Het kan goed zijn, het kan fout zijn. Met deze gegevens valt er i.i.g. niks over te zeggen. Hoeveel was je brutosalaris, en hoeveel loonheffing is er ingehouden?quote:Op zondag 17 februari 2008 19:54 schreef KneiterS het volgende:
Ik heb in 2007 alleen maar inkomen uit loonverband genoten. Gewoon een bijbaantje bij de AH 16 uur per week. Ik heb verder geen aftrekposten, geen andere inkomsten helemaal niks. Het leek me dus een makkelijke aangifte, maar nu ik de getallen overneem zie ik dat ik 400 euro moet gaan bijbetalen. Hoe is dit mogelijk? De inkomstenbelasting zou toch 0 moeten zijn in mijn geval? Het enige wat ik heb is al reeds ingehouden loonbelasting.
Iemand een idee?quote:De mkb-winstvrijstelling is 10% van het gezamenlijke bedrag van de behaalde winst uit 1 of meer ondernemingen. Om de mkb-winstvrijstelling te bepalen, moet u deze winst eerst verminderen met de ondernemersaftrek.
Dan had ik bezwaar ingediend. Er staat namelijk NERGENS dat een bril aan een bepaalde sterkte moet voldoen om als aftrekpost in aanmerking te komen.quote:Op maandag 18 februari 2008 07:41 schreef Colin1985 het volgende:
Ik heb vorig jaar ook een bril opgegeven bij de belastingdienst en daar is vervolgens niets mee gedaan, omdat de bril niet een dermate sterkte heeft dat het mij in mijn leven beperkt, ofzo...
Je hebt gelijk, hij staat in het overzicht gespecificeerdquote:Op maandag 18 februari 2008 12:29 schreef ManAtWork het volgende:
Doet ie automatisch.
?quote:Op maandag 18 februari 2008 12:42 schreef ManAtWork het volgende:
Het is geen hulpmiddel (als gevolg van een 'handicap'). Dus als het geen beperking opheft is het terecht niet als aftrekpost geaccepteerd.
quote:Hulpmiddelen
Uitgaven voor hulpmiddelen kunt u ook meetellen. Hulpmiddelen zijn voorzieningen of apparaten die u in staat stellen de normale lichaamsfuncties uit te oefenen, wat niet mogelijk zou zijn zonder gebruik van het hulpmiddel.
Als uitgaven voor hulpmiddelen kunt u bijvoorbeeld de volgende kosten meetellen:
brillen en lenzen (ook de onderhoudsvloeistoffen);
steunzolen;
gehoorapparaten;
kunstgebit en prothesen;
blindengeleidehond;
rolstoel, krukken, een rollator en een traplift;
onderhoud, reparatie en verzekering van deze hulpmiddelen.
zoals je zelf quote:quote:
quote:Hulpmiddelen
Uitgaven voor hulpmiddelen kunt u ook meetellen. Hulpmiddelen zijn voorzieningen of apparaten die u in staat stellen de normale lichaamsfuncties uit te oefenen, wat niet mogelijk zou zijn zonder gebruik van het hulpmiddel.
Dat is pas terecht zodra mijn vriendin klaar is met haar studiequote:Op zondag 17 februari 2008 16:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar troost je: de uitbetaling van deze zgn. "aanrechtsubsidie" wordt afgeschaft en terecht.
Ik kan zonder bril écht niet autorijden hoorquote:
dus is hij van een dermate sterkte dat jij niet zonder kunt functioneren.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:05 schreef WVL_KsZeN het volgende:
[..]
Ik kan zonder bril écht niet autorijden hoorDan word ik meteen van de weg gehaald en dat al bij een sterkte van -3..
Dat dus.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:07 schreef Wexy het volgende:
[..]
dus is hij van een dermate sterkte dat jij niet zonder kunt functioneren.
Ja, maar dat geld zo'n beetje voor elke bril... Tenzij het echt -0.5 of +0.5 is. Kortom : ik kan me niet voorstellen dat je niet waar kunt maken dat je die bril nodig hebt.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:07 schreef Wexy het volgende:
[..]
dus is hij van een dermate sterkte dat jij niet zonder kunt functioneren.
Mijn moeder heeft een bril die ze af doet bij het auto rijden. Die ze gebruikt om te lezen als ze vermoeid is en dergelijke. Dus geen bril waarbij ze zonder niet zou kunnen functioneren. Lezen kun je ook laten als je vermoeid bent.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:08 schreef WVL_KsZeN het volgende:
[..]
Ja, maar dat geld zo'n beetje voor elke bril... Tenzij het echt -0.5 of +0.5 is. Kortom : ik kan me niet voorstellen dat je niet waar kunt maken dat je die bril nodig hebt.
tot ze de aftrekposten weer een jaar gaan controleren en jou de bonnen vragen. Als jij dan niet aannemelijk kunt maken dat die -0.75 voor jou beperkend is in jouw doen en laten........ dan is het zwaai zwaaiquote:Op maandag 18 februari 2008 13:16 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord dat de sterkte van de bril er toe doet. Mijn lenzen en brillen zijn -0,75 aan beide kanten. En ik geef ze gewoon op hoor. je draagt überhaupt toch geen bril/lenzen voor de lol.
Bonnen heb ik natuurlijk wel. Zonder correctie voel ik mij zeker wel beperkt in mijn doen en laten. Maar hoe kan een BD dat nou meten? Ik ga niet autorijden zonder. Ik herken mensen niet op afstand als ik door de stad loop. Verrekte irritant en beperkend.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:20 schreef Wexy het volgende:
[..]
tot ze de aftrekposten weer een jaar gaan controleren en jou de bonnen vragen. Als jij dan niet aannemelijk kunt maken dat die -0.75 voor jou beperkend is in jouw doen en laten........ dan is het zwaai zwaaiaftrekpost
Dan is het toch al beperkend in jouw doen en laten als je hem niet hebt?quote:Op maandag 18 februari 2008 13:26 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Bonnen heb ik natuurlijk wel. Zonder correctie voel ik mij zeker wel beperkt in mijn doen en laten. Maar hoe kan een BD dat nou meten? Ik ga niet autorijden zonder. Ik herken mensen niet op afstand als ik door de stad loop. Verrekte irritant en beperkend.
- Nee.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:35 schreef Build.1984 het volgende:
Goedemiddag,
Ik heb ook een vraag mbt de aftrekposten.
-Ik heb de ziektekosten bijna ingevuld. Over het jaar 2007 krijg ik mijn noclaim niet terug. Kan ik dit ook invullen onder een aftrekpost?
-Ik ben student. Ontvang een ouderlijke bijdrage, krijg studiefinanciering. Is het dan ook mogelijk om studiekosten terug te vragen? Waar moet ik dan rekening mee houden?
Alvast bedankt.
Nou Loon loonbelasting/volksverzekering lag iets boven de 10.000, daar is 585 op ingehouden en ik had 340 arbeidskorting.quote:Op zondag 17 februari 2008 19:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het kan goed zijn, het kan fout zijn. Met deze gegevens valt er i.i.g. niks over te zeggen. Hoeveel was je brutosalaris, en hoeveel loonheffing is er ingehouden?
Overigens, de inkomstenbelasting hoeft zeker niet op 0 uit te komen, is juist meestal niet zo.
Over 10.000 euro ben je (in 2007) verschuligd:quote:Op maandag 18 februari 2008 18:09 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Nou Loon loonbelasting/volksverzekering lag iets boven de 10.000, daar is 585 op ingehouden en ik had 340 arbeidskorting.
Ik dacht dat het in principe alleen verschilde als je aftrekposten invult, tenzij de werkgever niet goed voorheft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |