
My thoughts exactly Maar kosten drukken en een gebrek aan wit schakelmateriaal in de DHZ zaken hier hebben ervoor gezorgd dat ik die kutkleur moest gebruiken. Je wil niet weten hoeveel winkels ik heb mogen aflopen voor een afdekplaatje met 3 gaten. Enkel te vinden in gebroken wit hier. Dat vind ik dus ook ontzettende zonde. Ik hoop dat dat later nog rechtgezet kan worden als het budget het toelaat. Eerst de belangrijke zaken dat de ruimte bruikbaar is, en later de finetuning. Het is niet mijn budget, dus ik moet blijven binnen de keuzes die zij maken. De plinten zijn daar trouwens ook uit voortgekomen. De kostprijs per meter is misschien de helft van de willekeurige plint die je vindt in de winkel. Je kent ze wel, die plastieken gevallen. Dus het is niet altijd met negatieve gevolgen, zo'n budget.
pi_61378780
Wauw, echt super In welke plaats is dit?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 4 september 2008 @ 21:12:43 #293
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61385391
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:47 schreef Ewelina het volgende:
Wauw, echt super In welke plaats is dit?
Thnx, en dat is te vinden op 2km van het centrum van Gent

Vandaag eindigde bijna in ontzettende mineur.
Ik had gevraagd aan de eigenaresse om lichtjes te halen voor de 3 grote lichtpunten, omdat het tenslotte haar smaak moest zijn. Ze kwam terug met niet onaardige lampjes, niet meteen hetgeen ik gekozen zou hebben, maar zeker niet lelijk of zo.
Maar toen ik ze monteerde zag ik meteen dat dit niet de passende lampen waren.

Dat leek helemaal nergens op. Veel teveel strijklicht, en daarbij kwamen alle verffouten aan het licht. Zoals te zien op de foto: die doffe plek is matte witte verf, de rest is satijnwit. Hoewel ik dat dus niet wou, alles moest mat zijn, behalve de omkasting van de veluxen. Nugoed, een miscommunicatie, that happens, maar ik was echt teleurgesteld omdat het er meteen zo brique-a-braque uitzag. Volgens de eigenaresse stond de teleurstelling nogal op mijn gezicht af te lezen. Ik had gewoon duidelijker moeten zijn in hetgeen ik verlangde van m'n ververtjes, hun treft geen schuld

Maar ze had elders in huis nog lampen hangen die ik wel mooi en passend vond. Ze was er dan mee akkoord dat ik die aansloeg, en de spotjes in de plaats hing. Ik heb dan wel de zwarte ophangdraden vervangen door witte, zodat ze precies een beetje zweven.

Het resultaat , misschien niet helemaal duidelijk op foto, maar het verschil was immens, en dit ziet er zoveel beter uit. Me likes Al zal het wss niet ieders smaak zijn.

Al heb ik er nog 1 soortgelijke nodig om het derde lichtpunt ook nog te veranderen.

Ik vond het ook weer eens tijd voor een filmpje, wel geen timelapse, ik werk tegenwoordig in m'n boxer, dat is er wat over

[ Bericht 2% gewijzigd door MMach op 04-09-2008 22:04:16 ]
  donderdag 4 september 2008 @ 22:14:22 #294
18079 neok
all the way
pi_61387283
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:12 schreef MMach het volgende:

Het resultaat , misschien niet helemaal duidelijk op foto, maar het verschil was immens, en dit ziet er zoveel beter uit. Me likes Al zal het wss niet ieders smaak zijn.
Als het hoog is dan moet het hangen. Ziet er in ieder geval veel beter uit!!
Buenos dias Tristeza
pi_61387679
Mijn excuses voor de fout in de verf
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:12 schreef MMach het volgende:

[..]

Ik vond het ook weer eens tijd voor een filmpje, wel geen timelapse, ik werk tegenwoordig in m'n boxer, dat is er wat over

Dat zeg jij, ik denk dat een hoop mensen daar mss anders over zouden denken
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:08:02 #296
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61392868
Die lampen passen goed hoor, netjes!
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:46:16 #297
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61410874
Boring dag vandaag, niet zo heel veel opgeschoten, en toch weer een hele tijd bezig geweest.
Een beetje vloer verder gelegd, opgeruimd

Aan de andere kant omkistingetjes gemaakt voor de vervelende horizontale balken op de vloer. Jammer, want zonder die balken had het beter geweest, mais bon.

Op dat voorste geval zou je eventueel een plantje kunnen opzetten, een bananenplantje of zo
Geen horizontale plinten daar omdat die direct beschadigd zouden raken door stoelen aan de eettafel enzo.

Dat zag ervoor ongeveer zo uit:
pi_61412727
Tjezus, echt niet normaal hoe verschrikkelijk mooi het is geworden!
  zondag 7 september 2008 @ 17:27:42 #299
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61451939
Met uitzondering van het luik ligt de hele vloer er.
Mijn broer, zus en haar vriend kwamen voor de eerste keer eens kijken waar ik mee bezig was, en ze vinden het allemaal wel goed, dus ik ben content

pi_61452335
jaaa, zelfs je broer !
De lampen passen trouwens prima bij een loft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')