abonnement Unibet Coolblue
pi_56483585
quote:
Een groep jonge mensen organiseert een afscheidsfeestje voor Rob Hawkins, die naar Japan vertrekt. Wanneer er buiten op straat vanuit het niets chaos uitbreekt is het duidelijk dat hun avondje uit er één wordt om nooit te vergeten. Met een videocamera slaagt Hud, één van de jongeren, erin om de diverse taferelen die zich er die nacht voordoen, vast te leggen. De beelden tonen onder meer het verloop van een beangstigend chaotische nacht in New York City, waarbij er een hoop slachtoffers vallen.
Sites:

Officiele Cloverfield Website
Nederlandse Cloverfield Website
Nederlandse Cloverfield Website van de filmstudio

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_56483795
nog steeds miet gezien
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  zaterdag 2 februari 2008 @ 19:32:44 #3
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56483833
zo ernaar toe!
pi_56483855
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 19:32 schreef Bob-B het volgende:
zo ernaar toe!
Veel plezier!
pi_56483891
Goeie film!
  zaterdag 2 februari 2008 @ 19:37:04 #6
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_56483906
gister gezien. Hij is wat kort maar hij is zeker wel spannend
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_56483966
Leuke film, alleen dat einde .
  zaterdag 2 februari 2008 @ 22:15:55 #8
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_56488657
Geen typisch Hollywood-einde, da's imo toch een pluspunt.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  zaterdag 2 februari 2008 @ 23:33:51 #9
3767 Herald
Come get some
pi_56490727
Zoals altijd, don't believe the hype Vond hem toch wel tegenvallen, al maken de onthullingen uit het spoilertopic wel wat goed.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 2 februari 2008 @ 23:51:22 #10
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56491084
Net geweest, waanzinnig goeie film imho. Jammer alleen dat er een pauze ingelast werd tijdens de scene in de metro, had ergens gelezen dat Pathé geen pauze in deze film had?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  † In Memoriam † zaterdag 2 februari 2008 @ 23:52:16 #11
88815 The_Emotion
98.3
pi_56491103
Goeie film.
Goed gedaan zo'n rampenfilm gezien van een ander oogpunt en zonder dat heroïsche gezwaai met de amerikaanse vlag
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 2 februari 2008 @ 23:52:16 #12
3767 Herald
Come get some
pi_56491104
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 23:51 schreef hollander172 het volgende:
Net geweest, waanzinnig goeie film imho. Jammer alleen dat er een pauze ingelast werd tijdens de scene in de metro, had ergens gelezen dat Pathé geen pauze in deze film had?
Pathe heeft al sinds 1998 geen pauze's in films
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 2 februari 2008 @ 23:57:16 #13
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56491200
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 23:52 schreef Herald het volgende:

[..]

Pathe heeft al sinds 1998 geen pauze's in films
Mjah, Pathé Utrecht (Rembrandt Theater) dus wel blijkbaar. Ik vond het echt storend voor zo'n relatief korte film.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_56493885
terugvindmonster

Leuke film, vrijdagavond geweest.
  zondag 3 februari 2008 @ 02:58:41 #15
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_56493963
quote:
Op zondag 3 februari 2008 02:49 schreef DJKoster het volgende:
terugvindmonster

Leuke film, vrijdagavond geweest.
Same here.
Geweldig genoten, wat een heerlijke "don't turn on your night vision" momenten. !
Een absolute aanrader, het apocalyptische druipt er vanaf, !
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_56495841
Kutfilm. Deze imdb-comment vat het wel goed samen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen plot, geen einde, geen sympathie voor de personages, geen spanning, geen mooie beelden, geen interessante 'slimmigheidjes'. Saai vooral, erg saai.

Gelukkig zag ik 'm thuis . *delete*
pi_56496033
Geen mooie beelden, nee niet zo gek als je een TS kijkt
pi_56496068
'k Heb het niet over korreligheid oid. Bovendien, de camera bewoog zoveel dat beeldkwaliteit toch niet relevant was.
  zondag 3 februari 2008 @ 12:19:25 #19
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56496621
Hij was vet goed, eindelijk een film zonder neppe shots uit allerlei onmogelijke hoeken. Gewoon gefilmd zoals je het echt zou meemaken. Was echt een opluchting vergeleken bij national treasure 2, dat was pas een tering slechte film.
  zondag 3 februari 2008 @ 12:20:43 #20
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56496639
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:48 schreef DennisMoore het volgende:
'k Heb het niet over korreligheid oid. Bovendien, de camera bewoog zoveel dat beeldkwaliteit toch niet relevant was.
Mjah, ik denk ook niet dat een film als deze echt tot zijn recht komt op een computerschermpje.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_56496657
er staat zelfs op de pathe site een waarschuwing dat je er misselijk van kunt worden
is het echt zo erg?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56496720
quote:
Op zondag 3 februari 2008 12:20 schreef hollander172 het volgende:

Mjah, ik denk ook niet dat een film als deze echt tot zijn recht komt op een computerschermpje.
Denk 't ook niet nee.
Daarom heb ik ook een 2m breed projectiescherm en een beamer aan de muur geschroefd enzo.
pi_56496763
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:29 schreef DennisMoore het volgende:
Kutfilm. Deze imdb-comment vat het wel goed samen:

Geen plot, geen einde, geen sympathie voor de personages, geen spanning, geen mooie beelden, geen interessante 'slimmigheidjes'. Saai vooral, erg saai.

Gelukkig zag ik 'm thuis . *delete*
Jij vindt het een kutfilm, dat is wat anders. Omdat jij je niet kan inleven in het verhaal, meer niet. Jouw probleem. Ik vond hem wél leuk namelijk. Juist omdat je meegetrokken werd in de paniek, omdat je niet wist wat er ging gebeuren. Een film hoeft niet vol te zitten met Jerry Bruckheimer special effects óf plottwists a lá Richard Kelly of David Lynch om toch nog steeds een leuke film te zijn. Een rampenfilm zoals die zou moeten zijn mijns inziens.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zondag 3 februari 2008 @ 12:30:36 #24
71115 Rnej
I walk the line
pi_56496831
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_56498055
quote:
Op zondag 3 februari 2008 12:27 schreef HostiMeister het volgende:

Jij vindt het een kutfilm, dat is wat anders. Omdat jij je niet kan inleven in het verhaal, meer niet. Jouw probleem. Ik vond hem wél leuk namelijk.
Well duh, uiteraard is het mijn mening, en die van vele anderen trouwens. Er wás geen verhaal, "Oeh help, een monster! Welke kant zullen we op rennen?" Op zo'n zelfde manier kan ik natuurlijk simpelweg zeggen dat jij de film wél leuk vond omdat je veel te snel tevreden bent met een 'verhaal' en waarschijnlijk een Nijntje-film te complex zou vinden.
quote:
Juist omdat je meegetrokken werd in de paniek, omdat je niet wist wat er ging gebeuren. Een film hoeft niet vol te zitten met Jerry Bruckheimer special effects óf plottwists a lá Richard Kelly of David Lynch om toch nog steeds een leuke film te zijn. Een rampenfilm zoals die zou moeten zijn mijns inziens.
'k Werd helemaal niet meegetrokken in de paniek of spanning, het was een hoop geschreeuw, een hoop geschud met de camera en veel langdradig en saai geren (spannend hoor, tig verdiepingen omhoog rennen in die wolkenkrabber). Zo kan iedere idioot met een camcorder wel 'paniek' filmen.

"And the Oscar goes to... the marketing department!"
  zondag 3 februari 2008 @ 13:35:01 #26
71115 Rnej
I walk the line
pi_56498545
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Well duh, uiteraard is het mijn mening, en die van vele anderen trouwens. Er wás geen verhaal, "Oeh help, een monster! Welke kant zullen we op rennen?" Op zo'n zelfde manier kan ik natuurlijk simpelweg zeggen dat jij de film wél leuk vond omdat je veel te snel tevreden bent met een 'verhaal' en waarschijnlijk een Nijntje-film te complex zou vinden.
[..]

'k Werd helemaal niet meegetrokken in de paniek of spanning, het was een hoop geschreeuw, een hoop geschud met de camera en veel langdradig en saai geren (spannend hoor, tig verdiepingen omhoog rennen in die wolkenkrabber). Zo kan iedere idioot met een camcorder wel 'paniek' filmen.

"And the Oscar goes to... the marketing department!"
je kan alsnog niet objectief zeggen of dat aan de film of aan jou lag...

genoeg mensen vonden m wel spannend.. ik werd ook echt t verhaal ingezogen.... shit happens?
pi_56498674
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:35 schreef Rnej het volgende:

je kan alsnog niet objectief zeggen of dat aan de film of aan jou lag...
Er is best 'objectief' het e.e.a. over aanwezigheid van verhaal of karakterontwikkeling etc te zeggen. Niet álles is slechts 'een kwestie van smaak'.
quote:
genoeg mensen vonden m wel spannend.. ik werd ook echt t verhaal ingezogen.... shit happens?
Ja, genoeg mensen die Blair Witch ook fantastisch vonden.
  zondag 3 februari 2008 @ 13:39:19 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56498676
quote:
Op zondag 3 februari 2008 12:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
er staat zelfs op de pathe site een waarschuwing dat je er misselijk van kunt worden
is het echt zo erg?
.

Ik had er erg veel last van en de mensen met wie ik was ook. Nu ben ik sowieso gevoelig voor motion sickness, maar je kunt maar beter niet te ver vooraan gaan zitten. Denk dat dat het erger maakt. Je kunt ook even een trailer bekijken, zodat je kunt beoordelen hoe de filmstijl is en of je er misselijk van zou kunnen worden.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 3 februari 2008 @ 13:39:50 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56498684
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:35 schreef Rnej het volgende:

[..]

je kan alsnog niet objectief zeggen of dat aan de film of aan jou lag...

genoeg mensen vonden m wel spannend.. ik werd ook echt t verhaal ingezogen.... shit happens?
hoe kun je nou het verhaal ingezogen worden als er geen verhaal is? .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 3 februari 2008 @ 13:40:39 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56498711
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:39 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Er is best 'objectief' het e.e.a. over aanwezigheid van verhaal of karakterontwikkeling etc te zeggen. Niet álles is slechts 'een kwestie van smaak'.
.
Niet meer actief op Fok!
pi_56498721
Deed me denken aan War of the Worlds (2005 versie)
#winning
pi_56498872
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 3 februari 2008 @ 13:49:37 #33
71115 Rnej
I walk the line
pi_56498927
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:39 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Er is best 'objectief' het e.e.a. over aanwezigheid van verhaal of karakterontwikkeling etc te zeggen. Niet álles is slechts 'een kwestie van smaak'.
[..]

Ja, genoeg mensen die Blair Witch ook fantastisch vonden.

blair witch vond ik een kutfilm....

maar er is idd wel wat over aanwezigheid van verhaal of karakterontwikkeling te zeggen...

maar maakt t een film slecht als dat er niet is? ..

de crux van cloverfield is, dat je t gevoel hoort te krijgen dat je daar zelf rondrent.... nou, dat gevoel kreeg ik. ik vond m spannend, ik heb die 1,5 uur t naar mn zin gehad.

en sorry voor de mierenneukers, typo: ik werd de film ipv het 'verhaal' ingezogen dan? .. pssh...


edit: en dat gezeik over realisme vind ik al helemaal nergens over gaan.. .ik zie geen monsters hier in holland rondrennen toch? ... gewoon kijken en niet nadenken.. dat doe ik wel bij films die een andere insteek hebben

ga je bij the dark knight straks ook lopen miepen dat je heul niet met een cape van een wolkenkrabber af kan zweven? ... nee. want christian bale kan wel acteren en t ziet er gewoon sexy uit....
  zondag 3 februari 2008 @ 15:00:23 #34
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56500749
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hoe kun je nou het verhaal ingezogen worden als er geen verhaal is? .
Er wordt toch een tijdslijn uitgebeeld in de film? Niet aan elke film hoeft een standaard begin, middenstuk en einde te hangen zodat je kunt spreken van een goed verhaal. De eerste 10 minuten dienen ter opvulling mi, dan gaat de actie achtbaan van start en daar ga je in mee of niet. Het verhaal eindigt ietwat abrupt met het overlijden van de overgebleven hoofdrolspelers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door hollander172 op 03-02-2008 15:07:32 ]
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_56501009
ga er zo heen, ben benieuwd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56501035
quote:
Op zondag 3 februari 2008 15:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
ga er zo heen, ben benieuwd
Veel plezier!
pi_56502851
Blair witch 1 vond ik echt een leuke film, war of the world 2005 was helemaal vet, dan moet dit toch wel the ultimate zijn
Nothing to see here, carry on
pi_56502989
Gister gezien! Leuke film! En je gaat met praktisch even veel info de bios weer uit als je `m ingaat, vind ik persoonlijk heerlijk (in dit geval dan). Laat dat plothole maar lekker een plothole of ach, hou het verhaal lekker minimaal. `t Is wel mijn soort film . En omdat ik de hele viral campagn er om heen gemist heb (naja grotendeels) nu lekker even op internet aan het teruglezen.

Alleen dat beeld, schommelschommel! Jemig! Ik heb echt ontzettend veel naar de zijkanten zitten kijken en naar mn flesje water in mn hand. Vooral die eerste 10 minuten deden het `m (en dan vooral de eerste 3)...dan wil je nog zo lekker fanatiek gaan kijken... voor wie nog gaat en een beetje gevoelig is voor wagenziekte --> niet te fanatiek kijken in het begin! Dat kun je later nog wel doen. En de tweede helft van de film is beter te trekken.

Iemand nog dat fluisteren gehoord aan het einde (zat in de credits geloof ik...)? Ik heb het even op youtube gekeken --> http://www.youtube.com/watch?v=zBHjgej9jp8

Sequal anyone? Hopelijk dan wel een beetje in deze stijl want ik zit niet echt te wachten op een fixed camera versie van dit met een huge verhaal. Maar dat zullen de makers zelf ook wel niet willen.
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
  zondag 3 februari 2008 @ 17:02:55 #39
3767 Herald
Come get some
pi_56503324
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:49 schreef Rnej het volgende:
blair witch vond ik een kutfilm....

[...]
de crux van cloverfield is, dat je t gevoel hoort te krijgen dat je daar zelf rondrent.... nou, dat gevoel kreeg ik. ik vond m spannend, ik heb die 1,5 uur t naar mn zin gehad.
dat was toch ook de crux van Blair Witch Project

In BWP gebeurde ook weinig meer dan wat gescheld op elkaar, maar bij Cloverfield heb je het idee dat je naar een monsterfilm gaat, maar dan is het 60 minuten overloos gezwam en 10 minuten monster.

Maar goed, Steven Spielbergs War of the Worlds vond ik in eerste instantie ook tegenvallen omdat ik er niet van uit ging dat de film in het perspectief van een gewone man werd getoond.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_56506365
nou, ik vond 'm tof hoor
lekker spannend ook
was niet echt misselijk ofzo, wel voelde ik dat m'n ogen moe werden, je moet veel werk doen om steeds te focussen zeg maar
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 3 februari 2008 @ 20:08:27 #41
128159 smurfzilla
-------------------
pi_56506976
Vond het maar een zo-zo film.. Het monster vond ik tegenvallen, special effects daarentegen zijn wel weer goed. Er zit geen verhaal in en het einde van de film komt ook zomaar uit de lucht vallen. Er zitten veel actie shots in de film maar er gebeurt eigenlijk gewoon vrij weinig eerljk gezegd.

Laatste 10 minuten ofzo van de film vond ik nog het meest tegenvallen en in het eerste half uur of zo gebeurt er geen ene reet.

Geen idee wat voor een soort film abrahms eigenlijk wou maken.

(zag trouwens wel een leuke teaser voor een nieuwe star trek film voor deze film.)
>>>Fast forward>>>
  zondag 3 februari 2008 @ 20:15:59 #42
3767 Herald
Come get some
pi_56507130
quote:
Op zondag 3 februari 2008 20:08 schreef smurfzilla het volgende:
Geen idee wat voor een soort film abrahms eigenlijk wou maken.
net als met zijn serie Lost heeft ie er een heel internetgebeuren omheen gebreid waardoor alles wat duidelijker wordt. Zie ook Cloverfield spoiler-topic.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_56507213
Toppertje wat mij betreft!! Heb erg genoten die 1,5 uur. Had ook wel wat langer mogen duren!

Weet iemand trouwens wanneer de film is opgenomen? (en dan met name het eerste deel van de film, het feest in het appartement)

[ Bericht 20% gewijzigd door MikelenniuM op 03-02-2008 22:48:13 ]
  zondag 3 februari 2008 @ 22:09:16 #44
71115 Rnej
I walk the line
pi_56510083
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:02 schreef Herald het volgende:

[..]

dat was toch ook de crux van Blair Witch Project

In BWP gebeurde ook weinig meer dan wat gescheld op elkaar, maar bij Cloverfield heb je het idee dat je naar een monsterfilm gaat, maar dan is het 60 minuten overloos gezwam en 10 minuten monster.

Maar goed, Steven Spielbergs War of the Worlds vond ik in eerste instantie ook tegenvallen omdat ik er niet van uit ging dat de film in het perspectief van een gewone man werd getoond.
nooit gezegd dat dat niet zo was, maar in the blair witch zie je NIETS gebeuren.. behalve wat geren door t bos en oeverloos gelul...

in cloverfield ben je (ik iig wel) constant in spanning over wat er nu weer gaat gebeuren ... en das leuk
(wat voorspelbare momenten daargelaten )
pi_56510511
tvp
pi_56515072
ben er net naar toe geweest en oh oh oh wat een ontzettende goeie film. geen momentje verveeld. ik het begin had ik wel zoiets van 'schiet nou maar op, ik wil aktie zien', maar dat komt meer omdat je weet wat er ongeveer gaat gebeuren.

totaal geen last gehad van het camera werk. je wordt er helemaal meegesleurd met de chaos, angst en aktie doordat het zo gefilmd is. had ook ergens gelezen wat het in het begin even wennen was en soms irritant, maar naarmate de film vordert heb je er totaal geen last meer van.

alleen jammer dat er zoveel onbeantwoorde vragen overblijven. maar goed dat is misschien dan ook wel weer de charme ervan. laat 2 maar komen en hopelijk worden wat vragen ervan beantwoord.

en ohja blijf niet zitten na de film, want er komt niks na de aftiteling of je wilt weten wie de second second assistant director van cloverfield was

edit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door Bar-Le-Duc op 04-02-2008 01:45:04 ]
pi_56520649
quote:
Op maandag 4 februari 2008 00:03 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
  maandag 4 februari 2008 @ 15:00:30 #48
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_56526686
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  maandag 4 februari 2008 @ 22:02:50 #49
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56535630
Afgelopen zaterdag in de bios (digitale voorstelling) gezien
Dit schreef ik net in `t "gezien" topic:


Cloverfield
Wat een heerlijke bioscoop ervaring was dit! De manier waarop de film geschoten is stoorde me totaal en pakte verassend goed uit. Het doel om je op die manier mee te laten leven en je mee te nemen in de actie werkt erg goed: vanaf het moment dat de actie begint tot aan het einde zit je er midden in. Het verhaal heeft natuurlijk niet veel om het lijf maar daar gaat natuurlijk niet om in dit geval.
Ik heb hier ontzettend van kunnen genieten, nu al 1 van de tofste dingen die ik dit jaar in de bios heb gezien.
En blijf zitten tot na het einde van de credits!

8,5/10
pi_56536010
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 23:57 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Mjah, Pathé Utrecht (Rembrandt Theater) dus wel blijkbaar. Ik vond het echt storend voor zo'n relatief korte film.
eey klopt zat wel een reclame tussen was ook bij de film voorstelling van 21:45
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')