quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:46 schreef MarkNMGN het volgende:
Volgens mij is dat omdat ze zwart zijn.
Ja, maar dat is een geboortenaam. Ze krijgen een vrij normale roepnaam. De kinderen van negers hebben beetje vreemde roepnamen. Het is beetje amerikaans, maar toch ook niet.. zoals Jehuquote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:50 schreef remlof het volgende:
Misschien omdat die namen iets betekenen wat jij niet weet? Ik vind Johannes Petrus Paulus Maria ook eigenlijk wel een belachelijke naam voor een kind.
TS, je bedoelt waarschijnlijk die Shaniqua's, d'Marreio's en Latisha's die je op My Super Sweet 16 ziet. Van die Amerikanen die zonodig 'true to their roots' moeten blijven (ook hebben ze al 8 generaties lang geen voet op Afrika gezet)quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:50 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Even serieus. 2 vrienden van mij zijn hindoestaans = ook niet helemaal zwart. En ze geven hun kinderen nog best normale namen, ook al zijn het volkomen onhollandse namen.
Mensen die grappen maken kunnen gelijk weggaan. Ik wacht gewoon op een serieus antwoord
Dat ligt aan je referentiekader. In Nederland hebben we niet de traditie om kinderen een bijvoeglijk of zelfstandig naamwoord als naam te geven, tenminste niet in onze eigen taal. In andere landen doen ze dat wel.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:51 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een geboortenaam. Ze krijgen een vrij normale roepnaam. De kinderen van negers hebben beetje vreemde roepnamen. Het is beetje amerikaans, maar toch ook niet.. zoals Jehu
Oke, maar waarom kan ik me dan voorstellen dat men hun kinderen Islamtische namen zoals Youssef en Noureddine geven, ook al behoren ze niet tot onze taal? Of Joodse/Russische/Chinese namen, het behoort niet tot onze taalcultuur, maar ik kan me wel voorstellen dat je je kind zulke namen geeft, ook al zou ik ze niet mooi vinden.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat ligt aan je referentiekader. In Nederland hebben we niet de traditie om kinderen een bijvoeglijk of zelfstandig naamwoord als naam te geven, tenminste niet in onze eigen taal. In andere landen doen ze dat wel.
Op TV had laatst een stel hun dochter Liefde genoemd.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:02 schreef Hephaistos. het volgende:
Er is gewoon een trend om je kind uniek te maken door een unieke naam te geven. Ik vind namen als Bloem of Sterre of Mensje eigenlijk net zo bizar
Ow? Donna (=vrouw) is in Italië toch wel een vrij gangbare meisjesnaam. Net als Carina (bijv. nw. =leuk, aardig).quote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:08 schreef Buschetta het volgende:
Ik denk dat P.deZeeuw het enige juiste antwoord heeft gegeven in deze
En Remlof dat met die namen is niet per land verschillend maar per cultuur. In vrijwel elk land waar ik ooit geweest ben was het tot voor kort alleen toegestaan om je kind te vernoemen naar een lijst die bij de burgelijke stand lag. (meestal geografisch bepaald door geloofsovertuiging).
De enige culturen die ik ken die hun kind zelfstandige naamwoorden geven zijn de diverse indianenstammen in de wereld. (wel mooie namen trouwens) en dan is het vaak ook zo dat de naam in de levensloop veranderd na het volwassen wordings proces.
Preciesquote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:41 schreef Erotica_ het volgende:
Beter dan Pim of Miep
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:45 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
(...)
Maar dan bij kinderen van negers: Precious, of Sincere, of enkele maanden geleden: Sky Nebula Shamiro. Een vriend van mij zegt iemand te kennen die samen met (tevens negerafkomstig) z'n vriendin hun nieuwe zoontje de naam Nosmo Koning heeft gegeven, met op het geboortekaartje: neginnyeh shanquelle (hoop dat ik het goed gespeld heb).
(...)
Lateeshjeeh...quote:
Piet toch welquote:Op dinsdag 5 februari 2008 02:40 schreef roburt het volgende:
omdat kees, klaas of piet niet kan als je zwart bent.
Je bedoelt zoals "Koen" (dapper) of "Ernst"? Hele normale Nederlandse namen en volgens mij toch minstens afgeleid van bijvoeglijke naamwoorden....quote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:00 schreef remlof het volgende:
Dat ligt aan je referentiekader. In Nederland hebben we niet de traditie om kinderen een bijvoeglijk of zelfstandig naamwoord als naam te geven, tenminste niet in onze eigen taal. In andere landen doen ze dat wel.
Donna is geen gewone naam in Italie. Genoeg meisjes die zo heten misschien maar het staat op hetzelfde niveau als mensje of bloem in Italie. Het is een adelijke titel. Alleen idioten noemen hun kind zoquote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow? Donna (=vrouw) is in Italië toch wel een vrij gangbare meisjesnaam. Net als Carina (bijv. nw. =leuk, aardig).
En hebben de namen niks met die zogenaamde roots te maken. Ben in (West-) Afrika nog geen enkele neger tegen gekomen die Latisha of Shaniqua heette.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:59 schreef P.deZeeuw het volgende:
[..]
TS, je bedoelt waarschijnlijk die Shaniqua's, d'Marreio's en Latisha's die je op My Super Sweet 16 ziet. Van die Amerikanen die zonodig 'true to their roots' moeten blijven (ook hebben ze al 8 generaties lang geen voet op Afrika gezet)
So true...quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:46 schreef Charizma het volgende:
Waarom hebben de kinderen van blanken van die vreemde namen ?
Vlinder, engel, roos etc
Beertje.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:07 schreef Adidah het volgende:
[..]
So true...
Wat te denken van Beertje![]()
.
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 02:40 schreef roburt het volgende:
omdat kees, klaas of piet niet kan als je zwart bent.
Omdat ze via het poepgaatje komenquote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:24 schreef Rosbief het volgende:
Waarom zijn kinderen van negers altijd bruin?
Adelheid, Roos, Rozemarijn, Aster, Lente, Marjolein, Jasmijn, Madelief, Linde, Amber, Lieve, Merel, Agaath, Arend, Bloem? Fleur, Carmen, April, May, June, Ambrose, Aurora, Daisy (misschien niet Nederlands, maar wel Westerse 'blanke' namen). En dat zijn alleen maar voorbeelden die nu ngo makkelijk herkenbaar zijn. Namen als Marina en Peter zijn ook gewoon zelfstandige of bijvoeglijke naamwoorden, alleen komen ze uit het Latijn of het Grieks.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:00 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:39 schreef intoxicated het volgende:
Als er een 'BokBok' in je klas zit is het anders ook best moeilijk om je slok cola binnen te houden als je de slappe lach dreigt te krijgen
Dikke bok voor jequote:Op woensdag 6 februari 2008 11:39 schreef intoxicated het volgende:
Als er een 'BokBok' in je klas zit is het anders ook best moeilijk om je slok cola binnen te houden als je de slappe lach dreigt te krijgen
Natuurlijk heeft dat wel met cultuur te maken. Het is misschien niet mooi in jouw (en mijn) ogen en veel mensen hebben er negatieve connotaties bij, maar het hele principe van vrij exotische lange namen, veel uitgangen als -eesha of voorvoegsels als "d'" of T' is gewoon een trend binnen de African-Caribbean/American cultuur. Dat jij het geen cultuur vindt wil niet zeggen dat het dat niet ook is.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:02 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Maar bij negers, namen als Shaneeque en Lafithiah. Dat heeft dan niks met referentiekader/taalcultuur te maken. Sterker, dit heeft niks met cultuur te maken! Alsof gewoon @random er letters door elkaar gehosseld zijn, om uiteindelijk een Amerikaans tintje aan te geven![]()
![]()
![]()
Natuurlijk is het cultuur, maar het is wel paupercultuurquote:Op woensdag 6 februari 2008 14:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat wel met cultuur te maken. Het is misschien niet mooi in jouw (en mijn) ogen en veel mensen hebben er negatieve connotaties bij, maar het hele principe van vrij exotische lange namen, veel uitgangen als -eesha of voorvoegsels als "d'" of T' is gewoon een trend binnen de African-Caribbean/American cultuur. Dat jij het geen cultuur vindt wil niet zeggen dat het dat niet ook is.
Het is een cultuur die vooral in de lagere sociale klassen heerst lijkt het wel ja.quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk is het cultuur, maar het is wel paupercultuur
Beertje van Beersquote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:07 schreef Adidah het volgende:
[..]
So true...
Wat te denken van Beertje![]()
.
Ik denk dat het genetisch is:quote:
Het lullige is dus dat je als pasgeborene niet bijster veel te willen hebtquote:
quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het lullige is dus dat je als pasgeborene niet bijster veel te willen hebt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lucidity4All
Hahaha, ik ken ook een Somalier die Mohamed Hassan Mohamed heet.quote:Op woensdag 6 februari 2008 01:50 schreef bulbjes het volgende:
Kreeg laatst trouwens een Somalier (ofzo) aan mn kassa voor wie ik formulier moest invullen. Gast geeft paspoort...ik echt zo van ehhhhh..... Gast heette Mohammed Ibrahim Ibrahim Ibrahim Ibrahimu Humutano Ibrahim of zoiets![]()
wtf. Die gasten zelf ook lachen. 'vul maar gewoon Ibrahim in'
![]()
Ja, ze hebben een constructie als (NAAM) (NAAM VADER) (NAAM OPA), soms met "bin" of "bint" ertussen. Daarnaast hebben ze nog iets wat lijkt op onze achternaam.quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:10 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Hahaha, ik ken ook een Somalier die Mohamed Hassan Mohamed heet.
Maar dat komt toch omdat ze namen van hun (over)grootvader krijgen ofzo? Dan is het wel logisch dat sommige namen dubbel zijn.
''Mwanatabu''quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, ze hebben een constructie als (NAAM) (NAAM VADER) (NAAM OPA), soms met "bin" of "bint" ertussen. Daarnaast hebben ze nog iets wat lijkt op onze achternaam.
Probleem bij veel asielaanvragen ook.
"Hoe heet u?"
-Ali Amin Sami
"Wat is uw achternaam?"
-Al Sabah
"Maar u zegt net dat uw achternaam Amin Sami is!"
-...
*noteert* "Aanvrager komt niet geloofwaardig over"
En dat is afgezien van de spellingsproblemen. Vooral Somalische spelling is erg moeilijk voor onze ambtenaren:
"Hoe heet u?"
-Ali
"Hee, maar op dit document staat Cali"
-...
(In Somalische spelling wordt de Arabische letter "Ayn" gespeld met een C, voor de goede orde)
quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:39 schreef intoxicated het volgende:
Juist.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:56 schreef Pulu het volgende:
Winston
Edgar
Clarence
Jürgen
JohanVirgil
Angelo
Anthony
IwanJanine
Jerney
Valery
Bianca
Allemaal heel normale namen tenzij je geen engels kent
Met ceeooceekaa?quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:46 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
de vriend van de zus van mijn ex heette Cock
Ik heb een oom die heet Dick Cockquote:Op donderdag 7 februari 2008 18:46 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
de vriend van de zus van mijn ex heette Cock
Wtfquote:Op donderdag 7 februari 2008 23:55 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Ik heb een oom die heet Dick Cock![]()
Justus Adrianus AkkoArm kind.
Stel nou dat je Somalische C's in je naam hebt, helpen die ook?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:33 schreef Devlinsect het volgende:
Heeft met de voodoo cultuur te maken. Hoe meer A's in een naam, des te beter ben je bestemd tegen voodoo rituelen.
Volgens mij hebben Somaliërs geen 'bin', dat is iets Arabisch. Ik vraag me trouwens wel af waarom ze bijvoorbeeld 'Maxamed' en 'Mohammed' beiden hanteren. Kies dan gewoon één variantquote:Op woensdag 6 februari 2008 22:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, ze hebben een constructie als (NAAM) (NAAM VADER) (NAAM OPA), soms met "bin" of "bint" ertussen. Daarnaast hebben ze nog iets wat lijkt op onze achternaam.
Probleem bij veel asielaanvragen ook.
"Hoe heet u?"
-Ali Amin Sami
"Wat is uw achternaam?"
-Al Sabah
"Maar u zegt net dat uw achternaam Amin Sami is!"
-...
En dat is afgezien van de spellingsproblemen. Vooral Somalische spelling is erg moeilijk voor onze ambtenaren:
"Hoe heet u?"
-Ali
"Hee, maar op dit document staat Cali"
-...
(In Somalische spelling wordt de Arabische letter "Ayn" gespeld met een C, voor de goede orde)
Waarom niet? Is een heel normale naam.quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:55 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Ik heb een oom die heet Dick Cock![]()
Zo wil je ook niet heten.
Ik nietquote:Op zaterdag 16 februari 2008 01:27 schreef classpc het volgende:
Zou ik andersom denk ik ook doen als ik in het buitenland was en mijn naam voor hen moeilijk uitspreekbaar zou zijn.
Niet alle surinamers zijn negers....blijf het verbazend vinden dat niet-surinamers hun eerst associatie met het woord surinamer altijd neger is....het is nog geen eens de grootste bevolkingsgroep van Suriname...quote:Op zondag 17 februari 2008 13:22 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik heb twee (half)Surinaamse nichtjes en die hebben gelukkig heel normale namen.
Mijn tante welquote:Op zondag 17 februari 2008 14:27 schreef Pulu het volgende:
[..]
Niet alle surinamers zijn negers....blijf het verbazend vinden dat niet-surinamers hun eerst associatie met het woord surinamer altijd neger is....het is nog geen eens de grootste bevolkingsgroep van Suriname...
Er zijn ook andere verbanden onderzocht. Zo zijn er ook combinaties van broers en zussen. Bijvoorbeeld als je Jeroen heet is de kans vrij groot dat je zus Marloes heet etc.quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:48 schreef Iblis het volgende:
Overigens zijn er ook typische 'witte' namen, zoals Sophie of Claire. In het boekje Freakonomics wordt een hoofdstuk aan dit verschijnsel (weliswaar in de VS) gewijd. Wat zijn nu typisch 'zwarte' en wat zijn 'blanke' namen. En hoe correleert een naam met het aantal jaren onderwijs dat de ouders hebben gehad. Een van de meet typische voorbeelden is wel een meisje dat de naam Uneek heeft. Op zich weet je dan zeker dat je je naam eer aandoet.
Leve de hokjesgeestquote:Op maandag 18 februari 2008 07:59 schreef Tribu het volgende:
Lifestylelijstjes:
Kak:
Sophie
Claire
Charlotte
Eva
Fleur
Lisette
Esmee
Cecile of Cécile
Babette
Wouter
Christiaan
Roderik
Vincent
Olivier
Anthonie
Alexander
Christophe
Diederik
Constantijn
Lodewijk
Rutger
Winston
Maurits
Robert-Jan en andere dubbele namen
Jort
Tokkie-namen
Priscilla
Melissa
Jessica
Stephanie
Chantal
Britney
Kelly
Larissa
Romy
Lindsay of Lindsey
Sharon
Sharissa
Natasha
Samantha
Kimberley
Vanessa
Jennifer
Roxy
Daisy
Tamara
Melody
Kevin
Giovanni
Dennis
Marco
Raymond
Patrick
Wesley
Jeremy
Leonardo
Jeffrey
Danny
Bryan of Brian
Mike
Michael
Melvin
Dave
Ricardo
Christiano
`Zwarte` ordinaire namen
Soraya
Natasha
Cheyenne
Destiny
Beverly
Jamilla
Ramona
Jamal
Mitchell
Leroy
Rodney
Geitenwollensokkentypes
Sterre
Mirthe / Myrthe
Vere
Lieve
Laura
Anne
Rifke
Muriël
Vlinder
Lot
Jurre
Jonas
Pepijn
Marijn
Tijmen
Steyn
Floris
Koen
Thijs
Gijs
Jonatan
Berend
Jesse, maar dan Nederlands uitgesproken
Jelle
Guy
Ivan
Ilja
Sander
Zo heet mijn hond!quote:Destiny
Ben je iets gezet, bezit je een wipneus en stond zijn vader verlekkerd naar jou te kijken?quote:Op woensdag 6 februari 2008 03:29 schreef Insania het volgende:
[..]
Een jongen bij m'n zoon in de klas heet Wolfje.
Vond ik ook vrij apart.
Dat is in Turkije een heel gangbare naam.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:03 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Op TV had laatst een stel hun dochter Liefde genoemd.
Wat een achterlijke lijstquote:Op maandag 18 februari 2008 07:59 schreef Tribu het volgende:
Lifestylelijstjes:
Kak:
Sophie
Claire
Charlotte
Eva
Fleur
Lisette
Esmee
Cecile of Cécile
Babette
Wouter
Christiaan
Roderik
Vincent
Olivier
Anthonie
Alexander
Christophe
Diederik
Constantijn
Lodewijk
Rutger
Winston
Maurits
Jort
Tokkie-namen
Priscilla
Melissa
Jessica
Stephanie
Chantal
Britney
Kelly
Larissa
Romy
Lindsay of Lindsey
Sharon
Sharissa
Natasha
Samantha
Kimberley
Vanessa
Jennifer
Roxy
Daisy
Tamara
Melody
Kevin
Giovanni
Dennis
Marco
Raymond
Patrick
Wesley
Jeremy
Leonardo
Jeffrey
Danny
Bryan of Brian
Mike
Michael
Melvin
Dave
Ricardo
Christiano
`Zwarte` ordinaire namen
Soraya
Natasha
Cheyenne
Destiny
Beverly
Jamilla
Ramona
Jamal
Mitchell
Leroy
Rodney
Geitenwollensokkentypes
Sterre
Mirthe / Myrthe
Vere
Lieve
Laura
Anne
Rifke
Muriël
Vlinder
Lot
Jurre
Jonas
Pepijn
Marijn
Tijmen
Steyn
Floris
Koen
Thijs
Gijs
Jonatan
Berend
Jelle
Guy
Ivan
Ilja
Sander
Ik herinner me een geweldige (ja ik zapte langs, sorryquote:
Da's vetquote:
Inderaad.quote:
Daar heb je duidelijk goed over nagedacht. Heb jij een hersenbeschadiging ofzo?quote:Op zondag 27 december 2009 04:41 schreef scanman1 het volgende:
Negers zijn enorm lang onderdrukt en zwaar aaociaal behandeld, dus alles wat ze sindsdien doen vind ik prima.
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:50 schreef remlof het volgende:
Misschien omdat die namen iets betekenen wat jij niet weet? Ik vind Johannes Petrus Paulus Maria ook eigenlijk wel een belachelijke naam voor een kind.
'Gewoon' Kim? Misschien is dat gewoon als je op 't woonwagenkamp woont....quote:Op zondag 17 februari 2008 15:01 schreef Djeez het volgende:
Blanken jatten ook vaak namen van zwarten. Zo heet mijn dochter gewoon Kim, maar moesten die twee koters van mijn zus per sé Larissa en Elvira heten.
Racistisch is met een c, en afijn is met 1 f.quote:Op zondag 27 december 2009 09:39 schreef Ben. het volgende:
Hoezo rasistisch? Het is toch gewoon een vraag? Zodra we neger zeggen is het gelijk rasistich.
Affijn, omdat ze negers zijn. Zij vinden onze namen weer raar.
Wel een accurate.quote:
Woont je zus op een woonwagenkamp?quote:Op zondag 17 februari 2008 15:01 schreef Djeez het volgende:
Blanken jatten ook vaak namen van zwarten. Zo heet mijn dochter gewoon Kim, maar moesten die twee koters van mijn zus per sé Larissa en Elvira heten.
Een kerel met een jurkquote:
Ze woont in Duitsland, dus een ander soort kamp komt dichter in de buurt. Ohja, mijn zoon hete trouwens Tyler, bij het gemeentehuis hier moesten ze eerst opzoeken of die naam wel mocht...quote:Op zondag 27 december 2009 10:33 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Woont je zus op een woonwagenkamp?
Dus jij wilt zeggen dat mijn zusje, broertje, zoontje ik tokkies zijn?quote:
Die naam kwam ook in me op toen ik een naam voor mijn zoon moest verzinnenquote:
Whahah, lag dubbelquote:
Beetje rare opmerking vind je niet?quote:Op zondag 27 december 2009 10:33 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Woont je zus op een woonwagenkamp?
Ja, sorry je bent een Tokkie. Die lijsten zijn echt wel kloppend. Of althans de namen zijn gewoon vrij goed in te delen in sociale groepen.quote:Op zondag 27 december 2009 13:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat mijn zusje, broertje, zoontje ik tokkies zijn?![]()
In jouw tokkie lijst staan verder 3 namen van mensen die ik ken en kakker dan kak zijn
[..]
Die naam kwam ook in me op toen ik een naam voor mijn zoon moest verzinnen![]()
Maar ik denk dat mijn toenmalige vriendin me zo:zal aankijken
![]()
Nee, als Nederlandse kinderen van die Amerikaanse pauper-namen hebben, denk ik aan kampers.quote:Op zondag 27 december 2009 13:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Beetje rare opmerking vind je niet?
Ok, iek bean un tokie, jeweettog, iek weat wear ju osso wooond, goakje ffs kloappuhquote:Op zondag 27 december 2009 13:23 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ja, sorry je bent een Tokkie. Die lijsten zijn echt wel kloppend. Of althans de namen zijn gewoon vrij goed in te delen in sociale groepen.
Accept it dude. Ik ben zelf in de geitenwollensokken groep
Germaanse namen hebben niet zelden iets met oorlog of vechten van doen. Harold/Harald betekent b.v. legerleider; Walter/Wouter betekent b.v. heerser. Gerard/Geert/Gerhard is speerdrager, Rudolf, Adolf, Wolfgang, allemaal verwant aan ‘wolf’, Berend/Bernhard/Barend is verwant aan beer, Hilde (strijdster), enz.quote:Op zondag 27 december 2009 13:08 schreef IHVK het volgende:
Nederlandse namen zijn ook gewoon zelfstandig naamwoorden die: Hoop, Moed, Geluk etc. betekenen.
Dat het uit een andere taal komt verandert er niet zoveel aan.
Ja, je bent een tokkie/pauper.quote:Op zondag 27 december 2009 13:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat mijn zusje, broertje, zoontje ik tokkies zijn?![]()
In jouw tokkie lijst staan verder 3 namen van mensen die ik ken en kakker dan kak zijn
[..]
Die naam kwam ook in me op toen ik een naam voor mijn zoon moest verzinnen![]()
Maar ik denk dat mijn toenmalige vriendin me zo:zal aankijken
![]()
Dat is het. Ik durf te wedden dat een negerin (meestal zijn ze na de bevruchting weer op zichzelf aangewezen) denkt dat Priscilla of Shaniqua juist een hele chique naam is. En dat je er met heel veel Bling-Bling ook deftig uitziet.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 11:41 schreef Toeps het volgende:
Volgens mij vinden ze zo'n naam "duur" en "bijzonder" klinken. Je weet wel, als vierjarige kleuter vind je priscilla ook een mooie naam voor je pop. Hoe meer lettergrepen en klankvariaties, hoe interessanter het klinkt.
Ben je nu serieus of niet?quote:Op zondag 27 december 2009 04:41 schreef scanman1 het volgende:
Negers zullen waarschijnlijk vinden dat blanken zwaar gestoorde namen gebruiken. Negers zijn enorm lang onderdrukt en zwaar aaociaal behandeld, dus alles wat ze sindsdien doen vind ik prima. Uitlatingen als die van de TS vind ik zwaar asolciaal trouwens en laat weer eens zien dat veel blanklen vele malen ergere personen zijn dan 'negers'. Ik ben zelf blank , maar zou veel liever vrienden zijn met een neger dan met een blanke, dat staat als een paal boven water.
Ons gezin is 3x kak en 1x geitewollensok.quote:Op maandag 18 februari 2008 07:59 schreef Tribu het volgende:
Lifestylelijstjes:
Kak:
Sophie
Claire
Charlotte
Eva
Fleur
Lisette
Esmee
Cecile of Cécile
Babette
Wouter
Christiaan
Roderik
Vincent
Olivier
Anthonie
Alexander
Christophe
Diederik
Constantijn
Lodewijk
Rutger
Winston
Maurits
Jort
Tokkie-namen
Priscilla
Melissa
Jessica
Stephanie
Chantal
Britney
Kelly
Larissa
Romy
Lindsay of Lindsey
Sharon
Sharissa
Natasha
Samantha
Kimberley
Vanessa
Jennifer
Roxy
Daisy
Tamara
Melody
Kevin
Giovanni
Dennis
Marco
Raymond
Patrick
Wesley
Jeremy
Leonardo
Jeffrey
Danny
Bryan of Brian
Mike
Michael
Melvin
Dave
Ricardo
Christiano
`Zwarte` ordinaire namen
Soraya
Natasha
Cheyenne
Destiny
Beverly
Jamilla
Ramona
Jamal
Mitchell
Leroy
Rodney
Geitenwollensokkentypes
Sterre
Mirthe / Myrthe
Vere
Lieve
Laura
Anne
Rifke
Muriël
Vlinder
Lot
Jurre
Jonas
Pepijn
Marijn
Tijmen
Steyn
Floris
Koen
Thijs
Gijs
Jonatan
Berend
Jelle
Guy
Ivan
Ilja
Sander
Tuurlijk Clarencequote:
Kom zeg, je hebt zelf zo'n naam, je bent voetbal-fanaat, en je overwoog je (ongeplande?) kindje van een vrouw die nu je ex is 'neo' te noemen: Je bent een tokkie.quote:
quote:Op zondag 27 december 2009 04:41 schreef scanman1 het volgende:
Negers zullen waarschijnlijk vinden dat blanken zwaar gestoorde namen gebruiken. Negers zijn enorm lang onderdrukt en zwaar aaociaal behandeld, dus alles wat ze sindsdien doen vind ik prima.
Dus alle voetbal liefhebbers zijn volgens jouw kansloze tokkies? En mijn kind daadwerkelijk Neo noemen... kom op, geloof je het zelf?quote:Op zondag 27 december 2009 14:15 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Kom zeg, je hebt zelf zo'n naam, je bent voetbal-fanaat, en je overwoog je (ongeplande?) kindje van een vrouw die nu je ex is 'neo' te noemen: Je bent een tokkie.
Volkssport is gewoon een aardige term voor pauper-sport. Het is niet voor niets dat dat achterlijke spelletje vooral populair is onder ongeschoolde aso's.quote:Op zondag 27 december 2009 14:17 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dus alle voetbal liefhebbers zijn volgens jouw kansloze tokkies? En mijn kind daadwerkelijk Neo noemen... kom op, geloof je het zelf?
Zielepoot
Wat vind jij dan een leuke sport? Polo? Hockey? Sodemieter toch een eind op vent!quote:Op zondag 27 december 2009 14:20 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Volkssport is gewoon een aardige term voor pauper-sport. Het is niet voor niets dat dat achterlijke spelletje vooral populair is onder ongeschoolde aso's.
Jouw betere in alle opzichten.quote:Op zondag 27 december 2009 14:25 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wat vind jij dan een leuke sport? Polo? Hockey? Sodemieter toch een eind op vent!Wie denk je wel niet wie je bent?
quote:Op zondag 27 december 2009 14:26 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jouw betere in alle opzichten.
Kus mijn voeten.
quote:Op zondag 27 december 2009 13:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is het. Ik durf te wedden dat een negerin (meestal zijn ze na de bevruchting weer op zichzelf aangewezen) denkt dat Priscilla of Shaniqua juist een hele chique naam is. En dat je er met heel veel Bling-Bling ook deftig uitziet.
Dit verschijnsel is overigens niet beperkt tot enkel negers, ook de laagste klassen van onze maatschappij vinden lange namen erg mooi.
...
quote:Funny Names
Legend: An African-American woman christens her baby with a name based on an embarrassing medical term or bodily part after overhearing one of the nurses use the word.
Examples:
[Case, 1917]
A young woman in Central Park overheard an old negress call to a pickaninny: "Come heah, Exy, Exy!"
"Excuse me, but that's a queer name for a baby, aunty?"
"Dat ain't her full name," explained the old woman with pride; "dat's jes' de pet name I calls for short. Dat child got a mighty grand name. Her ma picked it out in a medicine book — yessum, de child's full name is Eczema."
[Pezzi, 1998]
Betty had just given birth to a daughter, and she was discussing the choice of a name with her roommate, who was equally clueless. Mulling over the possibilities, Betty considered a word that she'd recently heard on the obstetric ward. "Vagina, that be a nice name . . . hmm, I think I'll call her 'Vagina.'" Admittedly a euphonious word, the two women agreed that "Vagina" would indeed be a nice name for a girl.
When the time came to relay the name choice to one of the hospital's personnel, the shocked worker exclaimed, "Uh, you can't name her 'Vagina'!" To which the Mom replied, "I be her mother, and I can name her whatever I wants to!" This prompted the worker to explain just what a vagina was, but the Mom was skeptical. "That ain't a vagina — it's a cootchie!"
[Collected via e-mail, 2004]
This young woman brought her child into Children's Hospital for a routine check-up. On the records, the nurse saw that the child's first name was Urine (pronounced Urin-ie). Not wanting to be rude, but wanting to know why this woman would name her child this, the nurse asked her how Urine got her name.
The woman explained, "Well, my baby was born premature and had to stay in the special nursery. She was real sick and they didn't know if she would make it. I couldn't decide what to name her, but the nurses said they would pray for her. One day I came in and the nurses had already named her. There was this paper on her incubator that said 'Please save Urine', so I knew that they had named my baby."
Origins: Apologies for the offensive language in the first example. The quote comes from 1917, a time when racist humor was the norm. It stands not only as an early example of the legend, but also as an eloquent expression of the racist message which underpins it. Accept it as a graphic example of what this legend is really about.
Before delving into the legend itself, an entire category of "funny names" has to be dismissed. Key to the legend is the belief that the parents acted unknowingly in bestowing an embarrassing name on the young 'un. Unusual names are not in themselves folkloric; what makes them so are the perceived motivations of the parents.
There's nothing folkloric about a child christened Female (pronounced fuh-MALL-ee) if the parents understood full well what they were doing when they ponied
up with the name. A classic example of non-folkloric use is found in the 1981 movie pilot of the TV series Cagney & Lacey. A prostitute gives her name to the desk sergeant but, as he's not familiar with fuh-MALL-ee, he asks her to spell it. "F-E-M-A-L-E," she offers. "That's Female," he says in disbelief. "Yeah, well my parents had twelve kids," responds the woman. "By the time they got to me they'd run out of names."
A properly folkloric version of the fuh-MALL-ee tale would have it that the parents saw the "name" on the baby's bracelet. Not being able to read well, they sounded it out badly, it fell on their ears prettily, and thus Baby was named. Alternatively, they interpreted what was written on the bracelet as the hospital having already named their child and the matter now being out of their hands.
Real-life fuh-MALL-ees are beside the point; what matters is how they came by the name.
As the 1917 example shows, this legend has been around for dogs' years. It now exists in two slightly different forms — the parents either misread a word, coming up with an unusual but pleasant-sounding pronunciation of same, or a member of the medical staff is overheard to properly pronounce the word, the parents think it pretty, and thus choose to stick the youngster with it.
Names reported to have resulted from misinterpretations of the written word:
Asshole (ah-SHOL-ee)
Clitoris (cla-TORE-us)
Enamel (EE-na-mull)
Female (fuh-MALL-ee)
Gonorrhea (gu-NO-ree-ah)
Lemon Jello (le-MON-juh-lo)
No Smoking (NAWS-mo king)
Orange Jello (or-AN-juh-lo)
Pajama (PAH-ja-mah)
Shithead (shaw-THAYD)
Syphilis (suh-PHYL-lis)
Testicles (TESS-tic-clees)
Urine (u-RIN-ee)
Vagina (va-GEE-na)
Names reported to have resulted from overhearing an unusual but flowery-sounding term:
Chlamydia (kla-MID-e-ah)
Eczema (EX-suh-ma)
Latrine (la-TREEN)
Meconium (muh-CONE-knee-um)
Placenta (pla-SENT-a)
Urea (YUR-ee-ah)
Vagina (va-JAI-na)
Either way, the tale swings on the fictitious parents' lack of education and how this leads them to choose a totally unsuitable name.
This legend is not strictly told of African-Americans; white Southerners are also sometimes cast in the starring role.
Examining the 1917 example again, the proud Black grandmother and her daughter are seen as attempting to exceed their presumed place and are punished for this act. Rather than stick to her own, the daughter has chosen an important-sounding name for her child. Her "uppityness" is duly rewarded by the joke being on her and her family.
Legend of the "kid named Eczema" ilk attempt to reinforce belief in the rightness of racism or regionalism. Just as parables were used in the Bible to communicate in a simple-to-understand form a behavior thought worthy of emulation, racist legends try to drive home the point that the looked-down-upon group is inherently inferior. Presenting the moral in the form of a story makes it easier to absorb.
Racism and/or regionalism play a part in a number of legends. (See our Password page for another such representative tale.) The more stories like these are told, the more the message of them is worked into the fabric of the people exposed to them. Hearing the "kid named Eczema" story again and again makes it that much more easy to think of Blacks as less intelligent.
Was there ever a mother so stupid as to name her kid Eczema without realizing what the name meant? Probably not. But because the story fits in with what's already believed about the shortcomings of whichever group the mother is supposedly part of, the tale will be re-told and believed anew.
http://www.snopes.com/racial/language/names.asp
Rightquote:Op zondag 27 december 2009 17:34 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Ik ken serieus iemand uit burkina faso en die heet Toyota Landcruiser m'Bulubulu.
Anne?quote:Op zondag 27 december 2009 13:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is het. Ik durf te wedden dat een negerin (meestal zijn ze na de bevruchting weer op zichzelf aangewezen) denkt dat Priscilla of Shaniqua juist een hele chique naam is. En dat je er met heel veel Bling-Bling ook deftig uitziet.
Dit verschijnsel is overigens niet beperkt tot enkel negers, ook de laagste klassen van onze maatschappij vinden lange namen erg mooi.
Mijn dochters heten Anne en Fleur. Dat is wel lastig als ze later op hockey gaan, maar goed.
Het is wel echt een losernaam.quote:Op maandag 18 februari 2008 23:06 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Zo heet mijn hond!
En nee hij is niet zwart
NOMEN EST OMEN, Ryan. Dat weet jij toch ook!quote:Op zondag 27 december 2009 19:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Anne?
1 letter er vandaan (de i) en dan heb je je dochter een paupernaam gegeven.
1 letter (de letter i) en dan ben je of veroordeeld, volgens LXIV, tot pauperisme of hockeyisme/corps?.
Annie of Anne, daar gaat het om tegenwoordig.
Ja, maar hij is geloof ik gedeeltelijk "Native American"quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:54 schreef __Saviour__ het volgende:
En deze. Rainbow Sun Franks. Wel lekker positief
[ afbeelding ]
Laat me raden, jij bent een neger met een rare naam?quote:Op zondag 27 december 2009 09:59 schreef Jajong het volgende:
[..]
Racistisch is met een c, en afijn is met 1 f.
Slimme mensen gebruiken enfin.quote:Op zondag 27 december 2009 09:59 schreef Jajong het volgende:
[..]
Racistisch is met een c, en afijn is met 1 f.
quote:Op zondag 27 december 2009 17:34 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Ik ken serieus iemand uit burkina faso en die heet Toyota Landcruiser m'Bulubulu.
Het boek "Freakonomics" heeft hier een heel hoofdstuk over!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:45 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Jaja, lichtelijk racstisch tintje, maar dat vroeg ik me doodgewoon af: waarom geven bepaalde mensen, meestal negers, hun kinderen vreemde namen, die eerder passend zijn voor hippe douchebags ofzo. Zo heb ik eergisteren een Iraanse jood ontmoet. Zijn naam was Juben. Nog nooit van gehoord, maar ik vond het een normale naam
Maar dan bij kinderen van negers: Precious, of Sincere, of enkele maanden geleden: Sky Nebula Shamiro. Een vriend van mij zegt iemand te kennen die samen met (tevens negerafkomstig) z'n vriendin hun nieuwe zoontje de naam Nosmo Koning heeft gegeven, met op het geboortekaartje: neginnyeh shanquelle (hoop dat ik het goed gespeld heb).
Dat klinkt toch voor geen meter? Waarom is het dan big business bij negers daar? Ik KAN me werkelijk NIET voorstellen dat ze zulke namen mooi vinden
Dat soort namen vind je vaak in die regio. Een van de mooiste vind ik "Goodenough"quote:Op woensdag 30 december 2009 08:43 schreef nokwanda het volgende:
Ooit in Swaziland aan een zwembad waar ik in bikini zat kwam er een jonge man naast me zitten met een dubieuze blik en zei: "Hi, I'm Innocent".
Waarop ik zei: "yeah, right"
quote:Op woensdag 30 december 2009 08:43 schreef nokwanda het volgende:
Ooit in Swaziland aan een zwembad waar ik in bikini zat kwam er een jonge man naast me zitten met een dubieuze blik en zei: "Hi, I'm Innocent".
Britse kranten hebben dan echt een goede dagquote:Op woensdag 30 december 2009 10:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat soort namen vind je vaak in die regio. Een van de mooiste vind ik "Goodenough"Ook de naam van een bokser. De keer dat ik hem zag boksen, verloor ie
Ik heb in Zuid-Afrika ook mensen ontmoet die zo heetten. Mijn gids in het kruger park heette Majesty.quote:Op woensdag 30 december 2009 08:43 schreef nokwanda het volgende:
In Zuid-Afrika heb je pas echt een bonte collectie van namen. Staat die Majesty daar tussen Francois en Koosquote:Op woensdag 30 december 2009 11:34 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
Ik heb in Zuid-Afrika ook mensen ontmoet die zo heetten. Mijn gids in het kruger park heette Majesty.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |