Met deze gegevens,... geen idee.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:39 schreef tomic het volgende:
Ok, here we go:
Ik heb wegens een te hoog inkomen op 31-08-2007 mijn studiefinanciering stopgezet. Ik twijfel over mijn toetsinkomen, dus of ik het op 1 augustus al had moeten stopzetten...Tot 1 maart kan ik nog mn beslissing herzien, en hem eerder stopzetten.
Ik heb alle loonstrookjes van mijn 2 werkgevers nog, maar wie kan mij helpen met het uitrekeningen of ik nu goed zat om het 31-08 en niet eerder stop te zetten? Ik verdiende daarna wegens uitdiensttreding nog een beetje meer dan in de vergelijkbare voorgaande maanden.... Ingewikkeld allemaal... iemand verstand hiervan?
Direct je werkgever op z'n donder geven. Die heeft de loonheffing niet goed ingehouden.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:54 schreef thaleia het volgende:
WTF! Ik moet gaan betalen? Ik heb nog nooit hoeven betalen
Vroeger werkte ik altijd 4 dagen, en dan kreeg ik altijd terug. Nu werk ik er vijf...en geen eigen huis, geen kinderkorting, geen toeslagpartner....kan ook geen aftrekposten verzinnen, met m'n ziektekosten kom ik niet boven de drempel uit....kortom ik mag ineens dokken. Da's effe wennen...
Ik kreeg vroeger best veel terug...misschien toch maar eens uitrekenen of het niet veel lonender is om weer terug te gaan naar 4 dagen
Dan heb je in ieder geval een aardig totaal inkomen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:13 schreef thaleia het volgende:
Oh, laat maar, vergeet mijn vorige bericht. Ik heb net even die losse inkomsten weggehaald en met m'n gewone werk krijg ik inderdaad 25 euro terug. Dat betekent dat ik over die 526 euro losse inkomsten 213 euro belasting moet betalen...? WTF! Da's bijna de helft.
Nouja, in elk geval is het verklaard, m'n gewone werkgever heeft niets fout gedaan.
Hoezo is een tegemoetkoming in de studiekosten een gift? Lijkt mij gewoon een tegemoetkoming/vergoeding die je in mindering moet brengen op de kosten.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 22:02 schreef kwoth het volgende:
Ik ben dit jaar begonnen aan de PABO in deeltijd. Omdat ik geen recht meer heb op studiefinanciering heb ik de tegemoetkoming voor leraren aangevraagt. Deze tegemoetkoming is een gift, het lijkt mij dus geen vergoeding.
Mijn vraag is, kan ik mijn studiekosten nog wel aftrekken ondanks ik deze tegemoetkoming heb gekregen?
Op de site van de IB-Groep staat namelijk:quote:Op zondag 17 februari 2008 10:00 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Hoezo is een tegemoetkoming in de studiekosten een gift? Lijkt mij gewoon een tegemoetkoming/vergoeding die je in mindering moet brengen op de kosten.
aftrekposten:quote:Op zondag 17 februari 2008 10:27 schreef Colin1985 het volgende:
Ik moet dit jaar ook voor het eerst gaan betalen-=verhaaltje=-
Echter, mijn vraag, zijn er nog meer van die leuke aftrekposten zoals huisapotheek?Ik hoopte met een beetje creativiteit de kosten nog enigszins te drukken, al is het maar voor de fun of it. Na die 23 euro huisapotheek, kom ik op een restbedrag van 40 euro. Nou, die kan ik nog wel missen
Nog een vraag: ik krijg onbelast reiskostenvergoeding van mijn werkgever. Lijkt me logisch, onbelast is onbelast en daar kun je niets mee. Maar is dat wel echt zo? Ik probeer werkelijk het onderste uit de kan te halen. Die teven van de belastingdienst plukken al genoeg!
Oh, en ik heb dus mijn aanvraag al ingevuld en elektronisch verzonden. Kan ik hem gewoon nogmaals invullen en weer opsturen en gebruiken ze dan de meest recente versie?
De huisapotheek is een aftrekpost, dat gaat dus van je (belastbare) loon af. Het is dus niet zo dat je daadwerkelijk 23 euro terugkrijgt, maar slechts het percentage daarvan wat je aan belasting betaald.quote:Op zondag 17 februari 2008 10:27 schreef Colin1985 het volgende:
Ik moet dit jaar ook voor het eerst gaan betalenHeb voorheen altijd heel wat teruggekregen, maar dat komt denk ik door het veranderen van belastingschaal. Begin vorig jaar, tot april ongeveer, heb ik 24 uur per week gewerkt. Vanaf april ben ik 36 uur gaan werken. Daarmee kwam ik in een andere belastingschaal. Per 1 mei ben ik van het uitzendbureau op contract gaan werken bij het bedrijf waar ik toen al werkte.
Ik ben er dus wel zeker van dat mijn jaaropgaven kloppen, ik moet iets van 63 euro bijbetalen, valt me nog mee!
Ziektekosten enzovoorts heb ik ook ingevuld, maar de drempel ligt voor mij op ruim 3000 euro en daar kom ik never niet overheen
Ik heb gezien dat je voor huisapotheek standaard 23 euro kan terugkrijgen van de belastingZijn er nog meer van die dingen die aftrekbaar zijn? Ik heb een bril, maar kan eventueel ook zonder, dus niet een bijzonder hoge sterkte ofzo. Ik ben niet gehandicapt
Ben ook niet ziek geweest en ook niet naar school geweest. Dus ik kom niet in aanmerking voor al die extra dingen.
Echter, mijn vraag, zijn er nog meer van die leuke aftrekposten zoals huisapotheek?Ik hoopte met een beetje creativiteit de kosten nog enigszins te drukken, al is het maar voor de fun of it. Na die 23 euro huisapotheek, kom ik op een restbedrag van 40 euro. Nou, die kan ik nog wel missen
Dat is echt zo. En schelden op de belastingdienst wordt niet heel erg op prijs gesteldquote:Nog een vraag: ik krijg onbelast reiskostenvergoeding van mijn werkgever. Lijkt me logisch, onbelast is onbelast en daar kun je niets mee. Maar is dat wel echt zo? Ik probeer werkelijk het onderste uit de kan te halen. Die teven van de belastingdienst plukken al genoeg!
Dat kan.quote:Oh, en ik heb dus mijn aanvraag al ingevuld en elektronisch verzonden. Kan ik hem gewoon nogmaals invullen en weer opsturen en gebruiken ze dan de meest recente versie?
Dit kwartaal al weer 5,3%quote:Op zondag 17 februari 2008 11:03 schreef RJD het volgende:
Ik heb alvast de gegevens in het aangifteprogramma ingevuld. Zie ik tot mijn verbazing dat ik zo'n 2400 euro nog terug krijg. Gelijk maar ff uitstel aangevraagd tot 1 september. Kan ik tenminste weer een paar euro extra heffingsrente vangen.
Klopt en bij de berekening voor de heffingsrente voor de aangifte van 2007 wordt gerekend vanaf 1 juli 2007. Dus dat kan best een paar euro's extra opleveren t.o.v. een spaarrekening.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |