Hey allen! Ik ben nieuw op fok

Via via ben ik op bij fok uitgekomen tijdens de zoektoch naar een nieuw snowboard! Ik had het idee dat hier wel wat mensen rondhangen die mij wellicht een beetje op weg kunnen helpen!
Wat ik van te voren wel graag even kwijt wil is dat ik niet verlang om een kant klaar advies van: koop dit board! Maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en wellicht zie ik zelf nog iets over het hoofd. Ik ga zowieso binnenkort naar de skihut in scheveningen en/of duijvenstein in den haag. Maar ik vind het zelf prettig om voordat ik naar een winkel ga al wat informatie te hebben zodat ik in de winkel niet met de spreekwoordelijke bek vol tanden sta
Tot nu toe heb enkele weken snowboard ervaring. Het gaat al zeg ik het zelf best goed. Kan al mooie carve bochtjes doen, tailride, 180's (zonder schansje, dus gewoon op een vlak stukje piste) etc. Ik heb altijd een board gehuurd, maar ik ben er nu aan toe om zelf een board te kopen. Graag wil ik proberen om zoveel mogelijk spulletjes in de uitverkoop te halen omdat dit al snel zo'n ¤100 tot ¤200 scheelt! Als dat niet lukt is het trouwens geen ramp maar alleen jammer
Wat zoek ik precies?
Ik wil graag freestyle dingen leren. Maar ik wil ook de piste af kunnen knallen. De voorkeur ligt wel bij freestylen, want volgens mij kun je met een freestyle board ook de piste af. => Hier de eerste vraag, kan ik beter een freestyle board zoeken die ook op de piste gebruikt kan worden? Of beter een all mountain board die voornamenlijk op freestyle gericht is? Volgens mij boeit het niet zo ontzettend veel

Dan de maat. Ik ben 1m92 ofzo, 84 kilotjes en schoenmaatje 46. Ik heb altijd een wide board gehad met huren. Tijdens mijn zoektocht naar potentiele boards kwam ik bij het lezen van de specificaties van verschillende boards iets tegen wat enkele vraagtekens oplevert. Ik ben erachter gekomen dat de meeste 'normale' boards van rond de lengtemaat 160 een breedte (waist width) hebben van 250mm tot 253mm, en de wide versie rond de 260mm of hooguit 263mm zitten. => Hier vraag twee, ik weet dat ik met mijn maat 46 net over de grens zit om bij een mid-wide of wide board te komen. Maar het verschil is vaak maar enkele mm's! Ook is de keuze in wide boards een stuk beperkter. Bovendien zie ik op het internet vooral verschillende meningen over wanneer je wel of niet een wide board moet hebben. Kwestie van uitproberen? Of??
Dan nog enkele boards die ik tot nu als kandidaat zie:
Ride:
Society 160 (Waist width 253mm)
Dose 159 of 162 (Waist width 261mm / 263mm)
Burton:
Custom wide 162 (Waist width 260mm)
Jussi 159 (Waist width 250mm)
Dominant 159 (Waist width 260mm)
Twin 161 (Waist width 259mm)
X8 160 (Waist width 253mm)
Als ik mijzelf reflecteer krijg ik een klein beetje het idee dat ik mij doodstaar op de specs. daarmee moet ophouden, een board kopen en lekker gaan snowboarden!
Ik hoop dat het niet teveel leeswerk is