abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56782197
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:25 schreef Triptamine het volgende:

[..]

dat is inderdaad een heel verschil
+ wachtlijst.

Al zal die wachtlijst wel verdwijnen bij eventuele degradatie.
pi_56782229
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:27 schreef Blawh het volgende:

[..]

+ wachtlijst.

Al zal die wachtlijst wel verdwijnen bij eventuele degradatie.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_56782299
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:28 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Ach, iedere club heeft een bepaald percentage successupporters. Zo erg is het bij ons nog niet.

We blijven er overigens 'gewoon' in hoor, we spelen sinds de winterstop te goed om te degraderen.
pi_56782327
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:32 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ach, iedere club heeft een bepaald percentage successupporters. Zo erg is het bij ons nog niet.

We blijven er overigens 'gewoon' in hoor, we spelen sinds de winterstop te goed om te degraderen.
Ik vind Heracles wel een leuke club, alleen kunstgras =
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:35:43 #105
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_56782369
Excelsior blijft ook gewoon.
pi_56782813
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:33 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Ik vind Heracles wel een leuke club, alleen kunstgras =
Tjah, onze vorige matten gezien?

Ik zie ook liever echt gras, maar het veld was dramatisch. Bovendien is het geld van Ten Cate (kunstgrasleverancier + hoofdsponsor) gewoon cruciaal voor ons om erin te blijven.

Ik vrees voor Sparta dat die er direct uitvliegen, Excelsior zou ook maar goed kunnen wanneer die niet iedere week zoveel geluk hebben.
pi_56782970
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:57 schreef Blawh het volgende:

[..]

Tjah, onze vorige matten gezien?

Ik zie ook liever echt gras, maar het veld was dramatisch. Bovendien is het geld van Ten Cate (kunstgrasleverancier + hoofdsponsor) gewoon cruciaal voor ons om erin te blijven.
Klopt, en het doel heiligt de middelen, dus als jullie erin blijven door deels door hulp van TC en dus de mat, zal het jullie wss ook een worst wezen
  zondag 17 februari 2008 @ 00:28:22 #108
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_56783353
Wij iedere week zoveel geluk? Goed vandaag hadden we moeten verliezen, maar verder hebben we echt bizar veel pech dit seizoen gehad. Zowel met blessures als met wedstrijden die we onterecht in de laatste minuut verloren hebben.

Qua kwaliteit zijn we verreweg de zwakste, maar qua inzet compenseren we dat gelukkig ruimschoots. Als dat zo blijft gaan we ons gewoon handhaven, maar ik vrees dat de lamlendigheid weer snel terug zal keren.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_56783488
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:28 schreef Mindlight het volgende:
Wij iedere week zoveel geluk?
Iedere week zoveel geluk als vandaag bedoel ik. Over het hele seizoen kan ik natuurlijk niet oordelen, daar zie ik jullie te weinig voor spelen. Thuis tegen Heracles hadden jullie in ieder geval geen geluk.
  zondag 17 februari 2008 @ 00:38:49 #110
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_56783542
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:35 schreef Blawh het volgende:

[..]

Iedere week zoveel geluk als vandaag bedoel ik. Over het hele seizoen kan ik natuurlijk niet oordelen, daar zie ik jullie te weinig voor spelen. Thuis tegen Heracles hadden jullie in ieder geval geen geluk.
Vandaag was idd duidelijk, net als Roda uit, verder hebben we niet bijster veel mazzel ofzo.
pi_56791971
Mijn degradatieclubs in volgorde van wenselijkheid : Excelsior, Willem II, NEC.

Uitleg: Het is leuk dat overal in het land eredivisie wordt gespeeld en er is een overload in Rotterdam en Brabant. Dus mag Excelsior wieberen, is bovendien niet zo'n leuke club als Sparta. Om die reden mag Willem II ook weg - veel te veel Brabantse clubs, zeker als RKC weer promoveert.

En het is af en toe wel eens leuk als een vaste club degradeert, mag NEC wel een keertje zijn, hingen vorig jaar ook al aan het draadje.

VVV, Heracles en De Graafschap zijn leuke clubs met leuk publiek en soms verrassend aantrekkelijk voetbal.
pi_56794556
Het is aardig stuivertje wisselen onderin. Nu pakt VVV weer punten; ook leek De Graafschap redelijk safe te staan aan het begin van dit topic met 10 punten voor op Excelsior, dat zijn er nog maar 4. Als het zo doorgaat mag ook AZ langzaamaan de billetjes gaan dichtknijpen.

1
2
3
4
5
6
7
8
 11. AZ           25  8  5 12  29  38-45
 12. Graafschap   25  7  5 13  26  27-46
 13. NEC          25  6  6 13  24  28-42
 14. VVV-Venlo    25  5  8 12  23  30-53
 15. Heracles Al. 25  6  5 14  23  25-49
 16. Excelsior    25  6  4 15  22  28-57
 17. Sparta R'dam 25  5  6 14  21  35-57
 18. Willem II    25  5  5 15  20  27-33

Komende week:
Sparta Rotterdam - FC Utrecht vrijdag 22 februari 20:30
Excelsior - Willem II zaterdag 23 februari 20:00
Heracles Almelo - Feyenoord zaterdag 23 februari 20:00
sc Heerenveen - NEC zondag 24 februari 14:30
PSV - De Graafschap zondag 24 februari 14:30
VVV-Venlo - FC Groningen zondag 24 februari 12:30

Weer een onderling duel onderin, verder allemaal lastige wedstrijden voor iedere club. Excelsior zou zomaar wederom de winnaar van het weekend kunnen worden.
pi_56794660
Komende week:

Sparta Rotterdam - FC Utrecht 2
Excelsior - Willem II 3
Heracles Almelo - Feyenoord 1
sc Heerenveen - NEC 1
PSV - De Graafschap 1
VVV-Venlo - FC Groningen 3

Om maar een voorspelling te doen, voor zover dat mogelijk is in deze competitie.
  zondag 17 februari 2008 @ 17:37:37 #114
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_56795193
Voorspelling

Sparta Rotterdam - FC Utrecht 2
Excelsior - Willem II 1
Heracles Almelo - Feyenoord 2
sc Heerenveen - NEC 1
PSV - De Graafschap 1
VVV-Venlo - FC Groningen 2

pi_56796762
Sparta Rotterdam - FC Utrecht
Excelsior - Willem II
Heracles Almelo - Feyenoord
sc Heerenveen - NEC
PSV - De Graafschap
VVV-Venlo - FC Groningen
Heracles stunt tegen Feyenoord, gelijkspelletje
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56811365
quote:
Op zondag 17 februari 2008 15:15 schreef SCH het volgende:
En het is af en toe wel eens leuk als een vaste club degradeert, mag NEC wel een keertje zijn, hingen vorig jaar ook al aan het draadje.
Nee hoor, NEC werd toen keurig tiende. Misschien heb je het beeld na de eerste zes wedstrijden nog in je hoofd toen ze geloof ik pas 1 punt hadden en inderdaad laatste stonden.

De degradatiestrijd is echt onvoorspelbaar. Excelsior blijft maar punten pakken, VVV wint ineens met 4-1 bij Utrecht... Sparta lijkt nu weer in de problemen te zitten. Maar dat kan over drie weken weer totaal anders zijn.
pi_56878196
Komend weekend wordt erg belangrijk. Verliezen we van Willem II staan we weer laatste, bij gelijkspel 17e en mochten we winnen is de kans ineens groot dat we erin gaan blijven (dwz niet rechtstreeks degraderen) met VVV thuis nog voor de boeg.
  donderdag 21 februari 2008 @ 10:49:09 #118
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56879956
Voor ons hetzelfde. Thuis tegen Feyenoord is echter alles meegenomen. Uitwedstrijden tegen de Graafschap en Willem II nog voor de boeg.
Thuis tegen Utrecht en NAC zijn zeker punten te pakken.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_56900704
Analyse van het AD:
quote:
Zelfs voor AZ dreigt gevaar
Door ROB HARTOG

ROTTERDAM - Een tweedeling in de eredivisie. Er is dit seizoen geen middenmoot. De clubs zijn negen speelronden voor het eind óf volop in de race om Europees voetbal óf in degradatiegevaar. Alleen AZ hangt er (nog) tussenin. De spelers geloven heilig in een eindsprint om via de negende plaats de play offs te bereiken, maar is dat reëel? Cijfers liegen niet. De Alkmaarders verzamelden na de winterstop pas vier punten. Geen club in de eredivisie deed het slechter.

Degradatievoetbal, een apart fenomeen. Alle bedreigde clubs hebben daar ervaring mee. Alleen Willem II speelt de laatste 20 jaar op het hoogste niveau. De rest, inclusief AZ, heeft in die twee decennia kennis gemaakt met een (soms langdurig) verblijf in de eerste divisie.

Drie degradatiekandidaten namen afscheid van de trainer. Statistieken leren dat ontslag zelden wat oplost. Dat bleek ook na het vertrek van Dennis van Wijk (Willem II), Gert Aandewiel (Sparta) en Ruud Brood (Heracles).

11 AZ 29 PUNTEN

,,We willen strijden om het kampioenschap,’’ klonk het vóór het seizoen vanuit Alkmaar. Toen geen grootspraak, want AZ was vorig jaar dicht bij de landstitel. Met het vertrek van Arveladze en Koevermans leverde trainer Louis van Gaal een vracht doelpunten in. Hun vervangers Ari en Pelle maakten er samen nog maar 11.

Falend aan- en verkoopbeleid? AZ raakte afgelopen jaren een schat aan ervaring (Timmer, Perez, Van Galen, De Cler, Arveladze, Koevermans en Steinsson) kwijt. Van de oude garde is alleen Barry Opdam over. Juist nu de ploeg in een vrije val zit, zijn mentaal geharde spelers nodig om het onheil te keren. Kwaliteit genoeg, echte kerels lopen amper meer rond in Alkmaar.

12 DE GRAAFSCHAP 26 PUNTEN
De promovendus begon voortvarend. Bivakkeerde ondanks de ontluisterende ouverture tegen Ajax (1-8) zelfs even in het linkerrijtje. De Superboeren zijn terug op aarde. De club is nog lang niet veilig. De Graafschap pakte als enige uit de gevarenhoek uit (14) meer punten dan thuis (12). De club geldt als moeilijk te kloppen op de Vijverberg. In de praktijk valt dat met drie overwinningen tegen. Coach Jan de Jonge heeft wél de beschikking over mannetjesputters. Dat biedt enig houvast, zeker nu de ploeg spits Powel kwijtraakte aan FC Groningen.

13 NEC 24 PUNTEN
Afgelopen jaren stabiele middenmoter, finishte steeds tussen de 10e en 14e plaats. Met onder Johan Neeskens vijf jaar geleden een flinke uitschieter naar boven. NEC mocht zelfs Europa in. Nu stelde Mario Been zijn positie al tweemaal ter discussie. Hij kreeg genoeg steun van zijn jeugdige selectie. Ook van Jhonny van Beukering, eventjes bankzitter omdat hij na de kerst te veel kilo’s meetorste. NEC versterkte zich met Drost, Sibum en Bobson. Been verwacht dat die kwaliteitsimpuls zijn ploeg buiten de gevarenzone houdt, maar voorwaarde is wel dat ook buiten Nijmegen eindelijk wat punten worden gepakt.

14 VVV VENLO 23 PUNTEN

Rond de jaarwisseling werden de doelstellingen van VVV, na 13 (!) jaar terug in de eredivisie, positief bijgesteld. Ruim een maand later is de realiteit anders. Het is dat afgelopen weekeinde in Utrecht werd gewonnen, anders zou de club onderaan hebben gestaan.

Tóch is het knap wat trainer André Wetzel presteert. ‘Kenners’ beschouwden VVV als zekere degradant. Objectief bezien heeft de coach een selectie die nauwelijks eredivisiewaardig is. Hij haalt het maximale uit zijn spelers. Is dat genoeg? Hangt vooral af van Nordin Amrabat, volgend seizoen niet voor niets speler van Heerenveen.

15 HERACLES 23 PUNTEN

Na ruim 20 jaar eerste divisie voor het derde seizoen op het hoogste niveau. Heracles is gepokt en gemazeld in degradatievoetbal. Ontliep de afgelopen twee jaar zelfs de nacompetitie. Dat biedt trainer Gert Heerkes perspectief. Hij nam het over van Ruud Brood. Heracles is nog steeds op zoek naar een trainer voor volgend seizoen. Gert-Jan Verbeek bedankte voor die eer. Het kunstgras kan opnieuw een beslissende rol spelen. Op die ondergrond is Heracles in het voordeel. Het is geen toeval dat 18 van de 23 punten in Almelo werden veroverd.

16 EXCELSIOR 22 PUNTEN
Onder het motto ‘Schreeuw Excelsior naar lijfsbehoud’ kunnen supporters vier thuiswedstrijden bezoeken tegen de prijs van drie. Voor totoliefhebbers is Excelsior een ramp. Er valt geen staat te maken op de resultaten. Winnen van Ajax en Feyenoord, tweemaal de sterkste in de derby met Sparta, maar verliezen in zes puntenwedstrijden, zoals in de slachtpartij (6-0) tegen Willem II. Veel hangt af van Geert den Ouden, die al 12 keer heeft gescoord.

17 SPARTA 21 PUNTEN

De club viert 1 april het 120-jarig bestaan. Hangt de vlag dan fier in de mast of halfstok? Het ontslag van Gert Aandewiel bracht geen ommekeer. Ook onder tussenpaus Adri van Tiggelen en sinds kort Foeke Booy blijft het behelpen.Afgelopen twee seizoenen speelden de Rotterdammers zich met een 14e en 13de plaats keurig in veiligheid, zo ver is het nu nog niet. Defensief is de ploeg kwetsbaar. Samen met Excelsior heeft Sparta de meeste tegendoelpunten (57). Booy is een coach die zijn ploeg goed neerzet en zekerheden inbouwt. Sparta heeft die kwaliteiten hard nodig om de dans te ontspringen.

18 WILLEM II 20 PUNTEN

‘Ophouden met terugkijken en verder gaan’ was deze week het parool. De club zit in zwaar weer. Het ontslag van Dennis van Wijk loste niets op, ook met Andries Jonker gaat het bergafwaarts. De eens zo stabiele middenmoter vertoeft al enkele jaren in de gevarenzone. Vorig jaar was de nacompetitie nodig om degradatie te voorkomen. Willem II presteert buitenshuis dramatisch. Driemaal een gelijkspel in 12 duels en maar twee doelpunten vóór is de magere oogst. Geen hoopvol perspectief vlak voor de cruciale confrontatie met Excelsior.
pi_56901057
Paar citaten waar ik me aan stoor, ik denk dan ook dat de journalist amper een wedstrijd van de degradatiekandidaten heeft gezien.
quote:
Drie degradatiekandidaten namen afscheid van de trainer. Statistieken leren dat ontslag zelden wat oplost. Dat bleek ook na het vertrek van Dennis van Wijk (Willem II), Gert Aandewiel (Sparta) en Ruud Brood (Heracles).
Over Sparta en Willem 2 kan ik niet oordelen, maar bij Heracles is er echt wel wat opgelost na het vertrek van Brood.
quote:
Het kunstgras kan opnieuw een beslissende rol spelen. Op die ondergrond is Heracles in het voordeel. Het is geen toeval dat 18 van de 23 punten in Almelo werden veroverd.
Sparta won maar 2x een uitwedstrijd, Excelsior ook maar 1x, Willem 2 won nog geen enkele uitwedstrijd en AZ & VVV wonnen uit maar 2x. Als de journalist echt goed zijn huiswerk had gedaan dan had hij duidelijk het verschil gezien tussen hoe Heracles onder Ruud Brood aan een uitwedstrijd begon en hoe men onder Krüzen - Heerkes aan een uitwedstrijd begon. Die kunstgrasstatistieken zijn zo en alleen van toepassing in het tijdperk Brood.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 10:15:03 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_56901135
Willem II speelde zich vorig jaar toch rechtstreeks veilig? Nacompetitie was in '05/'06.
pi_56901173
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Willem II speelde zich vorig jaar toch rechtstreeks veilig? Nacompetitie was in '05/'06.
Vorig jaar speelden RKC en Excelsior idd nacompetitie. Jaar daarvoor Willem 2 en NAC.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 10:33:27 #123
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56901485
Heracles, VVV-Venlo en Excelsior blijven voor mij eerste divisie-ploegen, ik zou ze niet missen na degradatie.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56901521
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 10:33 schreef M0NTANA het volgende:
Heracles, VVV-Venlo en Excelsior blijven voor mij eerste divisie-ploegen, ik zou ze niet missen na degradatie.
Gebaseerd op wat?
pi_56901566
ik heb niks met Excelsior dus die mogen er van mij wel uit, NEC ook eruit, en Willem 2, de rest zijn leuke clubs
laat Excelsior gewoon opdoeken en samengaan met sparta ofzo, dan krijgen ze gewoon meer bezoekers en kunnen ze tenminste wat opbouwen.
sowieso als de KNVB een opzet wil met 16 clubs, had ADO en Vitesse net zo goed failliet mogen gaan, Excelsior bij Sparta in, en een aantal Limburgse clubs fuseren bij Roda JC, dan ben je al van het gezeur af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')