abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56486807
Ja.. tsja... dan wil je toch eens wat gaan koken wat er in die geweldige oosterse kookboeken van je staat...
Goddelijke curry's, noedelgerechten, rijstgerechten, met de meest uit een lopende kruiden..

Voor morgen had ik een gerecht uitgekozen, waar onder andere 'Magic Paste', lichte sojasaus en Garam Massala in moesten. Maarja.. wil ik vaker wat proberen uit dat boek (en dat wil ik, anders had ik 't niet gekocht...) dan moet ik een aardig grote basisvoorraad hebben van allerhande kruiden, zoals deze garam massala en bijvoorbeeld om maar wat te noemen, kardemom.

Dus wij vandaag naar de toko, waar ze helaas dus alléén maar grootverpakkingen hadden, die mijn vriend niet graag wilde kopen, voor 3 euro nogwat per zak.. waar je per gerecht een halve theelepel voor nodig hebt..
Ergens kan ik het begrijpen, maar aan de andere kant: ja, je moet ergens beginnen (voortaan doe ik alleen boodschappen )..

Nu was er in Leiden een winkel waar je ongeveer alle mogelijke kruiden kon krijgen, gewoon uit bakken, dus zelf scheppen, op gewicht.. als je dan van alles wat je wilt een klein potje hebt, ben je niet meteen zoveel kwijt als bij het aanleggen van een voorraad bij mijn toko..

Weet iemand of er in het oosten hier (Gelderland, Arnhem/Nijmegen) ook een kruidenwinkel is waar ze (ook) oosterse kruiden(mixen) verkopen? Zodat ik tóch mijn basisvooraaad kan beginnen en gewoon eens wat uit mijn thaise boek kan koken?

Oh, en iemand die weet waar ik 'Magic Paste' kan kopen? (mengsel van knoflook, witte peper en koriander )
Ja doei.
pi_56486880
TVP, en wat betreft die magic paste, gewoon zelf in een keukenapparaat blenden.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_56486883
Weet je de naam van die zaak in Leiden nog? Kan ik wel eens heengaan, klinkt lekkerleuk.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56487018
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:21 schreef HostiMeister het volgende:
TVP, en wat betreft die magic paste, gewoon zelf in een keukenapparaat blenden.
vraag me af of dat lang te bewaren is... gaat me ook meer om het feit dat je er maar weinig van nodig hebt, en ingemaakt is vaak langer te bewaren dan vers...
maar als ik het écht niet kan vinden zal ik 't wel vers MOETEN maken
Ja doei.
pi_56487045
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:21 schreef Koploperkopper het volgende:
Weet je de naam van die zaak in Leiden nog? Kan ik wel eens heengaan, klinkt lekkerleuk.
ehm.. nee.. heb wel ooit een bestellijst bij ze meegenomen, maar meer weet ik niet..

weet ook niet meer WAAR hij zit.. al kan ik er misschien wel heenlopen als ik er ben
Ja doei.
pi_56487123
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ehm.. nee.. heb wel ooit een bestellijst bij ze meegenomen, maar meer weet ik niet..

weet ook niet meer WAAR hij zit.. al kan ik er misschien wel heenlopen als ik er ben

Zou je ongeveer weten welke winkels er in de buurt van zitten?
pi_56487202
het zit volgens mij in die straat met op een hoek een of andere alto-kledingwinkel, en volgens mij zit de Xenos en het Kruidvat er ook
Ja doei.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:31:39 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56487223
Ik weet een vrij grote Toko in Arnhem. Het verlengde van de Boulevard Heuveling.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56487263
ja, daar ben ik dus geweest, en dáár hebben ze alleen maar die grootverpakkingen van 3,60 de zak die mijn vriend niet wil kopen
Ja doei.
pi_56487273
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:31 schreef motorbloempje het volgende:
het zit volgens mij in die straat met op een hoek een of andere alto-kledingwinkel, en volgens mij zit de Xenos en het Kruidvat er ook
Ooh dan weet ik wel welke straat je bedoelt, als je die uitloopt kom je namelijk bij een grote gracht uit waar 'boven het water' een cafeetje zit.

Ik zal er es gaan kijken, dank.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:36:08 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56487330
Er zijn er nog een paar. Probeer google maps eens uit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56487349
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

vraag me af of dat lang te bewaren is... gaat me ook meer om het feit dat je er maar weinig van nodig hebt, en ingemaakt is vaak langer te bewaren dan vers...
maar als ik het écht niet kan vinden zal ik 't wel vers MOETEN maken
In theorie kun je een klein potje maken in een tupperware bakkie (ofzo) en er dan een laagje (olijf)olie op doen, elke keer die ole verversen als je het gebruikt, blijft zeker een paar weken misschien wel een maand goed in de koelkast.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_56487419
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

er zit er nu 1 (volgens mij bedoel jij een andere, die al een tijdje weg is), op de haarlemmerstraat
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56487425
Drie euro per zak is geen geld... In de supermarkt vragen ze ruim een euro voor een eetlepeltje.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_56487455
ja, zeg dat tegen m'n vriend

dus ik had hem beloofd om op zoek te gaan naar zo'n kruidenschepwinkel zoals in Leiden...
Ja doei.
pi_56487703
op Kronenburg zit een Toko die juist tot mijn frustratie geen grote verpakkingen over het algemeen heeft...
Verder zit er in de Steenstraat een vrij grote chinese toko en in de Koningsstraat tegen over de bieb een kleine. Ook zit(zat?) er op het Eiland (achter de bijenkorf) een toko, die ging stoppen de laatste keer dat ik er was.

Verder kan het handig zijn om toch eens te kijken wat de verhoudingen zijn van je mengsels, want ipv theelepels, kun je natuurlijk ook mespuntjes doen.

Maar een kruidenschep-winkel--- klinkt erg leuk., ben ik ook nieuwsgierig naar

(op de vrijdag markt in het centrum stonden ook altijd een behoorlijk aantal kruiden verkopers. Alleen moet je dan vaak niet alleen de oosterse naam kennen maar ook de nederlandse en/of turkse)

(oeps... openingspost niet goedgenoeg gelezen... Ik had dus alleen Arnhem gezien, de winkels die ik noemde zitten dus in Arnhem)

[ Bericht 15% gewijzigd door Duur op 03-02-2008 13:33:47 ]
pi_56514957
Ken zoiets alleen in Groningen. De Souk
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_56520572
Je bedoelt specerijen.
Kruiden zijn groen.
pi_56521811
quote:
Op maandag 4 februari 2008 09:34 schreef klaarover het volgende:
Je bedoelt specerijen.
Kruiden zijn groen.

Voor mij is deze info compleet nieuw!
pi_56521913
vraag me dan toch af waar het woord 'kruidenrekje' vandaan komt
Ja doei.
  maandag 4 februari 2008 @ 11:04:00 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56522108
quote:
Op maandag 4 februari 2008 10:48 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Voor mij is deze info compleet nieuw!
't Is wel waar.

In je kruidenrekje kunnen natuurlijk ook potjes met bieslook, peterselie, tijm, bonenkruid en zo staan, maar de potjes met paprika, peper, kerrie, cayennepeper etc. vallen toch echt onder het predikaat specerij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_56522275
quote:
Op maandag 4 februari 2008 11:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

't Is wel waar.

In je kruidenrekje kunnen natuurlijk ook potjes met bieslook, peterselie, tijm, bonenkruid en zo staan, maar de potjes met paprika, peper, kerrie, cayennepeper etc. vallen toch echt onder het predikaat specerij.
Ik geloofde het ook wel meteen hoor. Ik vond 'kruiden en specerijen' ook altijd zo'n onbegrijpelijke uitdrukking. Stom eigenlijk, ik heb er gewoon nooit bij nagedacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')