Ja.. tsja... dan wil je toch eens wat gaan koken wat er in die geweldige oosterse kookboeken van je staat...
Goddelijke curry's, noedelgerechten, rijstgerechten, met de meest uit een lopende kruiden..

Voor morgen had ik een gerecht uitgekozen, waar onder andere 'Magic Paste', lichte sojasaus en Garam Massala in moesten. Maarja.. wil ik vaker wat proberen uit dat boek (en dat wil ik, anders had ik 't niet gekocht...) dan moet ik een aardig grote basisvoorraad hebben van allerhande kruiden, zoals deze garam massala en bijvoorbeeld om maar wat te noemen, kardemom.
Dus wij vandaag naar de toko, waar ze helaas dus alléén maar grootverpakkingen hadden, die mijn vriend niet graag wilde kopen, voor 3 euro nogwat per zak.. waar je per gerecht een halve theelepel voor nodig hebt..
Ergens kan ik het begrijpen, maar aan de andere kant: ja, je moet ergens beginnen (voortaan doe ik alleen boodschappen

)..
Nu was er in Leiden een winkel waar je ongeveer alle mogelijke kruiden kon krijgen, gewoon uit bakken, dus zelf scheppen, op gewicht.. als je dan van alles wat je wilt een klein potje hebt, ben je niet meteen zoveel kwijt als bij het aanleggen van een voorraad bij mijn toko..
Weet iemand of er in het oosten hier (Gelderland, Arnhem/Nijmegen) ook een kruidenwinkel is waar ze (ook) oosterse kruiden(mixen) verkopen? Zodat ik tóch mijn basisvooraaad kan beginnen en gewoon eens wat uit mijn thaise boek kan koken?Oh, en iemand die weet waar ik 'Magic Paste' kan kopen? (mengsel van knoflook, witte peper en koriander
)