Inderdaad ja. Zoiets was te verwachten, heb wel wat beters te doen dan 2 uur naar die gup te kijkenquote:Op zondag 3 februari 2008 23:17 schreef BrandX het volgende:ik ben zo fucking blij dat ik lekker een filmpje ben wezen kijken ipv 2 uur weggooien aan dat programma
Ja, die hyvers kijken 10 seconden naar zo'n profiel en zich baseren op een leeftijd die die Daury daar heeft ingevuld en weten het al direct beter dan Peter R. de Vries die er maanden tijd aan heeft geïnvesteerdquote:Op zondag 3 februari 2008 23:19 schreef Flawless2006 het volgende:
Ja daar snijdt Peter zich ff mee in de vingers. De gemiddelde Hyver heeft al ontdekt dat die Daury er verder weinig van af weet![]()
Raar dat ie wat dingen achterwege laat, ik zou wel degelijk contact hebben gezocht met die kerel met boot, en ik zou ook naar die schoenen zoeken. Nu laat de Vries dat opeens over aan de politie?quote:Op zondag 3 februari 2008 23:21 schreef Argento het volgende:
Peter heeft alleen gezegd dat uit het programma zou blijken wat er met Natalie gebeurd was en wie dat had gedaan. Niet of daar nog (zware) veroordelingen uit gaan voortvloeien.
quote:Op zondag 3 februari 2008 23:21 schreef Argento het volgende:
Peter heeft alleen gezegd dat uit het programma zou blijken wat er met Natalie gebeurd was en wie dat had gedaan. Niet of daar nog (zware) veroordelingen uit gaan voortvloeien.
Dat weten we dus nog steeds niet. Wat er met Nathalee is gebeurd. Volgens Peter dan, hij zaait zelf nu weer twijfel - dat ze wellicht toch is vermoord, dat er anderen bij betrokken zijn.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:21 schreef Argento het volgende:
quote:Op zondag 3 februari 2008 23:29 schreef cptmarco het volgende:
twee uur verpest waarin we leukerder dingen hadden kunnen doen...
quote:Op zondag 3 februari 2008 23:31 schreef SCH het volgende:
Je kan toch niet zeggen dat de zaak nu is opgelost?
aan het einde van de uitzending is peter de rechter en de beul en zal joran aan zijn ballen worden opgehangen.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:20 schreef Wouser het volgende:
Hahahaha ik wou net een topic maken om te vragen of Joran nou echt de dader was ja of wel nee en om dus te weten te komen of de zaak rond wasblijkt de zaak nog helemaal niet rond te zijn
whahahah wat een afgang voor Peter R. de Vries
daagg Peter
Het was inderdaad zonde van mijn tijd.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:35 schreef ChOas het volgende:
Ik wil de 2 uur van mijn vriendin's leven terug!![]()
Had ik het over jou ?quote:Op zondag 3 februari 2008 23:37 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het was inderdaad zonde van mijn tijd.
quote:Op zondag 3 februari 2008 23:41 schreef Cyan het volgende:
Ik wil mijn kijkcijfer graag terug en het inzetten bij een ander programma
Leuk ook om Ma Holloway daarvoor over te laten vliegen.......quote:Op zondag 3 februari 2008 23:42 schreef ErikT het volgende:
Maar wat wel is opgelost: we weten iig dat Natalee Holloway niet het engeltje was dat de Amerikanen beweerde.
Wat dat betreft heb ik in ieder geval al jaren gelijk
Tuurlijk, er zijn een hoop open eindjes, maar twijfel je er serieus aan dat Joran een hoofdrol heeft gespeeld in deze zaak?quote:
Dat Put your hands up for Pie Air da Freeze niet deugt weet ik al langer dan 2 1/2 jaar.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:45 schreef Argento het volgende:
[..]
Leuk ook om Ma Holloway daarvoor over te laten vliegen.......
De Vries kan het ook niet mooier maken dan het is, natuurlijk.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat weten we dus nog steeds niet. Wat er met Nathalee is gebeurd. Volgens Peter dan, hij zaait zelf nu weer twijfel - dat ze wellicht toch is vermoord, dat er anderen bij betrokken zijn.
Het is nu wel zeker dat Joran iets met die verdwijning te maken heeft maar of er een moord is gepleegd, of dat ze niet dood was etcetera. Het schiet geen drol op zo.
naja,als ze nog niet dood was is ze dat inmiddels wel als ze voor dood in de zee gedumpt is. Is dat dan dood door schuld eigenlijk? (serieuze vraag)quote:Op zondag 3 februari 2008 23:52 schreef erkel het volgende:
Ok, er is heel veel informatie bijgekomen en Joran heeft er duidelijk iets mee te maken. Alleen waarvoor moet ie nu veroordeeld worden?
Opdracht geven voor het lozen van een lijk, maar was het wel een lijk? Was ze wel dood? Blijven nog veel vragen openstaan lijkt me.
dat vraag ik me dus ook afquote:Op zondag 3 februari 2008 23:54 schreef spanishgirl het volgende:
Ik vraag me af waarom ze niet een maand langer zijn doorgegaan met het doorvragen naar bepaalde details
Precies, terechte vraag.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:54 schreef BrandX het volgende:
[..]
naja,als ze nog niet dood was is ze dat inmiddels wel als ze voor dood in de zee gedumpt is. Is dat dan dood door schuld eigenlijk? (serieuze vraag)
Juistquote:Op zondag 3 februari 2008 23:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Mijn uitgebreide conclusie:
Het draait alleen om zwart maken deze uitzending en daar stoor ik me eigenlijk mateloos aan.
Peter de Vries brengt het allemaal veel groter en dramatischer dan het is, met de uitspraken over die schadevergoeding (hij wilt er een slaatje uitslaan) maar een schadevergoeding zou logisch zijn als hij onschuldig is, over het vertrouwen winnen van Joran (terwijl Joran juist indruk wilde maken op z'n criminele drugs mattie), en hij heeft slechts 1x schoorvoetend een vage bekentenis gedaan dat hij iets met de verdwijning te maken heeft, meer niet, en dat óók nog na lang aandringen zegt Peter. Hij kan dus goed in een bepaalde hoek gedreven zijn en met suggestieve vragen overvalen zijn en woorden in de mond zijn gelegd (wat je ook een paar keer ziet gebeuren gewoon).
Niet echt overtuigend dit. Natuurlijk heeft hij er wel iets mee te maken maar Peter wilt iets te graag.
Voor het gemak is Peter ook maar geen navraag gaan doen op Aruba naar de man met de boot.
Om het politie-onderzoek niet te belemmeren, maar ze moesten wel eerst deze uitzending afwachten omdat ze nog niet alles wisten bij het OM.![]()
Bovendien heeft Joran volgens Peter altijd gelogen maar gelukkig voor Peter heeft hij in de talloze autoritjes geen één keer gelogen!
Peter lijdt aan tunnelvisie, ook te merken aan welke dingen hij klakkeloos aanneemt en bij welke zaken hij nog meent een kanttekening te moeten maken.
Nee, de zaak is allesbehalve opgelost. Peter wilde te graag.![]()
Ik heb nog genoeg vragen. Maar zoals verwacht, één grote anti-climax inderdaad.![]()
Die zijn er niet, dat was toch al lang duidelijk.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:51 schreef Cyan het volgende:
Oke Joran heeft wel erg uitgebreid verteld over het hoe en het wat rondom haar lichaam, maar waar zijn de keiharde bewijzen?
In zee dusquote:Het lijk?
Dat is interessant. De Vries deed het voorkomen alsof Joran hier misschien zelfs tegenover die Patrick loog. Maar dan zou hij niet de naam hebben genoemd van een bestaand iemand, dunkt me.quote:Een verklaring van Daury?
Hij wist precies waar die telefoon was. Dat vind ik zo'n detail dat je alleen onthoudt als het echt zo gebeurd is. Anders valt zo'n telefoon je niet eens op en noem je die niet in een gesprek 3 jaar later.quote:Een bewijs dat er daadwerkelijk met die muntjestelefoon is gebeld?
Die zullen niks anders zeggen dan ze hebben gedaan. En volgens Joran weten ze zelfs niks.quote:Een reactie van die vriendjes van Joran?
Volgens mij wordt dat nogal moeilijk te bewijzen. Dat lijk vind je niet meer en mocht je nog wel iets terug vinden dan kun je niet meer bewijzen wanneer ze precies is overleden. Ik denk dat dit uiteindelijk uitdraait op een zaak met gebrek aan bewijs mits dat vriendje met die boot verklaard dat hij Joran heeft geholpen om dat lijk te dumpen.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:52 schreef erkel het volgende:
Ok, er is heel veel informatie bijgekomen en Joran heeft er duidelijk iets mee te maken. Alleen waarvoor moet ie nu veroordeeld worden?
Opdracht geven voor het lozen van een lijk, maar was het wel een lijk? Was ze wel dood? Blijven nog veel vragen openstaan lijkt me.
Tenzij hij die telefoon een keer eerder heeft gebruikt. Voor het hele verhaal met Natalee.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:59 schreef Soul79 het volgende:
Hij wist precies waar die telefoon was. Dat vind ik zo'n detail dat je alleen onthoudt als het echt zo gebeurd is. Anders valt zo'n telefoon je niet eens op en noem je die niet in een gesprek 3 jaar later.
[..]
Als je het al had verwacht is het geen anti-climax meer natuurlijkquote:Op zondag 3 februari 2008 23:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Mijn uitgebreide conclusie:
Het draait alleen om zwart maken deze uitzending en daar stoor ik me eigenlijk mateloos aan.
Peter de Vries brengt het allemaal veel groter en dramatischer dan het is, met de uitspraken over die schadevergoeding (hij wilt er een slaatje uitslaan) maar een schadevergoeding zou logisch zijn als hij onschuldig is, over het vertrouwen winnen van Joran (terwijl Joran juist indruk wilde maken op z'n criminele drugs mattie), en hij heeft slechts 1x schoorvoetend een vage bekentenis gedaan dat hij iets met de verdwijning te maken heeft, meer niet, en dat óók nog na lang aandringen zegt Peter. Hij kan dus goed in een bepaalde hoek gedreven zijn en met suggestieve vragen overvalen zijn en woorden in de mond zijn gelegd (wat je ook een paar keer ziet gebeuren gewoon).
Niet echt overtuigend dit. Natuurlijk heeft hij er wel iets mee te maken maar Peter wilt iets te graag.
Voor het gemak is Peter ook maar geen navraag gaan doen op Aruba naar de man met de boot.
Om het politie-onderzoek niet te belemmeren, maar ze moesten wel eerst deze uitzending afwachten omdat ze nog niet alles wisten bij het OM.![]()
Bovendien heeft Joran volgens Peter altijd gelogen maar gelukkig voor Peter heeft hij in de talloze autoritjes geen één keer gelogen!
Peter lijdt aan tunnelvisie, ook te merken aan welke dingen hij klakkeloos aanneemt en bij welke zaken hij nog meent een kanttekening te moeten maken.
Nee, de zaak is allesbehalve opgelost. Peter wilde te graag.![]()
Ik heb nog genoeg vragen. Maar zoals verwacht, één grote anti-climax inderdaad.![]()
Hoezo? Is het bewezen dat Joran de waarheid spreekt dan en dat hij niet gewoon indruk wilt maken op z'n stoere criminele vriend?quote:Op maandag 4 februari 2008 00:02 schreef Timmehhh het volgende:
Wat een zeikerds hier zeg
14 dagen schoffelen bij een bejaardenhuis.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:04 schreef Ooster het volgende:
Wat gaat deze jongen nu krijgen? 1.5 jaar? Dood door nalatigheid?
Voor zover ik weet heeft die telefoon in zijn eerdere verklaringen geen rol gespeeld. Hij heeft nooit verklaard zelfs maar in de buurt van die telefoon geweest te zijn.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:05 schreef Cyan het volgende:
[..]
Tenzij hij die telefoon een keer eerder heeft gebruikt. Voor het hele verhaal met Natalee.
idd, zie mijn verhaal hier boven. Peter zei in de uitzending al dat Joran over dat punt (wegwerken v/h lijk) misschien niet de waarheid sprak (wat natuurlijk raar is). Dat blijkt nu te kloppen aangezien Daury aangeeft gewoon in Nederland te zijn geweest op die dag.....quote:Op maandag 4 februari 2008 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Voor het gemak heeft Peter die man met de boot ook niet ondervraagd. Kwam hem wel goed uit geloof ik.
quote:Op maandag 4 februari 2008 00:11 schreef Landgeld het volgende:
Pater zei al dat er misschien meer personen betrokken zouden zijn bij het wegwerken van het lijk. Dat Joran het over 'Daury' had, maar dat dit misschien niet de juiste persoon was (omdat Joran de naam niet wilde noemen). Wat ik denk: Peter R wist al dat Daury het niet was en probeert zich op deze manier in te dekken tijdens de uitzending
ik keek reign of fire op Veronica ofzo, en toen het afgelopen was zapte ik naar Peter yaR. en ik krijg niet het gevoel dat ik veel gemist hebquote:Op zondag 3 februari 2008 23:17 schreef BrandX het volgende:ik ben zo fucking blij dat ik lekker een filmpje ben wezen kijken ipv 2 uur weggooien aan dat programma
Als jij echt dacht dat De Vries hier met keihard bewijs zou komen, dan neem je dat hele circus veel te serieus. Natuurlijk moest De Vries dit opblazen. Had hij dan zelf moeten zeggen: 'tja, dit klinkt allemaal heel aardig maar misschien zit die Joran ook nu te liegen, dus eigenlijk heb ik niks.'quote:Op maandag 4 februari 2008 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoezo? Is het bewezen dat Joran de waarheid spreekt dan en dat hij niet gewoon indruk wilt maken op z'n stoere criminele vriend?
Kun jij bewijzen dat hij de waarheid sprak dan? Hij heeft welgeteld 1x schoorvoetend bekent dat hij iets met de verdwijning van haar lichaam te maken had, de rest was er voor en erna een heel groot en vooral ook - in zijn ogen - indrukwekkend en stoer verhaal.
Peter beloofde de oplossing van de zaak, maar je kunt niet bepaald zeggen dat de zaak is opgelost. Ik en velen met mij hebben nog genoeg vragen, bovendien is dit geen bewijs maar klakkeloos sterke verhalen aannemen van iemand die normaal altijd liegt, enkel omdat het Peter wel goed uitkomt.
Maar in feite zijn we niets wijzer geworden. Al zijn we nu zekerder van onze zaak dat Joran ermee te maken heeft, maar dat vermoeden had iedereen al. Maar bewijs hebben we nog altijd niet.
Voor het gemak heeft Peter die man met de boot ook niet ondervraagd. Kwam hem wel goed uit geloof ik.
Ik had wel verwacht dat de bewijsvoering zou rammelen, maar ik had toch wat meer verwacht. Zeker omdat hij zo zeker van zijn zaak was.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:09 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Als je het al had verwacht is het geen anti-climax meer natuurlijk![]()
Er rammelt idd nogal wat aan (zwakste punt van De Vries is dat ie niet achter die Daury is aangegaan), maar wat noem jij een 'vage bekentenis' die 'schoorvoetend' is gedaan? Hij vertelt ronduit over het zoekmaken van het lijk, dat zijn geen 'verhalen erom heen'. Hij praatte er graag over en ik krijg niet de indruk dat hij maar wat roept om indruk te maken op zijn mattie.
ja, wat is je punt, dat bedoel ik toch ook? Daaruit blijkt dat Joran dus zelfs in deze bekentenis liegt. Dat betekend dus ook dat hij over andere punten kan liegen. Bekentenis is niets waard!quote:Op maandag 4 februari 2008 00:19 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Tuurlijk wist Peter al dat 'Daury' niet die 40-plusser was waar Joran het over had. Dat werd ook gewoon vermeld tijdens de uitzending. Als Joran de naam de ene dag 'in zijn graf zal meenemen' noemt hij die natuurlijk niet een dag later aan dezelfde persoon.
De Vries is niet achterlijk.
idd, patrick had joran moeten wijsmaken dat hij een drugsleverancier vanuit aruba nodig had en dat die daurey die zijn bek zo goed kon houden ideaal was.quote:
Juridisch niet nee. Dit is alleen wel één van de weinige 'feitjes' die Joran niet meteen wilde vertellen , dus lijken me andere punten geloofwaardiger. Zeker de draad van het verhaal.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:22 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Daaruit blijkt dat Joran dus zelfs in deze bekentenis liegt. Dat betekend dus ook dat hij over andere punten kan liegen. Bekentenis is niets waard!
Hoezo? Hij heeft toch duidelijk verteld dat hij haar even bij de bosjes heeft neergelegd, die vriend heeft gebeld, samen naar haar hebebn gekeken, over legd en toen smane in de boot getild waarna hij naar huis is gegaan en die vriend het lijk heeft gedumpt?quote:Op maandag 4 februari 2008 00:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar hij heeft vooral veel en uitgebreid gesproken wat daarvoor gebeurde (ze ging helemaal trillen, en ik heb nog met d'r geschud) en wat hij erna deed (schoenen kwijtraken en telefoneren). Dus hij heeft wel veel verteld maar niet over de verdwijning - het belangrijkste gedeelte.
De Vries heeft toch ook niet gezegd dat Joran haar vermoord heeft of zelfs maar dat hij het lijk zelf heeft laten verdwijnen? Hij heeft gezegd dat Joran wist wat er met haar is gebeurd. En dat is, laten we wel wezen, al erg veel.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik had wel verwacht dat de bewijsvoering zou rammelen, maar ik had toch wat meer verwacht. Zeker omdat hij zo zeker van zijn zaak was.
Dus toch een zekere anti-climax.
Die vage bekentenis die hij schoorvoetend deed was over de verdwijning zelf. De overige zaken vertelde hij zonder problemen, maar hij wilde pas na enig aandringen vertellen over de verdwijning van het lichaam, en dat is toch het belangrijkste van de hele bekentenis.
Daar heeft hij dan ook niet zoveel over verteld, alleen dat een vriend het lichaam heeft gedumpt en dat hij niet is meegeweest. Hij heeft het lichaam dus niet laten verdwijnen. Het is overigens ook geen moord omdat hij het niet uitgebreid vooraf had gepland.
Maar hij heeft vooral veel en uitgebreid gesproken wat daarvoor gebeurde (ze ging helemaal trillen, en ik heb nog met d'r geschud) en wat hij erna deed (schoenen kwijtraken en telefoneren). Dus hij heeft wel veel verteld maar niet over de verdwijning - het belangrijkste gedeelte.
Dacht ik ook al aan hij was voortdurend stoned, hoe serieus moet je dit nemen.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:29 schreef bear87 het volgende:
Zijn bekentenis was nog onder invloed van verdovende middelen ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |