Mijn uitgebreide conclusie:
Het draait alleen om zwart maken deze uitzending en daar stoor ik me eigenlijk mateloos aan.
Peter de Vries brengt het allemaal veel groter en dramatischer dan het is, met de uitspraken over die schadevergoeding (hij wilt er een slaatje uitslaan) maar een schadevergoeding zou logisch zijn als hij onschuldig is, over het vertrouwen winnen van Joran (terwijl Joran juist indruk wilde maken op z'n criminele drugs mattie), en hij heeft slechts 1x schoorvoetend een vage bekentenis gedaan dat hij iets met de verdwijning te maken heeft, meer niet, en dat ķķk nog na lang aandringen zegt Peter. Hij kan dus goed in een bepaalde hoek gedreven zijn en met suggestieve vragen overvalen zijn en woorden in de mond zijn gelegd (wat je ook een paar keer ziet gebeuren gewoon).
Niet echt overtuigend dit. Natuurlijk heeft hij er wel iets mee te maken maar Peter wilt iets te graag.

Voor het gemak is Peter ook maar geen navraag gaan doen op Aruba naar de man met de boot.
Om het politie-onderzoek niet te belemmeren, maar ze moesten wel eerst deze uitzending afwachten omdat ze nog niet alles wisten bij het OM.
Bovendien heeft Joran volgens Peter altijd gelogen maar gelukkig voor Peter heeft hij in de talloze autoritjes geen één keer gelogen!
Peter lijdt aan tunnelvisie, ook te merken aan welke dingen hij klakkeloos aanneemt en bij welke zaken hij nog meent een kanttekening te moeten maken.
Nee, de zaak is allesbehalve opgelost. Peter wilde te graag.
Ik heb nog genoeg vragen. Maar zoals verwacht, één grote anti-climax inderdaad.
[ Bericht 3% gewijzigd door Tomatenboer op 03-02-2008 23:46:09 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith