abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56550119
Deze rechter Shinkans ziet er tenminste nog beetje vet uit
............................
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2008 @ 21:55:37 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56550151
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

kan een stuk slechter hoor:
[ afbeelding ]

Dit soort geschoenlepel heb ik ook geen zin in
Dat lijkt net een boot op rails
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:56:41 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56550166
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:53 schreef sander89 het volgende:
Deze rechter Shinkans ziet er tenminste nog beetje vet uit
[ afbeelding ]
Dat is een 300, ook niet mis.

Maar de allervetste Shinkansen ooit is wel de 500:



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:59:54 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56550217
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dat lijkt net een boot op rails
Dat is een Fastech360, ontworpen voor 360 km/h

Hier met nog iets belachelijkere remkleppen/kattenoren

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 5 februari 2008 @ 22:01:49 #255
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56550243
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is een Fastech360, ontworpen voor 360 km/h

Hier met nog iets belachelijkere remkleppen/kattenoren

[ afbeelding ]

dat ding ziet er echt niet uit
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:04:26 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56550284
Mja, ik weet het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56550302
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is een Fastech360, ontworpen voor 360 km/h

Hier met nog iets belachelijkere remkleppen/kattenoren

[ afbeelding ]
Die remkleppen zie je normaal niet dus lijkt me goed idee, door die dingen is de rem vertraging stukken groter. Alleen meestal is toch al te laat met HST op top snelheid.
............................
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:11:55 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56550402
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hou je snuit Ik wou dat dat hoere plaatjesschuur van heel de google results af gemikt werd
Nee, dan deze!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:12:40 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56550418
Ik vond deze nog op Internet:



Met vlnr:

een 500, een 200, een 700, een 300, 4 keer een 700, een 200, een 300, een 200, een 300 en een 700.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dr_Flash op 06-02-2008 09:56:59 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:14:01 #260
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56550443
vandaag weer eens lekker in mat'64 van Haarlem naar Hoorn gereden
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2008 @ 22:16:11 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56550497
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vond deze nog op Internet:

[ afbeelding ]

Met vlnr:

een 500, een 200, een 700, een 300, 4 keer een 700, een 200, 2 keer een 300 en een 700. Denk ik
Dat is een snel plaatjes zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:18:54 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56550550
Mja, dat is eigenlijk ongeveer het allervetste treinenplaatje wat je kunt bedenken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:21:01 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56550607
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, dat is eigenlijk ongeveer het allervetste treinenplaatje wat je kunt bedenken
Nou ja, tenzij je cargorukker bent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:21:47 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56550617
't Zijn ook bijna een soort fallussymbolen. Hebben Japanners een minderwaardigheidscomplex?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:22:44 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56550635
Mja, net wat je er in ziet he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2008 @ 22:27:27 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56550712
Mja, als je de plaatjes van al die uitgebouwde Japanse vrachtwagens bekijkt ...


Zometeen nog even wat plaatjes van gister uploaden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56550743
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 20:44 schreef Wadloper het volgende:

Plan V vraag: De nummers 950 t/m 965 zijn de zogenaamde Turbo-V's.
de SuperV voor de lijn Zl-Em omdat de NS geen 9 Treinstellen wil onderhouden . Waarbij Connexxion wel 3 treinstellen (protos) kan onderhouden...

De tafeltjes in Plan T/V zijn ook vernieuwd, ze hebben nu groene bankjes en paarse tafeltjes. Zag laatst een stel rond rijden met een groene / grijze prullenbakcombinatie...
Bij het ontwerpen van Plan T hebben ze nog rekening gehouden met een echte 1e klas, er zit geen klapstoeltje .
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:33:31 #268
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56550827
Vandaag de wadjes gespot tussen Muiderpoort en Centraal
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_56551261
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:33 schreef Lemjur het volgende:
Vandaag de wadjes gespot tussen Muiderpoort en Centraal
Ik heb ze ook gezien maar wist niet dat zoveel oud materiaal daar stond, lijkt wel half museum daar
............................
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:58:12 #270
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56551404
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:51 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ik heb ze ook gezien maar wist niet dat zoveel oud materiaal daar stond, lijkt wel half museum daar
Drom rij ik er zo graag met de trein
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2008 @ 01:48:12 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56553846
Nog even wat plaatjes van afgelopen maandag die ik te Amersfoort geschoten heb:


mP_Jules met een meettrein aan de haak


het past precies


Mede hiervoor ben ik naar Amersfoort gereisd



De rest staat hier

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 06-02-2008 11:46:48 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56554793
Volgorde van de wadlopers waren de 3214-3206-3210-3228 toch?
  woensdag 6 februari 2008 @ 08:01:28 #273
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56555053
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 06:41 schreef Wadloper het volgende:
Volgorde van de wadlopers waren de 3214-3206-3210-3228 toch?
Wat maakt dat nou uit,

Zulks pikante ubergeile plaatjes

Vandaag maar even langs Amsterdam in plaats van Veoliossen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Darkwing_Duck op 06-02-2008 08:35:04 ]
  woensdag 6 februari 2008 @ 08:05:35 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56555074
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 01:48 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even wat plaatjes van afgelopen maandag die ik te Amersfoort geschoten heb:

[ afbeelding ]
mP_Jules met een meet rijtuig aan de haak
Hela, meettrein sleept meettrein!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56556266
Dat Siemens meetding zag ik zondag ook in Amersfoort staan. Nog nooit gezien eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56556268
Ze zien er gewassen uit die wadjes
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Siemens meetding zag ik zondag ook in Amersfoort staan. Nog nooit gezien eigenlijk
Dus er is toch iets wat jij nog nooit gezien hebt?!?
  woensdag 6 februari 2008 @ 09:52:50 #277
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56556283
Mooie plaatjes PSM.

Ik zal kijken of ik nog wat zal plaatsen over rondje van afgelopen zondag met Fles.
Was leuk, zelf de kapotte GTW kon mijn humeur niet bederven.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 6 februari 2008 @ 10:29:14 #278
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56556868
Een paar keer per week beland de OV nieuwbrief in mijn bus, ondoenlijk om alles te plaatsen hier maar toch een enkel artikel omdat ik denk dat het de mensen interreseert of er al eerder een discussie hier over is geweest
quote:
Heerlen – Aachen (Euregiobahn)
Nederland eindigt niet in Heerlen en … de spoorlijn ook niet
KERKRADE - „Het eerstvolgende station is Heerlen. Tevens de eindbestemming van deze trein. U kunt hier overstappen op de trein richting Maastricht op perron 4. Reizigers voor de richting Kerkrade: uw trein staat klaar op perron 2.” Opkomende woede maakt zich meester van treinreiziger Piet Meisters uit Kerkrade op momenten als deze. Waarom melden de NS-jongens niet dat reizigers in Heerlen ķķk met de Euregiobahn richting Kerkrade of zelfs Aken kunnen reizen? Toch een kleine moeite, meent de Kerkradenaar. „Nu ze het niet doen, lijkt het net alsof Nederland eindigt in Heerlen.
Men is er niet voldoende attent op dat er nog veel meer (reis)mogelijkheden zijn in Limburg. Grensoverschrijdende trajecten. Als we als reizigers – ook bij dit soort kleine dingen – niet aan de bel trekken, wordt er nooit iets opgelost. We moeten dit niet zo maar ac-cepteren.” Woordvoerster Marlies van Dalen van de NS kon gisteren nog niets toezeggen. „Maar het lijkt me geen probleem dit in het vervolg om te laten roepen. Ik zal het voorleggen bij mijn collega’s.” Het is niet de eerste keer dat de reizigers in Parkstad een ge-brekkige, of zelfs slechte service ontvangen op het traject waar de Euregiobahn rijdt tussen Aken en Heerlen.
De NS weigert op de nieuwe stations de Kissel (Heerlen) en Eygelshoven- Markt (Kerkrade) eigen kaartjesautomaten neer te zetten. Dat levert de NS niets op omdat er andere vervoerders – Veolia en Euregiobahn van Deutsche Bahn – rijden op het traject. Kaartjes-automaten kķsten de NS alleen maar geld. Knaken die de NS niet bereid is te betalen. „Met als gevolg dat je in Kerkrade instapt en in Heerlen moet uitstappen om in de hal een NS-kaartje te kopen en daardoor waarschijnlijk je aansluiting mist. Dat is toch van de gekke”, vertelt Meisters. De Kerkradenaar baalt ervan dat niet alleen de NS in gebreke blijft; ook de reisinformatie op 9292 geeft niet aan dat een treinreis naar Aken via de Euregiobahn verloopt. 9292- Woordvoerder Aarnout Mijling reageert verrast.
„We omarmen grensoverschrijdend vervoer en we gaan dan ook serieus onderzoeken hoe de verbindingen lopen. Daar komen we zeker op terug.” Dat er ook geen tarieven op de website vermeld staan richting Aken, komt omdat 9292 niet kan garanderen dat de informatie up to date blijft. Mijling: „Om verwarring bij reizigers te mijden, melden we daarom op geen enkel grensoverschrijdend traject prijzen.”
Bron: Dagblad de Limburger, 1 februari 2008
quote:
Bonden en Rover boos op NS wegens afgesloten of smerige treintoiletten
Treinpassagiers staan steeds vaker voor een gesloten wc. Volgens de bonden bezuinigen de NS op de schoonmaakkosten. Wie geluk heeft, treft er verderop een die open is. Wie pech heeft, moet wachten totdat hij op z’n bestemming is. „In de prijs van het trein-kaartje zit het recht om onderweg te plassen”, reageert reizigersvereniging Rover boos. Bij Rover komen de laatste tijd veel klachten binnen over gesloten wc’s.
„Bijzonder klantonvriendelijk”, zegt FNV-bestuurder Roel Berghuis. Conducteurs en schoonmakers bij de spoorwegen bevestigen het beeld dat de NS steeds meer wc’s in de trein op slot draaien, aldus de vakbondsman. Ook CNV spreekt van een ’bewuste actie’ van de NS.
De vakorganisaties vermoeden dat kostenbesparing de reden is om de wc’s te sluiten. De spoorwegbond VVMC merkt op dat de toiletten ook steeds vaker smerig zijn. Volgens Rover is het ’gierigheid’ van de NS. Berghuis voegt eraan toe dat ze regelmatig defect zijn omdat vandalen de wc’s slopen. „De NS houden de toiletten dus liever gesloten.”
Een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen betwist dat er sprake is van opzet. Het is volgens hem wel beleid dat op eind-punten als Den Haag CS de wc’s tijdelijk op slot worden gedraaid. „Sommige reizigers storen zich niet aan verboden en gebruiken de wc toch als de trein stilstaat. De conducteur behoort die na vertrek weer open te doen. Dat kan hij wel eens vergeten.”
De NS geven wel toe het aantal toiletten in de treinen te verminderen. „Die operatie is al langer in gang gezet”, aldus de zegsman. Intercity-treinstellen die een opknapbeurt krijgen, worden voorzien van nog maar één wc. Ook in nieuwe intercity’s zitten minder toiletten. Reizigers die straks met de nieuwe Sprinter (stoptrein) rijden, zullen hun plas op moeten houden. Volgens de NS is het een ’bedrijfseconomische’ afweging. „Gemiddeld wordt een wc twee keer per uur gebruikt. Maar voor één toilet heb je ook een paar zit-plaatsen.”
De NS zijn lang niet de enige vervoerder waar passagiers het zonder moeten doen. In veel treinen van regionale spoorwegmaat-schappijen ontbreekt het eveneens aan wc’s.
Bron: Trouw, 2 februari 2008
quote:
Deutsche Bahn overweegt Franse TGV’s te kopen
BERLIJN - De Duitse spoorwegen overwegen nieuwe hogesnelheidstreinen aan te schaffen van de Franse treinfabrikant Alstom. Daarmee dreigt de Duitse concurrent Siemens zijn positie als hofleverancier van Deutsche Bahn voor het eerst kwijt te raken.
Volgens berichten in Duitse media maandag zou Deutsche Bahn tot vijftien nieuwe AGV-treinen (Alstom Grande Vitesse) willen ko-pen van Alstom. De vierde generatie TGV beleeft dinsdag zijn wereldpremičre in de Franse havenplaats La Rochelle in het bijzijn van de Franse president Nicolas Sarkozy. Het zou voor het eerst zijn dat de Duitse spoorwegen voor buitenlandse hogesnelheidstreinen kiezen in plaats van de ICE-treinen van Siemens.
Deutsche Bahn wil de nieuwe treinen inzetten op trajecten met snelheden van meer dan 300 kilometer per uur in Duitsland, Frankrijk, België en Nederland. Volgens het staatsspoorbedrijf is daarbij het belangrijkste criterium dat de treinen flexibel met de verschillende systemen in die landen moeten kunnen omgaan. Een woordvoerder van Deutsche Bahn zei dat de opdracht nog voor “alle bieders openstaat”. Een besluit wordt ergens in juni verwacht.
Alstom sleepte in Italië al een grote opdracht voor de nieuwe AGV in de wacht. Een Italiaanse spoorwegmaatschappij bestelde 25 AGV’s voor 650 miljoen euro. Ook werd voor een vergelijkbaar bedrag een onderhoudscontract afgesloten van dertig jaar. Vorig jaar zette een AGV van Alstom nog een wereldsnelheidsrecord op het spoor neer van bijna 575 kilometer per uur.
Siemens heeft sinds 1991 in totaal 166 ICE-treinen, ook wel Schienenflitzers genoemd, aan Deutsche Bahn geleverd. De nieuwste generatie, de ICE 3, is sinds 2000 in gebruik. Sinds deze zomer rijden ook tussen Parijs en Frankfurt ICE’s. Deze treinen zijn speci-aal aangepast om ook op het Franse spoor te kunnen rijden. De aanpassingen zijn echter zeer kostbaar.
Bron: De Financiële Telegraaf, 4 februari 2008
Verder nog een berichtje voorZug: De staaltrein zweden - Maastricht laat nog even op zich wachten
pi_56557123
Ik heb gisteren nog even de beelden van de het snelheidsrecord van de AVG/TVG zitten te bekijken en ik blijf het indrukwekkend vinden, ook al is het natuurlijk goed voor Frankrijk enzo en nog meer van dat soort bla bla... maar met 570 k/m over de rails en dan ook nog eens over wissels met die snelheid... daar moet ik hier in Nederland echt niet aandenken!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2008 @ 11:47:22 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56558447
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 06:41 schreef Wadloper het volgende:
Volgorde van de wadlopers waren de 3214-3206-3210-3228 toch?
Klopt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2008 @ 12:03:02 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56558755
Ik las net op Somda dat xx een van de Protosstellen tijdelijk aan de dienst gaat onttrekken om verdere toelating op het Nederlandse spoor te krijgen. xx heeft ter compensatie een oude bekende gehuurd voor 6 weken, namelijk Plan V 840
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:07:29 #282
86072 thatsme
and That's you!
pi_56558825
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 10:42 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik heb gisteren nog even de beelden van de het snelheidsrecord van de AVG/TVG zitten te bekijken en ik blijf het indrukwekkend vinden, ook al is het natuurlijk goed voor Frankrijk enzo en nog meer van dat soort bla bla... maar met 570 k/m over de rails en dan ook nog eens over wissels met die snelheid... daar moet ik hier in Nederland echt niet aandenken!
het is gewoon een record van de TGV, 574,8km/h. De AGV had er niks mee van doen.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_56558865
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat xx een van de Protosstellen tijdelijk aan de dienst gaat onttrekken om verdere toelating op het Nederlandse spoor te krijgen.
Interessant. Welke concessies denken ze nog meer te gaan winnen dan? (en wanneer komt er weer wat beschikbaar eigenlijk?)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:14:44 #284
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56558963
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat xx een van de Protosstellen tijdelijk aan de dienst gaat onttrekken om verdere toelating op het Nederlandse spoor te krijgen. xx heeft ter compensatie een oude bekende gehuurd voor 6 weken, namelijk Plan V 840
Nu is er zoveel ophef ontstaan dat ze die dingen op bepaalde tijden moesten inleveren... En nu kan er weer probleemloos gehuurd worden?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2008 @ 12:19:45 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56559058
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Interessant. Welke concessies denken ze nog meer te gaan winnen dan? (en wanneer komt er weer wat beschikbaar eigenlijk?)
Ik denk dat het ze vooral te doen is om Zwolle - Emmen. Dat traject komt over enkele jaren beschikbaar als losstaande concessie of misschien wel als multimodale concessie
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:25:28 #286
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56559170
Multimodale is, dat er 2 maatschappijen op _kunnen_ rijden?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2008 @ 12:29:37 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56559257
Nee. Bus en treinvervoer zitten in 1 concessie. Syntus in de achterhoek, Veolivla in Limburg en Arriva in DAV hebben dit al.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2008 @ 12:56:50 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56559761
Het blijkt zo te zijn dat de Protos maar toegelaten is voor 110 km/h, terwijl de stellen een Vmax van 160 km/h hebben. xx zal dus de maximale toegelaten snelheid wel willen verhogen naar minimaal 140 km//h om zo op het stukje Amf-Bnn sneller te kunnen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 februari 2008 @ 13:02:15 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56559878
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijkt zo te zijn dat de Protos maar toegelaten is voor 110 km/h, terwijl de stellen een Vmax van 160 km/h hebben. xx zal dus de maximale toegelaten snelheid wel willen verhogen naar minimaal 140 km//h om zo op het stukje Amf-Bnn sneller te kunnen rijden.
Wat maf, op de stellen zelf staat 160 volgens mij...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 februari 2008 @ 13:07:14 #290
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56559978
Had er met Fles over (en voor wie verder is geinteresseerd).

Wanneer je nu per se met de trein van Ahlbeck (noord-oost hoek Duitsland) naar Świnoujście (noord-west hoek Polen) ben je nu grofweg zo'n 6 uur onderweg . Hemelsbreed is het zo'n 3 kilometer.

Ben wat gaan rondneuzen en vond o.a.:

De spoorlijn van de Usedomer Bäderbahn (een volle dochter van de Deutsche Bahn) vanaf de grens bij Ahlbeck verlengt naar Świnoujście. Hiervoor wordt er een nieuw eindstation gebouwd op de spoorlijn Züssow - Ahlbeck (grens). Dit station gaat Świnoujście-Centrum heten, tot 1945 stond op deze plek het station Swinemünde-Bad. De verlenging van zo'n 1,4 km moet voltooid zijn in April 2008. De bouwwerkzaamheden zijn begonnen op 5 Oktober 2007. Hierdoor kan men vanaf de Stralsund, de grootste stad van Voor-Pommeren, met een keer over stappen in Züssow rechtstreeks naar Świnoujście. De bedoeling is dat dit traject weer helemaal wordt hersteld in de oude glorie, zie het onderste linkje.

Meer info:
Geschiedenis UBB: http://www.ubb-online.com/de/geschichte.html
Świnoujście: http://nl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awinouj%C5%9Bcie
Bahnstrecke Ducherow–Heringsdorf–Wolgaster Fähre: http://de.wikipedia.org/w(...)Wolgaster_F%C3%A4hre

[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 06-02-2008 13:14:45 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56560361
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 13:02 schreef Duvel het volgende:
Wat maf, op de stellen zelf staat 160 volgens mij...
Nederland, regeltjesland
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56560453
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 13:07 schreef bork het volgende:
Had er met Fles over (en voor wie verder is geinteresseerd).
Toch maar even een weekje naar Polen dan, in de zomer Dit ziet er tof uit in ieder geval (en er is in Polen nog wel meer leuks te zien )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56560544
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:33 schreef Lemjur het volgende:
Vandaag de wadjes gespot tussen Muiderpoort en Centraal
Als Intercity naar Maastricht?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2008 @ 14:00:57 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56560970
ik zie net op Somda dat het NS personeel weer gaat schaatsen in het Thialf aanstaande zaterdag. Vorig jaar werd die trein gereden door 2 IRM IV, waaronder een olympische. Zouden ze het dit jaar wel voor elkaar krijgen om 2 olympische VIRM in te zetten tussen Utrecht en Heerenveen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56561113
Het zou wel leuk zijn inderdaad. Vorig jaar stond de 9525 toen aan de kant in Onnen wegens aanrijdingsschade
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2008 @ 14:22:00 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56561422
Heb even gezocht en het andere stel vorig jaar was de 9403
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56561709
Beetje raar dat XX een eigen stel uit de dienst gaat halen terwijl dat prototest ding nog steeds te Amersfoort staat en ook daar word onderhouden zoals ik gister zag.

Waarom gaan ze daarmee niet testen? Of zit er weer zoveel verschil in.
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:07 schreef thatsme het volgende:

[..]

het is gewoon een record van de TGV, 574,8km/h. De AGV had er niks mee van doen.
Klopt, mijn fout.
  woensdag 6 februari 2008 @ 14:39:31 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56561755
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 14:37 schreef Dichterbijer het volgende:
Beetje raar dat XX een eigen stel uit de dienst gaat halen terwijl dat prototest ding nog steeds te Amersfoort staat en ook daar word onderhouden zoals ik gister zag.
Misschien zitten er wel cruciale verschillen tussen dat testding en de seriestellen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56561823
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 14:39 schreef Duvel het volgende:
Misschien zitten er wel cruciale verschillen tussen dat testding en de seriestellen?
Still then, die FTD Protos heeft al eens eerder op de dienst gereden, waarom moet er nu een V gehuurd worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2008 @ 14:54:12 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56562053
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 14:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Still then, die FTD Protos heeft al eens eerder op de dienst gereden, waarom moet er nu een V gehuurd worden?
Het prototype heeft niet op dienst gereden en zal dat ook niet mogen. Wel is het stel enkele malen gebruikt om een andere protos af te slepen. Tussen de FTD-01 en de serie die in dienst is, zitten enkele cruciale verschiilen, waardoor het denk ik niet mogelijk is om het prototype voor het testen te gebruiken.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')