quote:Coupe cousin
The Tigra badge was last used on a Corsa-based coupe sold between 1994-2000, and it was popular enough that Vauxhall decided to revive the name, even though this is a very different car. A convertible version of the original Tigra was considered, but never made, though prototypes are said to still exist.
Measuring up
The Tigra is 3921mm long, 1905mm wide and 1364mm high, and it is aerodynamic, with a drag co-efficient of 0.34. It was even more drag-resistant until Vauxhall/Opel engineers realised that its slippery tail wasn't as stable at high speeds as it should be: cue a rear end redesign, raising up the backside and altering the subtle lip spoiler.
Power chat
The 1.4-litre engine (90bhp, 92lb ft) produces a top speed of 112mph, 0-60mph acceleration in 12 seconds, 46.3mpg and 146g/km of carbon dioxide. The 1.8 16v (125bhp, 122lb ft) does 126mph, 0-60 in 9 seconds, 36.7mpg and 185g/km, and the 1.3 CDTi diesel does 104mph, 0-60mph in 15.5 seconds, 61.4mpg and 124g/km.
Weighing in
The Tigra weighs 1235kg (1.4) or 1265kg (1.8). That's a lot heavier than the Daihatsu Copen (823kg), a bit heavier than the Ford Streetka (1061kg) and the 206 CC (1140kg) - though it feels lighter to drive than the latter.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
kaput??quote:Op maandag 4 februari 2008 20:21 schreef BoJo het volgende:
Mijn V6 word er op het moment weer uitgelepeld.![]()
Maar ben te lui en brak om te gaan kijken
Die energy balk van je is nog niet voorbij de helft geweestquote:Op maandag 4 februari 2008 20:21 schreef BoJo het volgende:
Mijn V6 word er op het moment weer uitgelepeld.![]()
Maar ben te lui en brak om te gaan kijken
Nope blok gaat niet stuk, derest eromheen welquote:
Hey crazy smsterquote:Op maandag 4 februari 2008 20:29 schreef ijsmeis het volgende:
Eindelijk thuis. In Eindhoven werken is toch best vermoeiend.
Woensdag komt er iemand voor de CRX kijken.
Jawel gisteren! Toen heb ik helemaal niks gedaan, 5 films gekekenquote:Op maandag 4 februari 2008 20:25 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Die energy balk van je is nog niet voorbij de helft geweest
Heh? Ik las crazy hamsterquote:Op maandag 4 februari 2008 20:32 schreef BoJo het volgende:
[..]
Hey crazy smster![]()
![]()
Hoe was de eerste dag?
kijk eens in je verzonden map van je telefoonquote:Op maandag 4 februari 2008 20:42 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Heh? Ik las crazy hamster. Maar smster?
Mja, het ging wel. Komt wel goed. Morgen mag ik al wat 'meer' doen. Maar ik voel me niet zo lekker, dus het is allemaal too much even. Ik ben ook kansloos chagrijnig, dus ik ga zo maar naar bed.
Dat soort tuig mogen ze wat mij betreft meteen executeren.quote:Op maandag 4 februari 2008 20:33 schreef ook_gek het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=cU9KOqUx9nE
kijk dit zijn de leuke ritjes
Nog filmtips?quote:Op maandag 4 februari 2008 20:33 schreef BoJo het volgende:
[..]
Jawel gisteren! Toen heb ik helemaal niks gedaan, 5 films gekeken
Ik ben nog steeds te lui om de smsjes over te tikkenquote:Op maandag 4 februari 2008 20:51 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb geen verzonden items.
Was dat gisteravond? Want ik weet helemaal niks meer van gisteravond. Ik had een slaappilletje ingenomen en die werkte blijkbaar een beetje erg goed.
had het al gezien, wat een lul.quote:Op maandag 4 februari 2008 20:55 schreef Paladijn het volgende:
Alfa rijdershttp://www.vkmag.com/videos/videos_waar_een_wil_is_is_een_weg/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |