Thermaltake Toughpower 750wattquote:Op zondag 3 februari 2008 20:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
5 HD's![]()
Wat voor voeding heb je er in hangen?
Een HDtje trekt iets van 14-15watt max. Dat maal 5 is 75watt maximaal als al je HD's vol aan het ratelen zijn.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
5 HD's![]()
Dat valt nog wel mee hoor.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
5 HD's![]()
Wat meer van belang is, is het piekvermogen. Deze ligt bij een gemiddelde HD op 2,2 A (dus ongeveer 25 Watt per stuk). Als je HD-controller geen 'staggered startup' (dus het na elkaar op laten spinnen van HDD's) ondersteunt moet je de voeding dus op het piekvermogen van de 5 HD's ontwerpen, dus zo'n 125 Watt.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:20 schreef _Arthur het volgende:
Een HDtje trekt iets van 14-15watt max. Dat maal 5 is 75watt maximaal als al je HD's vol aan het ratelen zijn.
ik heb 7 SATA poorten op de mobo dus nee.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat meer van belang is, is het piekvermogen. Deze ligt bij een gemiddelde HD op 2,2 A (dus ongeveer 25 Watt per stuk). Als je HD-controller geen 'staggered startup' (dus het na elkaar op laten spinnen van HDD's) ondersteunt moet je de voeding dus op het piekvermogen van de 5 HD's ontwerpen, dus zo'n 125 Watt.
[ afbeelding ]
{Bron: Storagereview.com)
Gebruik je nog een speciale controller om de HDD's aan te sturen Elixabete?
125 watt zelfsquote:Op zondag 3 februari 2008 20:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als je HD-controller geen 'staggered startup' (dus het na elkaar op laten spinnen van HDD's) ondersteunt moet je de voeding dus op het piekvermogen van de 5 HD's ontwerpen, dus zo'n 125 Watt.
Ik heb een MSI 8800GTS 320MBquote:Op zondag 3 februari 2008 21:43 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Of je maakt een tiepvaut of in jt TS staat het niet goed![]()
op zich moet dat ook geen probleem zijn, aangezien degelijke voedingen ook pieken kunnen leveren hoor. Mijn voeding kan vb 520w continu naar mijn pc voeren, en indien nodig 620w gedurende een paar seconden (wat genoeg zou moeten zijn om de HD's te laten starten).quote:Op zondag 3 februari 2008 20:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat meer van belang is, is het piekvermogen. Deze ligt bij een gemiddelde HD op 2,2 A (dus ongeveer 25 Watt per stuk). Als je HD-controller geen 'staggered startup' (dus het na elkaar op laten spinnen van HDD's) ondersteunt moet je de voeding dus op het piekvermogen van de 5 HD's ontwerpen, dus zo'n 125 Watt.
[ afbeelding ]
{Bron: Storagereview.com)
Gebruik je nog een speciale controller om de HDD's aan te sturen Elixabete?
ik zit te denken wat ik hiermee ga doen.quote:Op maandag 4 februari 2008 10:59 schreef Athmozz het volgende:
[..]
op zich moet dat ook geen probleem zijn, aangezien degelijke voedingen ook pieken kunnen leveren hoor. Mijn voeding kan vb 520w continu naar mijn pc voeren, en indien nodig 620w gedurende een paar seconden (wat genoeg zou moeten zijn om de HD's te laten starten).
Ik heb er zelf 10 in mijn bakje hangen, en daar heeft die voeding niet het minste probleem mee (zowel in gewoon als staggered spinup).
Ben wel benieuwd wat je nu nog met die case gaat doen.
Nee dat is leuk, Ati-kaarten in een nVidia kast.quote:Op woensdag 6 februari 2008 03:00 schreef Dibble het volgende:
Hij heeft wel een punt. Die GTX is alweer zolang uit, dan kun je beter een SLI config maken van 2 GT's.quote:Op woensdag 6 februari 2008 04:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee dat is leuk, Ati-kaarten in een nVidia kast.
met SLI werkt Dual screen niet.quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:55 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Die GTX is alweer zolang uit, dan kun je beter een SLI config maken van 2 GT's.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:34 schreef Elixabete het volgende:
En who cares? als ik het wil kopen dan koop ik het
Ik vind 'm wel mooi.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat een lelijke kast :/
niks mis met t horen van je hdds!quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:47 schreef Tournesol het volgende:
Wat een graflelijk ding. Wat moet je ermee.. 5 hd's.. dat zijn er 3 teveel. Lekker veel fans erin.. heerlijk luisteren naar al dat geratel van die hd's en fan's om nog maar niet te beginnen over de stroomrekening.
Ik zou dat echt niet willen hoor. Het ding hoort stil te zijn en mij te dienen, niet andersom.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
niks mis met t horen van je hdds!
quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:03 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik zou dat echt niet willen hoor. Het ding hoort stil te zijn en mij te dienen, niet andersom.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]! maar als ze stil zijn moet ik weer onder mn bureau kijken.. om te kijken als ze WEL iets doen!
welke jaren 90 PC gebruik jij?quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:47 schreef Tournesol het volgende:
Wat een graflelijk ding. Wat moet je ermee.. 5 hd's.. dat zijn er 3 teveel. Lekker veel fans erin.. heerlijk luisteren naar al dat geratel van die hd's en fan's om nog maar niet te beginnen over de stroomrekening.
nou hoeveel TB hangt er nu in?quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:27 schreef Elixabete het volgende:
[..]
welke jaren 90 PC gebruik jij?
Mijn HD's hoor je niet en mijn fans ook niet
Voor jou misschien 3 teveel
Er komt volgende week toch echt een zesde aan omdat ik te weinig ruimte heb.
Total Size 2026.8 GB (325.5 GB free)quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou hoeveel TB hangt er nu in?
amd64 3000+ / 8600 gt silent / 1gb / 1x 160 gb/ 1 x 500gb / stille voedingquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:27 schreef Elixabete het volgende:
[..]
welke jaren 90 PC gebruik jij?
Mijn HD's hoor je niet en mijn fans ook niet
Voor jou misschien 3 teveel
Er komt volgende week toch echt een zesde aan omdat ik te weinig ruimte heb.
Dat valt me best tegen ;Pquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:56 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Total Size 2026.8 GB (325.5 GB free)
Ik heb mijn CD collectie op de PC/server staan omdat ik een webradio heb die 24/7 draaitquote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:05 schreef Tournesol het volgende:
Meer dan 500 gb opslag is overkill.. minder downloaden.. kijken kun je toch niet. Ik ben iig weer genezen van de download ziekte.
psst.. neem een beter compressie formaat dan Mp3!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:12 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Ik heb mijn CD collectie op de PC/server staan omdat ik een webradio heb die 24/7 draait
pssst (een klein deel is al omgezet naar Wave)quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
psst.. neem een beter compressie formaat dan Mp3!
nee hoorquote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:17 schreef Tournesol het volgende:
omgezet naar wave? van mp3? nee toch..?
het blijft een vrouw dusquote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:17 schreef Tournesol het volgende:
omgezet naar wave? van mp3? nee toch..?
ach ja. ieder zijn vakquote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:23 schreef Elixabete het volgende:
[..]
vervelend he dat ik meer verstand heb van zaken dan jij
Het verzamelen van konthaar?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:25 schreef Flatus het volgende:
[..]
ach ja. ieder zijn vak. maar goed dat jij je liefde hebt gevonden in je computers.
Ik haal mijn behoeftes uit andere dingen.
Wave is nog groterquote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:14 schreef Elixabete het volgende:
[..]
pssst (een klein deel is al omgezet naar Wave)
Je hebt het wel over een webradio hequote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Wave is nog groter
Wat is er mis met AAC?
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:54 schreef Tournesol het volgende:
Is dat zo..? Kun je geen .mp3 stream aanleveren?
Ik ben blij dat ik toch al niet zo goed gehoor heb. dus ik kan wel met een mp3 formaat leven. of wat mijn itunes ook voor bestanden er van maaktquote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:00 schreef Tournesol het volgende:
Ik wou al zeggen.. maar feit blijft wel, dat als ik cd's zou overzetten naar de pc.. ik onaangetaste audio wil behouden.. het is best een hoop werk, dus dan maar gelijk goed doen dan later nog een keer rippen. maar ik zou ze dan in het .flac formaat omzetten. scheelt toch weer gemiddeld 40% ruimte terwijl je geen verlies van geluid hebt.
voor streaming doeleinden heb je echt geen FLAC source nodig hoorquote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:00 schreef Tournesol het volgende:
Ik wou al zeggen.. maar feit blijft wel, dat als ik cd's zou overzetten naar de pc.. ik onaangetaste audio wil behouden.. het is best een hoop werk, dus dan maar gelijk goed doen dan later nog een keer rippen. maar ik zou ze dan in het .flac formaat omzetten. scheelt toch weer gemiddeld 40% ruimte terwijl je geen verlies van geluid hebt.
Zeker!! daarom bewaar ik ook zeker de lossless versies..quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:05 schreef Tournesol het volgende:
Ja het is een afweging voor ieder. Maar mp3 klinkt brak... zeker met een goede hoofdtelefoon. En voor sommige nummers wil je gewoon het origineel hebben.. zeker live opnames.
Icecast en AACquote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:07 schreef Elixabete het volgende:
ik gebruik Media Encoder en Shoutcast voor online streaming
om iets anders dan Mp3 te gebruiken is eigenlijk overbodig omdat ik toch niet hoger dan 128kbits verstuur.
wat is het nut hier van?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:11 schreef Tournesol het volgende:
Bestaat er al zoiets als een p2p audiocast in realtime? Zoiets als nasa nu aan het testen is voor video?
Mja niet echt nuttigquote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:43 schreef Tournesol het volgende:
dat je geen server nodig hebt om een radiostation te draaien.. je maakt gebruik van de upload van de steam beluisteraar. soort van torrent.
Ja, klopt. Maar je hebt iig geen server meer nodig dan.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:46 schreef Flatus het volgende:
[..]
Mja niet echt nuttig. als je 2 luisteraars hebt en 1tje stopt met luisteren dan moet de 2de luisteraar toch weer bij de uitzender streamen. dus of het echt voordeel heeft betwijfel ik op dit moment. maar wat de toekomst doet.
quote:Try Something NewNASA TV Via Peer-to-Peer Streaming
NASA and Digimeld are conducting a pilot study to stream NASA TV using Digimeld's peer-to-peer streaming technology. Users who would like to try this kind of technology can click on the link below to go to Digimeld's site.
Webradio is toch nog steeds gratis?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:49 schreef Flatus het volgende:
Mgoed de TS zal wel genoeg geld hebben voor een goede verbinding en ook zal ze der om te mogen uitzenden facturen betalen. Anders zal ik morgen even op kantoor kijken of ze wel ingeschreven staat in ons kantoor.
Go aheadquote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:49 schreef Flatus het volgende:
Mgoed de TS zal wel genoeg geld hebben voor een goede verbinding en ook zal ze der om te mogen uitzenden facturen betalen. Anders zal ik morgen even op kantoor kijken of ze wel ingeschreven staat in ons kantoor.
als je zelf iets of wat aan videobewerking doet heb je 500 gigabyte op een week of 2 vol hoor (1 uur video neemt al bijna 15 gigabyte in beslag)... Ik hang ook met iets meer dan 1.5 terra in mijn pc (op 10 harde schijven, maar wel in raid arrays) en dat staat echt stampvol, ik zou dringend eens 4x500 moeten bijsteken (maar dat past momenteel niet zo goedquote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:05 schreef Tournesol het volgende:
Meer dan 500 gb opslag is overkill.. minder downloaden.. kijken kun je toch niet. Ik ben iig weer genezen van de download ziekte.
Voor non-stop radio prima, voor live-uitzendingen is het klote, vooral als er 10 peers voor je hangen, dan krijg je het nieuws pas meer dan een minuut later, en dat is toch best een nadeel.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 02:02 schreef Tournesol het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar je hebt iig geen server meer nodig dan.
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html
[..]
Ja dat is er al enkele jaartjes.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:11 schreef Tournesol het volgende:
Bestaat er al zoiets als een p2p audiocast in realtime? Zoiets als nasa nu aan het testen is voor video?
http://streamerp2p.comquote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:17 schreef Tournesol het volgende:
Heb je daar een link van?
Jouw pc is zo pauper in vergelijking met wat mijn kant op gaat komenquote:
klopt, alleen zou ik zo geen lelijk geval in mijn kamer willen hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:56 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Als je maar lief bent, krijg je alles.![]()
![]()
Inderdaad. En de kwaliteit is ook zoveel beter. Heb ik liever iets was lelijk is en rete goed.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:23 schreef Flatus het volgende:
Apple is meesterlijk
Of het goed is weet ik niet. Hij staat hier naast me voor de sier. een apple koop je niet om te gebruiken. het is een design voorwerp.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:26 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Inderdaad. En de kwaliteit is ook zoveel beter. Heb ik liever iets was lelijk is en rete goed.
Dan dat ik iets moois heb en alleen maar problemen.
Ach ja ik had gewoon een nieuwe nodig, en het budget? Was er nietquote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:29 schreef Flatus het volgende:
[..]
Of het goed is weet ik niet. Hij staat hier naast me voor de sier. een apple koop je niet om te gebruiken. het is een design voorwerp.
Niks mis met ikeaquote:Op zondag 2 maart 2008 00:44 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Ach ja ik had gewoon een nieuwe nodig, en het budget? Was er nietEn daarbij, vind ik zo'n computer wel leuk op een ikea burea
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Dit is appels met peren vergelijken.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:56 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Jouw pc is zo pauper in vergelijking met wat mijn kant op gaat komen![]()
http://store.apple.com/1-(...)4DctB8rPGBm4q/2.?p=0
Ik ben mijn Mams enorm dankbaar dat ze me dit stuk goddelijkheid cadeau heeft gegeven![]()
Als je maar lief bent, krijg je alles.![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |