Dat lijkt net een boot op railsquote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kan een stuk slechter hoor:
[ afbeelding ]
Dit soort geschoenlepel heb ik ook geen zin in
Dat is een 300, ook niet mis.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:53 schreef sander89 het volgende:
Deze rechter Shinkans ziet er tenminste nog beetje vet uit![]()
[ afbeelding ]
Dat is een Fastech360, ontworpen voor 360 km/hquote:
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een Fastech360, ontworpen voor 360 km/h
Hier met nog iets belachelijkere remkleppen/kattenoren
[ afbeelding ]
Die remkleppen zie je normaal niet dus lijkt me goed idee, door die dingen is de rem vertraging stukken groter. Alleen meestal is toch al te laat met HST op top snelheid.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een Fastech360, ontworpen voor 360 km/h
Hier met nog iets belachelijkere remkleppen/kattenoren
[ afbeelding ]
Nee, dan deze!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou je snuitIk wou dat dat hoere plaatjesschuur van heel de google results af gemikt werd
Dat is een snel plaatjes zegquote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vond deze nog op Internet:
[ afbeelding ]
Met vlnr:
een 500, een 200, een 700, een 300, 4 keer een 700, een 200, 2 keer een 300 en een 700. Denk ik
Nou ja, tenzij je cargorukker bentquote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, dat is eigenlijk ongeveer het allervetste treinenplaatje wat je kunt bedenken
de SuperV voor de lijn Zl-Em omdat de NS geen 9 Treinstellen wil onderhoudenquote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:44 schreef Wadloper het volgende:
Plan V vraag: De nummers 950 t/m 965 zijn de zogenaamde Turbo-V's.
Ik heb ze ook gezien maar wist niet dat zoveel oud materiaal daar stond, lijkt wel half museum daarquote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:33 schreef Lemjur het volgende:
Vandaag de wadjes gespot tussen Muiderpoort en Centraal
Drom rij ik er zo graag met de treinquote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:51 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ik heb ze ook gezien maar wist niet dat zoveel oud materiaal daar stond, lijkt wel half museum daar
Wat maakt dat nou uit,quote:Op woensdag 6 februari 2008 06:41 schreef Wadloper het volgende:
Volgorde van de wadlopers waren de 3214-3206-3210-3228 toch?
Hela, meettrein sleept meettrein!quote:Op woensdag 6 februari 2008 01:48 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even wat plaatjes van afgelopen maandag die ik te Amersfoort geschoten heb:
[ afbeelding ]
mP_Jules met een meet rijtuig aan de haak
Dus er is toch iets wat jij nog nooit gezien hebt?!?quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Siemens meetding zag ik zondag ook in Amersfoort staan. Nog nooit gezien eigenlijk
quote:Heerlen – Aachen (Euregiobahn)
Nederland eindigt niet in Heerlen en … de spoorlijn ook niet
KERKRADE - „Het eerstvolgende station is Heerlen. Tevens de eindbestemming van deze trein. U kunt hier overstappen op de trein richting Maastricht op perron 4. Reizigers voor de richting Kerkrade: uw trein staat klaar op perron 2.” Opkomende woede maakt zich meester van treinreiziger Piet Meisters uit Kerkrade op momenten als deze. Waarom melden de NS-jongens niet dat reizigers in Heerlen ķķk met de Euregiobahn richting Kerkrade of zelfs Aken kunnen reizen? Toch een kleine moeite, meent de Kerkradenaar. „Nu ze het niet doen, lijkt het net alsof Nederland eindigt in Heerlen.
Men is er niet voldoende attent op dat er nog veel meer (reis)mogelijkheden zijn in Limburg. Grensoverschrijdende trajecten. Als we als reizigers – ook bij dit soort kleine dingen – niet aan de bel trekken, wordt er nooit iets opgelost. We moeten dit niet zo maar ac-cepteren.” Woordvoerster Marlies van Dalen van de NS kon gisteren nog niets toezeggen. „Maar het lijkt me geen probleem dit in het vervolg om te laten roepen. Ik zal het voorleggen bij mijn collega’s.” Het is niet de eerste keer dat de reizigers in Parkstad een ge-brekkige, of zelfs slechte service ontvangen op het traject waar de Euregiobahn rijdt tussen Aken en Heerlen.
De NS weigert op de nieuwe stations de Kissel (Heerlen) en Eygelshoven- Markt (Kerkrade) eigen kaartjesautomaten neer te zetten. Dat levert de NS niets op omdat er andere vervoerders – Veolia en Euregiobahn van Deutsche Bahn – rijden op het traject. Kaartjes-automaten kķsten de NS alleen maar geld. Knaken die de NS niet bereid is te betalen. „Met als gevolg dat je in Kerkrade instapt en in Heerlen moet uitstappen om in de hal een NS-kaartje te kopen en daardoor waarschijnlijk je aansluiting mist. Dat is toch van de gekke”, vertelt Meisters. De Kerkradenaar baalt ervan dat niet alleen de NS in gebreke blijft; ook de reisinformatie op 9292 geeft niet aan dat een treinreis naar Aken via de Euregiobahn verloopt. 9292- Woordvoerder Aarnout Mijling reageert verrast.
„We omarmen grensoverschrijdend vervoer en we gaan dan ook serieus onderzoeken hoe de verbindingen lopen. Daar komen we zeker op terug.” Dat er ook geen tarieven op de website vermeld staan richting Aken, komt omdat 9292 niet kan garanderen dat de informatie up to date blijft. Mijling: „Om verwarring bij reizigers te mijden, melden we daarom op geen enkel grensoverschrijdend traject prijzen.”
Bron: Dagblad de Limburger, 1 februari 2008
quote:Bonden en Rover boos op NS wegens afgesloten of smerige treintoiletten
Treinpassagiers staan steeds vaker voor een gesloten wc. Volgens de bonden bezuinigen de NS op de schoonmaakkosten. Wie geluk heeft, treft er verderop een die open is. Wie pech heeft, moet wachten totdat hij op z’n bestemming is. „In de prijs van het trein-kaartje zit het recht om onderweg te plassen”, reageert reizigersvereniging Rover boos. Bij Rover komen de laatste tijd veel klachten binnen over gesloten wc’s.
„Bijzonder klantonvriendelijk”, zegt FNV-bestuurder Roel Berghuis. Conducteurs en schoonmakers bij de spoorwegen bevestigen het beeld dat de NS steeds meer wc’s in de trein op slot draaien, aldus de vakbondsman. Ook CNV spreekt van een ’bewuste actie’ van de NS.
De vakorganisaties vermoeden dat kostenbesparing de reden is om de wc’s te sluiten. De spoorwegbond VVMC merkt op dat de toiletten ook steeds vaker smerig zijn. Volgens Rover is het ’gierigheid’ van de NS. Berghuis voegt eraan toe dat ze regelmatig defect zijn omdat vandalen de wc’s slopen. „De NS houden de toiletten dus liever gesloten.”
Een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen betwist dat er sprake is van opzet. Het is volgens hem wel beleid dat op eind-punten als Den Haag CS de wc’s tijdelijk op slot worden gedraaid. „Sommige reizigers storen zich niet aan verboden en gebruiken de wc toch als de trein stilstaat. De conducteur behoort die na vertrek weer open te doen. Dat kan hij wel eens vergeten.”
De NS geven wel toe het aantal toiletten in de treinen te verminderen. „Die operatie is al langer in gang gezet”, aldus de zegsman. Intercity-treinstellen die een opknapbeurt krijgen, worden voorzien van nog maar één wc. Ook in nieuwe intercity’s zitten minder toiletten. Reizigers die straks met de nieuwe Sprinter (stoptrein) rijden, zullen hun plas op moeten houden. Volgens de NS is het een ’bedrijfseconomische’ afweging. „Gemiddeld wordt een wc twee keer per uur gebruikt. Maar voor één toilet heb je ook een paar zit-plaatsen.”
De NS zijn lang niet de enige vervoerder waar passagiers het zonder moeten doen. In veel treinen van regionale spoorwegmaat-schappijen ontbreekt het eveneens aan wc’s.
Bron: Trouw, 2 februari 2008
Verder nog een berichtje voorZug: De staaltrein zweden - Maastricht laat nog even op zich wachtenquote:Deutsche Bahn overweegt Franse TGV’s te kopen
BERLIJN - De Duitse spoorwegen overwegen nieuwe hogesnelheidstreinen aan te schaffen van de Franse treinfabrikant Alstom. Daarmee dreigt de Duitse concurrent Siemens zijn positie als hofleverancier van Deutsche Bahn voor het eerst kwijt te raken.
Volgens berichten in Duitse media maandag zou Deutsche Bahn tot vijftien nieuwe AGV-treinen (Alstom Grande Vitesse) willen ko-pen van Alstom. De vierde generatie TGV beleeft dinsdag zijn wereldpremičre in de Franse havenplaats La Rochelle in het bijzijn van de Franse president Nicolas Sarkozy. Het zou voor het eerst zijn dat de Duitse spoorwegen voor buitenlandse hogesnelheidstreinen kiezen in plaats van de ICE-treinen van Siemens.
Deutsche Bahn wil de nieuwe treinen inzetten op trajecten met snelheden van meer dan 300 kilometer per uur in Duitsland, Frankrijk, België en Nederland. Volgens het staatsspoorbedrijf is daarbij het belangrijkste criterium dat de treinen flexibel met de verschillende systemen in die landen moeten kunnen omgaan. Een woordvoerder van Deutsche Bahn zei dat de opdracht nog voor “alle bieders openstaat”. Een besluit wordt ergens in juni verwacht.
Alstom sleepte in Italië al een grote opdracht voor de nieuwe AGV in de wacht. Een Italiaanse spoorwegmaatschappij bestelde 25 AGV’s voor 650 miljoen euro. Ook werd voor een vergelijkbaar bedrag een onderhoudscontract afgesloten van dertig jaar. Vorig jaar zette een AGV van Alstom nog een wereldsnelheidsrecord op het spoor neer van bijna 575 kilometer per uur.
Siemens heeft sinds 1991 in totaal 166 ICE-treinen, ook wel Schienenflitzers genoemd, aan Deutsche Bahn geleverd. De nieuwste generatie, de ICE 3, is sinds 2000 in gebruik. Sinds deze zomer rijden ook tussen Parijs en Frankfurt ICE’s. Deze treinen zijn speci-aal aangepast om ook op het Franse spoor te kunnen rijden. De aanpassingen zijn echter zeer kostbaar.
Bron: De Financiële Telegraaf, 4 februari 2008
Kloptquote:Op woensdag 6 februari 2008 06:41 schreef Wadloper het volgende:
Volgorde van de wadlopers waren de 3214-3206-3210-3228 toch?
het is gewoon een record van de TGV, 574,8km/h. De AGV had er niks mee van doen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:42 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik heb gisteren nog even de beelden van de het snelheidsrecord van de AVG/TVG zitten te bekijken en ik blijf het indrukwekkend vinden, ook al is het natuurlijk goed voor Frankrijk enzo en nog meer van dat soort bla bla... maar met 570 k/m over de rails en dan ook nog eens over wissels met die snelheid... daar moet ik hier in Nederland echt niet aandenken!
Interessant. Welke concessies denken ze nog meer te gaan winnen dan? (en wanneer komt er weer wat beschikbaar eigenlijk?)quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat xx een van de Protosstellen tijdelijk aan de dienst gaat onttrekken om verdere toelating op het Nederlandse spoor te krijgen.
Nu is er zoveel ophef ontstaan dat ze die dingen op bepaalde tijden moesten inleveren... En nu kan er weer probleemloos gehuurd worden?quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat xx een van de Protosstellen tijdelijk aan de dienst gaat onttrekken om verdere toelating op het Nederlandse spoor te krijgen. xx heeft ter compensatie een oude bekende gehuurd voor 6 weken, namelijk Plan V 840
Ik denk dat het ze vooral te doen is om Zwolle - Emmen. Dat traject komt over enkele jaren beschikbaar als losstaande concessie of misschien wel als multimodale concessiequote:Op woensdag 6 februari 2008 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Interessant. Welke concessies denken ze nog meer te gaan winnen dan? (en wanneer komt er weer wat beschikbaar eigenlijk?)
Wat maf, op de stellen zelf staat 160 volgens mij...quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijkt zo te zijn dat de Protos maar toegelaten is voor 110 km/h, terwijl de stellen een Vmax van 160 km/h hebben. xx zal dus de maximale toegelaten snelheid wel willen verhogen naar minimaal 140 km//h om zo op het stukje Amf-Bnn sneller te kunnen rijden.
Nederland, regeltjeslandquote:Op woensdag 6 februari 2008 13:02 schreef Duvel het volgende:
Wat maf, op de stellen zelf staat 160 volgens mij...
Toch maar even een weekje naar Polen dan, in de zomerquote:Op woensdag 6 februari 2008 13:07 schreef bork het volgende:
Had er met Fles over (en voor wie verder is geinteresseerd).![]()
Als Intercity naar Maastricht?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:33 schreef Lemjur het volgende:
Vandaag de wadjes gespot tussen Muiderpoort en Centraal
Klopt, mijn fout.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:07 schreef thatsme het volgende:
[..]
het is gewoon een record van de TGV, 574,8km/h. De AGV had er niks mee van doen.
Misschien zitten er wel cruciale verschillen tussen dat testding en de seriestellen?quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:37 schreef Dichterbijer het volgende:
Beetje raar dat XX een eigen stel uit de dienst gaat halen terwijl dat prototest ding nog steeds te Amersfoort staat en ook daar word onderhouden zoals ik gister zag.
Still then, die FTD Protos heeft al eens eerder op de dienst gereden, waarom moet er nu een V gehuurd worden?quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:39 schreef Duvel het volgende:
Misschien zitten er wel cruciale verschillen tussen dat testding en de seriestellen?
Het prototype heeft niet op dienst gereden en zal dat ook niet mogen. Wel is het stel enkele malen gebruikt om een andere protos af te slepen. Tussen de FTD-01 en de serie die in dienst is, zitten enkele cruciale verschiilen, waardoor het denk ik niet mogelijk is om het prototype voor het testen te gebruiken.quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Still then, die FTD Protos heeft al eens eerder op de dienst gereden, waarom moet er nu een V gehuurd worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |