Het rare is dat de teams onderin zo wisselvallig zijn, de ene week dramatisch en de andere week weer een verrassend resultaat. Er is echt geen pijl op te trekken. Wel heeft Sparta volgens mij ook niet bepaald een makkelijk programma, ze kunnen het inderdaad wel eens heel erg zwaar gaan krijgen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Sparta is echt met afstand de zwakste degradatieploeg die ik tot nu toe in 2008 heb gezien... Westerveld kan zijn reputatie van vroeger ook niet echt waarmaken.
Zet Heracles ook maar bij die ploegen, zwaar programma hebben we. De Graafschap zie ik ook nog wel in de problemen komen eigenlijk. Toch denk ik dat Excelsior uiteindelijk eruitvliegt, ik zie ze niet winnen van NEC en Willem 2.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het ligt ook wel heel erg aan het schema. Excelsior speelt nu drie 'finales' (wat een hekel heb ik daar altijd aan) achterelkaar met Sparta, NEC en Willem II. Terwijl VVV bijvoorbeeld drie zwaardere ploegen heeft of Sparta afwisselend een 'topper' en een laaggeklasseerde. Dan kan je ook niet echt lekker uit een dal komen, zoals Excelsior dat nu wel kan.
Maar ik denk dat het uiteindelijk tussen Sparta, VVV en Excelsior zal gaan, al zal het echt heel erg afhangen (open deur - cliché) wat Excelsior de komende twee wedstrijden doet. Pakken ze 4 punten of meer, dan zitten ze ineens boven de streep.
| 1 2 3 4 5 6 7 | 13. NEC 25 6 6 13 24 28-42 14. Heracles Al. 25 6 5 14 23 25-49 15. Excelsior 25 6 4 15 22 28-57 16. Sparta R'dam 25 5 6 14 21 35-57 17. VVV-Venlo 24 4 8 12 20 26-52 18. Willem II 25 5 5 15 20 27-33 |
Mwah, ligt eraan wat je er voor terugkrijgt. In de 1e divisie zijn wel een aantal ploegen met potentie die makkelijk een kleine 10.000 toeschouwers moeten kunnen trekken.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 22:56 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Dat zie ik niet zo zitten, 4 teams die kunnen degraderen.
En daarbij word de strijd onderin de ED en boven in de JL nog een stuk spannenderquote:Op zaterdag 16 februari 2008 22:57 schreef Blawh het volgende:
[..]
Mwah, ligt eraan wat je er voor terugkrijgt. In de 1e divisie zijn wel een aantal ploegen met potentie die makkelijk een kleine 10.000 toeschouwers moeten kunnen trekken.
mwah goed het plan van 16 teams is dan in principe hetzelfde, maar echt gewoon minder interresant....quote:Op zaterdag 16 februari 2008 22:56 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Dat zie ik niet zo zitten, 4 teams die kunnen degraderen.
Tja een De Graafschap is wat dat betreft wel een aanwinst.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 22:57 schreef Blawh het volgende:
[..]
Mwah, ligt eraan wat je er voor terugkrijgt. In de 1e divisie zijn wel een aantal ploegen met potentie die makkelijk een kleine 10.000 toeschouwers moeten kunnen trekken.
Dat komt denk ik ook omdat er belachelijk weinig aandacht is voor de Jupiler League. Ik weet zeker dat niemand eerst wat had met VVV of Heracles had toen ze in de JL speelden (nu nog niet veel, maar wel iets meer.)quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:00 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Die kans wordt dan wel groter, en met veel eerste divisie clubs heb ik gewoon niets
Vergelijkbaar qua niveau of qua potentie op het gebied van toeschouwersaantallen?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:05 schreef ASroma het volgende:
RKC, Zwolle, Den Bosch, MVV, Go ahead, ADO, Cambuur, Volendam zijn eigenlijk vergelijjkbaar met vvv venlo, excelsior, de graafschap, heracles....
lijkt mij persoonlijk wel lachen als deze clubs regelmatig wisselen in de eredivisie....denk dat het niveau van de Jupiler league dan zeker wel omhoog gaat en de strijd ook!
vanaf volgend seizoen 17,18 degradatie eredivisie!
excelsior is wel een geval apart jahquote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:08 schreef Blawh het volgende:
[..]
Vergelijkbaar qua niveau of qua potentie op het gebied van toeschouwersaantallen?
Qua toeschouwersaantallen heeft Cambuur bijvoorbeeld wel veel potentie, maar ze presteren dramatisch de laatste jaren. Qua toeschouwersaantal is Excelsior helaas gewoon dramatisch, dat zouden veel JL clubs overtreffen.
Hoe veel mensen komen daar dan wekelijks?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:09 schreef ASroma het volgende:
[..]
excelsior is wel een geval apart jah
en bij jullie?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:15 schreef Damzkieee het volgende:
2.500 / 3.000 meen ik?
dat is inderdaad een heel verschilquote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:21 schreef Damzkieee het volgende:
8.500, vol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |