abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO zondag 27 juli 2008 @ 05:07:22 #201
22592 crew  Ole
pi_60373463
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 28 juli 2008 @ 19:05:48 #202
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60401714
En voila, weer wat verder.
Het kruis is dicht nu:

En ook alweer geplamuurd, zodat ik dat morgen snel kan schuren en behangen.

Een paar specs:
een 30 tal meter plank geloof ik
350 schroeven
11.8m² MDF
En een heel aftekenpotlood
pi_60419121
onwijs mooi werk, alleen een spottje doet het niet :p
Don't trust anyone else!
Trust me!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:30:42 #204
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60427417
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:07 schreef groggy het volgende:
onwijs mooi werk, alleen een spottje doet het niet :p
Thnx, en idd, dat spotje is zeker al een paar maanden kapot, maar ik ga het pas op het einde vervangen :p
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:41:44 #205
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60429110
Helaas vandaag al te vroeg moeten stoppen omdat ik weer maar eens een tekort heb aan lijm.

[ Bericht 7% gewijzigd door MMach op 29-07-2008 21:50:02 ]
pi_60453211
Je gaat goed zo! Complimenten!
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:34:05 #207
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60453319
Thnx
Ook vandaag niet teveel gedaan want de hele dag gaan rijden met een vriendin (Gent, Brussel, Namen, Frankrijk). Daarna toch nog wat geglasvliesd.

Morgen nog de laatste loodjes, vrijdag schilderen nog denk ik, en dan moet ik al bijna vertrekken naar Dubai (zondagmorgen). Opruimen en finale schilderwerken laat ik over aan Archont en Perpentijntje. In het ideale geval moet ik dan nog juist de vloer er in leggen en wat details afwerken and it's finished. En dat zal nodig zijn, want na m'n terugkomst (18aug) moet ik al beginnen aan mijn eindwerk voor school.

[ Bericht 7% gewijzigd door MMach op 30-07-2008 21:44:37 ]
pi_60454124
euhm, vrijdag ging je toch naar mij komen?
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:43:27 #209
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60454991
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:07 schreef Archont het volgende:
euhm, vrijdag ging je toch naar mij komen?
Het ene sluit het andere niet uit
pi_60460156
Ziet er goed uit gasten!

Archont, jij houdt dit topic toch wel levend als MMach in Dubai zit?
pi_60460725
oei, nog een verantwoordelijkheid erbij.

fotos kan ik niet plaatsen, en tzal alleen schilder- en opkuiswerk zijn, dus veel grote veranderingen moet je niet verwachten. Maar ik wil wel eens een stand van zaken geven.
  Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 09:54:51 #212
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60461123
Langzaam maar zeker komt de zolderstudio af, dat kruis lijkt eigenlijk; hoewel het afgetimmerd is op de foto's helemaal niet zo grof / groot.

Valt mij personelijk erg mee !
Is het de bedoeling dat Archont het project afmaakt of moeten we wachten tot je weer terug bent uit Dubai
pi_60461399
ik vrees dat je voor volledige afwerking zult moeten wachten tot MMach terug is, maar dan is het eigenlijk enkel nog de vloer, dus dan kan het snel gaan. Ik moet zelf ook nog thuis wat verbouwen, en moet mijn voor school nog een hele hoop werk leveren ook tegen september, oa een paper, ontwerp v/e orgel, en de bouw van mijn clavichord, dus ik zal jammer genoeg niet aan het tempo van MMach kunnen werken.
pi_60462713
Alvast voor MMach : veel plezier en succes in Dubai !!!

En voor Archont en P : dat het niet te warm wordt om te schilderen !
  donderdag 31 juli 2008 @ 17:01:31 #215
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60470180
Thnx, ik zie een beetje op tegen de 52°C daar, maar voor de rest zien we wel zeker?

Voor vandaag al gedaan. De rest van het kruis behangen en dat stuk van gisteren geschillderd.

pi_60471151
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:27 schreef Archont het volgende:
oei, nog een verantwoordelijkheid erbij.

fotos kan ik niet plaatsen, en tzal alleen schilder- en opkuiswerk zijn, dus veel grote veranderingen moet je niet verwachten. Maar ik wil wel eens een stand van zaken geven.
Gelukkig heb ik wel een fototoestel en wat plaats om foto's online te zetten
Koekoek!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:55:54 #217
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60505721
Zo, nu is het aan de troepen om verder te doen. Om 10u55 vertrek ik morgen naar Dubai en ik ben tegen 22u55 daar. Benieuwd of ik er internet kan scoren.
Perpentijntje en Archont, geef er een lap op! Veel succes.
Dada

Hehe, de post is precies op dit moment

[ Bericht 4% gewijzigd door MMach op 02-08-2008 10:56:51 (tijdstipje) ]
  Moderator / Miss SHO zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:36:59 #218
22592 crew  Ole
pi_60506235
Goede reis Mmach!
  Moderator zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:51:49 #219
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60507421
Goede reis naar Dubai MMach !
als je terug komt verwachten wij toch wel wat Mmach in Dubai foto's
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:47:26 #220
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60509018
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 10:55 schreef MMach het volgende:
Zo, nu is het aan de troepen om verder te doen. Om 10u55 vertrek ik morgen naar Dubai en ik ben tegen 22u55 daar. Benieuwd of ik er internet kan scoren.
Perpentijntje en Archont, geef er een lap op! Veel succes.
Dada

Hehe, de post is precies op dit moment
Veel plezier en succes in Dubai hé Benoît! Tegen de tijd dat jij terug komt ben ik ook Zuiderling geworden
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:58:54 #221
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60569412
Groetjes vanop een baggerboot die bezig zit aan het baggeren aan Jebel Palm Island. Internet op het hotel is gescencureerd (wegens in strijd met het geloof ed). Drank mag je niet zichtbaar vervoeren, of je wordt opgepakt, verd
er is alles hier kraaknet en vrij westers. Ik verblijf deels in een hotel, deels op een boot. Helaas zijn fotos niet mogelijk (Het is te zeggen, er zijn nogal wat bedrijfsgeheimen op de boot,dus die kan ik niet meteen online gaan gooien ) .
Het hotel:

Die foto is tegen 7u savonds, het wordt hier om 8u donker; en het is hier 2u later dan thuis. De lucht heb ik nog niet helemaal blauw gezien, er is tegen de horizon altijd een vale sluier van woestijnzand.
Kamer van 10 op 4 oid, met daarnaast een badkamer en een doorlopend balkon

Allemaal indrukwekkend wel

De temperatuur ligt rond de 44-52 graden celcius; vochtigheid tussen 90-100% op dit moment, het is moeilijk voor te stellen, maar de warmte is veel intenser dan bv in het zuiden van Spanje of zo. Het is alsof je constant in de sauna zit. Vreemd genoeg heb ik er niet echt moeite mee, ik vind het -nu nog- een speciale omgeving. Het is niet meteen aangenaam; maar ik vind het ook niet ontzettend storend of zo. Dat is anders voor de lassers aan boord die in volle zon helemaal ingepakt zitten lassen; of voor de mensen in de machinekamer die werken bij temperaturen rond de 55°. Het eten in het hotel kan in elk geval beter; de groenten proeven een beetje vreemd, blijkbaar worden we in België nogal culinair verwend. Aan boord is het eten, net zoals alles inpeccible. Overal ook airco, in het hotel wel veel te koud.

Nu zit ik dus op de boot, en er is zowaar een bar met lichtjes

En een tv kamer; waar ik nu zit

De boot is bovendeks nog veel indrukwekkender (voor een ingenieur toch) en technischer, maar as i've said, not for publication.

Overal wordt trouwens dag en nacht, 7 dagen op 7 doorgewerkt. Zowel het baggeren, als de bouwprojecten elders in Dubai; echt bijzonder om te zien. Het ene megalomane project naast het andere; eindeloze rijen vrachtwagens, enorme gebouwen, gigantische dingen die tot aan de horizon reiken, titanenprojecten waarvan je de mens bijna niet toe in staat acht. Maar toch liggen ze er, die miljoenen kubieke meters zand, die gebouwen van 1200meter hoog, de indoor skipistes. Dit is een land waar alles mogelijk blijkt te zijn. De mensen zijn overigens allemaal wel vriendelijk

In elk geval, ik ga het waarschijnlijk houden bij deze update, misschien later nog eens fotos van Dubai of Abu Dhabi zelf, maar het is moeilijk te zeggen wanneer dat is. Van de rest zijn de fotos enkel voor beperkte kring. Enfin, donderdag beginnen Archont en Perpentijntje aan het opruimen en schilderen, ajohoo

[ Bericht 0% gewijzigd door MMach op 05-08-2008 11:34:03 ]
pi_60569825
wow MM das rap dat je inlogt op je eigen topic.

Leuk dat je ons even jaloers maakt met fotoos en goed dat je de hitte kunt verdragen.
Geeft toch wel een thuisgevoel als je een bar met lichtjes tegenkomt.
Het was zo'n beetje het projekt waarmee je bent gestart bij ons ! op Fok.

Succes daaro...
pi_60653780
Nice!!
pi_60661984
nu MMach er niet meer is valt eens te meer op hoeveel vuiligheid hij veroorzaakt. We hebben nog niet eens kunnen schilderen gisteren. Zondag zal Perpentijntje wel al komen schilderen en maandag gaan we alle vuiligheid afzetten op het containerpark.

[ Bericht 4% gewijzigd door Archont op 08-08-2008 20:01:52 (excuses, ik dacht aan verf ;)) ]
pi_60663137
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:40 schreef Archont het volgende:
nu MMach er niet meer is valt eens te meer op hoeveel vuiligheid hij veroorzaakt.

Maar hij is nu in goede handen. Tenslotte is dat schip waar hij op werkt eigenlijk één gigantische stofzuiger.
pi_60664904
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 18:24 schreef dvr het volgende:

[..]

Maar hij is nu in goede handen. Tenslotte is dat schip waar hij op werkt eigenlijk één gigantische stofzuiger.
Dat hij op de terugweg met z'n boot dan nog maar eens op zolder passeert
pi_60665424
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:40 schreef Archont het volgende:
Zondag zal terpentijntje wel al komen schilderen ...
PPPPPPPPPPPPPPPPPPerpentijntje! Ik neem zondag mijn fototoestel ook mee voor de wachtende lurkers.
Koekoek!
pi_60677060
Ik heb eigenlijk liever dat Archont z'n camera meeneemt..
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:07:34 #229
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60678587
Utut; vuiligheid, it doesn't matter, result, that's what matters!

Terwijl Archont en perpentijntje al wat hebben voortgedaan is het leven hier ook plezant. Ik heb niet altijd internet, en als ik internet heb is het gedeeld met anderen, dus vrij traag. Vergeef me dus als ik iets dubbels zeg.

Ik slaap en leef nu vooral op de JFJ De Nul; het vlaggenschip en de moneymaker van JDN.

(internetpic)
Linkje met info en fotos:
http://www.baggerwereld.com/pages/jfj_de_nul.html
Het is het complexte schip van de vloot, en de krachtigste cutterzuiger ter wereld. Een cutterzuiger is een boot die achteran palen heeft die ze kan neerlaten, en vooraan een beweegbare ladder heeft met vooraan een boorkop. Wanneer ik ladder zeg, dan moet je denken aan een soort klein flatgebouw in staal dat op zijn zij ligt met op de top een grote freeskop. Die freeskop heeft een straal van zon 3 meter gok ik zo. Het is een baggerschip dat in alle gronden kan werken, maar dus vooral bedoeld is voor de wat hardere ondergrond. Om te werken laten ze een paal achteraan het schip naar beneden zakken, en gooien ze speciale ankers uit. Dan gaat de ladder omlaag, en de boorkop dus in de grond. Die boorkop hangt vast aan het schip, dus om grond weg te nemen moet die dus heen en weer gaan. In plaats van de kop te bewegen beweegt het hele schip. Het roteert rond de paal achteraan (niet helemaal rond uiteraard) en trekt zichzelf aan de ankers heen en weer. Na 1 zwiep stuurt de computer de paal een beetje aan dat hij iets verder kan zwaaien, en zo kruipt het schip vooruit. Het hele schip gaat de hele dag en nacht, maanden aan een stuk zo heen en weer. De trillingen van de boorkop voel je in het hele schip, maar dat went snel. Afhankelijk van de ondergrond worden andere ankers gebruikt. Is de grond zacht, dan kan een gewoon anker volstaan om het schip te kunnen trekken, is de grond harder dan wordt een ander soort anker gebruikt, dat veel moeilijker te hanteren valt. Mijn eindwerk is een ontwerp maken voor een drijvende hijsinstallatie die die andere ankers handelbaarder maakt om kostbare tijd te winnen. 1u stilstand kost al gauw 5OOO¤.

De grond die zo wordt gewonnen, wordt dan op het land opgespoten, zo ontstaan die palm eilanden. Er zijn nog een heleboel schepen die in een andere grond werken, en die dan de toplaag voorzien. Bv een soort van grote stofzuigers die mooi zand opzuigen, en dat dan bovenop de palmen spuiten zodat de toplaag mooi strandachtig is.

Op de boot probeer ik zoveel mogelijk alle aspecten te bezien voor dit specifieke schip, zo las ik af en toe es mee, sta ik es in de keuken. Verder ga ik af en toe aan wal om daar de rest van de werven te bekijken, en zie ik de bulldozers ravotten Het is echt mindblowing dat dit allemaal man made is, bijna niet voor te stellen.

Ook van de boot ben ik onder de indruk, niet alleen is dit high tech in de zware industrie, het is duidelijk dat er wordt omgekeken naar de werknemers. Het eten hier is bv fenomenaal goed. De belgische kok (die ook nog eens graduaat biotechnieker is) heeft al jarenlang ervaring in Franse sterrenrestauranten, en dat is eraan te merken. Op de foto was ik bijvoorbeeld bezig reuzescampis aan het verpakken in loempiadeeg met daarin rijstnoedels, en stukjes wortel en ajuin. Dit in het kader van het avondeten dat in indonesische style is vandaag

Over het werk dan zelf. Het is wel redelijk bekend dat de lonen hier netto het dubbele zijn van wat je bruto in Belgie/Nederland kan verdienen, maar eigenlijk zijn beide niet te vergelijken. Hier werk je van 6 tot 18u, op de eetpauzes na, non stop, geen weekenden, maar 6weken werken aan een stuk, en daarna 6weken betaald verlof. (Zo is dat voor de schippers, de mannen die buiten het harde werk doen); ofwel 2maanden werken, 1maand thuis, zonder garantie dat je ook daadwerkelijk 1 maand vrij zal zijn (dat is dan voor de uitvoerders en andere staff aan boord, normaal is dat de categorie waar ik in terecht kom). Uitgemiddeld is dat maar iets van een 8¤ per uur netto, wat dus niet zo veel is, zeker niet gezien de verantwoordelijkheid en werkdruk. Het verblijven en eten kost je dan weer niets daar, dat is dus wel mooi.
Het werk voor de schippers is gezien de hitte erg zwaar, een dag buitenwerken staat gelijk aan 10 tot 12 liter water drinken gedurende de shift om niet de dehydrateren. Die mannen lopen ook fully dressed rond, dus overall, doek over het haar en helm, niet omwille van het geloof, maar omwille van de genadeloze zon. Enkele uren onbeschermd buiten en je loopt het risico op zonneslag en zwaar verbrand zijn. In elk geval heb ik er niet zo'n last van omdat ik niet zoveel hard werk doe, ik vind het dus nog best plezant. Enkele maanden geleden is er wel zo een leerling-schipper gestorven door uitdroging. Hij was aan het werk, en was onwel geworden en had het tegen niemand gezegd en in zijn kajuit gaan liggen, waar hij gewoon gestorven is zonder dat iemand het wist. Het is dus een vrij vijandige omgeving, en het schip zelf is ook vrij gevaarlijk met veel valgevaar, veel kabels onder hoge belastingen die kunnen snappen; etc. Maar met uitkijken kom je al een heel eind.
Het bedrijf zelf is aan een explosieve groei bezig, binnen de 3 jaar komen er geloof ik 23 schepen bij (ik dacht dat het totaal dan op 60 a 70 schepen ligt), en ze zitten nu al aan 2000 werknemers. Er zijn maar een bepaald aantal ingenieursstudenten die afstuderen elk jaar, en die ook naar die sector gaan; ik geloof iets van een 40 ongeveer, waarvan dit jaar nu dus 18 speciaal opgeleid gaan zijn voor deze sector (waaronder ik). Dit terwijl er een aantal grote baggerfirmas op de markt zijn. Door zijn gigantische uitbreiding heeft JDN een veel grotere nood aan schippers en mensen met een theoretisch/technische opleiding. Dat zorgt dus voor de nodige moeilijkheden, and time will tell if something like that is even possible. In elk geval zie ik het wel zitten om bij zo'n Belgische wereldfirma aan de slag te gaan, ook al ben ik daar nog lang niet. Het harde werk kost vele offers, maar kunnen zijn op een plaats die pijlsnel vooruit gaat in ontwikkeling is priceless.

En ik mis mn vriendin en m'n motor

Maar verder: greets from the jebel ali palm island

[ Bericht 1% gewijzigd door MMach op 09-08-2008 10:40:40 ]
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:27:28 #230
22592 crew  Ole
pi_60680777
mooie foto's!

blijven posten mmach leuk!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:00:11 #231
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60689318
Prachtig wereldje dat baggeren. Ik ken een aantal mensen die de opleiding 'oeverbouw en baggerkunde' (of zoiets) in Groningen doen, daar krijg ik ook altijd van die mooie verhalen van te horen. Ik zou het niet kunnen, volgens mij is het best zwaar.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60691108
Baggertopic

Erg leuk om te zien wat je allemaal tegenkomt daar in de Oriënt! Dat Palmeiland, wordt dat nou een beetje stevig? Ik vind het er op plaatjes wat fragiel uitzien; zo van één stormpje en het verdwijnt voor altijd in de golven.
Wordt daar in Dubai trouwens ook in de economische infrastructuur geinvesteerd (voor als de olie op is) of wordt het een soort permanent vakantieparadijs om collectief in te zitten rentenieren? Ik vind het wel fascinerend, al die obscene rijkdom, maar het zou niets voor mij zijn om er te wonen.
  zondag 10 augustus 2008 @ 05:44:43 #233
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60699128
Maok: dat is inderdaad zeer zwaar van wat ik er al van gezien heb. Al is het hier wel degelijk zo dat de erg zware werkjes wel gedaan worden door Indonesiers. Die werken even lang gedurende de dag als de europeanen hier, maar blijven wel langer in dubai, ik geloof een maand of 7 aan een stuk. Zij zijn daar tevreden mee, want ze worden hetzelfde behandeld als de rest (zelfde eten enzo) en verdienen iets van een +800dollar per maand dacht ik, dat is 3 keer meer dan ze thuis kunnen verdienen. Daartegenover staat dat je ze zel erg duidelijke commandos moet geven anders gebeurt er niet zoveel. Er zitten daar wel een pak straffe lassers tussen
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:20 schreef dvr het volgende:
Baggertopic

Erg leuk om te zien wat je allemaal tegenkomt daar in de Oriënt! Dat Palmeiland, wordt dat nou een beetje stevig? Ik vind het er op plaatjes wat fragiel uitzien; zo van één stormpje en het verdwijnt voor altijd in de golven.
Wordt daar in Dubai trouwens ook in de economische infrastructuur geinvesteerd (voor als de olie op is) of wordt het een soort permanent vakantieparadijs om collectief in te zitten rentenieren? Ik vind het wel fascinerend, al die obscene rijkdom, maar het zou niets voor mij zijn om er te wonen.
Het is pas als je er op loopt of rijdt dat je ziet hoe groot dat is. Gisteren heb ik gereden op een stuk dat vroeger -9 was, en nu +4, dat wil zeggen dat er daar 13meter aangestampte grond op is aangebracht, op die ontzettend grote oppervlakte. Je zou het misschien niet zeggen op de zichten van google earth, maar dat is echt gigantisch. Als je op een blad staat, dan kan je de trunk echt niet zien. De trunk is dan de stam van de palm als het ware. Die bladen worden opgebouwd door eerst een dam te storten van grote stenen rond de contouren van het blad (met groot bedoel ik ook echt groot, misschien 8 stenen op een lange vrachtwagentrailer). Dat doen ze met splitbarges, dat zijn schepen die in hun lengte kunnen openklappen zodat hun lading wordt gedumpt.

Dat kunnen ze doen tot -3 geloof ik, vervolgens gebruiken we andere tools. Hetgene tussen de dammen wordt dan opgevuld met grof zand en rotsen, en een dikke bovenlaag zand. Alles is uiteraard berekend en dat is meer dan stevig genoeg om niet weg te spoelen of op te bouwen. De buitenste ring beschermt de binnenste bladen ook wat. Overigens is de palm nu gesloten

Dwz dat die bruggen links onder en boven, er niet zijn, maar dat dat gewoon gedumpt is met zand op dit moment. Nu bouwen ze daar bruggen over, en dan graven ze het zand weer weg. De bladen worden ook langer in tussen:meer oppervlakte, meer gebouwen.

De bedoeling van Dubai is een toeristische trekpleister te worden en moet de rijken der aarde aantrekken. Het schijnt te werken want palm island 1 is al serieus bebouwd. Welke rijke nu gaat wonen in zonn warme vochtige streek met zo weinig geschiedenis, dat begrijp ik niet echt, ;maar het schijnt te werken
pi_60699482
Ik vind dit een erg leuk topic, maar hoort het Dubai verhaal niet in travel? Ik vond het nogal opmerkelijk om van een zolder etage opeens naar een (Dubai) topic te gaan?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_60699518
Ach joh MMach heeft credits.
Iets als: laten we het centraal houden.

Alhoewel dan zou KAA ook hardlopen...

Wie bedenkt er nou een schip als een splitbarge ? Geniaal !
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 augustus 2008 @ 10:18:06 #236
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60700157
Maakt niet uit waar het staat, zolang we het maar kunnen volgen

Ik vind het hoe dan ook leuk om MMachs verhalen te lezen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_60700312
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:18 schreef Rewimo het volgende:
Maakt niet uit waar het staat, zolang we het maar kunnen volgen

Ik vind het hoe dan ook leuk om MMachs verhalen te lezen
Ik ook hoor, maar het leid nogal af van het klussen...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:16:41 #238
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60709917
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:33 schreef dahei het volgende:

[..]

Ik ook hoor, maar het leid nogal af van het klussen...
Je hebt wel gelijk, maar het is zo lekker makkelijk. Zie het als een oefening voor je scrollvinger. Er zijn maar een stuk of 5 posts over Dubai, op 300 posts is dat maar 1,67%. Dat moet wel verteerbaar zijn

Maar goed dan: klusnieuws:
De zolder wordt op dit moment opgeruimd, en daarna schilderen ze hem verder in het wit.

Overigens is het aanleggen van kunstmatige eilanden wel klussen to the max, er wonen is wonen to the max,dus het hoort hier nog enigszins thuis. Ik ben ook geen kaaskop, dus het valt meer in het klussen gedeelte dan in het kaaskoppen gedeelte, als we het dan toch op het volgen van regeltjes en onderscheid willen houden.

@AnneX: my thoughts exactly Een splitbarge is geniaal in eenvoud van idee. Er bestaat geen logischere manier om een schip te ontladen dan dat, zo logisch dat je het onmogelijk acht. Het moetook wel een technische uitdaging zijn om zoiets te ontwerpen.

[ Bericht 15% gewijzigd door MMach op 10-08-2008 17:23:57 ]
pi_60728090
prachtige verhalen MMach, gewoon doorblijven posten hierzo
pi_60871776
Update!

Jammer voor een van de posters boven me, maar het was toch ik die mijn fototoestel eens meegenomen heb. Excuses voor de niet zo fantastische kleurinstellingen, het zijn de eerste foto's die ik met mijn nieuwe toestel neem.
Op de foto's zie je de zolder na de 2e laag. Gisteren heb ik wat geschuurd, om de meeste oneffenheden te verwijderen, en ben ik begonnen aan de finale laag. Daar zal ik de rest van het weekend waarschijnlijk wel aan bezig zijn.

Mmach is bijna terug!

[ Bericht 16% gewijzigd door perpentijntje op 16-08-2008 09:20:42 ]
Koekoek!
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:57:06 #241
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60872227
Wouw ziet er goed uit zeg!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:56:02 #242
22592 crew  Ole
pi_60874872
Iets anders dan jouw zolder he Sanne
respect voor deze mannen
pi_60874979
lol, is het nu net dat perpentijntje een vrouw is
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:05:13 #244
22592 crew  Ole
pi_60875047
Oh ja!
Maar ik had het vooral over jou en Mmach
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:05:55 #245
22592 crew  Ole
pi_60875065
maar perpentijntje, bij deze
je bent een toppertje!
pi_60912545
Hardstikke mooi - en apestrak, precies zoals Mmach bij aanvang al zei dat hij het wilde hebben.
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 08:49 schreef perpentijntje het volgende:
Jammer voor een van de posters boven me, maar het was toch ik die mijn fototoestel eens meegenomen heb.
Waarvoor op zich hulde! Maar in de vraag wie de foto's zou maken, lag ook besloten wie van jullie twee dan op die foto's zou verschijnen.. vandaar mijn voorkeur voor Archont als fotograaf!
pi_60915140
En dat was echt nog niet duidelijk
Ik slaag er altijd in mezelf mee te verven als ik bezig ben, dat hoeft echt niet op de foto!
Koekoek!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2008 @ 07:22:05 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60915578
Wat een prachtige ruimte is het zo Het lijkt enorm groot!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:14:37 #249
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60938280
Mmach, je mist je vriendin, schrijf je, en nu denk ik dat ik dus even iets gemist heb...

Mooie verslagen vanuit den verre!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60939095
Benoit,

Heb helemaal gemiost dat je naar de oost ging, ben echter bekend met het baggerverhaal dat je schetst. Een van mijn beste vrienden heeft jaren als "baggerbaas" in de bagger gezeten. Dus zeg maar baas van alles wat met baggeren te maken heeft op zo'n schip. De kapitein, stuurman etc zijn dan voor het maritieme gedeelte natuurlijk. Dat was trouwens de: http://www.baggerwereld.com/pages/volvox_delta.html Veel geweest met dat ding naar azie, austrlie en ook palmeiland e.d.

We hopen je hier in k&w weer gauw terug te zien, graag in opperste beste staat van hydratie , zodat de werken weer "ferm"in gang gezet kunnen worden.

Vind je vast niet erg zo'n project tussendoor ?

In ieder geval :
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')