quote:
Op donderdag 28 februari 2008  14:07 schreef Duderinnetje het volgende:[..]
Ik denk dat ik het vandaag niet meer geregeld krijg!  

Maar voorjaar dus? Ik dacht aanvankelijk de herfst. Omdat het toch de winterschilder heet, of vergis ik me nu  

Ook geen antwoord: 
Winst op alle punten!
Het Nederlandse klimaat maakt het 
niet mogelijk precies aan te geven wat de ideale periode is voor het uitvoeren van buitenschilderwerk. Het zijn vooral de weersomstandigheden die bepalen of en met name hoe buitenschilderwerk op een verantwoorde wijze kan worden verricht. De schildersbedrijfstak wordt in dit verband nogal een geconfronteerd met de verouderde stelling dat in de periode medio oktober tot medio maart geen buitenschilderwerk mag worden uitgevoerd. Deze periode is in de loop van de jaren zelfs een eigen leven gaan leiden met een eigen naam de gesloten periode
En gelukkig is er een oplossing: 
Zelfs al zouden er storende omstandigheden zijn als gevolg van regen of lichte tot matige vorst, zijn er mogelijkheden om ook buiten door te werken door steeds betere en effectievere afschermings- en verwarmingsmethoden. Indien een object droog blijft en een goede temperatuur kan worden bereikt, kan er worden geschilderd. Met afscherming kan dit worden bereikt.
De schildersbedrijfstak is op grond van haar deskundigheid en vakmanschap prima in staat te beoordelen of en wanneer buiten schilderen verantwoord is. De schilder- ondernemer is namelijk ook degene die aanspreekbaar is voor de kwaliteit van het vereiste eindresultaat. De vakman-schilder is zich bewust van zijn verantwoordelijkheid en kent de mogelijkheden binnen zijn vakgebied.
1. Premie op afscherming
De schildersbedrijfstak heeft de premieregeling voor afgeschermd onderhoudsbuitenschilderwerk in het leven geroepen. Bij onderhoudsbuitenschilderwerk dat door het aan brengen van afscherming en zonodig met toepassing van verwarming in de winter wordt uitgevoerd, kunnen opdrachtgever en schilder beiden aanspraak maken op een premie van ¤ 25,00 per man dag voor laagbouw en ¤ 12,50 per man dag voor hoogbouw.
De premie kan via ons aangevraagd worden bij het bedrijfschap Schildersbedrijf.  Profiteer van deze premie!
en meer om je te oriënteren bij 
www.schildersbedrijf-bolhaar.com